Hoeveel punten denk je dat Matje gaat halen, realistisch, voordat hij naar huis gaat?
Dezelfde problemen als Bernal met z'n rug had?
Hier nu 15 renners zeker voor deze tourpoule. Voornamelijk de grote namen en enkele goedkope must-haves. Nog 6.25 miljoen over voor 5 renners.
Heb nu:
4 klassementsmannen a 19.500.000 (Pog, Rog, Thomas, Higuita)
2 klimmers a 1.750.000 (Bilbao, Lutsenko)
5 sprinters a 15.500.000 (Bennet, Demare, Colbrelli, Coquard, Laporte)
4 aanvallers a 13.000.000 (Ala, WvA, MvdP, Aranburu)
Zie heel veel punchy etappes of sprintetappes met toch een bergje in de finale. Vandaar deze namen, met zo weinig echte klimetappes.
Wil eigenlijk nog 2 sprinters, voor rond de 3 miljoen totaal. (Van Poppel en ?)
2 klassementsmannen voor 2.5/2.75 miljoen. (Poels en Kelderman)
1 opvuller/parel voor 500/750k (Gesink)
Wat denken jullie van zo'n team? Hebben jullie tips?
'@ajvenema
Net als de wielerflits poule zonder Evenepoel? ;) Ik zou eerst even goed naar het parcours kijken, zijn intenties meenemen en dan nog mee te nemen dat hij af gaat stappen. Nouja, wellicht wint hij etappe 1,2 en 7 en draagt hij 4 dagen geel. Een puntje of 200 (zonder kopman) ofzo dus. Geweldige renner en ik zou ook juichend op de bank staan als hij etappe 1 wint, maar onmisbaar gaat hij in mijn ogen normaal gesproken nooit worden. Wordt hij wel onmisbaar, en pakt hij een punt of 4/500 dan verwijder ik hierbij mijn wielerflits account. Verder neem ik niet weg dat als je nog zoekt naar een type VdP, je hem best kan meenemen hoor. Als hij etappe 1,2 als kopman een punt of 200 meepakt is dat natuurlijk al meer dan prima. Bij mij staat hij er niet in, en alleen wanneer hij een wel heel interessant interview geeft over kansen in week 3 / mikken op groene trui etc., heeft hij kans om er in te komen. Ewan won ook 2 etappes hé, achteraf ook geen goeie keuze gebleken :)
MvdP is wel ff iets anders dan Ewan overigens. In deze vorm is hij simpelweg niet te verslaan in etappes die hem liggen. Efficiëntere punten ga je haast niet krijgen, hoewel het er misschien maximaal 350 zijn (incl kopmanpunten), is dat toch wel heel veel voor ~5 keer opstellen. Dat is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden.
'@mindless
350 punten in 5 keer opstellen? Dat zijn 70 punten per keer opstellen (incl kopmanpunten). Hoe zie je dat voor je?
Even volledig los van het feit dat je de kopmanpunten van je 2e mogelijke kopman hier af moet trekken voor een volledig plaatje.
En:
Hoeveel punten denk je dat Ewan heeft gehaald, inclusief kopmanpunten, in 4x opstellen? Eigenlijk 3x aangezien je hem in 3 ook op de bank kon laten als je wilde. Dit lijkt me nou níet het argument om te gebruiken voor je case dat Matje een ander verhaal is vanwege efficiënte punten.
5 keer opstellen? Etappe 1,2 en 7 zijn de enige etappes voor MvdP. Stel hij doet het extreem goed en wint er 3 dan nog haalt hij denk ik maximaal 100 punten meer dan Ala als alternatief. Terwijl je Ala daarna nog in bijna alle etappes kan opstellen (teampunten Bennett). Die 3 miljoen kan je dan besteden aan Bijv Dennis of Tao die een veel hoger puntenplafond hebben.
Ik moet MvdP ng maar zien afstappen na eerste rustdag hoor. Vermoed dan eerder de 2e. Hij heeft ook de ploegsponsors om rekening mee te houden he? Ik denk dat ie sowieso je team niet gaat verpesten. 200 punt minimum, met hoog puntenafond. Het enige argument wat voor mij hout snijdt is dat ie op de klimmetjes nog niet super was afgelopen dagen, dat is iets om in de gaten te houden:)
Maar goed, we zullen er nog wel het een en ander over lezeb
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.