Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 256 257 258 259
De Tourminator

Ik ben op 86,1% geëindigd. Vooral laatste 3 dagen uit de 90 gekelderd.
9 uitvallers, Roglic, Ewan, Demare, Sagan, van der Poel, Haig, Woods, Hamilton en Coquard.
Ben dus gewoon tevreden met mijn team. Vingegaard en Cavendish hebben uiteindelijk mijn team niet gehaald en die 2 hadden een gouden beker veilig kunnen stellen maar dat is ook dit jaar weer niet het geval ......
Zoals mijn vrouw al 5 jaar zegt ..... Tja, als heb je niets aan en dat hoef je ook niet iedere dag 5 keer te zeggen 🙈

Op naar de Vuelta. Ik ben weer van de partij...

pirazzi

96,5%. Is dat een bronzen bekertje?

Franky122

99,5% beland, superblij mee, ik wil graag mijn ouders en mijn vriendin bedanken. Vingegaard en Cavendish deden het vooral voor mij en special shout-out naar Rui Costa voor de vele teampunten!

La Primavera

Gefelicteerd aan een ieder die een bekertje binnen hebben gesleept!

Voor mij geen goede Scorito Tour na een dramatische eerste week. Uiteindelijk was de Tour wel verrassend leuk ondanks dat er geen spanning was voor Tourwinst. Dat had ik met dit parcours vooraf niet verwacht.

arjenzvob

Ik heb genoten. Punt. Ik ga geen uitgebreide analyse schrijven, want als je zo veel uitvallers hebt en Cavendish niet koos, is elke analyse zinloos. Op naar de Vuelta.
Gefeliciteerd aan allen die een gouden bekertje hebben gewonnen.

Wicked Wout

Zo voel ik me ook @arjenzvob. Geen Cav en Vingegaard. Dat maakt t verschilt tussen nipt de vriendenpoule verliezen of een glorieuze overwinning mét beker. Gefeliciteerd voor iedereen die het wel is gelukt. Op naar de vuelta!

(Hebben we daar al een forum voor? ;-))

Mazza

88,7% geëindigd zonde van m'n bankpunten is de eerste week maar geen verkeerde Tour gehad. Voor al Vingegaard heeft het bij mij nog gered.

Uitvallers bij mij: Sagan, Roglic, Haig, Woods, Demare, Coquard, Hamilton, Bouhanni dus zat niet echt mee
En dan ook nog Thomas en Porte hebben die helemaal niks hebben gepresteerd

Boris Galibier

99.9% zonder Flip en consorten (Wel Asgreen en Cav)

Nasi ik dacht dat jij de kaart QS speelde, dat was wel de goede ploeg voor de teampunten deze Tour

nasibal

Iedereen gefeliciteerd met de bekertjes en mooie prestaties! Speciale shout-out naar Kevin, mooi resultaat jongen!

@Yskoud
Thnx! Bekertje gehaald?

@Boris
Deed ik ook, totdat ik besloot toch Wout er in te willen puzzelen.. Wout zelf opzich prima punten gehaald, maar als het dan ten koste gaat van oa Vingegaard, Cattaneo en Cav dan is dat toch wel jammer.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Vingegaard en Cavendish zijn wel zulke (goedkope) overperformers dat er zonder hen weinig te beginnen is. Zonder die 2 voelt 95% wel als het maximaal haalbare. Ook relatief weinig bankpunten deze Tour.

Qua sommige keuzes moet ik terug naar de tekentafel, maar al met al best tevreden. Het was simpelweg ook een Tour met relatief hoge variantie. Op naar de Vuelta!

----
Ik had het hier volgens mij nog niet eerder gezegd, maar ik heb verdorie begin mei nog met Jonas op een terras gezeten (no kidding). Toen was hij nog vooral blij dat hij naar de Tour mocht en wist ie nog amper iets van het parcours. Ik heb het zelfs nog met zijn vrouw over wedden op wielrennen gehad... Jonas had wel even mogen interrumperen dat ik op hem in moest zetten en hem tevens bij alle spelletjes meenemen. Pijnlijk.

