Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 65 ... 258 259
Ludi

Hoeveel zand kan opstuiven door wat nieuws

AKA34

/

Laatst gewijzigd
ZK

'@Treenert: Zou Morkov het niet ook prima kunnen zonder een Morkov voor hem? Hij is misschien wel het beste in goed positioneren. Kan een Asgreen hem in laatste km vooraf afzetten en dan kan hij zijn eigen weg gaan.

Ludi

Morkov zal dan aantrekken voor Cav, of eventueel ballerini, lijkt me.

Jungels zie ik geen AK rijden.

Mohoric zie ik niet meesprinten

La Primavera

'@AKA34 Jungels is al jaren niet meer vooruit te branden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ewan gaat echt niet afstappen.
Zijn doel is simpel. Een etappezege in alledrie de grote rondes.
Dat hij in de Giro ging uitstappen was logisch met alleen nog bergritten in de laatste week. Dat hij de Vuelta niet gaat vervolledigen lijkt me ook duidelijk.
Maar het uitrijden van de Tour beperkt hem niet in het winnen van een rit in Spanje.
Sterker nog, als Ewan ooit het groen wil winnen is dit zijn beste mogelijkheid ooit. Weinig heuvelsprints, geen Bennett of niet helemaal fit, WvA en MvdP gaan hier in de toekomst een doel van maken dus vertel mij maar wanneer Ewan ooit meer kans gaat krijgen op die trui.

La Primavera

'@Ab Misschien alle tafels in de omgeving van Ewan voorzien van kussentjes. Anders zie ik hem wel weer een knietje geven aan een tafel en uitstappen.

ronvisser

Mohoric heeft ook nog Colbrelli voor zich. Ik zie die in deze vorm wel een gooi doen naar het groen. Hoewel hij op het vlakke normaal gesproken toch heel wat jongens voor zich moet dulden.

Ab Normaal

'@La Primavera
Want? Ewan wil niet vaak winnen?
Kom nou eens met een valide argument waarom hij zou afstappen.

Ted de la course

'@kj klopt. Het was meer een experimentje. Heb de top 3 sprinters, AK mannen en MvdP, WVA en Ala erin geklikt en gekeken wat er dan verder nog mogelijk is. Kun je er nog genoeg leuke renners bij nemen, behalve genoeg goede sprinters want die beginnen vanaf 1,5M.

Ik ga ze niet ook echt allemaal meenemen. Afhankelijk van het blessures, interviews, vorm, uitslagen ga ik er een paar lozen en de rest versterken. Op dit moment denk ik dan in eerste instantie aan MVDP en WVA. En Bennett valt natuurlijk af als hij niet fit is. Met dit budget is 2 mannen van de 'grote 9' thuis laten voldoende voor n prima team i.m.o.

Wat me trouwens opvalt bij Ala is dat hij veel minder voor plekjes sprint dan eerst. Ook in de klassiekers al. Laat veel sneller lopen als hij ziet dat hij niet kan winnen. Of eindigt toch vrij ver achteraan in z'n groepje.

Lo Zar

De Buyst wel interessant 500k opvulspul. Ik zie Ewan gewoon de tour uitrijden. Sluit me aan bij een eerdere opmerking dat het zijn kans is op groen en flink wat etappes. De ploeg wil en belangrijker hij zelf ook. Ik hou de berichtgeving rondom hem en ploeg wel in de gaten.

madeinstars

Groen zie ik Ewan absoluut niet halen. Lijkt me niet iemand om mee te doen in de tussensprints en lijkt me ook wat te wisselvallig in eindsprints.

La Primavera

'@Ab Normaal Ik refereer even terug naar je eerdere stukje. Daar begon je goed.

Zijn doel is simpel. Een etappezege in alledrie de grote rondes.

Wat daarna komt is een interpretatie van het gegeven dat hij een etappe in alle drie de rondes wil winnen. Jij leest het als hij rijdt de Tour uit. Ik lees het als hij wint één of twee etappes in de Tour, afhankelijk van wanneer hij ze haalt, en stapt dan uit. Hij heeft namelijk niet als doel zoveel mogelijk etappes te winnen maar echt specifiek in alle drie. Dan zou het gek zijn om jezelf helemaal uit elkaar te trekken in de Tour. Getuige ook zijn vroegere exit in de Giro dan verwacht, lijkt me dat geen gekke gedachte. Ik geloof helemaal niks van het PR praatje die Lotto de deur uit deed bij het verlaten van de Giro.

