Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 10 ... 109 110
Ab Normaal

Landa staat na de eerste week nog gewoon in mijn team.

GoldenWallie

Jammer dat je maar 4 van de 8 Bahrein renners kan/mag kiezen 😂

Wicked Wout

Als Landa valt zal hij er toch niet met de Buit vandoor gaan?

Kip

De vraag Markeer ik als retoriek en kan in de Poels van overpeinzingen.

arjenzvob

Of zullen we Padun?

Valvuillerdemoz

Tjonge, al die woord'grappen' zeg:! Het huilen staat me Mader dan het lachen!.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Daar Tratnik niet in.

M@thijs

Padun tsssssss

appien jan

Iemand een idee wie er gaat sprinten voor Jumbo Visma? Zat zelf aan Eenkhoorn te denken kost slechts 750.000 Scorito punten.

Ab Normaal

Denk niemand. Alles in het teken van Roglic

Ragnar Lolbroek

Woordgrappen maken met Dylan Teuns is moeilijk precies.

KV

Zolang niemand zich om de teuns laat leiden is het goed

Primavoormij

Kunnen jullie aub stoppen met deze woordgrappen en jullie richten op Scorito zodat ik tips kan krijgen om mijn vriendenpoutlje te winnen zonder zelf bij te dragen aan de discussies in dit forum?

Jeffrey81

Zeg zeg.....zing jij eens even een Scoritoontje lager...!

Ragnar Lolbroek

'@Jeffrey: zeg niet scoritoontje, maar zeg ... Zing eens een Teunsje lager.

pirazzi

Bernal in het bezit van een bronzen bekertje ...

Jeffrey81

'@Signore jij bepaalt niet wat ik wel of niet moet Padun!

Jeffrey81

Zal overigens wat Scorito betreft blij zijn als die OS eindelijk voorbij zijn. Niet omdat ik er niet graag naar kijk, maar omdat het het nieuws zo domineert. Geen doen zo om een team samen te stellen...

Primavoormij

Matthews - Stannard
Schachmann - Grossschartner
Trentin - Gibbons
Valverde - Serrano

Mooie koppeltjes...

Ab Normaal

‘t is maar wat je mooi noemt.

rbc1912

Met die koppeltjes is het zo dat de kans erg groot is dat er minimaal 1 daarvan gigantisch tegenvalt

Jeffrey81

Koppeltjes zijn alleen interessant als ze allebei kans hebben om in de truien te rijden, en dan liefst nog tegelijkertijd.

Primavoormij

Sprinters:

Hoeveel meenemen? Ik denk dat 6 een goed aantal is. Ik tel 5 sprintetappes (misschien 6) waarvan er 4 redelijk vroeg in de ronde plaatsvinden. Dat maakt de punten voor deze sprinters relatief zeker. Drie a vier van deze sprinters zullen dan zitten in de prijscategorie 1.5M of lager.

Kansen puntentrui sprinters? In de sprintetappes zijn naar verhouding meer punten te verdienen dan dat dit normaal het geval is in de Vuelta. Vraag me echter af of het genoeg is om mee te doen om de puntentrui. Ik denk dat wanneer iemand als Matthews zijn zinnen erop zet dat het dan wel mogelijk is. Hoeveel expected points kun je echter een Ewan, Jakobsen en Demare toekennen voor de puntentrui? Denk eigenlijk niet zoveel. Omdat ze allemaal ook twijfelachtige vorm hebben vraag ik of ze uberhaupt uit willen en kunnen rijden. Na etappe 13 valt er niet meer zoveel te winnen.

Kopmannen? Normaal gesproken neem je minstens één uitgesproken (dure) kopman mee voor het vlakke. Ewan, Demare en Jakobsen zijn dan de meest voor de hand liggende kandidaten. Deze Vuelta is er echter geen hele brede en relatief sterke subtop/middenmoot aanwezig met massasprinters (types als Bouhanni, Nizzolo, Sagan, Coquard etc.) waardoor sprinters zoals Trentin en Matthews, die normaliter echt tekort komen in de massasprint, nu wel steady top 6 kunnen rijden. Dan wordt de toegevoegde waarde voor zo'n sprinter die je eigenlijk alleen meeneemt voor het kopmanschap toch wat beperkter. Daarboven komt nog eens het feit dat het goed mogelijk is dat er gesprint wordt met een uitgedund peloton waarbij Ewan, Jakobsen en Demare niet bijzitten en Matthews en Trentin wel.

Conclusie: een sprintteam van 6 man zonder Ewan, Jakobsen en Demare? Meningen graag.

Valvuillerdemoz

Andersom zie ik wel iets in Pern en Steiner.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Ik heb er nog geen berekening op losgelaten, maar als Matthews serieus zijn zinnen zet op de puntentrui, moet hij flink huishouden in alle heuveletappes en daarnaast nog steady top 3 sprinten in het vlakke. Dat zie ik niet gebeuren, ook omdat Roglic in de heuvelsprint niet meer onderdoet voor Matthews.

1 2 ... 10 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.