Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 52 ... 258 259
Antonini

Zonder Ackermann is Sagan ineens toch wel weer must-have, zelfs vorig jaar in tegenvallende Tour zonder zege of groen pakte hij 400+ punten.

Met Buchmannn erbij worden Keldermannn en Konrad ineens weer minder interessant. Kopman label is leuk, maar uit eindelijk is het dan gewoon free for all, tot de beste boven komt drijven, met een Fabbro, Grosschartner of Bilbao Giro scenario als ondergrens.

Boasson en Hagen

'@danusz1986

Ik bedoelde het als voorbeeld, ik zou zowel Ackermann als Buchmann niet meenemen. Maar er zal nog vast wel ergens een klepper afhaken, of iemand toegevoegd worden, zodat iemand het kopmanschap moet delen, etc. Nu al een compleet team maken en daaraan vasthouden heeft dus nog niet echt zin, maar leuk om vast te puzzelen.

Ajvenema

Sagan is wel weer een optie in ieder geval... Vorig jaar was het parcours meer op maat voor hem, maar dit jaar zijn er wel weer wat meer sprintritten. Ik weet alleen niet of ie veel verder gaat komen dan 5-8

Als Ackermann 2 ritten wint in Belgie is het trouwens weer een heel ander verhaal, neem ik aan.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Dit is geen parcours voor Sagan om zomaar even de groene trui te gaan pakken. Al die vlakke ritten gaat Bennett en evt Demare netjes top 5 rijden, iets wat Sagan nog maar consequent moet gaan doen. Hij zal zeker uitslagen gaan rijden, maar als hij de groene trui niet pakt, dan denk ik dat hij zijn geld niet waard gaat zijn. Maar goed, in zekere zin kan dit ook voor Demare gelden, want ik zie Bennett als de hele grote favoriet voor dit klassement. Voorlopig heeft Sagan er nog geen één keer ingestaan bij mij.

Ludi

Als Sagan 2e wordt in PK en 9x6e wordt is het best een hoop punten :)

Bertsu

'@MichielH en @Pirata; je hoeft bij Zweeler geen renners op te stellen. Je hebt gewoon 15 renners (en 5 reserves) en die moeten je punten binnenhalen. Elke etappe scoren de eerste 15. Daarom zou ik ook eerder Gaudu kiezen dan bv Mas.
Bij het budgetspel telt het algemene klassement wel mee, dan moet je soms andere keuzes maken.
Beide leuke spellen trouwens.

steefje9

Buchman definitief naar de tour. Kelderman nr1 in de ploeg.. Mooie knechten dit jaar. Ik klik hem erin

madeinstars

Sagan is qua snelheid max de 5e in vlakke etappes en in die paar punchetappes die er zijn zie ik ook zomaar 3 tot 4 snellere mannen. Voor mij ook zonder Ackermann een nee. Ik zie Bora ook niet zoals vorig jaar een paar keer zichzelf compleet de vernieling inrijden om een paar pure sprinters te lossen. Daar zouden uiteindelijk alleen de Van Aerts en de Van der Poels van profiteren.

WilliamS23

'@Kj, eens. Maar ik verwacht dat nog steeds minder punten dan een Demare, die fris aan de start in eigen land verschijnt. Ik weet dat Sagan de groene trui koning in de Tour is, maar dit is een ander parcours. En Bennett/Sagan/Demare alledrie meenemen is sowieso een no go voor mij.

Antonini

'@Kj, ik denk dit ook alleen de vraag is wel of Sagan + 2 trui/teampunten pakkers, meer punten pakken dan 3 1.5/2M sprinters in die sprint etappes... dat denk ik toch niet zolang Demare, Bennett, Ewan, Nizzolo en Merlier/Philipsen op hun fiets blijven zitten

Baas

Zou Nibali geen leuke pick zijn deze tour met veel finishes bergaf? Niet voor het klassement misschien, maar zie hem wel paar etappes uitzoeken en voor 1 milj niet al te duur.

