Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 95 ... 258 259
De Kamikaas

'@john bidon mijn index staat op 99% en speel sinds 2017 mee. Daar zit 1 gouden bekertje tussen (klassiekerspel 2021) maar afgelopen giro scoorde ik 65%. Vaak wel rond de 90%, vandaar dat ik hier mee lees, voor de extra paar procentjes ;)

Landeirovic

Zeer vreemd Polanc lijkt in super conditie.

Mindless

Hoe kom je met een 65% tussen je scores tot een 99% index? Met mijn ~80% voor de Giro (zonder Bernal) zit ik al onder de 99% (terwijl ik in de andere rondes steeds hoog scoorde).

Je zou kunnen zeggen vreemd van Polanc, maar met DLC, Majka en McNulty heeft Pogacar al genoeg man voor de bergen lijkt mij.

Antonini

Waarschijnlijk wel Kristoff dan, als die regelmatig top 15 rijdt, dan wordt hij toch wel een belangrijke rijder, toch durf ik het niet aan...

Thomberg

'@kamikaas ondanks dat het klassiekerspel veel minder leuk is (in mijn ogen) respect dat je zo’n score hebt gehaald daar dit jaar. Bij mij ging alles fout wat daar fout kon gaan en voor de kasseien alle verkeerde renners gekozen (Kristoff, Benoot, SKA, etc)

Timvideo

Zo toch weer even 40 pagina's gelezen, en omdat het nu niet zoveel zin heeft om nog in te haken van discussies vele pagina's terug zal ik dan maar eens een nieuwe renner noemen.

Marc Soler staat momenteel aangevinkt voor Movistar. Mag niet te duur zijn denk ik, zeker als je de prestaties zag in Zwitserland. Van de andere kant is het nog drie weken tot de eerste afdaling berg etappe, wat tijd bied om vorm terug te vinden. Voor 750k een mooie renner a la Ionneke. Als hij een miljoen moet kosten is het denk ik wel te duur. Kan hoe dan ook een leuke zijn om interviews voor te vinden over hoe fit hij is na zijn (uit)val in de Giro.

De Kamikaas

'@Mindless ik weet ook niet precies hoe die index wordt berekend, maar als ik naar 2020 en 2021 kijk heb ik scores van 99.7, 98.5, 96.5, 94,8, 85,1 en 62,2. In 2019 nog 1 uitschieter naar 95.8 in de Giro, maar voor de rest rond de 70%.

@Thombeg Kristoff, Benoot, SKA had ik ook haha. Ik denk dat ik vooral mijn winst heb gepakt door een hele goede Pidcock.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Pidcock had ik ook maar daar zullen de vergelijkingen ophouden denk ik

Ketjap Manis

Kristoff top-15? Die doet toch gewoon mee voor plek 4-8 in de sprints?

Thomberg

Ik hoop dat iedereen Kristoff neemt

Yskoud

Griepel als hoofdsprinter van ISN naar de Tour.

Ajvenema

'@Thombeg Als Pogacar wint gaat Kristoff 100% een prima pick zijn. Dus ik neem aan dat jouw selectie vol Jumbo en Ineos is?:)

Hoekie13

Vanthourenhout: 'Wout start niet met het idee om geel te pakken en tijdrit te winnen in Tour'

och ziet de bondscoach ook een positieve kant: 'Anders had hij geprobeerd om het geel te pakken in de eerste Tourweek, hij wilde de eerste tijdrit winnen. Dat kan nog, maar hij start niet met dat idee. We zullen niet de Wout van een jaar geleden zien, die elke dag aan de bak moet. Dat is ook de afspraak. Dat is met het oog op het najaar wel goed.'

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vanthourenhout-van-aert-dit-jaar-niet-elke-dag-aan-de-bak-zoals-vorige-tour/amp?__twitter_impression=true

Phoenix0000

Kristoff reed vorig jaar op die rare eerste etappe na en op de champs geen top 10 in sprintetappes.

Aardappel

Wout verdwijnt toch steeds verder uit m'n team..

