Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 78 ... 258 259
nasibal

Ik lees dat artikel toch net op een andere manier:

EF is altijd de ploeg geweest die ook met een kopman, altijd aanvallend reed. Ook in de Giro, waar Carthy overduidelijk de kopman was zaten Guerreiro en Carr om de haverklap in een ontsnappingspoging. Bettiol leek wat meer aan banden te worden gehouden inderdaad, maar sprong in het begin volgens mij nog regelmatig mee en kwamen ze later ook weer op terug. Vaughters geeft ook in dit interview weer tussen de regels door er niet zo'n fan van te zijn. Het was in eerste instantie duidelijk niet hun plan en hij zegt ook dat het al eens mis is gegaan.

Het enige wat hij er aan toevoegt is dat hij er over na gaat denken. Een antwoord dat net zo goed gebaseerd kan zijn op vragen van journalisten. Vooraf was er veel onzekerheid omtrent Uran, werden de verwachtingen getemperd en was er zelfs kans dat Uran zelf misschien wel in een dienende rol zou rijden. Dat de prestaties van Uran in Zwitersland voor meer duidelijkheid hebben gezorgd en het geloof in een AK hebben doen toenemen geloof ik meteen. Dat aar ook een iets andere manier van rijden bij gaat horen dan ze eerst in gedachten hadden ook. Maar voordat er daadwerkelijk 'alle ballen op Uran' geroepen wordt neem ik het allemaal met een korreltje zout.

Jasperdewaal11

Je hebt 7 ploeggenoten voor Uran. Je kan toch best 3 man hem laten ondersteunen en die andere 4 de vrije rol geven (afhankelijk van de etappe en hoe ze zich voelen) of zie ik dat verkeerd?

Ipv of of gewoon en en denken. En dan zie je in de loop van de 2e week wel hoe de vlag erbij hangt.

Boasson en Hagen

Zo veel ondersteuning heeft Uran toch niet nodig in de bergen, gewoon aanhaken bij de Jumbo, UAE en Ineos treinen. Powless mee voor de bidonnen (ik zie trouwens verder niemand in de selectie die bergop lang genoeg mee kan, Higuita af en toe en misschien Craddock nog, die reed aardig bergop in de Dauphiné). Dit hoeft verder niks te betekenen voor de ambities van Cort, Bissegger en de andere renners die ze 2 uur voor de start bekend maken.

danusz1986

Mocht Bennett niet meegaan is Ballerini voor 1 miljoen dan niet interessant of wordt het vlakke Morkov heuveltje Ballerini?

Daan Brakenhoff

Danusz, het wordt dan heuvel Alaphilippe en vlak Cavendish

Antonini

Cavendish wil niet rijden omdat hij te weinig betaald krijgt (lijkt gewoon een onderhandeling te zijn natuurlijk). Maar het feit dat hij al gepolst is, pleit toch niet voor Bennett. Voor hoeveel zouden jullie Cavendish overwegen? 2M?

Ballerini zal wel heuveltjes rijden en Morkov op vlak, of net hoe het uitkomt, mocht geen van beide rijden. Niet echt heel aantrekkelijk, alleen Morkov als opvulling.

Thomberg

Dit is ongetwijfeld al besproken maar heb tussen pagina 20 en 75 het forum Ff gemist.

VDP zijn geld waard is de vraag? @Nasibal heeft hier vast al ergens een theorie over opgeschreven

Matthews lijkt voor mij een no-go. Voor dat geld heb je Laporte + Woods.

danusz1986

'@Daan

Oh ja Alaphilippe even vergeten haha. Ballerini dus voor het treintje net als Omloop het Nieuwsblad, dat was waarschijnlijk een uitzondering in 1 etappe.

Franky122

Matthews - aangenomen dat ie aangeeft voor het groen te gaan en zich te mengen in de massasprints - is voor mij een yes-go.

Kees Kettingwax

Ik lees altijd met veel plezier mee, zal nu ook maar eens gaan bijdragen aan de kwalitatieve content hier zodat er nog meer te lezen valt voor iedereen. Ik wil nog even een duit in het zakje doen aangaande de sprintmannen. Ik verwacht dat wanneer het sprintersveld zo druk bezet is dit de uitgelezen kans is voor bijv. een man als Ewan om te laten zien dat hij echt de beste is. Wat ik begrijp zijn al die sprinters stuk voor stuk haantjes en willen ze prestige. Daarom denk/hoop ik dat Ewan Demare en Bennet het de hele tour met elkaar aan de stok gaan krijgen. Wat betreft de C garnituur sprinters, wie schatten jullie hoger in? Hofstetter of V Poppel?!

Boasson en Hagen

Gewoon Ballerini op het vlakke laten sprinten, als hij achter Morkov zit kan hij niet verliezen!

Antonini

'@Harold Ik heb hetzelfde idee dat er 3-4 sprinters zijn die telkens de punten verdelen en het B- en C-segment veroordeeld is tot plek 5-15. Speel daarom heel erg met het idee om zowel Ewan, Demare, en Bennett of Sagan (afhankelijk bericht over Bennett) mee te nemen en te bezuinigen op AK en breedte sprinters team.

Ik schat vPoppel hoger in, maar ik geeft thuis sprinters altijd het voordeel van de twijfel omdat die meer geneigd zijn te sprinten voor plek 5-10.

