Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 256 257 258 259
bakfiets

Uiteindelijk op 74,7 % geëindigd. Stond na week 1 op 39 procent. Ook veel bakpunten. Maar meer dan 85% zat er denk ik niet in. Ik miste de renners die enorm over performen en dan is het lastig. Gefeliciteerd aan allen die een bekertje hebben gehaald.

La Primavera

Als je die twee al mee had begrijp ik al helemaal niet dat je dan nog 2,5 miljoen neerlegt voor Majka. Het was inderdaad een reëel scenario dat Pogacar vroeg in geel/wit zou rijden en het zou winnen. Balanstechnisch heb je dan wel een probleem als dat niet gebeurd. Gooi je in één klap 2,5 plek weg. Bjerg had je nog wat aan gehad los van Pogacar.

In de sprints ging je ze normaal gesproken niet op kunnen stellen met een sprintteam van 7 + Poga/Rogla. In de bergen had je met dit budget toch ook voldoende keuzes. Daar ga je ook niet met 4 man UAE de bergen in. Heb je dus mooie bankpunten.

Over dat Thomas en Roglic argument ben ik het niet mee eens. We zullen het nooit weten hij had daar geen 4 minuten gepakt alleen ik denk dat die wel geel had gepakt met een marge en nooit meer had afgestaan.

Waar zeg ik dat hij met die twee mannen erbij geen geel had gepakt??!

We zullen het niet weten. Je kan er wel vanuit gaan dat ze hem niet zomaar zouden laten rijden.

zelfs een fitte Roglic had hierin totaal geen verschil gemaakt.

Zelfs een fitte Thomas had daar nooit kunnen volgen.

Je hebt het net over we zullen het nooit weten, maar dit weet je wel zo zeker te stellen? Beetje gek niet?

Pietje Precies

'@Milanjacks, ja beetje wel inderdaad. Richting een ander had ik het ook niet zo gauw gedaan, maar ik heb er wat moeite mee hoe jij je regelmaat opstelt / andere de les leest / hoe je het maar noemen wil. Terwijl je zelf met Majka voor 2.5 miljoen in je selectie zit. Dan moet je je denk ik wat meer druk maken om je eigen keuzes.

Qua Roglic zullen we het inderdaad nooit weten (qua Thomas denk ik het antwoord vrij zeker wel te weten). Maar ik vermoed dat Pogacar ook voor Roglic een maatje te groot was geweest inderdaad.

Ik ben wel benieuwd of Jonas achteraf van etappe 8 baalt. Die was zich toen denk ik nog niet van zijn eigen kunnen bewust en koerste zodoende verdedigend / voor het podium. Nou had het qua eindklassement geen bal uitgemaakt, maar wellicht had hij die dag qua tijd wel 1 of 2 minuten minder kunnen verliezen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@La Primavera

Die stelligheid zit hem erin dat het krachtsverschil tussen de rest van het veld zo groot was. Verder had je bij Thomas nog een referentiekader met de Dauphine waaruit bleek dat hij niet beter was dan degene die Pogacar het achterste van de schenen liet zien in de tour. Bij Roglic is dat lastiger te bepalen omdat die weinig heeft gereden.

Verder was Majka uiteindelijk een prima pick niet meer, zelf reed die minder dan ik verwacht had(vooral de eerste twee weken) dus had ik beter voor die lange Noor kunnen gaan, ik had meer gehoopt op een Kuss scenario die vaak nog wel top 10 eindigde als laatste knecht voor Roglic. De laatste twee etappes waar Majka wel goed was had ik eerder verwacht dat hij heel erg lang bij Pogacar bleef zonder zich volledig leeg te rijden voor een beslissende aanval van Pogacar. Uiteindelijk zat hij tweemaal in een groep bij de tien beste klimmers en toen reed die zich volledig leeg waardoor die respectievelijk 25ste en 16de is geworden. Dat had ik niet verwacht.

