Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 49 ... 258 259
Risje89

Zo, even 49 pagina's teruggelezen en we zijn er weer klaar voor. Team Risje gaat voor revanche na een teleurstellende Giro (74%, wel Evenepoel, geen Bernal). Deze Tour dus geen gokjes meer, geen Capeda's en Bevin's, alles op de grote namen en een deftige sprinttrein.

Bennett en WvA zullen er wel staan hoor, daar ben ik niet bang voor. MvdP gaat voorlopig niet mee, teveel onzekerheden met oog op de OS. Ik volg in deze de filosofie van de zekere winst: doet hij het slecht, ben ik blij dat hij niet in het team zit. Doet hij het goed, ben ik blij omdat ik fan ben.

@MightySosa Goede reden om ze allebei niet mee te nemen denk ik.

Antonini

'@nasibal, niet alleen dat, met Bennett, Ewan, Demare, Ackermann, Merlier staan er 5 aan de start die intrinsiek sneller zijn. Daarnaast nog een hele rits die even snel zijn. v Aert gaat niet dringen voor een 8e plaats. Tenzij er weer waaier etappes komen of een aantal sprinters uitvallen, zie ik hem niet mee doen.

nasibal

'@AJ

Ewan momenteel ook thuis ;)

Waar het mij om gaat is dat ik voor de sprintetappes in ieder geval 7 jongens wil die, zonder pech, ook alle etappes gaan sprinten. Wout zou daar dus bovenop komen. Dat kán, maar dan moeten er dus sowieso al 'opvulpunten' van af. Verder zou ik als ik Wout in mijn team neem iemand thuis moeten laten die ik óók in 1 en 2 op kan stellen, OF iemand die ik in de bergen op kan stellen voor serieuze punten. Ook die punten moeten er dan van af. Wout zou dan dus meegaan als ik siginificant méér punten verwacht dan deze 'aftrekpunten'. Wout is daar zeker toe in staat, maar ik ben er allerminst zeker van dat het ook gaat gebeuren.

Daarnaast ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat je uit het rijtje Matthieu, Wout en Flip er slechts één mee hoeft te nemen. Dat kan dus Wout zijn, maar momenteel staat daar bij mij nog flip. Dat kan nog veranderen, zeker als ik een miljoentje ergens kan gebruiken.

Overigens kwam iemand een tijdje terug met een leuke statistiek over de zeer goed klimmende V. Aert in de tour vorig jaar: Etappe 18 is de enige etappe bergetappe waarin hij ook daadwerkelijk een goede uitslag heeft gereden. En rij je die etappe 100 keer dan zal dat echter in de meeste gevallen, om uiteenlopende redenen, waarschijnlijk niet gebeuren. De kans dat hij in de bergen nu ook daadwerkelijk uitslagen rijdt lijkt me niet echt toegenomen t.o.v. vorig jaar, voor etappe 1 en 2 kan je hem goed gebruiken, maar heb je ook alternatieven. Voor teampunten + ITT's kan je ook Vinegard meenemen, met de kans dat die het béter doet in de bergen. Hou je dus de sprints over, en dan kom je bij waar ik mee begon: Ik heb liever iemand waarvan ik zeker weet dat hij meesprint.

Al met al is Van Aert een steengoede renner die absoluut punten gaat halen, maar overal net een beetje 'overbodig' vrees ik. Had hij dezelfde prijs als vorig jaar gehad, dan tja..

edit: Groene trui als doel zou inderdaad leuk zijn. Tegelijk denk ik dat om het groen dit jaar te winnen je in de vlakke sprints steevast rond het podium moet rijden én in de tussensprints mee moet doen. Dat zie ik Wout niet per sé doen in dit veld en ik denk dat hij dat zelf ook snapt.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal: Dan kun je wel 2 dure ineossen meenemen als goedmakertje voor de giro;)

Ik weet eigenlijk niet zo goed of Van Aert hier geen podium kan rijden in de sprints. Hij heeft de grote namen er wel vaker opgelegd, zowel in tour als bijv in tirreno dit jaar. Zou hem zelf inschalen op p3-6 met uitschieters in de wat zwaardere ritten, maar Ik ben het wel met je eens dat het een andere sprinterskoers is dan vorig jaar, toen waren er veel meer middelzware sprintetappes dan dit jaar. Vorig jaar was sowieso een wat atypische tour geloof ik, en dat zorgt voor een iets vertekend beeld.

