Wij zijn ook altijd een formatie geweest dat lives on the edge. In dat kader past Kelderman prima in ons straatje.
Dit is wel de laatste naam die ik noem, want als je zo serieus mee lult, leg je onbewust grotendeels je selectie bloot. Gelukkig komt er binnenkort weer een ouderwets team Zadelpen persmoment.
Voorlopig zonder Wout. En lichamelijke problemen en nu ook nog financieel! Voor mij is Pogacar de grote favoriet. Hij heeft een veel beter team dan vorig jaar. En bovendien hoeven zij als team niet te rijden om vluchters terug te halen. Want dat scheelt weer in bonusseconden op de streep voor Roglic en bovendien zijn er niet veel bergetappes. En bovendien heb ik voor dat geld van Wout Ewan erin gezet. Daar verwacht ik meer punten mee te halen want ik heb geen idee hoe Bennet ervoor staat. Wie wel?
Je kan ook kijken tussen de renners die je al hebt. Stel een Colbrelli geeft aan inderdaad voor het groen te gaan, Stel Matthews geeft aan ook in de massasprints te willen gaan rijden. Alaphilippe vind je óók interessant met het oog op de bergritten. Rog en Pog zitten in je team. MIsschien zit je nog steeds op de Bilbao hype. Misschien geloof je wel in de stuurkunsten van Wilco. Coquard? Wout? Sagan?
Er zijn zat jongens die om andere reden dan die specifieke punchetappes in je team kunnen zitten, maar óók in die etappes uit te spelen zijn. Ik geloof niet dat je voor die etappes specifiek iemand mee hoeft te nemen. Heb je je verhoudingen in orde en nog een plekje over, dan kan dat prima naar een Aranburu natuurlijk. Maar dit zijn nou juist nét die renners die er voor zorgen dat mensen hier komen klagen om bankpunten/verkeerd opstellen. Als hij past in je totaalplaatje is het een prima renner, zo niet, dan zorgt zo'n renner voor meer problemen dan dat hij je oplevert. Je moet daar dus denk ik voorzichtig mee zijn.
Ik heb Aranburu er zelf wel ingeklikt omdat het 1 van de weinige semi-sprinters is voor 1 miljoen scorito-europunten. En ik verwacht dat hij ook op de vlakkere etappes zal meespurten voor plaatsen 8-15. maar het scenario dat Nasibal schetst kan zomaar bewaarheid worden.
Verder heb ik wel vertrouwen in Kelderman dit jaar, dus die zal wel tegen een verkeersdrempel aanrijden met z'n linkerpink.
Het duurt nog even en waarschijnlijk zorgen de laatste interviews en selectieverrassingen weer roet in het eten, maar ik ben geneigd mijn selectie zo te houden tot de start. Zonder MvP, dat is toch wat me het meest steekt als ik hem weer zo zie rijden deze week.
'@nasibal
Snap zeker je punt en heb zelf hetzelfde gedacht hoor. Mijn sprinters zal ik echter proberen hoofdzakelijk naar snelheid te kiezen (niet allemaal natuurlijk) en niet of ze ook kunnen punchen of een berg overkomen.
Bv een Matthews ben ik momenteel echt niet geneigd om mee te nemen (doe ik anders bijna altijd wel) omdat het toch een beetje meneertje-net-niet aan het worden is: net niet kunnen aanhaken op het laatste klimmetje, net toch dat laatste stukje punch missen als het een echt steile aankomst is (voor bv rit 2), net niet goed zitten in de sprint en dus maar 13de worden... Als hij idd zou aangeven zeker voor groen te gaan (en Mezgec niet meegaat: waar staat dit eigenlijk trouwens? Vind hier niet echt iets van terug) kan dit mss toch nog veranderen...
Maar ik wacht vooral nog wat af met al teveel te willen vastleggen omdat elke dag wel nog iets verandert en het is tenslotte nog meer dan 2w.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.