daanbrkh

Ik heb eerlijk gezegd Sagan ook dit seizoen nog geen dingen zien doen die er op wijzen dat hij etappe 1,2 en 7 echt mee gaat doen om de winst. Of überhaupt er nog bij gaat zitten. Iets wat ik Colbrelli en Matthews wel degelijk zie doen. En die zijn ook nog een stuk goedkoper. Sagan is natuurlijk wel iets rapper op het vlak en als hij minimaal etappe 1 en 7 erbij zit dan is hij ook wel het overwegen waard. Anders denk ik dat er andere opties zijn die voor minder geld een beetje hetzelfde gaan doen. Ook vond ik hem in de giro alles behalve overtuigend. En eigenlijk is het gewoon zonde dat hij dat paars al binnen had, want ik had hem daar wel willen zien vlammen over die bergjes etappe 15 en vooral 18 (die een klein beetje op etappe 7 van deze tour lijkt).

rkmmr

Benieuwd wat Buchmann moet gaan kosten, zie hem toch niet echt als een puntenpakker op dit parcours, minder dan Kelderman ook. Sagan zou nu elke etappe kunnen gaan sprinten, maar ben wel benieuwd wat zijn doelen zijn en of hij dat dus van plan is. Wat @Kj al schetst, het zou best een solide sprintkeuze kunnen zijn.

Zie nu trouwens op PCS dat Greipel is toegevoegd (met Zabel), dat maakt Hofstetter toch niet meer zo'n goede keuze.

MichielH

'@Anton Bartus: Nooit 3 renners vergelijken met 1 renner, ook al hebben die drie dezelfde waarde. Je gebruikt namelijk ook drie plekken ten opzichte van 1, en dat is een oneerlijk vergelijk.

madeks

Met Sagan heb je natuurlijk wel de luxe als van puncheur/ sprinter in 1.
Colbrelli en Matthews zullen in de vlakke sprints waarschijnlijk onderdoen voor Sagan.
Matthews sprint wellicht niet eens mee ivm Mezgec, en ik heb Colbrelli vaker een hele ronde zien knechten voor zijn kopman.
Ten opzichte van sprinters als Bennett, Ewan en Demare heeft hij extra kansen in de punch etappes. In die punch etappes zal hij wellicht niet top 3 eindigen maar toch wel ergens rond de 4-8e plek.

Hij is natuurlijk wel 4 miljoen , en het is niet echt meer de Sagan die je kopman kan maken. Dit maakt hem weer minder interessant. Het lijkt me meer een ideale opvuller die je in minstens 10 etappes op kunt stellen met de waarschijnlijkheid dat hij punten haalt.

Jeffrey81

Zijn er meer mensen die denken dat Nibali voor 1 miljoen (zoals het er nu naar uitziet) sowieso zijn geld waard zou kunnen zijn, met een redelijke kans op meer dan dat?

Zijn doel was natuurlijk de Giro, maar dat werd verstoord door die blessure en hij kon er niet pieken. Zou dat nu voor de Tour niet alsnog kunnen? Voor 1 miljoen heb je er een mogelijke top5-8 kandidaat aan die mogelijk ook nog kort kan eindigen in een aantal bergritten. Zeker die ritten die niet bergop eindigen.

marconeuvel

Heeft iemand een overzicht van alle renners met Scoritoprijzen in Excel, die dit ook nog zou willen delen?
Zo ja, dan heel graag een PB!

Laatst gewijzigd
nasibal

@nasibal, weinig vertrouwen in ons aller Wilco? met itt, punch en vorm toch wel een renner voor dit parcours

Ook veel wegmeubliair in het parcours, las ik.

Als Sagan 2e wordt in het PK en 9x 6e zijn dat veel punten

Tevens veel europunten wel.

@Jeffrey81

Zijn doel was natuurlijk de Giro, maar dat werd verstoord door die blessure en hij kon er niet pieken. Zou dat nu voor de Tour niet alsnog kunnen?

Ik kreeg de laatste jaren juist bij Nibali het idee dat hij iemand is die veel belang heeft bij z'n eigen specifieke voorbereiding. Leek daar altijd héél bewust en op zijn manier mee bezig. Ik ben benieuwd welke doorwerking dit dus heeft. Daarbij ben ik ook benieuwd welk effect het heeft dat Mollema heeft uitgesproken als kopman naar de Tour te willen. Dat Nibali bereid is zich weg te cijferen voor anderen heeft hij meemaals laten zien én volgens mij heeft hij zich niet over een kopmanschap deze Tour uitgesproken. Of ik moet het gemist hebben.

