Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 66 ... 258 259
nasibal

'@Ab

Dat gaf ik al aan.

Wát gaf je al aan? Wat je aangaf is wat JIJ belangrijk zou vinden en je projecteert dat op Ewan

In mijn optiek is het nu of nooit voor Ewan. Alleen daarom al denk ik dat ie uitrijdt.

Maar wat als Ewan helemaal geen fuck geeft om die groene trui. Wat als Ewan helemaal niet aan die tussensprints mee wil gaan doen (want die gaan nog steeds belangrijk zijn, ook op het vlakke) omdat hij één hele duidelijke doelstelling heeft uitgesproken (en geen woord over het groen heeft gerept)

Ewan heeft zich heel duidelijk uitgesproken over wat hij wil en om die doelstelling te behalen hoeft hij niet uit te rijden. Doelstellingen waar hij wél voor uit moet rijden, namelijk Parijs en het groen, zijn doelstellingen die hier door anderen maar even aan zijn lijstje toegevoegd worden. Waarom zouden dat méér valide argumenten zijn dan die van iemand die gewoon uitgaat van wat Ewan daadwerkelijk gezegd heeft over wat hij wil en wat hij prettig vind?

In Parijs wil iedere sprinter winnen

Alleen heeft Ewan al eens in Parijs gewonnen, krijgt hij op zijn leeftijd nog wel 6 kansen om in Parijs te winnen én heeft hij zich over hele andere dingen uitgesproken dit jaar.

Nogmaals, het zou zomaar kunnen dat hij uitrijdt. Het is niet zo als met de Giro waar hij van tevoren al aangaf niet uit te gaan rijden. Maar om mensen die hier hun twijfels bij zetten omdat het Ewan is én omdat Ewan andere doelstellingen heeft gecommuniceerd te betichten van invalide argumenten vind ik wat ver gaan.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Mijn grote doel is het winnen van een etappe in elke grote ronde

Mijn doel is om te winnen in alle grote rondes, niet om ze allemaal uit te rijden.

Dit zijn quotes van Caleb Ewan hemzelf. Hier hecht ik meer waarde aan dan aan wat sprinters eventueel zouden kunnen doen. Maar goed onderbouwing heb ik al gegeven, als je dat wegschrijft als 'niet onderbouwd' dan is dat maar zo. ;)

@nasibal Bedankt voor het uitschrijven van mijn gedachtes. :)

Laatst gewijzigd
KV

Jongens, het enige wat al door de ploeg gezegd is, is dat het de bedoeling is om uit te rijden. Of dit praatjes zijn, zal later blijken. Maar het is het enige objectieve, al de rest is giswerk en dan kiest iedereen of hij het de moeite vindt om Ewan mee te nemen.

albert n

Welnu, er is wat meer duidelijkheid wat betreft Bennet. Exit in mijn team. Nizzolo en Merlier gaan sowieso niet mee want die zullen wel weer uitstappen. Groene trui tussen Matthews en Sagan? En WvA z'n gezondheid? Daar wil ik eerst meer over weten voordat hij in mijn team terugkomt. Zo hou je wel geld over! Kristoff er al bij? Of nog steeds reserve?Is een echte puntenpakker, zeker met Pogacar als winnaar.

nasibal

'@KV

Mijn vader vertelde iedereen vroeger ook dat hij een nette zoon had wiens bedoeling het was om niet dronken te worden op vrijdagavonden. Ondertussen vertelde ik al mijn vrienden dat we flink naar de kloten zouden gaan.

Soms had mn vader stiekem wel degelijk gelijk, en soms kwam ik katjelam thuis. In wéér andere gevallen had mijn vader gelijk én kwam ik katjelam thuis.

Laatst gewijzigd
zitvlees

de cirkel is rond. een paar quotes zijn niet objectief. bedenk zelf wat je denkt wat Ewan doet. neem het risico of niet, of zie je geen risico. probeer je met hem het verschil te maken, of kies je ervoor alles op safe te spelen, succes daarmee, veel renners qua prijs onder hem ( en met bennett ook boven hem ) net zo onzeker.

Laatst gewijzigd
KV

Dat zeg ik toch: of het praatjes zijn zullen we later zien :-) daarmee poneer ik toch geen stelling?
Enige wat ik wel denk is dat Ewan die vragen over zijn exit wat beu wordt. Gisteren in het post-race interview ging het opnieuw daarover. Als hij dit nu opnieuw zou doen zal hij een half jaar later nog steeds daaraan herinnerd worden.
Aan de andere kant: men mag er wel vanuit gaan dat hij toch wel tot 13 zal rijden: dit zijn 6 sprints. Of dit te weinig is voor 4,5milj moet iedereen maar zelf beslissen.

nasibal

'@KV

Klopt helemaal, iedereen moet het zelf maar bepalen hoe ze het inschatten. Zelf neem ik de opmerking van de ploeg dat het 'de bedoeling' is echter in de hele discussie met een korreltje zout. Andere zaken hebben voor mij veel meer waarde dan die specifieke opmerking. Met name de dingen die Ewan zélf communiceert.

