Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 54 ... 258 259
John Bidon

'@jsprunk,

Sagan en Ackermann zijn toch beide 4M? Ene eruit, de andere erin.

nasibal

En ik verwacht dat hij ook op de vlakkere etappes zal meespurten voor plaatsen 8-15.

Wanneer is de laatste keer geweest dat Aranburu in een grote ronde in een vlakke sprint heeft meegedaan? Wanneer is de laatste keer geweest dat hij daar een dergelijk resultaat in haalde? En wanneer is de laatste keer geweest dat hij dat deed tussen zo ontiegelijk veel sprinters?

Met andere woorden, waar komt je verwachting vandaan? Of is het slechts hoop?

KV

Volgens mij had hij eerst beiden niet

Daan Brakenhoff

'@risje89
Zelf zou het mij echt verbazen als Aranburu mee gaat sprinten in de vlakke etappes. Dat doet hij eigenlijk nooit. Wel leuke optie voor etappe 1,2,7,14 en wellicht nog een paar extra maar ik verwacht zelf dat ik al genoeg man heb om in die etappes op te stellen, en die vaker inzetbaar zijn/hoger zullen eindigen. Leuke renner Aranburu en zal geheid 4x top8 rijden maar zal vast zijn hoogste uitslag rijden wanneer je hem hebt gebankt.

Edit: Nasibal was me voor :)

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Volgens mij zijn er al 30 renners hier voorbij gekomen die meespurten voor plaatsen 8-15

La Primavera

En ik verwacht dat hij ook op de vlakkere etappes zal meespurten voor plaatsen 8-15.

Ik heb het voor de leuk even opgezocht. Aranburu heeft welgeteld 1x een top 20 gereden in een WT vlakke sprint etappe tussen sprinters en dat was in een etappe in de Tirreno. En dat was dus in een deelnemersveld met drie keer zo weinig sprinters aan de start. Met huidige sprintersveld had hij hier dus ook buiten de top 20 gevallen.
https://www.procyclingstats.com/race/tirreno-adriatico/2020/stage-6

Laatst gewijzigd
Risje89

'@nasibal @Daan Brakenhoff
Het is inderdaad misschien meer hoop dan verwachting, ingegeven door een gebrek aan goedkope sprinters en voorliefde voor de renner Aranburu. Dat zijn Scorito-technisch nooit de beste argumenten, I know. Hopelijk wordt er nog een leuke 1 miljoen sprinter toegevoegd aan de selecties, dat zou het een stuk makkelijker maken.

EDIT
Bedankt voor al jullie reacties. Blijkbaar was ik gisteren zelf tot dezelfde conclusie gekomen. Klik net mijn teamselectie open en Aranburu staat er niet meer tussen.. De keus was intussen Hofstetter of van Poppel, afhankelijk of Greipel meegaat.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@La Primavera

Klopt daar toch Viviani! ;)

Overigens zit er 'gewoon' een toch niet onbekende jongen van 1 miljoen in Scorito die heeft laten zien bij zijn huidige ploeg weer graag te sprinten. Daarbij heeft hij ook nog andere kwaliteiten én zomaar de kans(!) dat z'n ploeg al halverwege de ronde geen man meer in de top van het AK heeft. Net zo'n grote kans als Aranburu zou ik zeggen. Dus voor hen die nog een 1 miljoen sprinter zoeken is het misschien het overwegen waard.

Laatst gewijzigd
jsprunk

'@John Bidon: uiteraard had ik Ackermann niet, want die is te duur voor wat hij presteert. Sagan had ik ook niet, omdat Ackermann mee zou gaan en dat vast niet lekker zou gaan.
Zonder Ackermann twijfel ik of het verstandig is om Sagan thuis te laten, maar aan de andere kant zie ik de huidige Sagan ook zonder Ackermann niet echt als puntenkanon voor 4M als Bennett of Demare vol voor groen gaan. Ik twijfel dus nu ik er niet uit kom qua budget.

jsprunk

'@nasibal: Die jongen zit al in mijn team inderdaad. Wat mij betreft ook serieuze outsider voor etappe 1.

La Primavera

'@nasibal Is dat al een prestatie tegenwoordig?
PS: Afgelopen Giro heb ik uit mijn geheugen gewist dus deze graag niet ophalen in dit geval.

