Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 86 ... 258 259
Yskoud

Bissegger gaat ook naar de Olympische spelen dus maar zien dat hij de Tour uit rijdt.

Wout Geuns

Hebben we het eigenlijk al gehad over søren K Andersen
Lijkt ook wel interessant als die 2x top 10 rijdt in tijdrit maar zal hij zelf ook meesprinten of zullen alle bollen op Bol gaan
Weet iemand daar iets van?

Ajvenema

Ik zou niet weten waarom je Asgreen en SKA er níet in zou klikken. 2x tt en prima kansen op meer.

Maestro Mello

Ik moet bekennen, er vliegt regelmatig een glimlach van mijn gezicht als ik mensen zie suggereren dat een renner interessant kan zijn door ineens op een 2e discipline punten te kunnen gaan scoren, terwijl diezelfde renner in twee jaar tijd nog nooit(*) een resultaat in die discipline heeft neergezet.

In dit geval gaat het om bissegger die mee kan sprinten voor punten en dus bovenop zijn TT een interessante pick zou kunnen zijn. Ja hij heeft vorig jaar zich in een sprint op de 5e plek geposteerd van een etappe in de BinckBank Tour maar dat is eerder een hoge uitzondering. Lijkt mij dat áls er iemand van EF zich mengt in de sprints het eerder Cort zal zijn, maar ook dat is nog altijd gissen.

Zelfde natuurlijk met WvA die ook in de bergen punten zou kunnen scoren. Toegegeven, als alles mee zit zou die een prima opvuller kunnen zijn in je bergetappes maar hij zal in ieder geval zelf niet in de etappepunten terecht komen.

Eigenlijk is het vooral het uitspreken van een wens en als die dan waargemaakt wordt zullen diezelfde mensen het ook nog als een bevestiging zien van hun glazen bol in plaats van geluk.

Thomberg

Kristof heeft het voor mij in de klassiekers verspeeld…

Risje89

Heb zelf zowel Bissegger als Cort niet, maar als ze meesprinten zijn ze inderdaad interessant. Ze kunnen het allebei in theorie, maar de kans is inderdaad niet zo groot dat het daadwerkelijk gaat gebeuren (Cort eerder dan Bissegger). Maar misschien zijn er mensen die van een gokje houden. Al zou Bissegger meesprinten en, laten we zeggen, 3x 15de worden, dan nog zijn de 'zekere' teampunten van bijvoorbeeld een Bjerg of Asgreen een betere keus waarschijnlijk (laat het rekenwerk wel aan @nasibal over).

jsprunk

Ik zit een beetje met Bling in mijn maag. Elke poule neem ik hem uiteindelijk mee en elke keer is hij oké, maar niet wat hij had kunnen zijn. Als hij geen fatsoenlijke leadout mee krijgt, verzuipt hij een beetje in de vlakke sprints en kun je daar beter één van de 1.5M-mannen met een treintje hebben.
Maar ja, dat openingsweekend.. als je Matthews ziet als een vdPoel die ook nog mee sprint of een goedkopere Sagan, is 3M weer een koopje.

Primavoormij

Benieuwd of Matthews nog wat gaat zeggen over zijn ambities in de vlakke etappes of m.b.t. de groene trui. Zo niet, dan moet iemand hem even appen en dat gesprek hier delen.

nasibal

Ik zou niet weten waarom je Asgreen en SKA er níet in zou klikken. 2x tt en prima kansen op meer.

Zelf weet ik exact 20 redenen ;)

@Risje89
Dat rekenwerk kan je prima zelf ;) Maar vooruit: 3x 15e is 36 punten. Elke keer als je hem opstelt in sprint zal je ongetwijfeld wel iemand op de bank hebben zitten die minimaal 6 team/truipunten pakt. 3x 6 = 18. Hou je in die 3 sprints 18 punten over. Maar je zal hem vast ook wel eens voor 0 opstellen. Dat hoeft maar 3 keer te gebeuren en je bent die 18 punten die je over had ook kwijt.

