Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 245 ... 258 259
Valvuillerdemoz

Je zal maar Porte hebben en dan ook nog eens voor een slordige 5 miljoen scoritodukaten Geraint Thomas erbij hebben aangekocht. Dan ben je goed zuur zeg!

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

.

Treenert

Je zal maar Porte hebben en dan ook nog eens voor een slordige 5 miljoen scoritodukaten Geraint Thomas erbij hebben aangekocht. Dan ben je goed zuur zeg!
Ik heb verder géén Ineos dus die schade valt mee maar wat je zegt Thomas behoort ook tot die categorie.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Goed, Nibali doet een Van der Poeltje en stapt af om naar Tokio te reizen..... en nu moet ik voor morgen weer kiezen tussen Thomas of Aranburu. Dat is op zijn zachtst gezegd niet best....

floda

Ik heb helaas zowel porte als thomas (en roglic en haig) tot nu toe valt schade mee door vluchters, maar komende dagen vrees ik wel wat schade. Desondanks sta ik op 95,5 wat ik eigenlijk niet geloven vind. Maar kennelijk hebben heel veel mensen dezelfde problemen met uitvallers en heb ik met vingegard en cav, 2 spelers die veel compeneren tov anderen.

KV

Precies wat ik bedoelde. Het maakt (tot op zekere hoogte) niet uit wie je allemaal hebt van losers, zolang je van het groepje Cav-Bouhanni-Ving-Philipsen er minstens 2 hebt, zit je vrij gebakken voor een mooie score. Ik heb geen enkele en sta dus op een anonieme 80%.

Guido Maltempi

Must have: Cavendish, Philipsen, Pogacar, Alaphilippe, MvdP.
Lekker om erbij te hebben: Matthews, Bouhanni, Vingegaard, Cattaneo, WvA.

Met de vijf must haves zit je al boven de 1750 punten. Als je daar dan 2 of 3 renners uit de tweede categorie bovenop hebt, en je rekent er wat kopmanpunten bij (3 of 4x Cav in de sprints, Flip of MvdP in het openingsweekend, Pog in de bergen) dan ga je met 7 of 8 renners al richting de 2500 punten.

De huidige #1 heeft alle must haves + WvA, Matthews, Vingegaard. Daarmee heeft hij 2581 punten gehaald. Dan maakt het verder dus niet zoveel uit wie je op die andere 12 plekjes hebt staan.

Uit de top 15 van het ak heeft hij trouwens alleen Pogacar en Vingegaard. Dat gaat hem straks opbreken in de eindafrekening (en wellicht ook al in rit 17 en 18), maar voorlopig heb je de subtoppers uit het ak dus helemaal niet nodig. Tel daarbij op dat de sprintuitslagen zo rommelig zijn dat er qua punten nauwelijks subtop sprinters zijn, en dan wordt bovenstaand lijstje van 5 + 5 renners naar verhouding héél belangrijk voor een goede score.

Edit: dit gaat de komende week natuurlijk nog wel veranderen. Matthews en Vingegaard gaan waarschijnlijk promoveren naar must have. En als Bol, Colbrelli en/of Greipel nog 2x top 8 sprinten dan worden zij ook 'lekker om erbij te hebben', samen met een paar jongens uit het clubje Uran-Carapaz-Ben-Wilco-Lutsenko-Mas, en wellicht nog wat aanvallers (Woods, Poels, Gaudu, Mollema, ...?). De uiteindelijke winnaar zal dus wel een iets gebalanceerder team hebben dan de huidige #1.

Laatst gewijzigd
KV

Door de huidige toestand met alleenheerser Pog gaan alle bergritten naar vluchters waardoor bv een Carapaz voor 4,5m echt te gek voor woorden is. Dit vreesde ik vooraf ook al wat, maar het huidig scenario vergroot dit natuurlijk nog sterk uit.

La Primavera

Jammere is dat de twee komende bergetappes een dusdanig lange vlakke aanloop hebben dat er ook weinig kans is om van ver nog wat te forceren als ploeg. Zo'n korte etappe die alleen maar op en af gaat en direct omhoog gaan vanuit de start zijn toch altijd chaos. Op zo'n etappe had UAE nog wel gebroken kunnen worden in de laatste week.

