Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 50 ... 258 259
De Kamikaas

Edward Theuns zou zomaar eens de sprinter van dienst kunnen gaan worden deze tour. Rijdt prima uitslagen dit jaar. Pedersen uiteraard ook zeer snel, maar de laatste tijd toch minder en natuurlijk pas geleden gevallen en hier een hersenschudding aan over gehouden.

vevie

Gaat Matthews trouwens voor het groen?

Ludi

Ik denk niet dat theuns ineens de eerste man voor trek wordt voor de sprints en ik denk dat Matthews best voor groen wil gaan, maar ik denk bijvoorbeeld een coquard ook. Ik weet niet wie ik meer kans geef dan.

La Primavera

Wie wordt de Barbero van dienst?

Milanjacks

'@Nasibal

Glazen Bol? Ik ga gewoon voor Cees Bol.

mentsjov

'@nasibal

Wat is er veranderd sinds een paar dagen dat je eerst nog postte dat je wout er zonder twijfel nog inklikte en je je nu zal verkneukelen op alle mensen die hem nu meenemen en achteraf gaan klagen?

arjenzvob

Kijk eens aan, het wordt al weer persoonlijk. Kan ook niet uitblijven helaas.

Theuns neem je alleen mee als je 750k over hebt en overtuigd bent dat hij in die prijscategorie het waard gaat zijn. Nou, daar zijn veel betere opties wat mij betreft. Ook als 7/8e sprinter lijkt hij me overbodig. Want etappe 3 heb je waarschijnlijk aan 6/7 sprinters genoeg en truipunten van een van de punchkleppers uit etappe 1 en 2 die het geel draagt.

nasibal

Wat is er veranderd sinds een paar dagen dat je eerst nog postte dat je wout er zonder twijfel nog inklikte en je je nu zal verkneukelen op alle mensen die hem nu meenemen en achteraf gaan klagen?

Terechte opmerking + vraag :)

Wout is iemand met hele duidelijke kwaliteiten en is daarin ook echt goed. Het is ook het type renner wat je normaalgesproken heel graag in je scorito hebt. Zeer veelzijdig inzetbaar, kan ook echt wínnen, zelf kans op truien en kans op truipunten. Daar heb je er niet veel van, en zo'n jongen klik je er dus altijd graag in. Vandaar dat hij er bij mij ook direct in stond toen ik eens even ging kijken wat met dit budget allemaal wel (en niet) mogelijk was.

Vervolgens kom je in een fase dat je meer en dieper over opties en renners gaat nadenken. Toen kwam ik tot de conclusies die ik tot nu toe trek. Dat het wel eens heel goed zou kunnen dat hij níet gaat doen waar veel mensen op hopen. Vervolgens moest ik denken aan wat dat vervolgens voor een effect heeft hier op het forum (Herinneren sommigen het geklaag nog toen sunweb de piepjonge Cees bol een kansje wilde geven? ;) ) en ja. ik moest een beetje gniffelen bij die gedachte ;)

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@nasibal

Ahh okay ik snap hem. Ikzelf heb hem namelijk sinds de opening er nog niet uitgeklikt. Kan me wel vinden in je onderbouwing, vooral het voorgaande stuk over het feit dat hij eigenlijk in elke etappe een ander plekje moet verstoten.

Denk overigens dat ik hem zelf houd. Ten eerste omdat ik heilig overtuigd ben van Rogla zijn winst, ten tweede omdat ik verwacht dat Wout nog wel een positief interview/bericht omtrent zijn kansen naar buiten gaat brengen.

@arjenzvob
Bedoelde je jouw opmerking over persoonlijk worden richting mij? Het lijkt er mijns inziens wel op. Als je mij inderdaad bedoelde, zal het je niet verbazen inmiddels dat ik gewoon een oprechte interesse had in nasibal zijn overweging.