Dat gezegd hebbende vind ik een 4 renners van één team tactiek zeer valide. In twijfel etappes heb je altijd zekere punten(ook in tijdritten mooie opvulling).

Ik ging voor 7 dure sprinters waarvan er altijd wat wegvallen dus het zou niet vaak voorkomen dat een UAE bankpunten op gaat leveren(er kan natuurlijk ook altijd een UAE wegvallen) De echte klassieke klimmers(MAL, Mas, O'Connor, Bilbao etc.) vond ik lastiger te voorspellen op dit parcours dan een extra UAE.

Laatst gewijzigd
thijssss

Ondanks dat ik maar 12 renners over had, toch mijn eerste gouden bekertje veroverd! 99.3%, thanks to Vingegaard!

La Primavera

Die stelligheid zit hem erin dat het krachtsverschil tussen de rest van het veld zo groot was.

Ja dat waren dan ook niet de topfavorieten en afgezien van Carapaz vooral B-C garnituur. Dat is toch wel anders dan Roglic (vooral) en Thomas.

Dat gezegd hebbende vind ik een 4 renners van één team tactiek zeer valide. In twijfel etappes heb je altijd zekere punten(ook in tijdritten mooie opvulling).

Het was even reëel dat Pogacar niet alle truien droeg. Dan ga je toch echt de boot in met je teampunten en heb je al ingeboet op plekjes en geld. Wil je al je UAE mannen opstellen in de sprints moeten er 3 sprinters uitvallen normaal gesproken. Pakt nu goed uit met de vele uitvallers en Pogacar die ook geen concurrentie meer heeft.

De echte klassieke klimmers(MAL, Mas, O’Connor, Bilbao etc.) vond ik lastiger te voorspellen op dit parcours dan een extra UAE.
MAL/Mas neem je mee voor een klassement. Die stel je dus gewoon op in de bergetappes. MAL zou je dan eventueel nog kunnen overwegen als kopman op de (weinige) bergopaankomsten. Vooral op de Portet had dat wel gekund vooraf gezien. O'Connor en Bilbao zijn inderdaad lastiger voorspellen. Bilbao had wel redelijk wat kansen in de etappes die eindigde na een afdaling met een sprintje op het eind. Ik had geen van die 4.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Die B en C garnituur daar had Thomas het anders wel knap lastig mee in de Dauphine. En Carapaz leek mij dik in orde, ik heb Roglic nog nooit een renner van dat formaat zo op een hoop zien rijden.

Er zijn altijd sprinters niet goed en nogmaals een vierde UAE kan ook altijd nog een keer uitvallen. In de Giro van 2021 had ik ook 4 Ineos renners. Nadat Sivakov uitviel was ik blij dat ik nog twee extra Ineos rijders had.

Maar als alle sprinters enigszins in orde waren en alle UAE renners bleven op de fiets dan had ik er hier en daar één of twee moeten banken inderdaad. Maar dan had ik alsnog alle heuvelritten, bergritten waarin de kans op een kopgroep groot is en tijdritten gehad waarop ik ze kon opstellen. Majka kan je over discussiëren maar ik vond het raar dat de pick rate van Rui Costa en vooral Bjerg zo laag was. Dat gezegd hebbende mocht Pogacar een buikvirus krijgen of vallen dan zit je inderdaad met de gebakken peren maar dat is een risico die je neemt.

MAL en Mas neem je inderdaad mee voor een klassement. MAL als voorbeeld nemen vind ik flauw want dat is een steengoede renner die vaak gevallen was(al had ik die ook niet snel veel meer dan 220-250 punten zien halen zelfs al was die heel goed).

