'@Tompot Haha, inderdaad. Telefoontoestel kondigde eind vorig jaar aan te stoppen met de drietand. Nu alles galleta y huevo daar:
‘De voorbereiding is spannend voor het telefoontoestel. Na een geweldige Dauphiné, die in de wielerwereld bekend staat als de 'minitour', Daar, de drietand waaruit 'Superman' bestaat, schitterden Mas en Alejandro Valverde met hun eigen licht en lieten ze de ruzies achter die ze in het verleden speelden en waaruit blijkt dat de derde editie 'The Less Thought Day' dit jaar geen dramaserie wordt, maar een actieserie met een happy end.’
'@arjen
Haha, had nog net geen mental breakdown met het lezen van die tekst ;) . Verder zei ene Ewan volgens mij ook dat hij het wel zou bekijken dag per dag, en die stapte uiteindelijk een stuk eerder af dan gedacht. Ook zie ik niet perse meer punten voor Mathieu als hij die derde week er nog aan zou plakken, dus ik neem ook gewoon aan dat hij die gaat laten schieten.
Mvp rijdt nu wel weer super, maar voor scorito niet interessant voor deze prijs. OS is zijn hoofddoel en 1 of 2 ritten winnen/geel is gewoon niet voldoende als je de andere usual suspects meeneemt die ook zeker gaan scoren in de begindagen.
Mvp heeft geen teampunten of andere manieren waar hij punten gaat vergaren en stapt gewoon na een week af mijns inziens
'@Ajvenema Dan ben ik heeeel erg benieuwd welke etappes je ziet om tot 6 kansen te komen. Ik zie 1,2,7 en 14.
Los daarvan moet ik nog maar zien of hij tot de tweede rustdag meefietst. Dat zie ik hem eigenlijk alleen doen als hij in 1,2,7 geen overwinning pakt.
En los daarvan zijn dit kansen die toch anders zijn dan de vrij zekere massasprint etappes. Hij kan ook een keer niet meezitten in de vlucht, teruggepakt worden of op zijn Van der Poels te veel energie verspillen door van heeeeeel ver aan te gaan.
In etappe 1 en 2 gaan de klassementsmannen allemaal kort zitten dus ik zie niet gebeuren dat Alaphilippe na de tijdrit in het geel rijdt zoals hier al enkele keren gesuggereerd.. Dat zal weggelegd zijn voor ms wel Dennis (gaat ie trouwens?) of Roglic, Matthews, WvA, Pogacar etc Zouden die gasten zo vroeg al wel geel willen, ervan weglopen gaat toch niet?
'@treenert
Alaphilippe niet maar Dennis of Matthews wel?? Die snap ik niet echt. Ik geloof ook niet dat Flip geel gaat pakken na de TT (of hem behouden nadat hij hem etappe 1/2 pakt) maar ik zie Dennis normaal gesproken niet voluit gaan in etappe 1,2 en daar wellicht al tijd verliezen. Matthews zijn tijdrit is in mijn ogen nog minder dan die van Flip dus dat zie ik ook niet snel gebeuren. WvA, Pog, Rog en Tho/Porte zijn naar mijn mening de waarschijnlijkheidjes voor geel na etappe 5. Met daarachter misschien een Flip of Asgreen of wie dan ook die een hele sterke TT rijdt.
'@tompot
Omdat er bonificatieseconden liggen daar. Die gaan echt niet bewust aan 95% die muur op.
Dat ding is gewoon knallen en gaan. Wat win je daar door niet voluit te gaan?
Die ritten erna worden toch door sprintersploegen gecontroleerd.
Het wordt een secondenspel tussen Poggi en Roggi, geel in etappe 3 en 4 is bijzaak en nemen ze wel voor lief
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.