Als het peloton voor de dagzege had gekoerst, was de kans dat Laporte had overleefd mijns inziens nihil. Ik denk dat je dus vooral over het kopgroep-scenario moet spreken.
Voor dat scenario was ie best plausibel, maar wel een behoorlijke loterij vandaag.
Ik heb hem overigens (gelukkig) niet. Al wordt je van die lapzwans van een v Poppel ook niet gelukkig.
---------
@Dion, op voorhand was een selectie zonder Roglic ook knettergek met zo'n ruim budget en zo'n parcours. Daar verandert die nare valpartij niks aan.
Kopman fraile pakt niet goed uit. Zonde gezien het koersverloop. Ongelooflijk trouwens dat astana hier niet meer renners in de kopgroep had.
Wat betreft roglic. Vooral zonde voor de koers dat hij nu wegvalt. Scorito technisch heb je weinig schade als hij uitstapt. Hij is door ruim 90% gekozen dus iedereen zit met hetzelfde probleem. Voordeel natuurlijk voor degene die nu meer jumbo's in hun selectie hebben. Die worden nu interessanter.
Roglic morgen op de bank, heb ik alsnog 10 man voor 9 plekjes. Wie laat ik thuis?
- Zekerheidjes: Van Aert, Pogacar, Alaflip, Lutsenko, Uran, Carapaz (6)
- Onzekerheidjes: Kelderman, O'Connor
- Valverde: Valverde
- Aanvaller: J. Herrada (kopgroep, bollen?)
Ik neig naar de eerste 3 en Herrada "bewaren" ;-)
En dan heb ik nog Asgreen die nu 3e staat in 't AK maar die zal morgen wel geen potten kunnen breken.
Ik kan me niet herinneren dat de gele trui in de vlucht van de dag zat eigenlijk, wat een prachtige etappe!
Mijn scorito gaat steeds beter, ik heb nu nog maar 14duizend 688 anderen voor mij, en dat waren er een paar dagen geleden nog twee keer zoveel.
Voor morgen maar een selectie van aanvallers, wat kan er gebeuren anders dan dat er aan het einde van de dag weer 20.000 voor me staan?
Pog
Uran
Woods
Lutsenko
WvA
Gaudu
Valverde
Flip
Madouas.
Er zijn twee keuzes te maken: G ipv Madouas, en Flip of Pog cappen. Komt goed…
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.