Ajvenema

Hallo, weten jullie ook of Van Avermaet gaat meesprinten? :D :D

nasibal

'@jsprunk

Eens! En als zelfs een van de historische winnaars van het spelletje hem overweegt dan ga ik er ook nog eens goed over nadenken ;)

@La Primavera
Check nog even de uitslag die je net post ;)

@AJ
Greg gaat in 1 voor een top 10 plek, in 2 voor een top 20 plek en in de overige etappes voor een tranendal zorgen.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@nasibal
Die jongen gaat op het vlakke toch niet zo heel Cort eindigen denk ik...

jsprunk

Haha, toen speelden we nog met andere regels. 16 man in de ploeg, 3 vaste kopmannen en elke dag dubbele punten voor de leiders in de klassementen als je ze kopman maakte.
Sindsdien toch nooit meer in de buurt geweest van winst.

nasibal

'@Daan Brakenhoff

Maar hoe kort moet hij eindigen en hoe vaak, voor dat bedrag? Persoonlijk is denk ik alleen belangrijk dat hij meedoet. Dat maakt hem al aantrekkelijker dan aranburu wat mij betreft. Maargoed, daarover hebben we bij hem natuurlijk ook geen absolute zekerheid.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal, dacht dat je die bedoelde:)

Uran gaat wel ff mee hoor, denk ik. Al maakt dat voor Cort denk ik niet uit. Is die vent trouwens pas 28?? Dacht dat ie al 38 was...

nasibal

'@AJvenema

Uran zou best een tijdje mee kunnen gaan. Hij zou ook in de eerste bergrit op 20 minuten kunnen staan. Maar zoals je zegt zal het weinig uitmaken. Wat aanvallen betreft trekt EF zich traditioneel weinig aan van het feit dat ze kopmannen hebben.

@Jsprunk

Dat waren nog eens tijden he, soms verlang ik daar nog wel eens naar terug. De kopmanregel is me om het even (al zou ik voor de oude regeling kiezen als ik moest) maar die 16-20 keuze mis ik toch wel hoor. Ook de dubbele truipunten had van mij niet weggehoeven, maar ik snap dat dat misschien net wat too much was. En nu het bredere publiek de truipunten ook steeds beter begint te 'snappen' kan je daar toch al minder voordeel op halen.

Laatst gewijzigd
bakkieolie

Wie zien jullie als de meest functionele knecht van Pogacar om in je team te nemen? Majka heeft nog weinig laten zien dit jaar. McNulty is toch ook erg wisselvallig met wel een goede tijdrit. Kristoff nog niet zeker of hij mee gaat, anders wel interresant. Hirschi goed voor in de heuvels, maar hoeveel ruimte krijgt hij. In de bergen komt die toch te kort. De La Cruz en Formolo allebei niet echt in vorm. Dit zelfde geldt voor Polanc. Bjerg is wel interresant voor zijn ITT, maar waar zet je hem verder in?

jsprunk

'@Daan: het is geen wondermiddel, maar meer een goedkopere versie van Stuyven of een betere versie van Oeroeboeroe.

Franky122

Nu de naam al gedropt is, hoe kun je nou zeggen dat Rigooooberto Urán Urán Urãn Uran Uran Uran Urân Uran Joeren Uran Uran Uran Urän ûran U ran Uran Uran Uran "Uran" Uran "You rang?" Uran Uràn mogelijk niet meer in de top van het AK zal staan?! Heeft het hele jaar gespaard voor deze Tour, die gaat knallen!

Daan Brakenhoff

'@nasibal en @jsprunk
Meedoen is uiteraard belangrijker dan winnen. Maar moest er toch een subtiele woordgrap van maken ;) . Vandaag mooi 2de plekje te pakken :) (en we willen natuurlijk niet de meelezers allemaal intikkertjes geven hé)

@bakkieolie
In hoeverre moet zo’n knecht inzetbaar zijn als hij met een 118e plek ook gewoon 11 teampuntjes pakt?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Bakkieolie

Bjerg, zonder twijfel. Juist omdat je hem met wat mazzel buiten die 2 ITT's niet hoeft in te zetten. In de bergritten is het zoals je zegt al helemaal niet zeker dat dát en wíe van de klimmers er veel eigen punten gaat halen, dus die kan je best mislopen, zeker ook omdat je daarmee ook een flinke extra investering 'misloopt'.

KV

In de punchetappes zal Aranburu in principe wel de vooruitgeschoven man zijn bij Astana. Bij EF is er natuurlijk nog Higuita. Als die toch niet zou meedoen, kan dit wel de zaak veranderen, of als echt zou aangegeven worden dat hij zou sprinten maar dit is wishful thinking vrees ik, EF kennende.

nasibal

'@KV

In een etappe 1 mogelijk wel, maar in 2 en 7 hebben ze daar ook nog Lutsenko en Fuglsang die dat goed kunnen. Zeker nu Fuglsang aangegeven heeft geen AK meer te willen rijden zal die met een schuin oog naar dergelijke etappes kijken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 54 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.