Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 44 ... 258 259
Milanjacks

'@Pirata

Waan van de dag? Je bedoelt vorm tonen. Als Porte vijfdes wordt dan heeft die gewoon een prima tour, hij heeft net een sterke Dauphine achter de rug en werd vorig jaar derde in de tour. En dat voor 2.5 miljoen europunten.

Padun en Lutsenko vind ik voor dat geld gewoon leuke picks die je altijd je team in kan fietsen(of niet lijkt mij geen must).

MVDP is een lastigere maar als je twijfelde dan laat hij in ieder geval zijn vorm zien. Ik denk ook dat ik die links laat liggen.

user27296

Heeft er iemand een lijst van de renners die gaan afstappen
Dit zou wel makkelijk zijn?

Zijn we zeker dat Van Aert gaat uitrijden? Ewan? Allaphilipe?

basnijhuis

Van Aert zal hem hoogstwaarschijnlijk wel uitrijden , maar zal niet voor het groen gaan. Vandaag gelezen in een interview in een tour magazine.

basnijhuis

Nog even iets over de Bahrein kwestie,
Voor de giro werd onder andere in het forum gezegd dat de Giro voor Landa was en de tour voor Pello. Nu Landa geen Giro heeft kunnen rijden, krijgt hij dan opnieuw de kans in de tour en heeft Pello pech? Of zullen ze het kopmanschap delen en later in de tour bepalen wie ze uitspelen?

Westland95

Wanneer is Marion uitgerekend?

user27296

Landa is nog steeds geblesseerd met gebroken ribben en sleutelbeen ik wil nog wil is zien of die in goede vorm aan de start van de Tour verschijnt

arjenzvob

Als mensen NU AL hun team gaan posten en om tips vragen weet je dat dit forum rond de tour altijd flink 'vervuild' is. Hoop geschreeuw van mensen die hun gelijk willen halen, eigen waarheden creëren. Stellige beweringen als 'je bent gek als je MvdP niet neemt, tja...

Ik denk, let wel... DENK, dat MvdP 1 weekje mee gaat peddelen en wellicht geel pakt. Maar is hij dat plekje en die 3 miljoen waard? Er zijn alternatieven die waarschijnlijk de tour uit gaan rijden en ook kans hebben op positie 1 t/m 5 tijdens de eerste twee etappes. Hij gaat sowieso niet meesprinten tijdens vlakke etappes, omdat ze Jasper en/of Tim meenemen en hij gaat echt niet riskeren dat zijn grote droom uiteen spat > Olympisch goud.

En wat ik ook mee laat wegen, maar in mindere mate: mocht Matje geel pakken juich ik net zo hard want wat zou dat mooi zijn!

Laurenesi

Het heeft me even wat leeswerk gekost, maar ik weet na 44 pagina’s eigenlijk precies hetzelfde als ik al dacht te weten: de waan van de dag regeert! Ben benieuwd welke 750k renner morgen gaat huishouden in een of andere race.

Los daarvan is het een lastig jaar voor Scorito. Met dank aan onze Franse vrienden, die vooral een voor de kijker saaie Tour hebben willen creëren, is het maar zeer de vraag of B-garnituur klassementsmannen hun geld wel waard gaan zijn ten opzichte van sprinters. Maar ja, wie ga je naast G in de sprint opstellen als zekerheidjes?

Ik zit vooral met MvdP in mijn maag. In beginsel wil ik hem inpassen. Geel na dag 2, dan een paar keer sprinten met een dubbele kans op prijs met zijn twee kompanen én, als hij zich echt goed voelt, perst hij er zelf ook nog een plaats 15 uit in zijn gele trui.

Aan de andere kant, rechtvaardigt dat zijn prijs ten opzichte van een goede sprinter met 7 kansen op top vijf? Met Flipje heb je een goed alternatief. Als hij verliest van MvdP, zal hij er niet ver achter zitten en nauwelijks kopmanpunten verspillen, grotere kans op team punten van Bennett (geloof ook niet dat die knieproblemen echt een probleem zijn) en kans op geel na de tijdrit en dan gaat de teller echt lopen.

Daarnaast zijn er ook veel leuke outsiders voor de eerste twee etappes, die na die etappes hun geringe prijs al weer waard geweest kunnen zijn (zoek dat vooral in Franse hoek) en dan mogelijk er ook nog een klassement of bollentrui uit persen.