Ajvenema

'@phoenix: En toch top10 scoritopunten! Terwijl pogacar pas op de laatste dag geel pakte...

Valvuillerdemoz

Wel apart, heb ik straks dezelfde sprintequipe als in 2015: Sagan, Demare, Kristoff, Coquard, Laporte, Bennet en Greipel!

Laatst gewijzigd
Antonini

Kristoff reed vorig jaar 6 keer op 15, waarvan maar 2x top 5, waarvan weer 1x inderdaad in een etappe met een raar verloop. Verder pakte hij natuurlijk in de helft van de etappes punten voor het wit van Pogacar (maar je gaat hem niet in al die etappes opstellen). Ook pakte hij nog een etappe punten voor het geel en nog 2 etappes punten voor het groen. Al met al is het wel enigszins geflatteerd.

Antonini

Wout van Aert vindt ik wel lastiger en lastiger worden, ik had hem eigenlijk al weer afgeschreven omdat ik dacht dat hij meer met een knecht rol aan de start zou komen dan Alaphillipe en MvdP. Maar initieel was dit toch niet het geval blijkt uit het interview. Dus als hij fit is, dan rijdt hij toch met de beste mee en kan hij wellicht voor het groen gaan. Toch ga ik denk ik met beter gevoel met Sagan van start.

De Condor van Echt

Wout verdwijnt toch steeds verder uit m’n team..

Een Wout in goede conditie is bijna een must-have, omdat hij vele verschillende rollen kan vervullen in je scorito-team: geel in week 1, tijdrit, teampunten, sprints. Daar betaal je dan ook voor, maar als je al die rollen op een andere manier moet opvullen kost je dat zeker 2 of 3 plekken, en dan ben je ook al bijna 4M kwijt.

Maar nu is het een vraagteken of hij in deze toestand al die rollen wel kan vervullen, en zo nee, welke dan wel en niet. De laatste keer dat Zeeman over Wout sprak was dat die wel 100% fit zal zijn bij de Tourstart, maar bleef hij vaag over zijn rol. Ik denk dat ze deels zelf oprecht niet weten hoe goed hij in koers zal zijn; wattages zeggen niet alles. Anderzijds verwacht zijn trainer Heijboer dat ze er alles aan doen om ervoor te zorgen dat Wout er in het openingsweekend gewoon staat....

Ik ga dus puzzelen op een wel-Wout en een niet-Wout variant. Het lukt me overigens prima om alle renners mee te nemen die ik - mits ze 100% zijn - alle zou willen: Pog, Rog, G, Carapaz, Bennett, Démare, Alaphilippe én Wout. En dan ook nog 3 fatsoenlijke klassementsmannen en drie fatsoenlijke sprinters. Alleen moet ik dan 4x 500k kiezen.

Ajvenema

'@condor: 4x fatsoenlijke 500k, ga er maar aanstaan:)

KV

Dan heb je maar 5 sprinters. Lijkt me toch echt wel te weinig.

BigApple

'@boris. Cyclingfever is niet zo accuraat hoor. Laurens de Plus, Caruso, Rojas, Nibali- ik moet het nog zien.

geelinlatourette

Na ongeveer pas een jaar lang wielrennen te volgen kan ik toch wel zeggen dat ik een fan ben geworden. Dit waren de eerste 97 forumpagina’s die ik ooit heb gelezen en ik moet zeggen het bevalt me wel! Naast een aantal onnodige, toch veel leuke discussies en uiteenzettingen.

Toch wil ik even een naam benoemen die ik nog weinig tot niet voorbij heb zien komen: Dan Martin. Denken jullie dat Dan met dit parcours en zijn rol binnen het team (etappes uitzoeken en aanvallen) veel scoritopunten gaat pakken? Of krijgt één van de andere vergelijkbare (bejaarde) renners toch de voorkeur? Valverde, Woods of Fuglsang bijv?

MichielH

Zijn de teams die rijden dit jaar later bekend dan normaal, of ligt dat aan mij?

@Haai: Greipel 1,5 M schat ik in

Laatst gewijzigd
1 2 ... 95 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.