Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 68 ... 258 259
Rim Brakes

Ondanks dat het nog niet mogelijk is om aan een definitieve selectie te werken is Flipje nu al een knoop in mijn maag. Niemand kan vertellen (zelfs Flipje niet) wat hij precies gaat doen / wat zijn exacte ambities zijn. Een enorm risico. Hij is een beetje de Bitcoin van Scorito. En daarom wil ik hem misschien wel zo graag...

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik denk dat iedereen inclusief Flip zelf weet wat die wil gaan doen. De vraag is, lukt dat?

Ab Normaal

'@Rim Brakes
Het is zelfs mijn enige dilemma.
To Flipje or not to Flipje.
Neem ik hem, moet ik 2 500k opvullers nemen, neem ik ‘m niet, heb ik 6M voor 3 aanvullingen.

Laurenesi

Om toch nog even in te haken op de Ewan discussie en met name het betrekken van de sponsoren. Snap niet waarom zij zouden eisen dat hij de Tour uit rijdt. Hoe goed is de reclame als hij een etappe pakt in alle grote ronden in een jaar?! Dat is echt veel meer publiciteit dan deze wedstrijd uitrijden. Zeker als het van tevoren zo is uitgemeten in de media.

Los daar kan ik me niet voorstellen dat hij twee keer sprinten in de laatste dagen laat lopen, maar neem hem vooral niet mee!

Pietje Precies

Ja maar dat is niet helemaal een correcte vergelijking van je. Je moet een etappe winnen in alle drie de GT's niet vergelijken met de Tour uitrijden (daar hebben de sponsoren inderdaad weinig aan), maar met winnen op de Champs-Élysées. Iets wat het seizoen van Lotto Soudal plotsklaps een stuk beter zou maken.

Het is natuurlijk helemaal geen keuze, maar als het er wel eentje zou zijn, weet ik niet waar de ploeg voor zou kiezen. Ligt er misschien ook aan of Lotto Soudal daarvoor al wel/niet een etappe heeft gewonnen of de gele trui heeft gedragen. Als het antwoord daarop nee is, zouden ze denk ik voor de Champs-Élysées kiezen.

Maar goed, als het antwoord 'nee' is (en voor Ewan een etappe winnen dus nog niet is gelukt). En hij zou uit koers stappen. Dan is de andere doelstelling automatisch mislukt. Dus het is een tikkeltje maffe hypothetische situatie van mij.

Anyway, ik denk dat we er slechts naar kunnen gissen wat Ewan / ploegleiding beslist. En goede kans dat ze het nu zelf ook nog helemaal niet weten, maar pas in de 2e/3e week zouden beslissen op basis van Ewan zijn benen.

En zo zullen er met hem nog wel een paar andere sprinters zijn die op de 2e rustdag de balans opmaken of die ergens moeten vechten tegen de tijdslimiet, etc. Maar vergeet niet: de Tour is de Tour.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Ik denk dat we allemaal hopen dat we ewan kiezen en hij dan tot parijs rijdt, want dan is ie zn centen zeker waard:)

@mathijs: wel respect voor een non-sloveense opstelling! Als er eentje uitvalt/tegenvalt zit je lekker! In alle andere gevallen wellicht iets minder:)

Lo Zar

Er heerst, en niet alleen naar mijn idee maar vooral in vele Belgische wielerharten, gewoon een treurige waas om de hele ploeg Lotto. Dit is al lang aan de hand.
Drie etappes in een grote ronde winnen veranderd daar weinig aan, naar mijn idee.
Winnen op de Champs in het groen draait alles helemaal om, naar nogmaals mijn idee.
;-)

Valvuillerdemoz

De Tour de France draait om het geel op de Champs Elyssees. De rest is bijzaak of troostprijzen. Lotto Soudal is kansloos voor de hoofdprijs. Zij vinden een etappe of twee interessanter dan de groene trui. Bovendien kost dat ze minder moeite.
Wat overigens niks zegt over de waarde voor Scorito.
Ewan kan acht x top drie rijden, laten we zeggen 6 x. En je capt hem al die keren dan is 500 tot 600 punten zo gehaald. Groene truipunten onderweg zijn dan een mooie bonus en het groen in Parijs helemaal.

Lo Zar

Deel 1: Jouw mening dus. En het schijnt dat Sagan z'n groene truitjes ook maar heeft weggegooid.
Deel 2: Mee eens.

