Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 76 ... 258 259
madeinstars

Er zijn dit jaar zoveel goede tijdrijdende klassementsmannen, dat echte tijdrijders nauwelijks nodig zijn. Dan zou ik er sowieso één nemen die een mooie andere functie kan vervullen. Zoals de eerder genoemde Cattaneo. Kung en Dennis vind ik wat twijfelachtig qua teampunten en McNulty vind ik wat duur. Bjerg is voor mij wel een optie, maar is van dat stel in mijn ogen weer de minste tijdrijder in dit veld.

Donnie D

'@madeinstars klopt, maar toch ook niet zoveel dat je er comfortabel bij voelt wel? Top 10 acht ik Thomas, Roglic, Pogacar, van Aert. Thomas neem ik waarschijnlijk niet mee. Flip, Kelderman en Uran zie ik verder als enige die multi inzetbaar zijn en die 10-20 eindigen.

DanijelAJ

Neemt iemand hier ook Enric Mas mee?

Laatst gewijzigd
MichielH

Ik verwacht Porte ook wel mogelijk top 10 in TT

madeinstars

'@Donnie ja dat is een beetje een afweging. Normaal gezien houd ik er altijd wel rekening mee dat ik in een tijdrit een paar 0-punters heb. Idealiter kan je dat afvangen met truipunten, maar helaas niet altijd. Ik zou zeker geen plekje reserveren voor pure tijdrijders die je eigenlijk alleen maar in de twee tijdritten gaat opstellen en verder nooit. Zeker niet voor meer dan 750k.

Boasson en Hagen

Asgreen, Kragh, Campenaerts, De Gendt, Lutsenko, Izagirre zijn nog kandidaten voor de top 20 ITT en kun je in bepaalde etappes inzetten, afhankelijk van wat je nog kan gebruiken in je ploeg.

Rim Brakes

'@DanijelAJ als Enric Mas 2,5 miljoen goedkoper was geweest had ik hem waarschijnlijk nog altijd niet overwogen. Veel 1 miljoentjes lijken minstens zo sterk en Mas lijkt te moeten schikken voor een rol als knecht.

JoostEmpty

De koffieteler van BikeExchange gaat de tour ook rijden. Als hij nou 1.000.000 europunten kost, net zoals hij bij de giro was (die hij uiteindelijk niet ging rijden), dan klik ik hem er in!

Laatst gewijzigd
Bissie

'@rim brakes Als jij veel renners van 1 miljoen ziet die ook (bijv. vorig jaar) top 5 in de tour en Giro reden dan houd ik me aanbevolen! ;-)

JoostEmpty

Mas zou eventueel kunnen gaan knechten voor Superman. Maar dat zal pas zo zijn als Mas zelf door het ijs zakt/ergens z'n klassement om zeep helpt.

La Primavera

'@Bissie Er zijn drie 1 miljoen mannen die top 5 reden in een grote ronde. Eentje deed dat vorig jaar.

Laatst gewijzigd
KV

Haha, Wout toch. We wisten al van op voorhand dat jij de grootste mindfuck ging worden!

JoostEmpty

Definitief geen Ackermann, wel Sagan, Politt en Ide Schelling (!) bij Bora.

Antonini

Ide voor 500K, is toch wel een opvul optie met veel sympathie

madeinstars

Ga er maar van uit dat Schelling 750k wordt. Zonder Ackermann vind ik Sagan wel écht interessant.

van Stralen

Bora-Hansgrohe

- Emanuel Buchmann
- Wilco Kelderman
- Patrick Konrad
- Daniel Oss
- Lukas Pöstlberger
- Nils Politt
- Peter Sagan
- Ide Schelling

Rim Brakes

Wat een team zet Bora neer dan, ik wil ze allemaal!

Antonini

Analyse van Bora:
Sagan enige sprinter met Politt en Oss als gang makers, toch weer interessant nu Ackermann niet meedoet en kan zomaar 7-10x top 10 rijden. Zie hem als de back-up als Bennett niet rijdt.

Kelderman als kopman, maar met Buchman en Konrad glurend naar het kopmanschap bij een zwakke dag. Keldermann zijn tijdrit is iets overrated qua scorito uitslagen (plek 15-30). Ik zie Buchman in ieder geval niet voor Kelderman knechten, maar ik zie hem ook geen sterk AK rijden. Konrad is het meest interessant voor Scorito qua budget, maar hij kan zo maar in dienst van de andere 2 moeten rijden. Ik blijf voorlopig van alle 3 af.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Geen Ackermann, dat vind ik toch vreemd. In de vele vlakke sprints heeft Ackermann toch meer te zoeken dan Sagan, die trouwens al de Giro heeft gereden. Nog een laatste keer groen pakken met Sagan zal wel het doel zijn.

Straks een Tour voor de sprinters zonder Ackermann, Nizzolo, Viviani en (misschien) Bennett. Bol die achteruit bolt en Pedersen die vooruit rolt in plaats van bolt. Het sprintersveld wordt zo wel snel uitgedund. Straks moeten we toch nog Démare in het team fietsen.

Rim Brakes

'@Kannibaal
Bij Bora zien ze dat Ackermann niet tot hun beste renners behoort. En ze willen per se alleen de beste meenemen.
Maar wellicht is dat gewoon een slap smoesje om weer jacht te maken op de groene trui met Peterke.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Straks wordt het nog een ouderwetse Tour met Cavendish en Greipel die de sprints onder elkaar verdelen.

Rim Brakes

Nu Sagan zich kan richten op een puntenklassement wordt Kelderman opeens nog waardevoller. Ik heb de afgelopen dagen genoeg mensen gehoord die Kelderman eruit hebben geklikt voor goedkopere opties. Benieuwd of men er nu nog zo over denkt.

Milanjacks

Ide is natuurlijk een steen goede renner maar op dit parcours totaal niet interessant en dan heb ik het nog geeneens over het gebrek aan kansen in het regime van Peter de middelmatige.

@Rim Brakes

Sagan verloor vorig jaar het groen al aan Bennett met een stuk minder vlakke etappes. Sagan gaat een puntenpakker zijn deze tour maar gaat tekort komen voor het groen dus daar heeft Wilco niet zoveel aan.

Laatst gewijzigd
KV

Wout 1 op 1 wisselen met Peto lijkt dan misschien nog geen slecht idee... zeker als je al een redelijk TT team hebt.
Puntenplafond van Wout natuurlijk wel heel wat hoger.

Risje89

'@DonnieD Als tijdrijders, bovenop de klassementsmannen, neem ik alleen Asgreen mee vanwege de kans op meer (team/truipunten) en eentje van 500k. Een pure tijdrijder (Kung/Bjerg) van 1 miljoen of meer is het vaak niet waard, tenzij je het budget en het plekje 'over' hebt natuurlijk. Het is wel fijn om 7/8 renners te hebben die kunnen scoren in de tijdrit.

Dat maakt Saganneke wel weer een stuk interessanter, maar voorlopig blijf ik bij Demare en Ewan als sprintkopmannen.
Leuk voor Schelling vooral, mooie beloning voor zijn ontwikkeling.

1 2 ... 76 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.