Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 47 ... 258 259
Ajvenema

'@james: thanks!

@mindless: Dit is een beetje de omschrijving van Fomo, maar ik ben het wel met je eens:)

Laatst gewijzigd
michelb6

Uiteindelijk moet je keuzes maken. Ik laat hem eruit, omdat ik liever WvA en Ala meeneem. Alle drie vind ik teveel omdat ik dan het geld liever ergens anders stop. Twijfel niet dat hij punten gaat opleveren en ik dan zal balen, maar het is te hopen dat de balans nu beter uitkomt.

Wat verwachten jullie van Kristoff? Kan wellicht ook interessant zijn voor teampunten als hij in de andere etappes ook genoeg scoort.

Ric

Ik heb Kristoff ook op t lijstje. Maar even kijken wat de plannen en verwachtingen rondom zijn vanuit de ploeg.

rkmmr

Gaat hard hier, nauwelijks bij te houden, zeker als je een paar dagen druk bent..

Ik vind het toch echt lastig met INEOS, zeker omdat de Giro zo uitpakte met Bernal, die 'fout' wil ik niet nog een keer maken. Thomas heeft alleen niet hetzelfde potentieel als Bernal en de rest heeft bijna alleen potentie om (veel) punten halen als Thomas niet goed is. Ze zullen ook veel minder trui- en teampunten pakken, als ze die al pakken, dus INEOS-loos is misschien niet zo gek. Toch voelt het niet goed om helemaal niemand te nemen..

De Mûr de Bretagne vind ik trouwens ook lastig in te schatten, op het profielplaatje lijkt het te doen voor MvdP, maar als je dan de beelden van voorgaande keren bekijkt en goede klimmers het lastig ziet hebben, lijkt het toch weer teveel. Als hij daar z'n punten niet kan pakken lijkt hij z'n geld sowieso niet waard denk ik, maar het blijft Mathieu, dus misschien poeft hij iedereen wel uit z'n wiel..

vevie

Ik denk echter wel dat Thomas er alles aan gaat doen deze Tour. In het interview met Knaven werd ook wel duidelijk dat Thomas zich ervan bewust is dat dit wellicht nog de enige kans is dat hij voor winst kan gaan in de Tour. Ik zie hem niet winnen, maar ik geloof zeker wel dat hij ervan overtuigd is dat hij kan winnen van Pog en Rog. Terwijl ik van renners als bijvoorbeeld Mas, Lopez, Landa, Yates er niet van overtuigd ben dat zij echt geloven dat ze Pog en Rog kunnen verslaan. Waar we wel rekening mee moeten houden met Thomas, is dat hij wel vaak op z’n plaat gaat. Dat is een vervelende 5 miljoen.

@mindless: zou mooi zijn, maar met dit parcours is Thomas meer voor de hand liggend.

Laatst gewijzigd
Mindless

Ineos interviews moet je altijd omgekeerd lezen. Carapaz is dus de kopman.

Milanjacks

Ik denk dat WVA een stuk beter berg op gaat na vandaag, die is in ieder geval een stuk lichter.

Ajvenema

'@milanjacks :D :D

Een rib uit z'n lijf, helemaal uitgekleed, en dan ook nog zonder blinde darm, outsider voor AK!

Lange

MvdP zal toch niet alleen voor Zwitserland op hoogtestage zijn geweest. Of voor de 1ste tourweek? In dit licht verwacht ik dat hij niet zomaar afstapt. Of denken jullie daar anders over?

zjoop

Miguel Ángel López, mooie prestatie op de mont ventoux, 3,5 M aardige prijs. Naam nog niet veel voorbij zien komen hier. Is toch zeker het overwegen waard niet ??

nasibal

Een rib uit z’n lijf

Dit kan zo z'n bijkomende voordelen hebben. Vraag Marilyn Manson maar.

Speedyvreter

Is Roglic een zekerheidje voor jullie? Is natuurlijk een klasbak pur sang, maar ik vind em wel erg duur.

Pantano

Ik ga Porte er toch maar inklikken. Er zijn al zo weinig goede klassementsrenners met een goede tijdrit en Porte is gewoon in vorm. Hij kan goed regelmatig top-10 rijden en misschien blijkt wel dat ie sterker is dan Thomas. Voor 2,5 milj in ieder geval een koopje ten opzichte van Thomas en Carapaz.

Primavoormij

Ja, Roglic is een zekerheid bij iedereen.

Milanjacks

'@AJvenema

Misschien ook wel goed nieuws voor de sprints? Op zwart zaad kan je maar beter voor de dagprijzen sprinten.

Pieter_Pannenkoek

Misschien raar, maar ik neem MVDP niet mee enkel en alleen omdat mijn teleurstelling te groot zou zijn als hij niet mee doet om de knikkers in de eerste week én ik hem ook nog eens in mijn team heb. Heb hem liever niet in mijn team en zien dat hij de stenen uit de straat fietst dan andersom. Wellicht een domme strategie, we gaan het zien!

