Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 53 ... 258 259
KV

'@nasibal

Het is niet omdat er niet zoveel punchetappes zijn dat je geen punchers moet meenemen. In 1, 2, 7 en 14 zal je toch wel iets moeten opstellen. Dan liever iemand van 1 dan 3 milj.

madeinstars

Aranburu's punch/sprint wordt ook wel een beetje overschat. Heeft de afgelopen jaren één deftige koers gewonnen en dat was met een solo ontsnapping.

Zadelpen

Ik zou er eigenlijk wel van juichen als door de toevoeging van Buchmann Kelderman uit veel selecties zou verdwijnen.

Ajvenema

Kelderman wordt OF een goeie puntenpakker, OF je eerste abandon. Muntje opgooien:)

Pirata

Kelderman 1 DNF in de afgelopen twee jaren, 2x geen grote ronde uitgereden in de afgelopen vijf jaar. Het valt ook allemaal wel wat mee hoor...

Boasson en Hagen

Momenteel zijn 7 van de 8 Bahrein (Landa uitgezonderd) interessant. En niet omdat Bahrein de laatste tijd on fire is, maar omdat ze allemaal vriendelijk geprijsd zijn. Low risk, high plafond.

Starlynk

Heb op http://starlynk.nl/Scorito/ nu de renners staan voor de Tour voor de mensen die graag willen copy-pasten naar Excel ;)

Ajvenema

'@pirata, ja oke, maar er zijn ook nog ritten(koersen) waarin ie met een val z'n klassement om zeep helpt, maar wel uitrijdt. Ik overweeg hem zeker, maar als ie na 5 ritten in de lappenmand zit ben ik daar niet heel verbaasd over.

Jeffrey81

Oh, maar ik neem Aranburu ook niet mee voor de winst of om kopman te maken hoor. Daar heb ik beter opties voor. Dat ie maar één 'deftige' koers gewonnen heeft doet me weinig. Voor Scorito lijkt het me een goeie keus.

Laatst gewijzigd
KV

Aranburu wint idd zelden.
Maar ik zou wel eens zijn top 5-10 noteringen opzoeken.

MichielH

'@Starlynk: held! dank!

Jasperdewaal11

Aranburu heeft dit seizoen al 10x een top 10 te pakken (zowel in rittenkoersen als eendaags) en een handvol top 15 daar bovenop. Lijkt mij weinig reden tot twijfel

marconeuvel

Super, bedankt @Starlynk!

Zadelpen

Wij zijn ook altijd een formatie geweest dat lives on the edge. In dat kader past Kelderman prima in ons straatje.

Dit is wel de laatste naam die ik noem, want als je zo serieus mee lult, leg je onbewust grotendeels je selectie bloot. Gelukkig komt er binnenkort weer een ouderwets team Zadelpen persmoment.

Laatst gewijzigd
Delric

Op deze manier kun je ook een ronde winnen. Mvdp gaat in een bergetappe gewoon in de aanval :p

https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/ronde-van-zwitserland/2021/rit-5-live-ronde-van-zwitserland-gele-trui-van-der-poel-valt-zelf-aan~1601635506275/

Laatst gewijzigd
albert n

Voorlopig zonder Wout. En lichamelijke problemen en nu ook nog financieel! Voor mij is Pogacar de grote favoriet. Hij heeft een veel beter team dan vorig jaar. En bovendien hoeven zij als team niet te rijden om vluchters terug te halen. Want dat scheelt weer in bonusseconden op de streep voor Roglic en bovendien zijn er niet veel bergetappes. En bovendien heb ik voor dat geld van Wout Ewan erin gezet. Daar verwacht ik meer punten mee te halen want ik heb geen idee hoe Bennet ervoor staat. Wie wel?

nasibal

Het is niet omdat er niet zoveel punchetappes zijn dat je geen punchers moet meenemen. In 1, 2, 7 en 14 zal je toch wel iets moeten opstellen. Dan liever iemand van 1 dan 3 milj.