Berend

Na een week puzzelen en piekeren over VdPoel, Van Aert & Altijdphilippe heb ik besloten een teampje te maken zonder deze grote meneren. Kom ik toch best op een fijn gebalanceerd team uit:

- Klassement (6): Pogacar, Roglic, Carapaz, Kelderman, Gaudu, Uran
- Klimmers (5): Padun, McNulty, Lutsenko, Izagirre, Poels
- Aanvallers (1): Kragh
- Sprinters (8): Bennett, Demare, Sagan, Matthews, Colbrelli, Nizzolo, Bol, Coquard

Maakt samen 20 en ik heb voor alle disciplines (punchritten, sprints, bergritten en tijdritten) voldoende mensen mee...

Nadeel van dit team is wel dat ik naast Carapaz geen 2e INEOS man heb en naast Roglic geen 2e TJV man. Maar de vraag is hoe erg dat is.

Ik heb weinig echte aanvallers (Kragh, en die kan ook een TT rijden). Padun zou ook voor AK kunnen gaan, zo niet is hij mijn 2e aanvaller. Hopelijk voorkomt het meenemen van aanvallers als Mollema, DeGendt & Wellens me een hoop bankpunten en dramatiek tijdens de Tour! Je stelt ze toch verkeerd op :-)

Uiteraard ga ik sowieso nog schuiven naar aanleiding van recente ontwikkelingen én durf ik het zeer wss sowieso niet aan en klik ergens vlak voor de start alsnog een team met Flip er in... Maar goed :)

Wie gaat trouwens de bergtrui winnen dit jaar? Padun misschien? ;-)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Volgens mij kan je dan net zo goed Matthews, Nizzolo en Bol 'downgraden' naar Laporte, Bouhanni en Van Poppel en dan heb je meteen 3 mln over om een ander alsnog te upgraden naar WvA of Ala, en volgens mij ben je dan een stuk meer uitgebalanceerd.

daandej

Hoeveel tijdrijders hebben jullie ik zelf nu pog rog thomas bilbao kelderman van aert. , denken jullie dit is genoeg ? Of nog 1 erbij heb 11 klimmers en 10 denk ik weer te weinig

vevie

Wel een heel degelijk team zo op voorhand. Wellicht Gaudu voor Porte met dit parcours. En je zou zoals genoemd enkele sprinters kunnen downgraden om voor een andere topper plaats te maken. Verder lijkt het me gewoon prima.

KV

Bol zou ik zeker niet meenemen. Die zal mss in de helft van de sprints een uitslag halen en in de andere helft 35ste worden.

Jasperdewaal11

'@Daan 11 klimmers met 3 aankomsten bergop? Wat een overload

Teeke_de_Kapper

'@Daan en @Berendbotje,ik dacht hetzelfde als Jasper 11 AK en klimmers? Wie stel je wanneer op? En wat doe je met de trui-punten, die je waarschijnlijk dan ook hebt?

Geel truitje

Nou de mannen zijn er al wel
Klaar voor hier

Poga
Rogl
Carapaz
Keld
Uran
Vingaerd
Flip
Izza

Lutsenko
Hyguita
Woods

Bjerg

Aert
Ewan
Demare
Nizollo
Colbrelli
Coquard
Laporte
V Poppel

Zonder bennet is de groene trui wat lastiger idd maar kom ik wel net uit met budget Woods is nog m’n pijnpunt verder enorm tevreden !

Geel truitje

Mocht bennet wel deelnemen is t een compleet ander team wan dan neem ik maar 1 “grote “sprinter

Rider

'@KV:
Bol vorig jaar gewoon 6x top 20 toch? Meerdere keren top 5 zelfs. Waarom zou dat dit jaar niet 6x top20 zijn?

La Primavera

Mensen. Ik snap dat we ondertussen al op 69 pagina's zitten maar het duurt nog twee weken tot de Tour begint. Hou dan ook gewoon even je team in eigen bezit tot die tijd. Kleine moeite.

KV

Omdat ik hem voor geen haar betrouw. Maar ik houd je niet tegen hoor ;-)

daandej

'@jasperdewaal11 @teeke_de_kapper

Rog
Pog
Bilbao
Huguita
Woods
Gaudu
Thomas
Valverde
Hart
Kelderman
Uran

Zegmaar welke eruit moet dan

De Valverde’s woods etc lijken mij punten pakkers als het een het niet bergop aankomst is maar juist afdaling en dan een sprint met een uitgedund groepje

Jeffrey81

Higuita, Bilbao en Hart heb je niet nodig lijkt me

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Eens met Jeffrey81

Carbon ros

Dag allen,
Al een tijdje meelezer hier, nu ook maar een keer een account aangemaakt.
Hoeveel vrijheid gaat Aranburu krijgen als Fuglsang ook voor etappes gaat?

1 2 ... 68 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.