Nee toch, de UAE/TJV/Ineos mannen zijn allen toch duurder puur voor eventuele teampunten.
Een SKA ga je in de TT's opstellen (zal vermoedelijk wel 2x top 10 rijden), misschien nog in 14 ofzo, maar verder zie ik weinig opties voor zo'n type. En 0% kans op teampunten (tenzij in die ene rit die Bol misschien wint).
Interessant statement van Lampaert omtrent de Tour op Indeleiderstrui via Nieuwsblad.
''Of Lampaert het jammer vindt dat hij niet in La Grande Boucle te zien zal zijn? 'Ja en nee', is daarop zijn antwoord in Het Nieuwsblad. 'Het heeft voor- en nadelen. Met een sprinter en een klassementsrenner kan je daar alleen maar voor de ploeg werken.''
Flip voor klassement nu officieel bevestigd?
Om terug te komen op de bolletjestrui en dat deze vaak wordt gewonnen door klassemement mannen. Dat is zeker waar, maar iets dieper analyserend zie je dat de bolletjestrui tot ongeveer 3/4 van de Tour bij een mindere rijder is (2020: Cosnefroy, 2019: Wellens, 2018: Alaphilippe, 2017: Barguil, 2016: De Gendt).
Om gokje te nemen, ga voor een Belg of Fransman (ergens in de twintig) van een bescheiden ploegje die redelijk bergop kan rijden.
Voorbeelden
- Quentin Pacher (B&B Hotels)
- Max Chevalier (B&B Hotels)
- Elie Gesbert (Arkea)
- Valentin Madouas (FDJ)
- Paret - Peintre (AG2R)
- Guillaume Martin (Cofidis)
'@Masterw Veel meer deelnemers omdat Scorito Europa aan het veroveren is. Dat zie je ook terug bij het aantal aanmeldingen bij Wimbledon reeds. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen. Zal wel weer off-topic zijn voor de puristen maar mij lijkt het leuk om daar meer over te weten.
Voorts is vandaag de dag dat de stagiair een aantal renners kan verwijderen en toevoegen. (eerste speelronde ek voetjebol heeft hij/zij succesvol doorstaan)
Voor de mensen die aan het twijfelen zijn over Wout.
Renaat Scholte met een interview met WvA:
“Voor vele ben jij de geknipte kandidaat voor de groene trui. Is dat doel verenigbaar met de ambitie van het team voor de eindwinst?””
WvA: “Ik denk het wel, want ik ga er van uit dat Jumbo-Visma de komende jaren telkens op tourwinst mikt. Gaan voor groen en geel moet verenigbaar zijn. Door de Spelen verdwijnt mijn groene ambitie wel een jaartje in de koelkast. De Tour is al loodzwaar en elke dag de (tussen)sprint betwisten of zelfs meeglippen in de vlucht in bergritten kost immens veel energie. Dat procentje kom je dan tekort op de Spelen. Wanneer ik niet aan groen denk kan ik me wel wat snipperdagen permitteren.”
'@JohnBidon
Een team selecteren op een bolletjestrui is nooit een slimme afweging. Tuurlijk een leuke afweging als je denkt dat een renner mee kan doen voor de bollen maar de punten zijn te beperkt om te kijken naar wie kan bollen winnen die ga ik selecteren. Het uitgangspunt moet de etappepunten zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.