Ja, sympathieke renner altijd. Dacht dat hij daar wat eerder op de klim in de aanval was gegaan en later wat stilviel, maar kan me het niet meer goed voor de geest halen.
Turgis is ook een leuke pick inderdaad, maar zou hij niet wat ondersneeuwen op 'zijn' aankomsten met dit deelnemersveld? Aan de andere kant voor 500k is een paar top 15 plaatsen ook goed natuurlijk.
Vind het echt een lastige puzzel deze keer, heb nu een team bijeen geklikt met goeie balans. 8 sprinters, waarvan ik er 4 ook in rit 1 kan opstellen. 9 klassementsmannen waarvan 6 die ik wel zie scoren in de tijdritten. 1 tijdrijder en 2 puncheurs.
Maar ik ga alles weer moeten omgooien als er bij DQS nog interessante dingen gebeuren, nu geen DQS sprinter.
Turgis is een leuke opvuller, hoeft ook niet zoveel punten te halen voor dat geld. Het probleem is, wanneer stel je hem op? Kunnen ook een aantal 0-punters zijn voor hem. Terwijl Bonifazio wel redelijk zeker gaat sprinten op het vlakke. Die was wel matig vorig jaar trouwens, maar als hij in een etappe 15e wordt, is het al beter dan de gele trui-opvuller.
'@Danus
De zaken die Chaves een specifiek voordeel geven op de concurrentie (lastige steile stukken op kortere klimmen/heuvelachtig parcours en/of bergop aankomsten) zitten hier nauwelijks in. Hij heeft dus weinig kansen om zich te onderscheiden van de rest met zijn specifieke krachten en is op dit parcours niet meer dan "een klimmer".
Hamilton is vooralsnog meer een (relatief) volgende renner met een aardig eindsprintje. De aankomsten beneden, als hij mee over de top komt, geven hem daarom juist wel weer wat mogelijkheden om zich met zijn kwaliteiten te onderscheiden van de andere klimmers.
Mensen die overwegen op Ewan niet te selecteren als bijvoorbeeld Bennett niet meedoet. Als ik namelijk Ewan downgrade naar een 2m sprinter (Ewan en Sagan kan ik niet allebei kiezen zonder dat het gevolgen heeft voor mijn klassementsmannen en klimmers) dan kan ik Bilbao en Konrad inwisselen voor Gaudu en Kelderman of Hamilton en dan nog ergens 500k opvullen. Het voelt niet lekker met Bilbao en Konrad als 8e en 9e klimmers. Zeker omdat Buchmann nu mee gaat doen en bij Bahrein weten we nog niks van de plannen. Verder heb ik dan Pog, Rog, Tom, Car, Uranium, Vinegar, Bossen.
'@danusz
Klopt, zijn weg is wat geleidelijker geweest. Dan voor sommige andere jonkies. Rijd in het spoor van zijn kopmannen erg sterk en kreeg in (kleinere) wedstrijden ook al zijn eigen kansen. Dat levert de laatste 2 jaar (en dit jaar) al leuke resultaten op. Vooral dat hij die lijn vrij steady en consistent lijkt door te trekken (geen uitschieters dus) vind ik interessant bij renners zoals hij, en van zijn leeftijd.
Een groterondewinnaar zal het nooit worden, maar een aantal top 10 AKs en misschien eens een top 5 zie ik hem wel rijden in de toekomst.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.