Mas was naar mijn idee redelijk in orde en heeft een prestatie geleverd wat je van hem kan verwachten en alsnog fietst die maar 192 scorito punten naar binnen. En ik denk dat je op dit parcours ook niet veel meer had kunnen verwachten van een pure klimmer. Dat lijkt mij voor 3,5 miljoen nou ook niet echt value.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Het blijft toch erg afhankelijk van de kopman. Met 4 DQS kon je in diezelfde Giro bijvoorbeeld je spullen inpakken. Je hebt nu twee keer goed ingezet op de winnaar van de klassementen. Dat maakt de ploeggenoten automatisch puntenpakkers. Zoals ik al zei moet je er toch altijd renners voor banken om ze allemaal op te stellen en zijn er al snel binnen je selectie ook andere manieren om de punten van nummer 4 en vaak ook nummer 3 te pakken.

MAL en Mas neem je inderdaad mee voor een klassement. MAL als voorbeeld nemen vind ik flauw want dat is een steengoede renner die vaak gevallen was. Mas was naar mijn idee redelijk in orde en heeft een prestatie geleverd wat je van hem kan verwachten en alsnog fietst die maar 192 scorito punten naar binnen. En ik denk dat je op dit parcours ook niet veel meer had kunnen verwachten van een pure klimmer. Dat lijkt mij voor 3,5 miljoen nou ook niet echt value.

Helemaal eens.

user26809

Wat een gave overwinning van WvA vandaag zeg. Ook al had ik Cavendish als captain, was dit toch een stuk mooier.

Met Scorito al tevreden genoeg; een paar grote ronden eerder aardig gescoord, maar nu het eerste gouden bekertje binnen gesleept! Uiteindelijk 50ste geworden, en dus op 99.9% zelfs. Er had nog wat meer ingezeten nota bene als ik WVA naar Ventoux, O Connor naar Tignes en Gaudu naar Portet had opgesteld..
Maar verder pakte alles boven verwachting uit. Zeker mooi als juist de minder vaak gekozen renners die ik had (Cav, Vin, Matthews) het allemaal bizar goed doen.
Alleen Porte, wat een miskoop was dat zeg…pff.

Op naar de Vuelta! Benieuwd wie er daar allemaal aan de start staan.

De Condor van Echt

Na dramatisch begin (35% na rit 4) telkens wat kunnen stijgen, met de eindafrekening op 71% uitgekomen.
Na het uitvallen van Démare en Ewan was het eigenlijk wel klaar. Haig was ook vervelend, enige echte fouten die ik gemaakt heb: Porte meenemen ipv Gaudu, en Pedersen ipv Cav (met downgrade elders).
Verder heb ik veel heen en weer gewisseld tussen Hamilton en Vingegaard, de eerste had als voordeel dat hij de kopman was, de tweede de tijdrit en evt teampunten. Vooraf was natuurlijk niet te voorspellen dat het zo zou lopen met die valpartijen. Daarom blijven bij mij alleen Cav en Porte als echte fouten vooraf op de zeef liggen.
Toch wel slikken, als je je realiseert dat je van maandag tot donderdag een team hebt gehad waarin zowel Vingegaard als Cav figureerden…

Wieltjeszuiger69

'@DeCondorVanEcht heel herkenbaar, ik had een soortgelijk team. Stuk voor stuk geen gekke keuzes vooraf.

De eerste week lijkt uiteindelijk niet de doorslag te geven voor een goed eindresultaat. Mooi voor mij want ik had geen vdp of flip, maar wel ALLESkunner WvA! Wat een held die man, die wil je toch in je team. Na een week was bijna mn hele sprinttrein weg, in totaal 7 uitvallers: haig, ewan, merlier, démare, sagan, roglic en hamilton. Afgezien van die mafklap van een hamilton, leken het allemaal goeie keuzes, maarja jammer van die grote valpartijen, niks aan te doen, opstaan en doorgaan. Gelukkig had ik een breed team met veel in de top van het Ak. Het gokje met O’connor pakte wel heel lekker uit waardoor er weer hoop was. Uiteindelijk heb ik de hele top5 exclusief vingegaard. Verder had ik nog over: Asgreen (altijd opgesteld, altijd zn punten gepakt), küng, bjerg, uran, gaudu, colbrelli, van poppel en pedersen. Laatsgenoemde wordt vandaag slordig 18e en pakt 6 punten, weinig aan gehad die vent. van poppel had ik niet per se meer van verwacht maar was mn laatste 1,5mil. De breedte van de selctie heeft me gered. In de sprintettappes schade beperken. Meevaller met die vele aanvallers waardoor het soms geen massasprint werd. Voor de tijdritten had ik de beste die je maar kan hebben. En in de bergen voor het AK uiteindelijk ook. Voor mn eerste scorito tour op een keurige 90% geeindigt. Kan niet wachten tot de Vuelta 😬
.