Tijdrijders die méér kunnen zijn eigenlijk alleen (extra) interessant als dat 'meer' inhoud:
- Een top 10 plek ergens (want dan is het verschil met truipunten op de bank redelijk)
- Die top 10 plek niet een aantal keer voor 0 opstellen kost (want dan lever je onder aan de streep alles weer in)

of
- Je hem voor die extra's kan opstellen als het alternatief een waarschijnlijke nuller is
- Die extra's hem zitten in een eindklassement. Dan hoef je namelijk niet op te stellen.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Matthews heeft al heel lang aangegeven niet in het groen geïnteresseerd te zijn.
Dat meesprinten in die vlakke ritten heb ik dus wat hard hoofd in

Risje89

'@nasibal rekenwonder, maar dan zat ik wel ongeveer goed met mijn redenering.

@jsprunk Matthews, niet intrappen, antraciete lijst bij mij.

Ajvenema

Uiteindelijk haalt Matthews toch wel altijd z'n puntjes, maar op dit parcours vermoed ik dat je wel wat beters kan vinden...

Mcburnie

Soren Kragh Andersen wel zeer interessante pick door zijn aanvalslust, gaat zijn tour van vorig jaar denk ik niet overtreffen maar staat er bij mij nu wel in door zijn tijdrit en kunnen opstellen in heuvel/aanvallersritten.

Zelfde geldt voor Lutsenko die in top vorm is en aangeeft voor het geel te gaan in eerste week (Zoals velen andere renners). Denk dat Lutsenko wel in meer teams zal verschijnen daarom:)

Wat betreft Latour, ik denk dat hij de rol van Tejay van Garderen gaat overnemen nu die aangeeft te stoppen. In potentie kan Latour veel bereiken en punten pakken door punch, tijdrit en klim capaciteiten, maar ik zie dat er niet meer uitkomen eerlijk gezegd. Zal nog wel regelmatig gekozen worden gezien zijn goedkope prijs en potentie

Wout Geuns

Welke sprinters zijn voor jullie echt een NO-GO?

(Dan kan ik weer goede discussies lezen😉)

jsprunk

Het voordeel van Matthews is dat hij zowel een puncher als een B-sprinter is en maar 1 plekje kost. Het nadeel is dat zijn prijs ook zoveel is als die B-sprinter en puncher samen. Het is dus vooral een afweging tussen budget en plekjes.
Ik neig er ook naar om hem er uit te gooien, maar dan zul je zien dat ik de verkeerde 1.5M sprinter kies en ik het overgebleven bedrag stop in een renner die valt :)

Rim Brakes

Het nadeel van Kragh is dat je hem nooit opstelt als hij een rit wint.

Mcburnie

Stel dat Bissegger daadwerkelijk aangeeft te gaan sprinten dan zou het wel een bizar mooie pick zijn voor 1 miljoen. Voor 750K was hij zeker in het team gekomen voor een andere tijdrijder/aanvaller die er nu in staat.

Antonini

'@wout_geuns Cees Bol, Bouhanni, Bonifazio en Pedersen (als je die rekent tot het sprintersgilde)

Valvuillerdemoz

Matthews en Van Aert ook een no go , eigenlijk wel . Als ze de helft van de tijd niet meesprinten, wordt je daar erg chagrijnig van volgens mij. En als ze er dan ook in een paar heuveletappes niet meer bijzitten ondat er andere vlucht groep wegblijft, helemaal. Steeds een paar 0-punters voor 7 miljoen, is voor mij een no-go..

En Bisseger is voor.mij als sprinter ook een no-go. Doet me teveel aan Bevin denken die in de Giro ook wel even mee zou gaan sprinten. Dat viel zo tegen dat vervolgens ook zijn tijdrittten volledig waardeloos waren. Dus daarom is Bisseger nu voor mij eveneens een complete no-go.

Laatst gewijzigd
MichielH

'@Wout Geuns:
Sprinter-discussie? ok, ik maak wel een start voor je discussie, doe ik de goedkopere sprinters.