Ludi

Als Ewan de tour zou rijden en 2x een ronde van 1 week, zou je dan ook twijfelen aan de intenties van Ewan? Giro heeft ie maar een week gereden dusja..

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@nasibal
Ik zou je vraag dus willen herframen naar: Waarom zou hij NIET afstappen als hij 1,2 of 3 overwinningen heeft na 2 weken? Ik denk dat vooral de vraag is hoe graag hij écht in Parijs wil winnen en of hij die groene trui zo belangrijk vind. Leuk dat het een van z’n weinige kansen is, maar als hij er geen fuck om geeft gaat dat echt geen verschil maken.

Dat gaf ik aan. Gewoon een simpel antwoord op je vraag.

KV

De knie van Ewan is wel genezen. Dat staat vast.

de Tour

Goh Ballerini 1mil. Dat had ik nog niet gezien. wel schappelijk geprijsd mocht Bennet niet gaan.

Had ook zo 1.5 a 2.0 kunnen zijn. Nu maar hopen dat ze Cav niet van stal halen.

John Bidon

Zou wat zijn dat die oude Cav gaat rijden en 4 keer wint en dan toch nog het record van Merckx evenaart met 34 overwinningen. Als wielrennen doordrenkt is van bijzondere verhalen dan zou dit er wel een zijn.

Daan Brakenhoff

'@john Bidon
Precies daarom wil Cavendish liever niet de tour rijden volgens mij... die enorme media druk zal hem waarschijnlijk nekken als hij etappe 3 heel dicht komt.

Treenert

@Treenert: Zou Morkov het niet ook prima kunnen zonder een Morkov voor hem? Hij is misschien wel het beste in goed positioneren. Kan een Asgreen hem in laatste km vooraf afzetten en dan kan hij zijn eigen weg gaan.
het positioneren kost in de voorlaatste 500 meter mega veel kracht en sprinters genoeg die heul heul blij zijn dat ze het wiel van renners als Morkov kunnen volgen. Het is niet voor niets dat de sprinters het allemaal zo goed doen bij DQS. Nee, om te winnen gaat ook hij er één nodig zijn. Je noemt met Asgreen er wel één die daar naartoe zou kunnen groeien maar vergelijken gaat nu nog te ver.

Edit: Steegmans was ook zo'n beest, Boonen (geen kinderachtig menneke toch) kon meermaals zijn wiel niet houden. Toen Steegmans zijn eigen kans kreeg kwam er helemaal geen positioneren bij kijken. Toen deden ze het nl. zó (zet je geluid maar lekker hard, ben wel Nederlander maar kippenvel want het was hem zóóó gegund):
https://www.youtube.com/watch?v=JkMpmQQTP5Y
Speciale aandacht voor het commentaar op 1.20 ;)

Laatst gewijzigd
TrEb

Wat wordt hier veel geschreven over het eventueel uitstappen van Ewan... Een paar weken geleden las ik in een interview op wielerflits ( dacht ik) dat Ewan er naar uitkijkt om de laatste etappe in de tour ( Champs Elyssee) te mogen sprinten / winnen. Dat spreekt elke sprinter aan.
Mijn conclusie is: Ewan gaat niet zomaar uit de tour stappen.

Valvuillerdemoz

Bennet wel een onzeker verhaal zo. Maar leuk man, straks Cavendish en Greppel ook nog in grootse vorm in de Tour. We gaan wat meemaken met al die sprints. Ik vindt 8 trouwens wel heel veel hoor. Ik dacht dat dat nu wel klaar was in de GT' s
Ballerini ook een mogelijk alternatief voor Bennet. Maar ik ben bang dat dat een soort Vendrame wordt. Toch maar niet sprinten op het vlakke en dan een etappe uit de vlucht gaan winnen als je hem op de bank hebt.

vevie

Wordt Ballerini dan de sprintkopman? Voor een miljoen en een aantal plekken tussen 7-14 zou dat namelijk een prima keuze zijn.

Laatst gewijzigd
de Tour

Klein sprint pareltje Eekhoff,? Die Bol vertrouw ik voor geen meter.

Meer mensen die hem een plekje gunnen? of vertrouwen in hem hebben...

Milanjacks

'@detour

Samen met Mohoric gelijk erin klikken ik heb ze al staan voor etappe 3 en 4.

Milanjacks

Net die hele discussie over Ewan terug gelezen, zonde van de bandbreedte. Het blijft gissen en je kan voor beide kanten een punt maken.

Primavoormij

'@Treenert thanks voor de shoutout.

Ludi

Bol is niet zo goed in positionering, heeft wel meer topsnelheid denk ik. Eekhoff wel echt een leuke renner, buiten scorito om enzo

nasibal

'@Treenert

Manmanman, wat een geweldige sprint was dat toen. Bedankt dat je me weer even terugbrengt :)

MichielH

Uran krijgt weer wat extra klikjes.

1 2 ... 66 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.