Laatst gewijzigd
Wieltjeszuiger69

'@LaPrimavera Had die oelewapper van een @milanjacks serieus Majka meegenomen? Slechtste keuze die je maar kan maken. Algemeen bekend. Malle milan

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Gefeliciteerd allemaal met de gouden bekers!

Helaas zat hij er bij mij al snel niet in. Sinds die val partij van Ewan zat ik zelf even in een scorito dip, waarbij ik mezelf afvroeg in hoeverre mijn kijkplezier gedrukt wordt bij slechte scorito prestaties. En dat was deze tour zo erg het geval dat ik weinig heb kunnen genieten van deze toch wel mooie tour. Daarom mij ook hier maar redelijk afzijdig gehouden en, er minder tijd in besteed dan in voorgaande grote rondes.

In grote lijnen kwamen de voorspellingen van dit forum ook wel uit. Pog oppermachtig en de grote 3 waren toch wel redelijk hun geld waard (Flip uiteindelijk misschien nog het minste omdat hij redelijk vervangbaar was, maar toch een hoge 400 punten mee gescoord). Renners als O’Connor, Cattaneo en de beste pick van allemaal, Vingegaard, hebben ook hier lang in het team gestaan. Maar ja, je kunt niet altijd de juiste renners meenemen natuurlijk. En daarom zit je dan met Porte, Woods (die echt zo anti-scorito reed als maar kon (verloor gewoon regelmatig 15 plekken in de laatste afdaling en stapt vervolgens nog uit ook)), Izzagire (die mij tegenviel, en zeker omdat in zijn prijs-categorie er veel betere picks waren). Over de uitvallers zal ik niet veel zeggen, alleen dat achteraf de keuze voor Hamilton toch wel een grote fout was. Maar dat is ook weer de charme van het spel, samen met de opstelfouten waarbij “sprinters” hoog scoren in bergetappes.....

En Milan, je mag best eens een keer toegeven dat je niet de beste keuzes hebt gemaakt hoor. Majka heeft natuurlijk wel voldoende punten opgeleverd maar het was vooraf al duidelijk dat je óf, voor een veel lagere prijs hetzelfde kon krijgen (Bjerg/Costa) óf voor een lagere prijs renners kon krijgen die veel meer kans op eigen punten hadden (O’Connor, Lutsenko, Haig en noem maar op). Maarja, je bent deze ronde wel spekkoper geweest met 4 UAE, en ik maar blij zijn dat ik Rui Costa mee had....

Nog een kleine shout-out naar Cavendish trouwens, vond het vroeger een enorme kwal maar zat vandaag bijna te bidden voor nummer 35. Al was Wout natuurlijk ook een leuke winnaar, die wint gewoon de 2 speciaalste ritten die er zijn deze tour en nog een tijdrit ook. Merckx en Cav mogen wel oppassen dat Wout er later niet met de 35 mee vandoor gaat. Een Wout in topvorm kan er zo maar 5 winnen deze tour....