Magnus Cort (1,0 M): Voor mij wel het overwegen waard. Kun je in meerdere ritten inzetten, punchers-etappes, aanvallers-etappes en eventueel sprinters-etappes (als blijkt dat ie niet mee gaat massa-sprinten, dan stel je hem gewoon niet meer op).

Bonifazio (1,0 M): hier heb ik gewoon te weinig vertrouwen in, geen goed gevoel bij

Laporte (1,5 M): Voor mij zonder twijfel de 1e anderhalf miljoen sprinter die ik erin klik. Ook nog eens een completere renner dan de meeste andere sprinters.

DvPoppel (1,5 M): Ik heb er geen torenhoge verwachtingen van, maar denk dat hij zijn geld wel waard zal zijn.

Bouhanni (1,5 M): Zou zomaar eens goed voor de dag kunnen komen, maar ik heb mijn twijfels en heb de persoon zelf ook niet graag in mijn team.

Hofstetter (1,5 M): Heeft niet onaardig gepresteerd vorige keer, echter zie ik niet dat er vooruitgang geboekt is, ik denk dat ie gaat tegenvallen.

Garcia (1,5 M): Interessante optie, eigenlijk hetzelfde idee als Magnus Cort voor mij, alleen dan duurder. Ik kies dan dus eerder voor Magnus Cort.

De NO-GO's zouden dus voor mij zijn: Bonifazio, Bouhanni, Hofstetter en Garcia.

In de hogere prijsklasse heb ik eigenlijk alleen Kristoff nog niet overwogen, de rest heeft op enig moment wel in het team gestaan. Philipsen verwacht ik overigens niet van dat ie naar de tour gaat.

Laatst gewijzigd
Fiepke

'@Wout geuns:
Mijn no-go sprinters worden op dit moment in eerste instantie beïnvloedt vanuit een stukje budget en teamsamenstelling (Nizzolo Merlier, Matthews). Daarnaast kun je ook nog kijken naar vorm (Bonifazio), persoonlijke aard (Bouhanni) en kwaliteiten (Cort) of teamorders (Ballerini).

Sommige van deze no go's van mij zouden in een andere situatie wél als een go aangemerkt kunnen worden. Vooral dus van belang hoe jezelf tegen het belang van je sprintersgilde in je teamselectie aankijkt.

De discussies over de INEOS-mannen, sprinters en tijdrijders op de voorgaande pagina's interessant. Voor mij nu nog te lastig met de aanwezige informatie om een goede keuze te maken. In de loop van volgende week, als er meer bekend is eens verder puzzelen. Het budget en de prijzen die aan renners gekoppeld zijn zorgen er in ieder geval voor dat er keuzes gemaakt moeten worden.

Sloddies

Nou, vwb Bonifazio ben ik het toch niet helemaal eens. Heeft het in de zeer sterk bezette Ronde van Belgie niet echt slecht gedaan in de vlakkere ritten 3 en 5 (8e en 10e EN beide keren Fiorelli geklopt :).
Verder viel mij bij bestudering van de PCSuitslagen van 2020 op dat hij in de aan de Tour voorafgaande Dauphine in de eerste etappe een DNF had. Valpartij en dus toen in de tour niet fit??
Vooralsnog een ideale renner voor de sprintploeg van de Sloddies, waar Bouhanni immers op de zwarte lijst staat.

Phoenix0000

Bouhanni niet nemen is puur sentiment en geld weggooien.

Wout Geuns

In het begin was ik 100% voor WVA maar begin nu toch wat te twijfelen want voor die prijs heb je toch ook al Søren K Andersen/ Küng, Bisseger (tijdrit) + Woods/Valverde(puncher)+ sprinter van 1,5 miljoen
En altijd zekerheid van goede punten in de sprint.

Maar WVA blijft WVA dus ik twijfel nog wel heel hard.

Ludi

Kost je wel 3 plekken en je hebt geen Jumbo truitje dan ;)

1 2 ... 86 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.