Ik laat het afhangen van de interviews die er ongetwijfeld nog gaan komen. Neem er overigens graag minstens 2 mee van het 'rijtje', al is er nog een dumpen wel een manier om wat extra zekerheid in het AK team te krijgen.

Daan Brakenhoff

Het enige waarom ik WvA er wel graag bij zou willen zijn die tijdritten... Als ik nu mijn team zou moeten kiezen voor de tijdrit mis ik wel nog die ene klepper die hem zou kunnen winnen, en je dus kopman maakt. Maar met Wout gaat het allemaal spannend worden wanneer de interviews ten boven komen. Teunissen gaf in ieder geval al aan te gaan werken voor de kopmannen (Roglic en WvA)... Een in vorm WvA kun je natuurlijk wel de eerste 7 etappes goed opstellen

nasibal

'@AJvenema
2 dure Ineossers is inderdaad een optie die met Wout niet zou kunnen. Mijn kanttekeningen bij Carapaz heb ik al uit de doeken gedaan, maar het is voor mij zeker geen gegeven dat hij minder punten pakt dan Wout. Net zoals het overigens geen gegeven is dat hij er méér pakt.

Dat Wout van Aert een paar keer podium zou kunnen rijden in de sprints is inderdaad niet uitgesloten. Dat hij het op een even regelmatige basis gaat doen als jongens als Ewan en Bennet (mits inderdaad in orde) wat mij betreft wel. Waar je bij die jongens toch eigenlijk vrij zeker gaat zijn dat ze ook wel een paar keer podium zúllen rijden kan Wout ook zomaar steevast 6e worden in de ritten die hij uitkiest. Ondanks zijn kwaliteiten.

@Daan
je gaat zonder Rog en Pog begrijp ik? Lijken me ideale kopmannen in beide tijdritten. Dat ze 3e worden achter een Wout die 1e wordt ga je echt niet zoveel punten mee verliezen.

Laatst gewijzigd
rkmmr

'@nasibal Logisch verhaal wel, al ben ik benieuwd naar die 7 sprinters die zekerder alle etappes gaan sprinten. Zie veel koppeltjes en dan kom je in een segment waarvan ik me afvraag of je dan beter een renner daaruit kunt nemen en om dan een extra TJV te hebben Vingegaard en dan nog een renner voor de eerste 2 etappes, of in plaats daarvan 1 plekje te gebruiken voor Van Aert. Maar waarschijnlijk heb jij het beter doorgerekend dan ik :)

Daan Brakenhoff

'@nasibal
Die gaan uiteraard mee, maar zo heel zeker van plek 2 en 3 ben ik nog niet bij hun. Zeker als Bisseger nog wordt toegevoegd en je dus Thomas, Porte, Kung, Asgreen en Bisseger hebt die wellicht Ro of Po verslaat. Een goede WvA lijkt mij een iets veiligere keuze. Al is dat maar voor 2 etappes nodig natuurlijk (en die laatste tijdrit zie ik Wout misschien wel een beetje inhouden). Maar toch is die extra optie t.o.v bijvoorbeeld een Bennett die je genodigd bent op te stellen in de tijdrit wel lekker.

