Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 55 ... 258 259
jsprunk

'@nasibal: klopt, die 16-20-regel was erg fijn. Soms moet je gewoon een renner die je graag wilt hebben opsplitsen om aan 20 te komen.
Destijds kwam ik voor de deadline vaak juist tot de conclusie dat ik liever één topper had dan twee subtoppers en kwam ik dus op 16 uit, zelfs met een opvuller. Uiteindelijk was die opvuller uiteraard één van de sleutels tot de goede score (Gerraint Thomas :)).

In de Giro van dat jaar had ik als opvuller al Landa gekozen, dus toen zat ik er lekker in. Nu ben ik te veel aan het analyseren en redeneer dan dat zulke renners in dienst rijden en vast niet veel punten gaan halen.

rkmmr

Toch zie ik in de sprintritten van P-N van dit jaar geen korte uitslagen of intentie om te sprinten van onze man van 1M. Waar is het op gebaseerd om te denken dat hij dat nu wel gaat doen in de vlakke ritten?

Titivoeckler

Als ik het zo lees, zijn er weinig die voor ewan kiezen. Heeft die bijv aangegeven de Tour niet uit te rijden? Of wat is de reden dat hij met dit toch gunstige parcours niet gekozen wordt?

nasibal

'@rkmmr

Deze man kwam het peloton binnen als sprinter (wel eentje met een wat beter klimvermogen en wat lagere snelheid), werd toen vervolgens een tijd kort gehouden door z'n ploeg (no pun intended), maar sinds hij bij EF rijdt sprint hij vaak weer mee. Vaker weél dan niet zelfs

Super korte uitslagen ga je niet krijgen, maar zo'n 13e plek in die Parijs Nice die je noemt haalt hij natuurlijk alleen door mee te doen. Garantie is er dus niet, maar kans is er zeker. Als die kans zich vertaald in 6 a 7 11e plekken + uitslagen in de lastigere ritten dan lijkt dat me zeer prima voor een renner van 1 miljoen. Sterker nog, dan doet hij exact waar sommige aranburu fanbois op tevergeefs op hopen ;)

Ik kan me echter goed voorstellen dat je een prima sprintteam zónder deze jongen kan opbouwen, en dan is hij inderdaad overbodig.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Je moet hem in je sprintploeg inderdaad afzetten tegen je opvulplekken op plek 7-8. Cort is niet iemand om mee te nemen in een zesmans-sprintequipe.

Over Ewan: mijns inziens is die gewoon minder constant dan Bennett en Demare (die vaak nog bonuspunten binnenhalen door bewust voor groen te gaan). Ik zou hem er graag bij hebben, maar dan wordt het budget wel echt een probleem :)

Yskoud

Uran, Woods en Chaves zijn ook meer dan in orde. Uran zal inderdaad nog wel een top-10 ak proberen er uit te halen. Woods en Chaves voor de aanval. Jammer dat er zo weinig bergetappes zijn waar de aanval loont.

KV

'@nasibal

Idd akkoord dat Fugl op rit 2 wel een oogje zal hebben, zeker nu hij ook vorm lijkt te hebben gevonden, maar hij zal volgens mij ook wel beseffen dat hij zulke aankomsten niet meer kan winnen. Voor rit 7 denk ik dat dat klimmetje wat te ver van de finish ligt.

rkmmr

Fair enough, als 7e/8e sprinter misschien wel een aardige optie. Wist trouwens wel dat hij als sprinter het peloton in kwam, niet dat de ploeg de reden was dat hij dat een tijdje niet deed. Ik doelde trouwens ook meer op etappe 1 en 2 in P-N, waar hij toch echt juist niet meedoet. Dus als hij dan de helft meesprint en dan ook nog voor plek 13, kun je daar dan niet beter een ander (teampunten?) mannetje neerzetten? Zou fijn zijn om z'n intenties te weten, maarja EF..

Laatst gewijzigd
nasibal

'@KV

Ik denk niet dat dat de afstand van dat klimmetje tot de finish in rit 7 de relevante factor is. Het is een enorm lange rit met een zware finale. Als de rit niet naar een kopgroep gaat dan zou het zomaar kunnen dat er na dat klimmetje nog maar een heel select groepje renners over is. Daar zie ik eerder een Fugl en Lutsenko in zitten dan een Aranburu.

@rkmmr
Zeker, dat is ook de gok die je zou nemen met hem in zo'n geval. Waar het mij vooral om ging was dat als je voor 1 miljoen een Aranburu overweegt je voor hetzelfde bedrag een renner hebt die in dezelfde ritten kan scoren én ook in andere ritten. Mogelijk zelfs méér dan gehoopt, als het meezit.

Laatst gewijzigd
vevie

Carapaz gaat heerlijk nu in Zwitserland. Blijft een toprenner. Altijd aanvallen waar mogelijk.

Ik ga em toch maar inpassen in m’n ploeg. Het is toch leuk om altijd een renner te selecteren waar je fan van bent, ongeacht of het parcours gunstig is. In de Giro nagelaten met Bernal, bijvoorbeeld. Ff puzzelen, dus.

Laatst gewijzigd
rkmmr

'@nasibal
Dan zijn we het daarover eens, het is idd een renner met wat meer mogelijkheden dan Aranburu, al heb ik het idee dat die laatste toch wat sterker is in de punch, maar dat heb ik niet geverifieerd met uitslagen.. Rit 1 ligt hem daarentegen misschien juist beter dan Aranburu, misschien kan hij een Kristoffje doen :)

In Zwitserland laten trouwens ook wel wat renners goede vorm zien..

Laatst gewijzigd
KV

Iedereen lijkt plots in vorm!!