Voor als iemand het nog interesseert, 80,3% is het geworden. Om te janken. Op naar de Vuelta, die puzzel gaat er ook al rap aankomen :)

vevie

Het enige wat wel duidelijk is is dat je altijd een risico moet nemen met de wielerspellen. Of je zit dus idd met de gebakken peren of je sleept een prijs binnen. Voor de Vuelta wordt dat zeker even een afweging maken. Een fitte Roglic (frissere iig) lijkt daar de favoriet, maar met deze Pogacar maak ik me geen illusies. Vooraf zou je zeggen ‘hij is nog jong, twee zware rondes achter elkaar?’. Deze renner kan echter alles en is waarschijnlijk weer de topfavoriet.

Probleem is echter wel dat Ineos met Bernal, Yates, Carapaz en Martinez (wellicht Martinez, schijnt nog te worstelen met Covid) aan de start staat. Het kiezen van de juiste verwachte winnaar en diens ploeggenoten wordt dus toch tricky. Het budget zal wel wat krapper zijn dus wordt keuzes maken. Ben benieuwd naar de prijzen.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Bedankt team

We hebben t bekertje weer net niet gered 98,9%
Maar na week 1 gaf ik geen dubbeltje voor m’n team !

Vingegaerd heeft me gered
En in zekere zin hirschi en nulty !!

Helaas op naar de vuelta !!

Pogacar
Roglic
Gaudu
Kelderman
Allaphilipe
Vingegaerd
Uran
Sagan
Ewan
Woods
Laporte
Walscheid
Bouhanni
Hirshi
Nulty
Aert (held!!)
Niet bedankt koste me m’n beker zonder vallen ook slecht !
Colbrelli
Bisseger
Hamilton
qougard

bakkieolie

Ondanks het uitvallen van 8 man waardoor ik met 12 man de finish heb gehaald toch mijn 2e gouden beker binnen gesleept. Geeindigt in de top 100 met 99,9%. De juiste picks die een gouden beker hebben opgeleverd zijn Vingegaard, Cavendish en toch ook wel Wout. Bjerg bleek een leuke pick met 2x een uitstekende tijdrit en de vele bonus teampunten via Pog. Alaphilippe viel in prestaties enigszins tegen, voor scorito toch de nodige punten behaald. Lutsenko heeft erorm goed gepresteerd voor de 750K, meer dan genoeg punten behaald. Tegenvallers zijn toch, Krag, Coquard, Van Poppel, Sagan en Woods. De laatste besluit nog even af te stappen vlak voor het einde waardoor de bergklassement punten de prullenbak in konden. Roglic, Demaré, haig pechgevallen door valpartijen.

Op naar de Vuelta

Laatst gewijzigd
Ludi

Topic is weer eens kapot

Koenblom16

.

Milanjacks

'@Daan

Achteraf zeg ik letterlijk dat Vegard Stake Laengen een betere keus was geweest. Maar die had vooraf 0 kans op hogere punten. Ik had verwacht dat Majka wat defensiever zou rijden in de kogproep zoals je Kuss dat vaak zag doen bij Roglic, helaas zat ik daar fout. Ik had liever een goede Hirschi of Mcnulty gehad maar die waren zulke twijfelgevallen vooraf dat ik daar helemaal niet in geloofde.

Westland95

Na een Tourpoule in de marge geëindigd op een middelmatige 79.8%. Dit voornamelijk door het matige sprintteam met sofs Pedersen, Coquard, Ewan en Demare. Geen Cav deed ook pijn, alhoewel die toch niet door heel veel mensen gekozen was. Bouhanni was ook redelijk essentieel.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Uitgekomen op 76.2%. Stiekem best content mee, nadat ik na etappe 4 op een dramatische 22% stond. Daarna vrijwel elke dag een beetje gestegen.

Weinig verwijtbare fouten in m'n selectie, behalve dan het thuislaten van Flip. Daar had ik eigenlijk vóór de deadline alweer spijt van, maar ik durfde hem niet meer om te ruilen voor Thomas 'omdat last minute wissels altijd slecht uitpakken'. Extra pijnlijk door de val van Thomas en de onverwachte alleenheerschappij van Cav, maar ook bij een normaal koersverloop was dit hoogstwaarschijnlijk geen handige keuze.