Milanjacks

'@KV

Ik heb alleen Cav van dat groepje ook geen WVA en MVDP. Maar wel 4 UAE, Matthews en Greipel en sta op 98.5%

Starlynk

Sta nu "slechts" op 95,7%, ondanks dat ik de top 5 van het AK in mijn team heb. Normaal gesproken is dat wel garantie voor een bekertje, maar dat blijft nu nog ff afwachten, gezien de genoemde situatie met Pog en alle etappes die naar de vluchters gaan (en geen Cav & Philipsen in mijn team). En absoluut geen spijt van Carapaz! Zijn vooralsnog beperkte hoeveelheid punten is jammer natuurlijk, maar hij is alsnog een betere keuze dan alle andere renners die je had kunnen pakken rond dezelfde prijs ;) Tenzij je Van Aert geskipt hebt om Carapaz te kunnen nemen uiteraard...

Ondertussen ook wel 7 uitvallers a 23,5 miljoen in mijn team. De mensen die minstens 1 van Ewan, Demare, Sagan of Roglic geskipt hebben, zijn spekkoper.

Antonini

'@Starlynk, het idee dat ik een paar dagen naar mn team heb gekeken en achteraf blijkt dat Philipsen + Cav voor Demaré EN Ewan de essentiele betere optie had geweest (wat ik natuurlijk nooit overwogen heb), maakt mij toch een beetje treurig.

Vooraf zou er al gejuicht zijn bij 1 overwinning van Cavendish en zou (een enigszins geblesseerde) Philipsen de sprint kansen delen met Merlier.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Ik durf wel te stellen dat het vooraf echt héél raar was om Philipsen mee te nemen. Die was geblesseerd, zou daarom de eerste week rustig aan doen én moest de sprints gaan verdelen met Merlier. Je kon er natuurlijk op gokken dat Merlier de Alpen niet zou overleven (zie Giro) en dat Philipsen dan de resterende 5 sprints zou rijden. Maar dat was dan wel een duur gokje voor 2.5M. Het pakt nu allemaal bizar goed uit, maar ik neem mezelf echt niks kwalijk qua thuislaten.

De mensen die minstens 1 van Ewan, Demare, Sagan of Roglic geskipt hebben, zijn spekkoper.

... tenzij je die renner hebt geskipt zodat je Thomas mee kon nemen, dan schiet je er bar weinig mee op ;)

Volgens mij moet je het omdraaien: de mensen die van de dure jongens wél Pogacar, Flip, WvA en Carapaz hebben meegenomen, die hebben in ieder geval hun basis op orde. Daarnaast zul je alsnog twee of drie dure flops uit het bovenstaande rijtje mee hebben, simpelweg omdat er genoeg budget was om 6 of 7 renners van 4M+ te pakken. (En natuurlijk ook gewoon omdat Roglic + minimaal 1 sprintkopman vooraf absolute no brainers waren.)

Dat gezegd hebbende zijn Pogacar en Flip eigenlijk de enige must haves uit de 4M+ categorie. WvA en Carapaz kun je (iig tot nu toe) prima missen, als je tenminste genoeg andere puntenpakkers mee hebt.

Starlynk

Ik vermoed dat WvA en Carapaz allebei nog wel must have worden in het restant van de ronde (tenzij ze morgen op hun plaat gaan uiteraard ;)).

In grote lijnen eens met je verhaal, maar volgens mij draait het er uiteindelijk bij Scorito altijd om wie van de dure renners je durft thuis te laten (Thomas had idd nog wel in dat skip-lijstje gemoeten). Ik heb zelf dus Pogacar, Alaphilippe, Carapaz, WvA, Ewan, Demare, Sagan en Roglic. Dat is 40m voor 8 renners, waarmee je volgens mij nog 16m over had voor de overige 12, waarmee je keuze dus behoorlijk beperkt wordt. Meerdere renners in de 2-3m regio (Cavendish, VDP, Merlier, Philipsen, Matthews, Colbrelli, Kelderman, Gaudu etc.) worden dan al bijna onmogelijk.

Ik denk dat het achteraf gezien niet slim was om zowel Ewan als Demare mee te nemen, want minimaal 1 van de 2 was zijn geld nooit waard geweest (en nu uiteraard allebei niet). Maar doordat ik die keuze niet durfde te maken (waren wat mij betreft de 2 grootste favorieten voor groen), zit ik nu met een team met een paar behoorlijk prijzige renners die tegenvallen, maar waar ik vooraf ook al mijn twijfels over had (Van Poppel, Hamilton bijv.). Als ik Demare had thuisgelaten (had Ewan denk ik boven hem verkozen), dan had ik ruimte gehad om een paar upgrades uit te voeren en daar had Cav sowieso bij gezeten (die wilde ik wel maar kreeg ik er budgettair nu niet in). Philipsen heb ik nooit in mijn team gehad. Maar goed, misschien had ik dan ook Vingegaard "geupgrade" en was ik nu verder van huis ;) Altijd wel leuk om over te filosoferen iig!