Je kan ook kijken tussen de renners die je al hebt. Stel een Colbrelli geeft aan inderdaad voor het groen te gaan, Stel Matthews geeft aan ook in de massasprints te willen gaan rijden. Alaphilippe vind je óók interessant met het oog op de bergritten. Rog en Pog zitten in je team. MIsschien zit je nog steeds op de Bilbao hype. Misschien geloof je wel in de stuurkunsten van Wilco. Coquard? Wout? Sagan?

Er zijn zat jongens die om andere reden dan die specifieke punchetappes in je team kunnen zitten, maar óók in die etappes uit te spelen zijn. Ik geloof niet dat je voor die etappes specifiek iemand mee hoeft te nemen. Heb je je verhoudingen in orde en nog een plekje over, dan kan dat prima naar een Aranburu natuurlijk. Maar dit zijn nou juist nét die renners die er voor zorgen dat mensen hier komen klagen om bankpunten/verkeerd opstellen. Als hij past in je totaalplaatje is het een prima renner, zo niet, dan zorgt zo'n renner voor meer problemen dan dat hij je oplevert. Je moet daar dus denk ik voorzichtig mee zijn.

Ludi

Deed GvA in de tour ook al.. soms prima al denk ik dat deze etappe met finish bergop daar minder geschikt voor is

La Primavera

'@Kj Nu je het toch over hem hebt. Zal de huidige Olympische kampioen zijn goudkleurige helm niet voor een laatste keer gaan showen? Staat eigenlijk ook ieder jaar garant voor een bom aan punten. Toch neem ik hem praktisch nooit mee.

John Bidon

@Starlynk, hartelijk dank!

Laatst gewijzigd
Risje89

Ik heb Aranburu er zelf wel ingeklikt omdat het 1 van de weinige semi-sprinters is voor 1 miljoen scorito-europunten. En ik verwacht dat hij ook op de vlakkere etappes zal meespurten voor plaatsen 8-15. maar het scenario dat Nasibal schetst kan zomaar bewaarheid worden.

Verder heb ik wel vertrouwen in Kelderman dit jaar, dus die zal wel tegen een verkeersdrempel aanrijden met z'n linkerpink.

Het duurt nog even en waarschijnlijk zorgen de laatste interviews en selectieverrassingen weer roet in het eten, maar ik ben geneigd mijn selectie zo te houden tot de start. Zonder MvP, dat is toch wat me het meest steekt als ik hem weer zo zie rijden deze week.

Lo Zar

Zou die voetballer niet ook gewoon een deel van de tour gaan doen misschien? Om wat hardheid op te doen en zich in 1 tijdritje te willen testen.

KV

'@nasibal

Snap zeker je punt en heb zelf hetzelfde gedacht hoor. Mijn sprinters zal ik echter proberen hoofdzakelijk naar snelheid te kiezen (niet allemaal natuurlijk) en niet of ze ook kunnen punchen of een berg overkomen.
Bv een Matthews ben ik momenteel echt niet geneigd om mee te nemen (doe ik anders bijna altijd wel) omdat het toch een beetje meneertje-net-niet aan het worden is: net niet kunnen aanhaken op het laatste klimmetje, net toch dat laatste stukje punch missen als het een echt steile aankomst is (voor bv rit 2), net niet goed zitten in de sprint en dus maar 13de worden... Als hij idd zou aangeven zeker voor groen te gaan (en Mezgec niet meegaat: waar staat dit eigenlijk trouwens? Vind hier niet echt iets van terug) kan dit mss toch nog veranderen...
Maar ik wacht vooral nog wat af met al teveel te willen vastleggen omdat elke dag wel nog iets verandert en het is tenslotte nog meer dan 2w.

jsprunk

Met het naderende wegvallen van Ackermann toch maar ruimte gemaakt voor Sagan. Nu zit ik alleen net op het punt dat ik 500k te kort kom (of met name 1 plek te veel moet vullen) om tevreden te zijn over alle facetten van mijn team

KV

Of misschien eerst gewoon afwachten of Ackie idd niet meegaat :-)

1 2 ... 53 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.