'@Berend Los van het feit dat het inderdaad wat vroeg is om je team te posten:
‘Ik heb weinig echte aanvallers (Kragh, en die kan ook een TT rijden). Padun zou ook voor AK kunnen gaan, zo niet is hij mijn 2e aanvaller. Hopelijk voorkomt het meenemen van aanvallers als Mollema, DeGendt & Wellens me een hoop bankpunten en dramatiek tijdens de Tour! Je stelt ze toch verkeerd op :-)‘
—> Ik neig naar dezelfde strategie. Ik heb de afgelopen Giro heel vaak gezien dat er een groepje wegbleef. Viel ook te verwachten met dat parcours. Ik had er ook op ingekocht, met namen die vooraf werden verwacht. Die zaten dus alleen mee als ik ze niet opstelde. Verder viel het op dat er eigenlijk hoofdzakelijk renners ontsnapten die niemand had verwacht, zoals Taco van den Hoorn. Ik heb achteraf zitten rekenen: wat nu geen noeste aanvallers had meegenomen, maar een extra sprinter en een extra AK-man (en een stuk of wat extra 500k-mannen) en die consequent in aanvallersritten had opgesteld, voor truipunten en sprintjes om plek 13 e.d.? Conclusie: dan had ik een stuk meer punten gehaald.
Deze Tour zitten nog minder etappes voor aanvallers. Volgens mij: 8x sprint, 6x berg, 2x tijdrit en 5x aanvallersritten. Is het dan slim om ruim te investeren in prachtige renners als MvdP of Fuglsang? Ik denk dat ik die etappes ‘verdedigend ga koersen’ en renners uitspeel die ook in een van de drie andere disciplines goed zijn, bijvoorbeeld Sagan (dag 1) en Roglic (dag 2). Dan hoop ik in de sprints, de TT’s en de bergen zo veel meer punten te pakken dat ik dat verlies ruim ga goedmaken.
De tijd zal leren of dit werkt (en of ik nog van gedachte verander.
'@Jari: hij is absoluut geen topfavoriet voor de TT volgens mij. Top 5 gaat nog wel lukken misschien. Vindt hem.wel wat duur, omdat ie buiten de TT geen eigen punten haalt. Maar misschien is het wel een goed alternatief voor Porte die ook geen eigen punten schijnt te gaan halen. Scheelt weer een half miljoen.
@AKA: volgens mij willen ze allemaal bij AG2R/ Citroën in de eerste week de gele trui pakken. Maar er is er nog niet één die iets heeft laten zien waardoor je denkt dat dat gaat lukken. Maar mocht Jungels de geest krijgen heb je er een goedkope klasbak bij. Bij mij zit staat hij op de donkergrijze lijst, nog
'@nasibal
Porte staat na de TT 2de en zelfs mogelijks 1ste van de Ineos mannen. Je denkt toch niet dat ie zomaar zich kapot zal knechten. Ineos heeft genoeg anderen om die taak op zich te nemen. Porte zal mooi aanhaken of zelfs alternerend met Carapaz aanvallen.
Ik neem hem mee. Volgens mij gaat hij niet veel minder punten halen dan Thomas voor de halve prijs.
Wie gelijk heeft zullen we achteraf zien :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.