Laatst gewijzigd
JoostEmpty

Ik zie Ewan ook niet per se afstappen. De tour is toch de tour en winnen op de Champs Elysée is ook een heilige graal voor sprinters. Ewan zal daar zelf (nog een keer) willen winnen, en z'n ploeg en z'n sponsor zullen dat ook willen.

Na de tour is er bovendien een hele maand tot de Vuelta na Parijs, lijkt me genoeg voor Ewan om ook in de Vuelta weer te kunnen winnen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@La Primavera
Hoeveel niet-Spaanse sponsoren ken jij die er vrolijk van worden als de kopman van de ploeg uit de Tour stapt in functie van de Vuelta? Alleen dat gegeven lijkt het me al onwaarschijnlijk maken dat Ewan weer in de eerste of tweede week 'knieklachten' oploopt.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@David

Als het op overwinningen aankomt houdt Ewan bijna in zn eentje die hele ploeg overeind. Op de uitschieters van De Gendt na is het niet veel soeps daar. Als Ewan straks in 1 week weer 2 overwinningen pakt en dan last kijgt van zn middenhandsbeentje na het aaien van een kever is hij echt de laatste renner op wie de sponsor gaat zitten vitten

madeinstars

Precies... als presteren in grote wedstrijden voor de sponsors Lotto en Soudal zo belangrijk was, hadden ze denk ik al eerder aan de bel getrokken.

nasibal

Los daarvan: We zijn allemaal boos op Ewan omdat hij uitstapt, maar sponsors gaat het vooral om prestaties. Stel Ewan wint in een willekeurige ronde de eerste 3 ritten en gaat dan weer naar huis dan zal hij een betere prestatie geleverd hebben dan de meeste renners in die ronde. Misschien zelfs wel de beste.

Het wordt voor sponsors pas vervelend als er teveel negatieve publiciteit omtrent dergelijke keuzes gaat hangen. En laten we eerlijk zijn, dat valt nu echt wel mee. Het staat even in de spotlights als het gebeurt, het wordt elke grote ronde weer even aangehaald, maar daartussendoor is het een storm in een glas water.

Ab Normaal

Nogmaals:
Waarom zou hij uitstappen. Na de Tour is er meer dan genoeg rusttijd tot aan de Vuelta. Het is ook niet zo’n zwaar parcours dat je meer dood dan levend Parijs haalt.
Als je enige argument is dat hij niet in de Vuelta een etappe wil winnen vind ik dat een flinterdun argument.
Kom dan met iets beters.

La Primavera

Als je enige argument is dat hij niet in de Vuelta een etappe wil winnen vind ik dat een flinterdun argument.

????????

Het heeft mijns inziens alles met doelstelling te maken. Ewan is 26 jaar. Hij kan nog heel wat jaren mee. Dit jaar probeert hij een etappe in elke ronde te winnen. Volgend jaar kan dat zijn dat hij wil winnen op de Champs-Élysées. En een ander jaar de groene trui. Waarom zou je dan nu jezelf drie weken uitmergelen wat ten koste gaat van je doel?! Je doet het voorkomen alsof het voor een sprinter makkelijk is om uberhaupt uit te rijden. Dat is het niet en kost ongelofelijk veel energie.

Ik hou er nu ook over op aangezien de toon mij niet aan staat. "Kom dan met iets beters." en "kom nou eens met valide argumenten" zijn geen basis voor een gezonde discussie. Alsof alles wat jij schrijft pure waarheid is en wat een ander zegt er niet toe doet.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Ewan is toch nog nooit afgestapt in de tour?
Alleen omwege een ritje in de Vuelta afstappen zou kunnen maar het zou ook zomaar kunnen dat hij lekker de Vuelta laat liggen 😉

John Bidon

Precies, alle andere rondes heeft Ewan nog nooit uitgereden behalve de Tour. Hij gaat echt wel uitrijden.