Ted de la course

'@KV Ik zie WVA juist niet als een zekere kopman. De 1e dag weet je nog niet waar hij staat dus durf ik het niet aan. 2e dag, mhoa misschien, na een goed resultaat in etappe 1. Maar voldoende andere goede opties. In sprints in het elke keer afwachten of hij mee doet. Vorig jaar soms wel, en dan ook met goed resultaat, maar soms ook helemaal niet. Als Sagan een beetje in vorm is sprint hij 8 van de 10 keer top 5. Hij wint wellicht niet maar voor mij wel een steady kopman.
In tijdritten natuurlijk wel n zekere kopman maar dan moet ie wel de vorm hebben.

Ludi

Ballerini - morkov - Cavendish wordt het dan. Cavendish wil prima gaan volgens mij, maar SB is de eerste optie en de winnaar van groen van vorig jaar. Als SB niet gaat zou voor het salaris van cavendish sprintkopman zijn voor Dqs niet in de lijn der verwachting liggen. Ik denk niet dat deze reden uiteindelijk doorslaggevend gaat zijn.

Punct

De programmeurs van Scorito hebben een rustdag, de selectie van BORA is dik drie uur geleden bekend gemaakt.

Hup hup!

nasibal

VDP zijn geld waard is de vraag? @Nasibal heeft hier vast al ergens een theorie over opgeschreven

Klopt ;) De samenvatting is dat als hij in week 1 3(!) etappes wint en als gevolg daarvan 4 dagen in het geel rijd en nog wat punten via groen/bollen pakt hij basically alles uit die eerste week haalt wat er in zit. In totaal levert dat echter (exclusief kopmanpunten) net iets meer dan 200 punten op. De kansen die hij daarna heeft op meer punten zijn beperkt.

Als Matthieu in van de weinige topfavorieten was in 'zijn' etappes zou dit mogelijk alsnog een leuke investering zijn. De punten zijn dan vrij 'zeker' en de kopmanbonus wordt groter. Naarmate er meer favorieten zijn voor de etappe wordt de kans dat hij wint automatisch kleiner en de kopmanbonus ook. Immers, de kans dat je iemand in je team hebt die vlak achter Matthieu wint en dus als kopman een groot deel van de punten net zo goed gehaald zou hebben (maar nu niet, want je kan maar 1 kopman hebben) wordt steeds groter.

Die kopmanpunten zijn sowieso iets waar hier wel vaker veel te vrij mee wordt gerekend. Het is leuk als je altijd de winnaar kopman maakt, maar als je ook altijd de nummer 2 in je team hebt is je winst per etappe maar 12 punten. Het wordt pas belangrijk als de nummer 1 voorspelbaar is, maar er geen pijl te trekken is op de nr's 2 t/m 5. Zoals in de Giro met Bernal vs de andere AK mannen.

@KJ
Het feit dat Cav aangeeft 'niet voor dit salaris naar de tour te willen gaan' geeft mij aan dat hij het 'naar de Tour gaan' niet als een must ziet. Anders was hij ook voor dit salaris wel gegaan. Dat Pat hem zomaar even méér gaat betalen om naar de Tour te gaan zie ik ook niet als gegeven. Ik zie het dus nog wel gebeuren dat Cav niet naar de Tour gaat, ook niet als SB afhaakt.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Tompot

Omdat de Tour wel belangrijk is voor zijn voorbereiding op de OS. Wout heeft er dus allerzins baat bij om mee te gaan, ook als hij niet goed genoeg zou zijn om mee te doen voor overwinningen. Daarbij kan de ploeg ook nog steeds baat hebben bij een Wout die iets minder is.

Ludi

WvA basisniveau is enorm goed en hij is echt extreem belangrijk op het vlakke. Roglic is niet echt een goeie waaierrenner bijvoorbeeld

KV

'@Ted

Zeker akkoord voor de huidige setting. Daarom laat ik hem ook thuis (vooralsnog maar kan altijd snel veranderen :-))

Ik bedoelde gewoon dat in een normale wereld zonder appendicitis Wout perfect kopmanmateriaal is voor de TT’s en punchetappes. Maar zoals je ook zegt, zowel TT als punch ritten zijn in principe prima op te vangen met de andere plekjes.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Het is ook niet slecht gesteld meer met de blindedarm van Van Aert, want die heeft ie niet meer. Hij heeft uiteindelijk alleen nog maar een trainingsachterstand. Zoals @Kj al aangaf is Van Aert zijn basisniveau dusdanig hoog dat hij nog altijd voor grote waarde zal zijn voor de ploeg. Of hij daarmee ook van grote waarde is voor Scorito is één van de hamvragen van het spel.

Ted de la course

'@KV dan zij we het eens. Als het bericht komt dat Van Aert en klaar voor is en voor het groen gaat dan staat ie er bij mij ook zo in

dazzler2120

'@punct Ik hoop niet dat een programmeur dat moet invoeren, anders is dat echt een zwaar saai werkje voor een programmeur :')

daanmeels

Bennet, Bol en Pedersen kampten met een blessure/ziekte. Ackermann doet niet mee, Viviani en Nizzolo hebben de giro in de benen. Coquard verkeert niet in zijn beste vorm. Dan blijven er niet veel sprinters meer over

Nielsbax

Volgens PCS gaat Cortina nu ook naar de Tour.

Risje89

'@Daan Meels
Coquard eindigde in België toch steeds waar je hem zo ongeveer zou verwachten? Lijkt me prima in opbouw naar de Tour.

1 2 ... 78 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.