Ik zou ook graag nog een balletje op willen gooien over de tijdrit skills van MAL, daar wordt over gezegd dat hij er totaal niets van kan, maar in de Dauphine wordt hij best netjes 20e op bijv. 3 sec van Kruijswijk en Craddock en voor Hart en Politt. Wellicht heeft hij er aan gewerkt. Zorgt er nog steeds niet voor dat het een puntenpakker wordt in de ITT, maar zou in de 3 aankomsten bergop wellicht wel genoeg winst kunnen pakken t.o.v. concurrentie om voor plek 3-5 te gaan.
Een puntenpakker wordt het inderdaad niet in de ITT, dan blijven er eigenlijk maar een aantal etappes voor MAL over om punten te scoren. Ik zie hem ook best tussen plek 4-6 eindigen deze Tour, maar qua Scorito punten is hij denk ik niet heel aantrekkelijk, zeker niet als je zijn prijskaartje hierin meeneemt. MAL ga je alleen opstellen in de bergetappes normaal gesproken, maar wat zou dat precies aan punten voor hem opleveren? Ik denk dat het bij deze Tour erg belangrijk is dat je klassementsmannen meeneemt die nog iets extra’s hebben; bijv. een goede tijdrit of een goede punch. En die namen zijn er best wel te vinden, en ook zeker voor minder geld.
'@Pirata gewoon de zoekterm Landerneau in PCS of Youtube etc duwen. Het antwoord is overigens NEEN. Wat wel zo is is dat Gaudu's oma daar boven woont en hij zelf in de streek is opgegroeid. Hij moet daar honderden keren gefietst hebben.
Gewoon uit verveling. Dat is geen renner om al die ritten gewoon mee te draaien ergens achterin. Dat vindt hij veel te saai. Dan hoeft die niet eens te winnen, maar denk dat een hoop sprinters hem zullen haten die eerste week.
Bedankt Treenert. Was net eindelijk tevreden met mijn team zonder MvdP! 😁
Alle etappes eens een keer opgesteld in Scorito. Conclusie: gaat best zo zonder van der Poel. Alaphillipe en Van Aert worden het meest opgesteld. Waar ze niet zijn opgesteld zouden ze zelfs eventueel nog overwogen kunnen worden ivm truipunten/teamtruipunten.
Arnon Grundal Jansen is overbodig, dat wordt een 500k klimmertje. En Pollit en Verona zijn ook wat twijfelachtig, maar daar zijn het ook 500k-ertjes voor.
Ik heb alvast een paar teams in excel klaarstaan, de komende weken zullen er nog wel een hoop renners afvallen of toegevoegd worden aan de selecties, wat alles weer kan omgooien (zie bijvoorbeeld Ackermann eruit, Buchmann erin). Fijn om dan alvast een alternatief team klaar te hebben staan. Leuk om nu alvast te puzzelen, maar ik ga er in de laatste dagen nog eens echt goed voor zitten.
'@Boasson
Dit is toch helemaal geen parcours voor Buchmann en is ook geen echte tijdrijder ofso. En voor truien zie ik hem niet als een kandidaat. Misschien een top 5 plek in het klassement, beetje zoals Mas. Of was dat maar een voorbeeld? Ik vind het trouwens wel lastig. Weinig echte zware bergetappes, maar hoeveel echte klappers moet je hebben naast Roglic en Poga. Normaal ga ik voor zeker 5 a 6 klassementsrenners en 3 a 4 klimmers. Momenteel heb ik 5 en 5. En dan zitten renners als Konrad Bilbao Valverde en bijvoorbeeld Higuita bij. Die komen de echte zware bergetappes tekort.
Als Buchmann het echt als voorbereiding op de tour ziet, zal hij wel niet voor GC gaan.
Overigens, ik zag dat bij Zweeler een tourspel open stond, ik vond het interessant om eens te kijken hoe mensen daar renners kiezen, enkele dingen die me daar opvielen: (en ik snap dat het een heel ander spel is)
Gaudu 62% t.o.v. bijvoorbeeld een Mas met 22%. Dat verbaast mij enigszins, zeker gezien het parcours.
Een Hart slechts 9% t.o.v. zijn klassements collega's op 82% (Thomas), 78% (Carapaz) en 51% (Porte).
'@MichielH het verbaast mij helemaal niks dat Gaudu daar zoveel meer is gekozen dan Mas, zeker gezien het parcours. Gaudu kun je in meer etappes opstellen dan Mas, doet mee voor de witte trui (kan hier zomaar 2e in gaan worden) en lijkt bergop sterker te worden. Daar komt ook nog bij dat hij in een geweldige vorm verkeert en als klap op de vuurpijl woont de oma van Gaudu op de plek waar gefinisht wordt in etappe 1, daar kun je hem dus moeiteloos opstellen. Want je lieftallige oma wil je natuurlijk niet teleurstellen.
Gaudu wel trouwens een mindere tijdrit dan Mas, dus zie Mas wel hoger eindigen in het algemeen klassement, maar qua scorito punten denk ik dat Gaudu er meer gaat halen. Dat wegzettend tegen beide prijzen geef ik de voorkeur aan Gaudu.
Geen Viviani in de Tour nee.
https://www.tuttobiciweb.it/article/2021/06/10/1623310689/viviani-olimpiadi-nazionale-tokyo-pista
Viviani will still have to work hard, especially on the track, even if there will still be some days of road racing. «I will mainly be in Montichiari with the other guys, we have to work hard and get to look back with the knowledge that we did everything right. There will be very few breaks, we will only have a few days of recovery at home or on the heights in Livigno. On the road I will do the Adriatica Ionica Race with the national team and the Giro di Sardegna just before leaving for Tokyo ».
Met Giro di Sardegna zal hij wel een andere wedstrijd bedoelen, want die wedstrijd is pas ergens na Tokyo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.