Verder moest ik het doen met een team dat in de breedte best aardig presteerde, maar met te weinig puntenpakkers die echt het verschil maakten. Geen Cav, geen Visafslag, geen Bling, geen Cattaneo, geen Philipsen, geen MvdP, wel acht uitvallers. O'Connor en Bouhanni waren mijn positieve uitschieters, en uiteindelijk staan die ook maar op plek 25 en 28 in de scorito ranglijst... daar win je de oorlog dus niet mee.

Op naar de Vuelta dus. Hopen op een mooie strijd tussen Pog, Rog en Bernal, en dat iedereen deze keer netjes op z'n fiets blijft zitten. Dank voor alle leuke discussies!

Boasson en Hagen

Zilver met 98%. Het had top-100 kunnen zijn als ik Cavendish had. Dat is de enige fout die ik mezelf aanreken, ik had nooit verwacht dat hij dit nog zou kunnen. 1 etappe winnen had me al verbaasd, maar toen hij die eerste met gemak won zag ik de bui al hangen...

rkmmr

Hier op een nette, doch teleurstellende 88.8% geëindigd, zonder Cav en Vingegaard, toch wel de must-haves van deze ronde. Had ik ook prima kunnen hebben, maar ik koos voor Merlier en Hamilton.
Had niet verwacht dat Merlier per se slechter zou klimmen dan Cav en had ook niet gerekend op de 'iedereen willen laten winnen'-strategie van Alpecin. Zeker gezien de 'blessure' van Philipsen had ik de eerste week wel voor Merlier gezien. En wat Cav hier doet had ik eigenlijk Ewan zien doen, misschien iets minder overwinningen als het sprintersveld compleet was geweest.
Verder was Hamilton kopman en Vingegaard knecht, die wel de tijdritten en knecht-zijn van Roglic als pré had.
Al met al een redelijk team, balans was wel goed denk ik, alleen wat verkeerde 1-op1 keuzes (iig achteraf).

Rawolf

90,9% maar met 8 uitvallers kan je eigenlijk niet anders dan tevreden zijn ;p.

Niet de goedkoopste uitvallers ook, Demare, Ewan, Sagan, Roglic laten we afronden 20 miljoen. Van der Poel, Haig, Coquard, Woods. nog 8 miljoen.

28 miljoen (was denk ik de helft van t budget) uitgevallen en daarvan ook de helft in de eerste week. En vooral Sagan, Demare en Coquard hebben gelijk al last gehad van hun valpartijen in rit 1

rbc1912

Bijzondere Tour de France dat je met misperen als Porte, Hamilton, Sagan, Démare en Coquard toch nog op 98,9% kan eindigen. Ligt uiteraard vooral aan Cavendish en Vingegaard die de echte parels bleken. Samen met Philipsen, die ik graag had gehad en waar ik hier weinig over lees. Maar die heeft toch ook een geweldige Tour gereden, met een pickrate van maar 6%. Verder zeer content met het selecteren van Carapaz en O'Connor
Rapport:
Tadej Pogačar: 10
Primož Roglič: 3
Richard Carapaz: 8
Jonas Vingegaard: 10
Ben O'Connor: 9
David Gaudu: 7
Richie Porte: 2
Lucas Hamilton: 1
Ion Izagirre: 4
Aurélien Paret-Peintre: 7
Stefan Küng: 8
Wout van Aert: 9
Julian Alaphilippe: 8
Mark Cavendish: 10
André Greipel: 8
Christophe Laporte: 7
Arnaud Démare: 2
Peter Sagan: 4
Bryan Coquard: 1
Danny van Poppel: 5

Fouten vooraf: MvdP altijd nemen. Net als WvA en
Flip. Sagan hoort daar niet meer bij. En Philipsen stelt in Scorito tot nog toe ook nooit teleur

1 2 ... 256 257 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.