@rkmmr
Er zijn genoeg sprinters die waarschijnlijk alles gaan sprinten denk ik. Bennet, Ewan, Démare, Nizzolo, Ackermann, Bol, Matthews, Colbrelli, Laporte, Van Poppel, Coquard, Hoffstetter, Bouhanni en dan wellicht nog WvA, Sagan (als hij meegaat), iemand van Direct en Kristoff (indien hij meegaat), Merlier/ Philipsen en de Trek Boys

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Daan

Ik zou in zo'n geval dan denk ik eerder voor een Kung of Bisegger kiezen die met z'n eigen punten het kopmanverschil meer dan goed maakt. Mis je alleen de eigen punten van Wout in de ITT.

@rkmmr
Ewan, Demare, Ackermann, Bennet, Hofstetter, V Poppel, Coquard zijn denk ik jongens die in ieder geval in elke sprint er voor zullen gaan. Dat zal de ene keer een beter resultaat opleveren dan de andere keer, maar ze zullen geen reden hebben om te laten lopen. En dat zijn dan 7 namen die zomaar even in me opkomen, als ik de deelnemerslijst er bij pak vind ik er vast nog wel een paar.

Overigens kan het best zijn dat een Vingegaard in 1 of 2 sprints qua punten geen slechtere optie is dan bijvoorbeeld V Poppel inderdaad, maar over 7 sprints is het waarschijnlijk een ander verhaal. Vingegaard pakt (als Roglic al in het geel rijdt) 8 teampunten + heel misschien 10 voor overwinning van Aert. Wordt van Poppel 9e kan hij de volgende keer prima buiten de top 20 rijden zonder punten in te leveren op Vingegaard.

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

'@rkmmr Ik zie maar twee koppeltjes in het het hogere segment. Trek je deze 4 eraf dan houd je imo alsnog 8 zekere sprinters over die top 10 kunnen/zullen rijden. Daarna kom je pas in het segment waar jij op doelt. Die 7 die @nasibal noemt zijn dus zo gevuld, ook omdat je omwille van budget sowieso één van de topsprinters thuis moet laten. Denk dat in veel gevallen dit Ewan zal zijn, gezien zijn doelen dit jaar..

Laatst gewijzigd
Treenert

graag argumenten waarom het een ‘must’ is om van Wva – Ala – MVP een aantal mee te nemen
omdat je graag veel punten wil halen en wil meedoen om de bovenste plaatsen?

Naast de eerste 2 etappes heb je de tijdrit waar hij gewoon mee kan doen in deze vorm.
maar hij kan ook zomaar niet thuisgeven. Zijn ITT's wisselen nogal.

Zadelpen

Ik vraag me dat ook af rkmmr. Stel een triple a sprinter in vorm. Heeft die de kracht om dat 7 keer te doen? Of laat die misschien een keer bewust lopen, of omdat die op is?

Of kan zo een dergelijk persoon daadwerkelijk elke sprint er staan? Bv Demare.... is nou ook niet iemand die altijd en overal er is. Even uit gaan van die 7 sprints. Stel hij mist er 1. Heb je nog 6 kansen.

Wva, rit 1 en 2, 2 tts, bonus, nog enkele punchkansen. Ik denk dat ik gewoon niet durf zonder hem, mede omdat mijn alternatief Demare zal zijn. Dan zit ik zelf nog meer op het idee Sagan er uit te halen voor Demare.

Echt een monsterlijke puzzel deze tour. Meestal moet je twee a drie renners overwegen en laten gaan. Ik denk serieus dat als je nu po en ro kiest, en dat je dan verder twee teams kan maken met 18 andere renners, die beide goed zouden kunnen scoren.

rkmmr

Dus Ackermann verwachten jullie allemaal ook wel elke sprint, ook als Sagan meedoet? Heb daar nog niet zoveel over gelezen moet ik zeggen, zou dan wel een solide optie zijn.

Maar het idee was deels natuurlijk ook om het af te zetten tegen Van Aert, die in de sprints die hij meedoet misschien net zoveel punten zou kunnen halen als een aantal van die 7 die altijd sprinten, met alle upsides (tijdrit, punch, teampunten).

nasibal

Ik vraag me dat ook af rkmmr. Stel een triple a sprinter in vorm. Heeft die de kracht om dat 7 keer te doen? Of laat die misschien een keer bewust lopen, of omdat die op is?