Laatst gewijzigd
Odin

99,4 geëindigd. Had verwacht nog wat verder weg te zakken maar toch een gouden beker binnen gesleept. Denk dat Bjerg, Cattaneo en Cav toch wel erg belangrijk voor me team waren! Genoten ook van de tour zelf! Nu al weer zin in de vuelta! Tot dan allemaal

Ragnar Lolbroek

Pfff. Dit moet zo wat mijn zwakste scorito-jaar ooit zijn. Het begon nog goed met 98% in het klassiekerspel. Daarna was het een hoop zooi. 58% in de Giro en nu 56% in de Tour. Behoorlijk balend richten we de blik nu maar op de Vuelta. Hopelijk kunnen we dit jaar dan noh met een positief resultaat afsluiten.

Starlynk

Met slechts 12 man Parijs gehaald (8 uitvallers ter waarde van 25 miljoen: Roglic, Ewan, Demare, Sagan, Woods, Hamilton, Bouhanni, Haig), maar toch 98% geëindigd, met name te danken aan Vingegaard. Helaas geen Cav en op wat plekken net de verkeerde renners de voorkeur gegeven boven beter scorende alternatieven (Cosnefroy en Hamilton sowieso, maar eigenlijk ook Woods, Izagirre en Van Poppel), waardoor het bekertje net niet haalbaar blijkt. Het is al met al dus niet de 7e plek van vorig jaar, maar ik mag zeker niet klagen!

Nu nog even kijken of ik een gratis linkje kan vinden voor de Vuelta of dat we hiermee het Scorito wielerseizoen beëindigen ;)

Arne Riis

Gezien het parcours dik geinvesteerd in sprintteam en dus alle topsprinters mee. Behalve de goede, helaas. Toch nog 76%. Doe ik het gezien de omstandigheden voor. Dikke shoutout naar Kasper Asgreen en Davide Ballerini die met hun teampunten de eindscore nog enigszins acceptabel hebben gemaakt. Hopelijk meer succes in de Vuelta. Nu al zin in!

Phoenix0000

'@pietje

Ik zat in hetzelfde schuitje.

Normaal is de balans in je selectie wel van groot belang om het verschil te maken. Deze keer inderdaad door het gigantisch overperformen van 2 renners elke strategische discussie zinloos. Erg grote variantie daardoor inderdaad. Kan me niet herinneren dat namen selectie ooit zo belangrijk waren voor topklassering. Ik heb het zonder Vingegaard en Cav nog tot 97% geschopt. Dat zal grotendeels te danken zijn aan Bjerg, Asgreen, Matthews en Bouhanni.

Had wel redelijk wat bankpunten met Van Aert en Colbrelli, en Kelderman in etappe 1. Maar al met al wel prima score en tevreden naar omstandigheden.

Fiepke

Geëindigd op 71,4%. Voor mij in lijn met m'n vorige 3 grote ronden waar ik aan meegespeeld heb en passend bij m'n wielerkennis.

Grootste tegenvaller bij mij Miguel Angel Lopez (0 punten), en verder aantal renners waarvan ik achteraf nu denk: in potentie had er niet heel veel meer in kunnen zitten, terwijl er met logisch redeneren voor hetzelfde geld veel meer punten binnen geharkt konden worden. Als voorbeeld een Madouas, Kragh Andersen en Bissegger. Al doende leert men!

Op naar de Vuelta!

Milanjacks

Achteraf gezien is het grootste omslagpunt in mijn Tour poule is uiteindelijk het uitvallen van Roglic(zilver in plaats van goud) . Ik heb zelf Bjerg, Majka en Rui Costa. Ik denk dat zelfs een fitte Roglic deze Pogacar totaal niet in gevaar had gebracht(Pogacar had nog steeds geel gepakt toen MvdP geel verloor).

Het uitvallen van Roglic zorgde echter voor klassementambities voor Vingegaard en meer vrijheid voor WVA die ik niet heb dat heeft mij de das om gedaan.