En rit 19 is ook sprint dus in laatste week 2 kansen met Parijs.

nasibal

'@Ab

Kijk eens naar het aantal uitgereden rondes van Nizzolo of Merlier die vroeg vermoeid uit de Giro stapt. Voor sommigen is 3 weken gewoon geen pretje. Ewan heeft pas 2 keer eerder een volledige ronde gereden. Is al vanaf het begin van zijn carriere hét boegbeeld van: "hij start wel, maar uitrijden misschien niet". Het zou zomaar kunnen dat hij dat nu wéér doet, etappe 21 is een zeer mooie natuurlijk, maar het hóeft niet voor z'n doelstelling.

En daar sluit ik me dus aan bij La Primavera. Het heeft niets te maken met 'voorbereiding' op de Vuelta. Waar het om gaat is dat hij voor z'n doelstelling helemaal niet hoeft uit te rijden. Als hij het prima vind om een 3 weekse ronde te rijden en etappe 21 heel belangrijk vind dan blijft hij. Als het hem allemaal niet zo boeit dit jaar omdat hij andere doelstellingen heeft, en hij zichzelf niet over de bergen wil trekken dan stapt hij af. Beide kan gewoon heel goed. Het is duidelijk dat daar binnen z'n ploeg ruimte voor is, het is duidelijk dat hij echt niet van klimmen houdt en het is duidelijk dat hij zich alleen inspant voor dingen die hij belangrijk vind.

Dan is er ook nog het feit (en ik weet niet of hij daar mee bezig is, maar ik kan het me voorstellen) dat elke etappe/sprint die hij rijdt en NIET nodig is als voorbereiding een extra kans op een valpartij/blessure is. Dát kan hij natuurlijk niet goed hebben als hij per definitie ook nog goed wil zijn in de Vuelta. Gegeven dat Ewan nou typisch zo'n renner is die zich alleen vol geeft als hij kan winnen en als de overwinning er toe doet, kan het best zijn dat dit meespeelt.

Ik zou je vraag dus willen herframen naar: Waarom zou hij NIET afstappen als hij 1,2 of 3 overwinningen heeft na 2 weken? Ik denk dat vooral de vraag is hoe graag hij écht in Parijs wil winnen en of hij die groene trui zo belangrijk vind. Leuk dat het een van z'n weinige kansen is, maar als hij er geen fuck om geeft gaat dat echt geen verschil maken.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

In het kader van het olympische jaar hebben wij in het geniep een volledig gepattenteerd maliënkolderiek ringensysteem uitgedokterd. Hoog viscosisch gelast waardoor alle 20 doorgeselecteerde top picks naadloos in elkaar schuiven.

Dit zal ons gaan wapenen tegen de vervelende tussenetappes. Waar anderen onder de maat zullen scoren maken mij dan juist het verschil. En zie dan team Zadelpen nog maar eens bij te halen. Fris, fruitig en dagvers.

Jah, dit is een mooi stel hoor.

Ab Normaal

'@Nasibal
Dat gaf ik al aan.
Ewan is niet iemand die makkelijk het groen kan winnen. Eerst had je Sagan. Van Aert en vd Poel hebben al aangegeven dat ze hier in de toekomst een doel van gaan maken.
Dan is Ewan weer kansloos. Dit jaar zijn er enorm veel vlakkere sprints, Bennett doet niet mee of met een knieblessure.
In mijn optiek is het nu of nooit voor Ewan. Alleen daarom al denk ik dat ie uitrijdt.

@La Primavera
Ik denk nooit dat wat ik schrijf pure waarheid is maar een mening.
Ik probeer juist de discussie uit te lokken omdat ik heel benieuwd ben naar de onderbouwde mening van een ander.
Als mijn toon je niet aanstaat is dat zeker niet de bedoeling. Woorden komen soms anders over dan bedoeld.

Wat ik wel vond is dat alleen de opmerking dat ie ook in de Vuelta wil winnen niet echt onderbouwd is.

Ik heb juist een paar keer onderbouwd waarom ik denk dat hij wél uitrijdt.
Dat is zeker niet de waarheid maar een mening. Hij rijdt toch niets meer na de Tour en waarom zou hij de kans op veel sprints laten liggen ook al heeft ie twee zeges op zak.
In Parijs wil iedere sprinter winnen en het is niet echt een monsterlijk zwaar parcours.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 65 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.