Z'n prijs en het parcours spreken wel voor hem. Als het alternatief een O'connor, Konrad of Bilbao is dan zou je best Nibali er in kunnen klikken denk ik. Ga je uiteindelijk niet zoveel op verliezen, mogelijk wel wat op winnen.

Laatst gewijzigd
MichielH

Ik kan een dergelijke lijst ook gebruiken!

La Primavera

De Haai en de Tour is echter al jaren geen succesformule. Maar voor 1 miljoen is het inderdaad een prima keuze in het rijtje die onze vette hap van dienst al neerpende.

Jeffrey81

Thanks nasibal, Primavera,

Ik had Bilbao erin staan, en misschien dat dat de keuze ook wel wordt. Maar met alle prominenten bij Bahrein is het maar de vraag of er iemand voor het AK rijdt, en zo ja, wie dat dan is.

Konrad had ik sowieso niet op het oog, deels omdat ik Kelderman wel aandurf en nu Buchmann mee gaat vind ik Konrad sowieso te onzeker.

Higuita leuk en interessant, maar niet voor het AK. O'Connor idem. Ploeggenoten UAE en Jumbo had ik al.

Aranburu heb ik ook al mee. Zijn naam valt hier niet veel, maar volgens mij kan hij zo ongeveer hetzelfde als Matthieu voor een derde van de prijs 😉

Laatst gewijzigd
nasibal

Aranburu heb ik ook al mee. Zijn naam valt hier niet veel, maar volgens mij kan hij zo ongeveer hetzelfde als Matthieu voor een derde van de prijs

Vervelende is alleen dat hij daarmee ook nog steeds dezelfde beperkingen zijn als Matthieu. Zoveel etappes zijn er niet voor hem, en in tegenstelling tot Matthieu is Aranburu in die etappes ook nog eens geen uitgesproken favoriet (kán wel winnen, maar steekt niet echt boven zijn concurrentie uit vind ik). 1 Miljoen is dan een heel zacht prijsje, maar het is óók een plekje.

Lo Zar

Buchanan 1.5 M. In vrije rol en toewerkend naar Tokyo. Ik laat heel Bora voorlopig links liggen. Kelderman redelijke optie maar ik heb geen zin om 3 weken met stress de tour te volgen. Als Ackermann het goed doet komende dagen dan nemen ze hem en Sagan mee. (Las ik ergens op Sportschau geloof ik)
Nu nog wachten op het prijskaartje van the gentleman. Voor de giro stond hij er eventjes in voor 750k. Zal nu wel dubbele worden ondanks meer sprintgeweld maar z’n vorm is best prima.

nasibal

Ai, voor 500k minder had ik Buchie er direct ingeklikt. Gelukkig maar dat hij 1,5 is.

Laatst gewijzigd
JasperMollema

Overigens, ik zag dat bij Zweeler een tourspel open stond, ik vond het interessant om eens te kijken hoe mensen daar renners kiezen, enkele dingen die me daar opvielen: (en ik snap dat het een heel ander spel is)

Ik doe zelf mee met Zweeler, daar is een veel andere puntentelling, namelijk de top 20 per etappe krijgt punten en verder niks. Aangezien er 8 zekere sprintkansen zijn moet je daar juist voor de zekere punten gaan en heel veel sprinters meenemen. Naast Pog en Rog (persoonlijk twijfel ik over Thomas omdat er maar een paar dagen voor de klassementmannen zijn). Dat Gaudu daar heel veel gekozen is, is heel logisch. Die jongen kan meedoen in de punchetappes en in de echte bergetappes zit hij er ws ook kort bij als het voor de AK mannen is.)) Een Mas heeft maar een paar etappes waar hij eventueel punten scoort (en ook in die etappes eindigt hij achter de standaard namen zoals Pog en Rog.

1 2 ... 52 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.