Of kan zo een dergelijk persoon daadwerkelijk elke sprint er staan? Bv Demare…. is nou ook niet iemand die altijd en overal er is. Even uit gaan van die 7 sprints. Stel hij mist er 1. Heb je nog 6 kansen.

Op biljartlakens wel. Waar het mis gaat is op de wat zwaardere parcoursen waar een sprinter die dat op papier wel zou kunnen tóch laat lopen. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren op dit parcours. Wat ik wél zie gebeuren is dat zo'n Tripple A sprinter een keer een slechte dag heeft in de sprint, slecht gepositioneerd zit of wat dan ook, en derhalve een slechtere uitslag rijdt. Maargoed, ondanks dat de één daar wat meer kans op heeft dan een ander is het nog steeds wel lastig selecteren op dat criterium.

Ik denk serieus dat als je nu po en ro kiest, en dat je dan verder twee teams kan maken met 18 andere renners, die beide goed zouden kunnen scoren.

Hier helemaal mee eens. Ik zou nog 2 a 3 namen aan Pog en Rog toevoegen, maar ik denk dat het daarachter echt een loterij is. Er zijn een hele hoop renners waar een even goede/slechte casus over te maken is en dan moet achteraf blijken welke de juiste is. Ga mij maar eens vertellen wie er beter gaat sprinten: Coquard of Van Poppel. Iedereen zal z'n voorkeur hebben, maar laten we eerlijk zijn: Zonder glazen bol is er eigenlijk heel weinig over te zeggen.

Dus Ackermann verwachten jullie allemaal ook wel elke sprint, ook als Sagan meedoet? Heb daar nog niet zoveel over gelezen moet ik zeggen, zou dan wel een solide optie zijn.

Ja, lijkt me wel. Er lijkt me in dit veld echt letterlijk geen andere reden om te zeggen: "Joh vandaag trekken we de kaart Sagan", wat bij een Trek of een Alpecin nog wel goed mogelijk is. Zowel Ackermann als Sagan hebben daar een verkeerde 'status' voor lijkt me.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Bissegger onmisbaar nu? ;)

rkmmr

Gaat die naar de Tour dan?

Daan Brakenhoff

Dat zullen we pas een klein dagje van te voren weten, EF kennende...

Hangtieniedanstaatie

Edward Theuns sprinter van dienst.

nasibal

'@Hangtienie

Hou op met dat 'van dienst', daar heb ik me toch zo de kolere aan lopen ergeren tijdens de uitzendingen ;) ;)

hartstikkebedankt

Bissegger onmisbaar nu?

Nee dat geldt alleen voor Robbe Ghys natuurlijk

ditisdavid

Rijdt Bissegger niet op de baan bij de Spelen? Lijkt me sterk dat hij dan hier start én er bij de tweede tijdrit nog bij is.

Rawolf

Vandaag was baandag, zowel Ghys, Bissegger als Thomas gaan aantreden op de baan volgensmij.

Bauhaus dan weer niet maar de nummer 3 in Slovenie, Rui Oliveira ook nog!!

Laatst gewijzigd
MichielH

"Hou op met dat ‘van dienst’, daar heb ik me toch zo de kolere aan lopen ergeren tijdens de uitzendingen"

Je kunt je maar ergens druk om maken...

Zadelpen

Ik ga het denk zonder hem doen MvdP. Maar verwacht dat die ook minimaal 1 gedoodverfde massasprint gaat ‘verpesten’.

Gewoon uit verveling. Dat is geen renner om al die ritten gewoon mee te draaien ergens achterin. Dat vindt hij veel te saai. Dan hoeft die niet eens te winnen, maar denk dat een hoop sprinters hem zullen haten die eerste week.

nasibal

Goeie toevoeging Michiel, top!

1 2 ... 49 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.