Milanjacks

Alle voor en tegens voor WVA kan ik volgen maar het wachten op zijn interview niet. Vorig jaar zei die dat die in de tour was om Roglic te ondersteunen en ging die vaak voor eigen kansen. Renners zijn niet te vertrouwen naar mijn idee.

Primavoormij

Vorig jaar liet hij wel doorschemeren dat hij ook wel eens voor eigen kansen zou mogen gaan. Dat nam bij mij toen alle twijfel weg om hem erin te klikken.

Naar mijn idee zijn de uitspraken van renners juist wel te vertrouwen. Vaak doen ze juist wel precies wat ze vooraf aangeven. Het koersverloop of betere/slechtere vorm kan er echter voor zorgen dat de vooraf gemaakte plannen niet helemaal tot uiting komen.

Neem bijvoorbeeld afgelopen Giro:

- Dekker gaf aan te gaan knechten voor Groenewegen.
- Ewan gaf aan eerder af te stappen.
- Vendrame gaf aan zich niet te mengen in de massasprints maar etappes uit te kiezen.
- Bilbao gaf aan in dienst van Landa te gaan rijden (uiteindelijk Caruso).

Zo zijn er vast nog wel meer te bedenken. Daarentegen zijn er vast ook wel uitspraken te vinden die niet zijn waargemaakt. In mijn beleving klopt het overgrote deel echter gewoon wel en ik baseer daarom mijn keuzes daar voor een belangrijk deel op.

Uitspraken over vorm ben ik echter minder van onder de indruk. Ik geloof wel dat renners of hun teamleiders zichzelf graag in een underdogpositie praten of proberen de druk in ieder geval zo laag mogelijk te houden. Ook word je van dergelijke uitspraken lang niet altijd veel wijzer.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Volgens mij liet wout vorig jaar ook wel doorschemeren dat ie kansen zou krijgen hoor... in ieder geval genoeg om hem mee te nemen. Dit jaar is het door z’n prijs wel iets anders. Als pure sprinter zijn er misschien ook betere opties voor dat geld. Ergens kan ik hem beter missen dan MvdP

nasibal

Ten eerste omdat ik heilig overtuigd ben van Rogla zijn winst,

Daar zit sowieso een belangrijk verschil. Ik zou zelf namelijk mijn geld gewoon weer op Pog zetten. Zeker nu hij een loeisterke ploeg ook nog eens heeft, z'n ITT geen incident is gebleken en er minder mogelijkheden voor Roglic lijken te zijn om boni's te sprokkelen.

Zadelpen

Team Zadelpen is al menig maal helemaal de vernieling in gepoold door ‘de interviews’.....

Over zandstrooiers gesproken.....

arjenzvob

'@Mentsjov

Mensen kunnen zelf heus wel inschatten of ik hen bedoel of niet. Fijn dat je nog even toelicht dat je het niet persoonlijk bedoelde, maar was niet nodig hoor.

Interviews met renners moet je niet altijd geloven hoor. Mag ik mensen herinneren aan Ballerini/Hodeg en de verdeling qua sprints vorig jaar in de giro.... Over Almeida nog maar helemaal niet gesproken!

Dat maakt het wel lastig. Je probeert aanknopingspunten te vinden, maar het blijft gokken. Bernal en zijn rug bijvoorbeeld..... Zucht.... Nee, afgesloten hoofdstuk ;)

KV

'@nasibal

Ben nog niet zo overtuigd van de sterkte van UAE. Op papier wel, maar bij de optredens van bv McNulty en DLC kun je veel vraagtekens zetten. Dan kom je bij Majka die het ganse jaar nog niet deftig gereden heeft (maar waarschijnlijk wel op niveau zal zijn in de Tour), en bij Formolo die ook geen topvorm lijkt te hebben (OK in Giro als kopman en nu slechts als knecht, maar toch). En Hirschi is natuurlijk geen klimmer pur sang.

Zeg niet dat TJV beter zal zijn, maar zou zeker niet zeggen dat UAE sterkste ploeg zal zijn, wss dan eerder weer Ineos...

