Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 69 ... 258 259
Geel truitje

Hart is lastige kan ook een bak punten halen maar ligt helemaal aan t verloop van de koers

Jasperdewaal11

'@Daan eens met Jeffrey &Teeke

Arne Riis

'@Berend Los van het feit dat het inderdaad wat vroeg is om je team te posten:

‘Ik heb weinig echte aanvallers (Kragh, en die kan ook een TT rijden). Padun zou ook voor AK kunnen gaan, zo niet is hij mijn 2e aanvaller. Hopelijk voorkomt het meenemen van aanvallers als Mollema, DeGendt & Wellens me een hoop bankpunten en dramatiek tijdens de Tour! Je stelt ze toch verkeerd op :-)‘

—> Ik neig naar dezelfde strategie. Ik heb de afgelopen Giro heel vaak gezien dat er een groepje wegbleef. Viel ook te verwachten met dat parcours. Ik had er ook op ingekocht, met namen die vooraf werden verwacht. Die zaten dus alleen mee als ik ze niet opstelde. Verder viel het op dat er eigenlijk hoofdzakelijk renners ontsnapten die niemand had verwacht, zoals Taco van den Hoorn. Ik heb achteraf zitten rekenen: wat nu geen noeste aanvallers had meegenomen, maar een extra sprinter en een extra AK-man (en een stuk of wat extra 500k-mannen) en die consequent in aanvallersritten had opgesteld, voor truipunten en sprintjes om plek 13 e.d.? Conclusie: dan had ik een stuk meer punten gehaald.

Deze Tour zitten nog minder etappes voor aanvallers. Volgens mij: 8x sprint, 6x berg, 2x tijdrit en 5x aanvallersritten. Is het dan slim om ruim te investeren in prachtige renners als MvdP of Fuglsang? Ik denk dat ik die etappes ‘verdedigend ga koersen’ en renners uitspeel die ook in een van de drie andere disciplines goed zijn, bijvoorbeeld Sagan (dag 1) en Roglic (dag 2). Dan hoop ik in de sprints, de TT’s en de bergen zo veel meer punten te pakken dat ik dat verlies ruim ga goedmaken.

De tijd zal leren of dit werkt (en of ik nog van gedachte verander.

vevie

Het lijkt mij zekerheid inbouwen. Hij heeft geen 11 AK/klimmers nodig, maar van die 11 gaan er normaalgesproken 2 of 3 wegvallen. Het wordt waarschijnlijk weer een hele nerveuze eerste week, dus dat scenario zou echt zomaar kunnen.

Arne Riis

'@vevie: jammer datje hier geen posts kunt liken.

Daarom zo:Helemaal eens.

Thombonator

Iemand die weet waarom laporte in Zwitserland niet meer gestart is gisteren? Medische oorzaak?

daandej

Porte of hart wie gaan er de meeste punten pakken?

MichielH

Je weet het niet, maar de general consensus lijkt Porte te zijn.

daandej

Asgreen die gaat toch wel knallen in de tt?

Geel truitje

Asgreen rijd zeker top 10

nasibal

Je weet het niet, maar de general consensus lijkt Porte te zijn.

Op het forum dan. Porte zelf heeft het namelijk al minstens 6x over knechten gehad. Zelfs over knechten voor oa Tao. Heeft ook al een keer hier online gestaan.

Valvuillerdemoz

Kom je er een beetje uit, Daan? Misschien is het een leuk idee als we allemaal gaan stemmen over wie jij in je team moet nemen?

@nasibal: maar zou Porte dan niet alsnog meer dan een leuk aantal punten kunnen gaan scoren?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Valvuillerdemoz

Je pupil gaat niet nog een keer winnen op de Mur vrees ik.

Jari Litmanen

Wat vinden jullie van de prijs van Dennis? En is ie de absolute topfavoriet voor de tijdrit?

Verder al veel gelezen, en veel vragen gaan pas over 10 dagen beantwoorden worden (Bennett, Van Aert en in mindere mate Ala, Ewan en VdP gebaseerd op ambities/vorm).

AKA34

/

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@Jari: hij is absoluut geen topfavoriet voor de TT volgens mij. Top 5 gaat nog wel lukken misschien. Vindt hem.wel wat duur, omdat ie buiten de TT geen eigen punten haalt. Maar misschien is het wel een goed alternatief voor Porte die ook geen eigen punten schijnt te gaan halen. Scheelt weer een half miljoen.

@AKA: volgens mij willen ze allemaal bij AG2R/ Citroën in de eerste week de gele trui pakken. Maar er is er nog niet één die iets heeft laten zien waardoor je denkt dat dat gaat lukken. Maar mocht Jungels de geest krijgen heb je er een goedkope klasbak bij. Bij mij zit staat hij op de donkergrijze lijst, nog

Laatst gewijzigd
Rawolf

Er willen zoveel renners in de eerste week geel veroveren.

oa van Avermaet, Barguil, MvdP, Alaphilippe, Lutsenko, WvA...

Dat Jungels daar een realistische kans op heeft lijkt me niet. In zn eigen ploeg al 3 renners die ik realistischer vind.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Ik ga ook voor het geel in de eerste week!

Treenert

[QUOTE] Die geeft aan dat hij in de eerste week geel wil veroveren[/quote] Dat zei hij na dat feestje laatst toen hij 20 bier op had?

Laatst gewijzigd
wielerfan80

Jungels gaf in januari aan stiekem van het geel te dromen in de 1e week van de Tour, om vervolgens het hele jaar geen enkele goeie uitslag te rijden..

Masterw

Ik sta in de supermarkt en zie 2 soorten siroop.
Aardbei of frambozen?
Welke zouden jullie kiezen?
Ik kom er echt niet meer aan uit.
Oh ja en wat is jullie advies, pinnen of contant?

Jasperdewaal11

Haha +1

KV

'@nasibal

Porte staat na de TT 2de en zelfs mogelijks 1ste van de Ineos mannen. Je denkt toch niet dat ie zomaar zich kapot zal knechten. Ineos heeft genoeg anderen om die taak op zich te nemen. Porte zal mooi aanhaken of zelfs alternerend met Carapaz aanvallen.
Ik neem hem mee. Volgens mij gaat hij niet veel minder punten halen dan Thomas voor de halve prijs.
Wie gelijk heeft zullen we achteraf zien :-)

KV

Laporte zou ik ook wel willen weten waarom DNS gisteren. Nergens iets over te vinden.

Daan Brakenhoff

Denk dat er gewoon geen kans op winst meer was voor Laporte. Wellicht een beetje hetzelfde als de “verkoudheid” van VdP

1 2 ... 69 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.