Team Laurenesineos denkt nog even over zijn selectie na. De glazen bol is in ieder geval afgestoft en ik kan jullie vertellen dat jullie Porte gewoon kunnen noteren. Hij strooit met zand door te roepen voor G en <3 te gaan rijden. G stuitert weer eens van zijn fiets en <3 heeft een ronde gewonnen met een zwak deelnemersveld, dat maakt hem geen grote jongen. Porte daarentegen rijdt altijd goed als hij knecht en had allang de Tour kunnen winnen als hij in zijn Sky tijd niet was gaan wachten op Froome, zoals Froome eerder sterker was dan Wiggens. Doe er je voordeel mee!

floda

Ik ga er eigenlijk nog steeds van uit dat Valverde tour niet rijd, maar staat nog steeds op lijst. Al meer over bekend bij iemand?

Nul verstand

Pff, dat gezeur over wie nou waar de kopman is.. Volgens mij startten veel ploegen met meerdere kopmannen, maar sowieso: de ene renner hoeft echt niet te knechten voor de ander omdat INEOS toch wel op kop rijdt.

Graag dus geen gezeur meer over 'hij moet voor hem knechten':) Maar misschien ziet iemand anders het anders, want ik heb niet zoveel verstand.

Laatst gewijzigd
Ludi

Valverde rijdt wel de tour

arjenzvob

Grappig dat je na je post toch nog even die laatste zin toevoegde via 'bewerken' @Nul verstand ;)

Benzardi

'@Westerland

Over 9 maanden ;)

daandej

Wie van de 2,5 miljoen renners qua klimmers kiezen jullie ? Ik denk zelf dat quintana minder klimt als een kuss , mcnulty was in dauphine te zwak vond ik

Nul verstand

'@arjenzvob, ik moet natuurlijk wel aan mijn reputatie denken als @nulverstand. Ik laat kenners zoals jij graag aan het woord:)

nasibal

Graag dus geen gezeur meer over ‘hij moet voor hem knechten’:) Maar misschien ziet iemand anders het anders, want ik heb niet zoveel verstand.

Bilbao in de Giro zien knechten voor Caruso? Gross voor Buchmann? Bevin voor Martin? Tejay voor Carthy?

Knechten omvat veel meer dan alleen dat Ineos-treintje wat je prominent in beeld ziet. Klimknechten hebben ook vaak de opdracht zo lang mogelijk bij hun kopman te blijven, mochten ze bijvoorbeeld hun fiets of een wiel af moeten staan etc. Of nog even een klein gaatje dicht moeten rijden wanneer hun kopman door iets even achterop raakt. Dat kost allemaal energie die je niet in je eigen kansen kan stoppen. Al helemaal als het inhoudt dat je enkele etappes goed in het rood moet in je pogingen om zolang mogelijk bij je kopman te blijven.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Dat 'naast je kopman fietsen' kost volgens mij niet zoveel energie. Bovendien hoeven de klimmers hun kopman niet echt in positie te houden. Dat gebeurt alleen op het vlakke en dan door de Jos van Emdens en Danielle Benatties van deze wereld.

zomaareens

Is een toptour voor valverde dit

MichielH

Ik zie MvdP etappe 12 ook wel kans maken.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Valverde naar de tour en maar de spelen dan?

zomaareens

Ik lees toch overal dat ie m overslaat. Is dat veranderd? Iemand recent bericht hierover?

JasperMollema

Dat ‘naast je kopman fietsen’ kost volgens mij niet zoveel energie.

Fiets je zelf? Als je naast je kopman fietst dan fiets jij uiteraard in de wind en je kopman niet😜

daandej

Wie van de 2,5 miljoen renners qua klimmers kiezen jullie ? Ik denk zelf dat quintana minder klimt als een kuss , mcnulty was in dauphine te zwak vond ik

arjenzvob

MvdP in Wieler Revue:

Is al iets besloten over het al dan niet eerder afstappen in de tour?

N, dr hbbn w ng gn bslssng vr gnmn. k g dr gwn vn strt n vrvlgns bkkn w h dg p dg. k dnk dt ht mglk s m m gd bnn t d tr t kmn n vrvlgns n Tk t prstrn.

Premium account kopen om alles te te kunnen lezen? Stuur me een PB .

Zo doen al die digitale krantjes toch? Ik ga maar een beetje mee met de tijd ;)

Phoenix0000

Als Pello zijn seizoen net zo opbouwt als vorig jaar toen hij die steengoeie giro reed, dan rijdt hij nu een fantastische Tour. Musthave voor 1 miljoen. Hij rijdt voor Bahrein...

@Tompot
we hadden het er net over inderdaad. Matthieu geel na etappe 1 en Flip die hem overpakt in 2. En na 5 staat er weer UAE of Jumbo op het tricot. Ik probeer dus even over de waan van de eerste twee etappes heen te kijken. Met 8 topsprinters heb ik al die opvulling toch niet nodig in etappe drie en vier.

1 2 ... 44 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.