Ajvenema

'@nasibal: én George Bennett toch?

@milanjacks, ja, die gaat zelfs voor alle tussensprints ben ik bang ;)

callmeal

Had nog weinig hoopgevende opties voor mijn laatste 500K gespot maar dat is wel een aardige bonusrenner van een Wanty inderdaad!

nasibal

'@Milanjacks

Is dat de reden dat afrikanen zo hard kunnen lopen?

vevie

'@zjoop: nee, denk het dit keer niet. Niet op dit parcours. Te weinig ritten op zijn lijf geschreven en teveel tijdrit kilometers. Hij rijdt wel mee voor top 5, dat wel. Zal het dan moeten opnemen tegen Mas en Carapaz voor de plekken 4-6. Tenminste als Pog, Rog en Tho doen wat er van ze verwacht wordt.

John Bidon

Misschien een handige tip. Selecteer je 20 renners en ga dan per etappe je 9 kiezen. Zie je meteen waar je tekort komt en waar veel kapitaal op de bank blijft zitten. Het gaat er niet om de 20 beste renners te hebben, het gaat erom om elke etappe de beste 9 op te stellen en zo min mogelijk punten op de bank.

daanbrkh

'@zjoop
Wat bij MAL het geval is en bijvoorbeeld ook bij Gaudu, Mas en Carapaz is dat ze zeker prima renners zijn, maar waar gaan ze punten pakken deze tour. Door de 2 lange (vlakke) tijdritten gaan ze al erg veel tijd verliezen. Etappe 1,2,8,9,11,15,17,18 zijn naar mijn mening de etappes waar ik waarschijnlijk deze jongens zou opstellen. (Mas en MAL zou ik niet opstellen in 1,2 etc en Mas lijkt mij überhaupt een mindere keuze dan de andere 3). Als je in je team perse nog zoekt naar renners voor deze etappes dan, zou het kunnen zijn dat je een van deze jongens mee gaat nemen. Waarschijnlijk heb je met Pogacar en Roglic als een goede kopman voor de berg etappes. Wellicht dat een Carapaz of MAL 1/2 een plekje of 2 hoger eindigt dan een Pogacar maar die punten neem je dan maar voor lief. Neem ook nog eens mee dat ze waarschijnlijk 3 van deze etappes gaan rijden voor plek 10-20 omdat er vluchters voor blijven of iets dergelijks en je houd gewoon niet al te veel punten over. Verder heeft Gaudu wel nog als pluspunt dat hij aardig kan punchen (dus etappe 1,2 zie ik hem wel top10 eindigen) en hij waarschijnlijk 2de wordt in het jongeren klassement. Carapaz zou ik nog kunnen overwegen omdat ik hem wel steengoed vind en mocht hij kopman worden wel snel (na etappe 9 bijv) top3 zie rijden (dus vaste punten en wellicht punten voor een bergtrui ofzo). MAL is natuurlijk echt een hele goede klimmer en zal vast wel wat punten gaan scoren in de bergen en top7 eindigen deze tour. Als je daarvoor nog budget over hebt kan je daarop inzetten. Het neemt alleen niet weg dat je bijvoorbeeld met een Kelderman of een Izzagire misschien helemaal niet zo heel veel punten moet toegeven t.o.v een Mas of MAL. Al met al lijkt mij het verstandiger om klimmers te kiezen die ook nog wat anders goed kunnen (punchen, tijdrijden of veel potentie hebben op teampunten). Neemt niet weg dat een MAL hier echt wel een paar keer kort gaat eindigen en we gaan hem vast zien deze tour, maar hoeveel het je aan het eind van de rekening oplevert is nog maar te zien. (Denk een beetje aan Yates in de giro, pakte een etappe en kwam een paar keer kort op een veel beter parcours dan deze tour. Maar eindstand voldeed hij niet aan de 100 per miljoen vuistregel, die overigens niet altijd goed is om te hanteren uiteraard. En denk bij Gaudu dan aan bijvoorbeeld Vlasov, die door zijn tweede plek witte trui en zijn “punch” wel veel punten binnen sprokkelde.)

KV

Mooie uiteenzetting. Ben het ermee eens.

Milanjacks

'@Daan

Dit klopt allemaal wel alleen wat is je alternatief. Ik denk dat 200-250 punten voor een AK man van 3.5 miljoen zo slecht nog niet is in deze tour. Je moet toch er voor zorgen dat je de puntjes binnen sprokkelt. Zeker voor klimmers zijn de punten schaars maar je hebt ze wel nodig.

Over die kopgroep die voor blijft in de bergen ik denk niet dat dat drie keer gaat gebeuren met zo weinig bergritten.

Ik schaar MAL bergop een stuk hoger in dan Thomas momenteel, jammer alleen dat die geen tijdrit heeft.

Laatst gewijzigd
zjoop

Wellicht dat een Konrad met een schappelijkere prijs en betere tijdrit, minimaal hetzelfde aantal punten opbrengt in de bergetappes

1 2 ... 47 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.