Mindless

Cort is voor mij absoluut niet inzetbaar in vlakke ritten en Aranburu is een duidelijk beter optie in punch ritten (waar je hem voornamelijk voor moet nemen). Als je nog voor weinig geld een puncher nodig hebt, zou ik zelf Aranburu nemen. Ik zit zelf zonder hem waarschijnlijk al met een aardig bankpunten klassement... Uiteindelijk ook de reden om MvdP niet te nemen denk ik - al is dat wel weer een iets ander verhaal natuurlijk. MvdP vervangen voor je 9e man geeft je wel wat extra punten.

nasibal

Aranburu duidelijk betere optie in de punchritten en Cort absoluut niet inzetbaar in de vlakke ritten?

okidoki, laten we deze discussie na de tour voortzetten :P

Yskoud

Carapaz in deze vorm kan ook zomaar de tour winnen....

KV

Ja, wie weet... als hij net zoals in de Suisse TT de schade kan beperken. Maar in de Tour zijn ze natuurlijk wel 3x zo lang.

vevie

Dat denk ik niet, Yskoud. Niet met die twee tijdritten. Hij kan het bergop echter Pog en Rog wel heel moeilijk maken en is een van de weinige renners die dat kan. Tactisch heeft Ineos echt de sleutel in handen.

Eigenlijk wel ziek dat van de beste 10 ronderenners momenteel er zeker 3 bij Ineos rijden. Wellicht meer.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Vevie

Zelfs met die 2 tijdritten zou hij de Tour op dezelfde manier kunnen winnen als de GIro die hij won. Of hij dat gaat doen is een 2e natuurlijk.

KV

En goh goh, wat is die Cort in vorm zeg! :-p

vevie

'@nasibal: met de afdalingen die na de klimmen erin zitten is dat mogelijk. Alleen zullen UAE en Jumbo nu echt wel weten dat je Carapaz niet moet laten rijden. Dat is de enige renner van Ineos die hen straks echt kan bedreigen, weten dat Thomas alleen maar zal volgen om toe te slaan in de tijdritten.

nasibal

'@Vevie
Ja klopt, maar dat kan ook tot meer gepoker leiden. "Je weet toch dat je Carapaz niet kan laten rijden Pog, zet je ploeg eens op kop!" "Ja Rog heb je helemaal gelijk in, zet je ploeg eens op kop!"

Ik ben echt heel benieuwd hoe die 2 ploegen gaan reageren op het spelletje wat Ineos (vrijwel zeker) zal gaan spelen.

Mindless

'@nasibal, ja, we kunnen achteraf inderdaad eens beoordelen of dat juiste inschattingen zijn. Ik denk dat Aranburu op punchy aankomsten Cort erop legt, jij niet? Dan heb je bij EF ook nog eens te maken met Higuita en Uran. En de laatste massasprint met de wereldtop aan de start waar Cort zich smeet voor een steady 11e tot 13e plaats, laat staan dat hij dat regulier doet in een rondje, tsja voor mij is dat inderdaad vreemd beredeneren. Aangezien ik me over het algemeen wél in jouw redeneringen kan vinden, vraag ik me nu extra af waarom jij hem als zo'n goede optie ziet.

En ook jij spreekt je overigens weleens overdreven stellig uit :D

vevie

'@nasibal: ik hoop het, want dit hebben we nodig in de Tour aka de ronde waar renners zeer berekenend rijden en waar vuurwerk vaak wegblijft. Als Ineos echt aanvallend gaat koersen kan het echt mooi worden. Om de beurt aanvallen met Hart en Carapaz en achterover leunen met Thomas en Porte. Dat zal de rest toch zenuwachtig maken. Maar goed, het is Ineos ook niet ongewoon om een kopman te zien crashen in de eerste week. Dan kijken we met name naar Thomas en naar ‘knecht’ Porte.

Carapaz gat echter vol voor de Tour, dus die zal niet met de handrem (voor de OS) erop rijden:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/carapaz-slaat-dubbelslag-de-tour-is-mijn-hoofddoel-maar-winnen-is-altijd-mooi/

@Daan: mooi prijs voor Buchmann. Zeker als hij hersteld is. Zijn vorm moet er iig nog zijn.

Laatst gewijzigd
daandej

Buchmann 1,5 miljoen maar

nasibal

'@Mindless

Haha klopt hoor, je hebt gelijk. Ook ik heb een handje van om me stellig uit te spreken.

Wat Cort en sprinten betreft. Je kan niet ontkennen dat sinds hij bij EF rijdt dat gewoon weer structureler is gaan doen over het hele seizoen. Of dat betekent dat hii in de Tour mee gaat doen, hoe vaak en voor welke plek weet ik niet. Wat ik wel weet is dat hij kán sprinten, dat hij het kennelijk nog steeds leuk vind om te doen en dat EF het eerder stimuleert dan beperkt. Zoals Jsprunk zegt zou ik hem nooit in mn basis 6 a 7 positioneren, maar het zou zomaar eens kunnen zijn dat hij meer punten gaat opleveren dan een opvuller. Als dat structureel in 7 etappes is kan dat aardig oplopen. Zoniet, ook prima, dan is hij zeker op andere plekken nog bruikbaar.

Dat Aranburu per definitie sneller gaat zijn in etappes als 1 ben ik het niet mee eens. Ook denk ik dat Cort beter "klimt" dan Aranburu (al heeft aranburu grotere uitschieters naar boven) , wat in etappe 2 en 7 nog wel eens een verschil kan maken. Al zou ik beiden eigenlijk in 2 niet uitspelen. Hetzelfde geldt voor bergritten waar de vlucht het wel eens zou kunnen halen. Tenslotte kan je niet Uran en Hiquita noemen, maar Fuglsang, Lutsenko en Izagirre overslaan als argument.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 55 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.