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@arjenzvob

Jeetje wat een verbitterde reactie.

Ik denk overigens dat UAE een stuk minder is dan Jumbo. Ineos lijkt er idd bovenuit te steken, maar zullen vermoedelijk het meer van tactiek moeten hebben in plaats van de man tegen man aanpak die ze al jaren hanteren.

nasibal

'@KV

Ik denk dat je bij al die gasten als kopman een vraagteken kan zetten inderdaad. Maar binnen de knechtenpot is het toch echt wel de top hoor. Ineos sterker wil ik in mee gaan, maar dat is een ander verhaal. Uae een stuk minder noemen dan Jumbo (doe jij niet, maar Mentjov hierboven wel) lijkt me echt een verkeerde inschatting. Misschien dat het in een individuele etappe soms zo kan zijn, en in een andere weer andersom.

Maar uiteindelijk is ook dat niet zo belangrijk. Wat belangrijk is is dat UAE van dit jaar een stuk sterker is dan UAE van vorig jaar. Pog heeft er dus een voordeel bij gekregen t.o.v. vorig jaar.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Verbitterd? Nee hoor :) Mijn dag is een feestdag. Na een paar dagen quarantaine en negatieve test ben ik weer vrijgelaten. Niks aan de hand :)

Ik bedoelde overigens dat de giro een afgesloten hoofdstuk is. Niet deze tour. Heerlijk, zin in!

Laatst gewijzigd
Franky122

edit wf: niet doen

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Franky122? Wat probeer je? Ruzie uit te lokken? Sorry, dan moet ik je teleurstellen :) Fijne avond!

floda

Heb mijn team met wout wel zo ongeveer rond, zonder wout moet ik toch echt nog wel ff puzzelen, wat zou het toch fijn zijn als hij gewoon ging vertellen wat hij gaat proberen..... ik heb zelf ook nog wel mijn twijfels over higuita, alle bergetappes met meer dan 1 lange berg is hij er eigenlijk niet meer bij in de laatste 2 jaar. En om hem nu alleen voor 1,2 en misschien 7 mee te nemen is ook wel weer dun.

Fiepke

Laat de renners maar los, kan voor mij niet snel genoeg beginnen :)

Of WvA nu zou moeten knechten of niet, renners van dat kaliber pakken hun kans in een ronde. In welke omvang dat gaar zijn is gissen. MvdP is even zo. Staat nu niet in m'n team, maar als hij ook maar een procentje kans ruikt gaat hij er vaak voor.

Poga een veel beter team op papier, dat is zeker een voordeel. Matige resultaten van ploegmakkers zegt mij weinig. Als je echt een knechten de rol hebt moet je ook een bepaalde vorm hebben om je toegevoegde waarde te hebben, maar is dat te relateren aan uitslagen zonder het hele koersverloop er bij te pakken?

Laurenesi

Ik ben heel erg benieuwd naar Poga. Vorig jaar was het zwakke team ook zijn wapen. Doordat hij steeds geïsoleerd zat en rustig mee sloop, hield lange tijd niemand serieus rekening met hem. Op het einde kwam die onderschatting als een boemerang terug en knalde hij er spectaculair over heen. Dit jaar zal er naar hem en zijn sterke team gekeken worden als er renners teruggehaald moeten worden. Hij zal krachten moeten aanboren die hij vorig jaar kon uitsparen. Roglic heeft al aangetoond dat te kunnen. Het zou mij niet verbazen als dat het verschil in zijn voordeel gaat maken en Poga daardoor tweede wordt.

Lance Beenstrong

Buchmann toegevoegd aan de startlijst-->ben benieuwd naar zijn prijsje, kan een interessante worden in het tussensegment tussen 2-4M. Zou wel zuur voor Wilco kunnen zijn of gewoon lekker samen naar top-10 peddelen.

1 2 ... 50 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.