Milanjacks

'@Starlynk

Als Demare gewoon 7x 5de was geworden was hij zijn geld gewoon waard. Dat is toch wat je gemiddeld genomen minimaal kan verwachten als hij op zijn fiets blijft. Er zijn scenarios waar zowel Bouhanni,Cavendish,Philipsen,Ewan en Demare hun geld waard zijn in een tour waar er zoveel sprintetappes zijn.

zomaareens

Maar nu ff on topic. Over morgen. grote groep? te zwaar voor matthews en ballerini? Ik vond Ballerini verdacht lang meegaan zondag..

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Naar mijn idee te zwaar voor Matthews maar de kans dat die in de kopgroep zit is wel groot. Maar of die na de tussensprint door trekt betwijfel ik. Grote voordeel is wel dat de lichtgewichten hier sowieso niet mee zitten gezien de start en de etappe van woensdag. Een GVA schrijf ik al op voor top 10 in ieder geval. Colbrelli zou ik er wel in durven klikken morgen.

Laatst gewijzigd
Antonini

Ewan en Démare waren op basis van hun prestaties afgelopen 2 jaar en hun fysieke fitheid en team samenstelling gewoon de gene met de meeste 'zekerheid' in een tour met 6-8 sprint etappes. Iedereen die een keuze heeft gemaakt een van hun thuis te laten voor een combinatie van Cav, Philipsen, en Bouhanni heeft gewoon heel veel mazzel met de valpartijen in de eerste 3 etappes. Daarnaast is natuurlijk Coquard weggevallen (zekerheid op meerdere top10 noteringen), mensen die hem niet hebben lopen een hoop punten mis die zij moeten compenseren met teampunten. Geluk hoort erbij, maar je team was wel heel snel kansloos voor de top 3% als je precies Ewan, Démare en Coquard had, zonder Cavendish en Philipsen (en Vingegaard).

Geluk hoort erbij, maar zoals @starlynk zegt, blijft leuk om erover na te denken.

Milanjacks

'@Anton

Ik vind geluk wel wat makkelijk daarnaast je laat Ewan en Demare niet thuis voor Cav, Bouhanni en Philipsen. Er zijn genoeg teams die heel hoog staan die Ewan, Demare, Cavendish en Philipsen heeft. Het budget was weer eens zo ruim dat juist de keuze voor een breed sprintersteam heir uitbetaald.

Ik heb zelf Ewan, Demare, Coquard en Sagan en stijg elke sprintersetappe nog.

zomaareens

'@Milanjacks Gva top 10 ja? de klimmen zijn wel anders dan klassiekers he..

Milanjacks

'@Zomaareens

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2020/stage-6

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2020/stage-2

Dalend van start met hard rijders zie ik GVA wel in de kopgroep zitten eerlijk gezegd. Ik denk ook dat het de enige manier is wil hij nog een fatsoenlijke uitslag kunnen rijden. Stage 19 van vorig jaar was hetzelfde in mindere mate(werd minder geklommen).

zomaareens

'@Milanjacks.. maar dit zijn 3 serieuze cols..
Mogelijk dat avermaet matthews bellerini in de kopgroep zitten, maar op de laatste col gaan ze echt wel overboord.
Ik zie eerder een Thomas nog een keer voor eigen succes gaan eerlijk gezegd

Milanjacks

'@Zomaareens

Ik zie hem ook wel overboord gaan op die laatste col, echter kan je dan alsnog wel top 10 eindigen. Ik verwacht hem in de kopgroep in ieder geval.

En verwacht weinig strijd op de col de la core. De kopgroep is dan weg, de tussensprint is geweest en het peloton gooit het op een blok, en het is te vroeg om daar koers te maken voor de klimmers in de kopgroep.

Laatst gewijzigd
zomaareens

'@milanjacks ok kan ik in mee. What about ballerini en matthews?

Milanjacks

'@Zomaareens

Ballerini zou ik wel durven opstellen. Ik ben bang dat Matthews zich vooral met de groene trui bezig gaat houden en nadat die 20 punten binnen zijn dat hij geen energie gaat verspillen omdat hij realistisch gezien deze etappe niet kan winnen(maar wel Scorito punten kan binnenrijden maar ik denk dat hij daar niet van wakker ligt.)

1 2 ... 245 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.