Dat gezegd hebbende denk ik dat met een fitte Roglic WVA en Vingegaard alsnog hele goede picks waren maar geen must haves.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Pietje Mooi man! Als ik daadwerkelijk met een Vingegaard op een terrasje had zitten praten had ik hem altijd meegenomen. Ook voor 5 miljoen. Gewoon. Omdat het vet is.

Pietje Precies

'@Phoenix0000, uit dat lijstje had ik (ook) geen Matthews en Bjerg. Dat is dan wellicht weer het verschil tussen 97% en 95%.

@Milanjacks, met Majka ?! in je selectie moet je denk ik tevreden zijn met zilver ;)

@La Primavera, haha ja eigenlijk wel ja. Achteraf was overigens zelfs 5 miljoen een prima prijs geweest! Op dat moment hoopte Jonas nog vooral dat Roglic podium zou rijden. Maar ik had beter wat meer naar zijn antwoord kunnen luisteren op de (niet door mij gestelde) vraag wie er bij hem op zijn koelkast hangt (refererend naar Shani Davis verhaal). Na een korte overpeinzing was het antwoord namelijk Pogacar.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Pietje

Majka heeft gewoon 246 punten bijeen gefietst en dat terwijl die hard gevallen was.

Sjas Patatje

Wat een klote Tour op Scorito gebied! Maar liefst 10 uitvallers, echt bizar. Regelmatig de etappe selecties niet meer ingevuld, zo ziek was ik ervan. Op naar een "normale" Vuelta?!

Pietje Precies

'@Milanjacks, ja, dat is akelig veel punten voor zo'n zwakke keuze ;)

------------------------

Ik hoop trouwens dat DSM content is met hun 21e plek vandaag. Movistar vind ik meestal nog wel grappig (zoals met 3 man uit de kopgroep gereden worden in etappe 19), maar aan DSM heb ik mij wel echt gestoord deze ronde. Wat een droevig team.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Pietje

Beetje kinderachtig om dat te zeggen, ik heb van te voren ook al gezegd dat ik het een zeer reëel scenario vond dat Pogacar na de eerste tijdrit geel pakt. De manier waarop hij wegreed in Etappe 8 daar had niemand invloed op gehad verder denk ik.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Milanjacks Je bedoelt dat Pogacar 246 punten voor 'm bijeen heeft gefietst. Zijn hoogste etappe uitslag was 16e. Komt het in deze Tour mooi uit dat je 'm bijna altijd op kon stellen, maar in een Tour zonder 101 uitvallers in week 1 was dat vermoedelijk anders geweest. Met meer concurrentie voor Pogi en meer keuzemogelijkheden per etappe had je hem een stuk minder op kunnen stellen. 2,5 miljoen voor mannen als McNulty en Majka vond ik vooraf echt gekkenwerk. Zelfde gold overigens voor Vingegaard.

De manier waarop hij wegreed in Etappe 8 daar had niemand invloed op gehad verder denk ik.

In een lamgelegde Tour is het niet gek dat Pogi daar weg rijdt nee. Met Roglic en Thomas erbij had dat er wel anders uitgezien.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@La Primavera

Maar dit was exact het scenario waarop ik hem mee had genomen als Majka bij Wanty had gereden ging die niet mee nee, zelfs een fitte Roglic had hierin totaal geen verschil gemaakt. Eens dat 2.5 miljoen wat aan de hoge kant was alleen ik wou iemand die als laatste bij Pogacar bleef,. Achteraf gezien was die lange Noor voor 750k een betere pick, want ik had Bjerg en Rui Costa al.

Over dat Thomas en Roglic argument ben ik het niet mee eens. We zullen het nooit weten hij had daar geen 4 minuten gepakt alleen ik denk dat die wel geel had gepakt met een marge en nooit meer had afgestaan.

Pogacar rijdt daar gewoon weg en niemand van Ineos kan dat gat dichten op dat moment in de wedstrijd moet Carapaz het al alleen proberen en hem lukt het niet. Zelfs een fitte Thomas had daar nooit kunnen volgen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 256 257 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.