Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 11 ... 109 110
Ab Normaal

Gezien de vraagtekens omtrent vorm gaan Ewan, Jakobsen en Demare hier zeker niet mee.
Aan de andere kant heb ik ook geen idee wat het doel is van Matthews en Trentin.
Misschien rijden ze wel met het WK als doel en stappen ze snel af.

Kip

1 van de top 2 of top 3 sprinters geniet toch nog wel mijn voorkeur. Alternatieve rijden steady top 6, oke, als ik daarin mee ga verlies je wel veel ‘makkelijke’ punten.
Ik ga nu voor 1 dure, 1 bling of trentin en opvulling tot zes sprinters. Maar moet ook gaan puzzelen nog; gaat een stannard meesprinten?
Wat zijn inderdaad de plannen van een bling of trentin?
Démare fit en zijn trein mee? Fabio fit en uitrijden?

rbc1912

Eigenlijk moet je normaliter 2 van die kleppers meenemen om een uitval op te vangen. Je hebt dan namelijk geen goeie kopman meer. Maar ik denk dat er maar eentje doe. 2 is nogal een hap uit het budget

Yskoud

Eerst maar eens zien of Ewan en Jakobsen uberhaubt gaan starten. Schat de kans bij ieder op max. 50%.

Laatst gewijzigd
Estreet

Ik zie etappe al niet als echte sprint, maar meer voor de punchers. 2,5,13 en 16 zijn vlak . Maar 16 is echt Spaans vlak dus de ontsnapping kan daar ook standhouden.
16 valt na de rustdag, dus wie van de sprinters zijn er dan nog?
Daarnaast ga ik toch echt wachten op info die nog moet komen. Maar zoals ik er nu in sta, neem ik geen van de 3 toppers jacobsen/Ewan/demare mee. Punten gaan ze niet winnen , en kort door de bocht 1 kan maar kopman zijn. Dus de andere halen persoonlijk niet meer dan 200 punten. Ook zullen deze 3 niet in de leiderstrui komen of bij de eerste 5 staan na etappe 2. Dus weinig “ bonus punten”

Primavoormij

Etappe 4 wordt door Scorito beschreven als een strijd tussen de sprinters en punchers maar als ik naar het profiel kijk dan zie ik slechts 0.5 km a 3% op het einde en gaat het nog een klein beetje omhoog in de aanloop daarvoor. Dat lijkt me toch gewoon voor de sprinters. Etappes 2, 5 en 8 lijken mij ook gewoon naar de sprinters te gaan. Etappe 13 zou heel misschien naar de vroege vlucht kunnen gaan. Etappe 16 lijkt me voor de vroege vlucht of late aanval met een niet al te grote kans voor sprint met (gereduceerd) peloton.
Dat zijn dus 4 vrijwel zekere sprintetappes, 1 waarschijnlijke sprintetappe en nog 1 met een kleine kans op sprint, al dan niet met gereduceerd peloton. Hoe zien jullie dit?

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ik zou echt nul waarde hechten aan de profielen finish-percentages van de Vueltaprofielen en scorito. Eerst het officiële routebook afwachten.

Daarnaast als Ewan en Jakobsen niet starten, dan zie ik niet zoveel ploegen die gaan controleren en per sé een sprint van willen maken.

Vuelta levert altijd meer vluchtetappes op dan de Tour. Prima om de sprinttoppers te nemen hoor, alleen dat budget gaat ten koste van je klimmers en daar zit de pijn.

Arne Riis

'@Brabander: het is wel zo dat 3 van de 4-6 sprintkansen in de eerste vijf ritten zijn. De kans dat er dan al iemand uitvalt is wel kleiner. Een sprintkopman kan je dus zomaar een flinke schep extra Scoritopunten opleveren, twee is waarschijnlijk onnodig. In het ergste geval grijp je in rit 8 en 13 mis. Al weten we na de Tour: garantie tot de deur.

@Ab: je moet toch iemand opstellen in die ritten? Het gaat bij elkaar in totaal wel om een kwart van het totaal in de etappes te behalen punten. Je gaat met truipunten, Lobato en Piet Allegaert normaal gesproken toch wel 100 punten per rit inleveren tov de mensen die wel een top 3-sprinter hebben opgesteld en gecapt en een Matthews hebben meegenomen.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jouw opstelling (qua profiel, namen hoeft niet uiteraard) zou zijn in rit 2,4 en 5, zonder een van de dure drie sprinters. Dit is niet passief agressief bedoeld oid, maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw visie.

Ab Normaal

Laat ik vooropstellen dat het afhankelijk is van de doelen van de heren.
Als Matthews en Trentin er voor gaan, gaan die zeker mee. Nog drie C sprinters er bij dan zit ik aan 5.
Roglic is 6. Dan even kijken welke tijdrijders er nog meer starten (in rit 1 moet je ook een team hebben) en dan kan ik de rest vullen met trui en teampunten. Na rit 3 verwacht ik zeker 3 klassementmannen bij de eerste 5.
5 of 6 sprinters lijkt mij meer dan voldoende.
Normaal neem ik altijd een topper mee maar die zijn alledrie een vraagteken en dus een risico

Estreet

Het officiële kaartje staat op de vuelta site.
Etappe 4 stijgt in de slot kilometer ongeveer 84 meter.
Dat is 8,4 %.. dus in mijn ogen niet voor de sprinters
Www.lavuelta.es/en/stage-4
Dus daarom 4 sprintkansen. En 16 zeker kansen voor de vlucht .
Je kan gokken op 1 dure topper die er 2 wint en keer 3 en 4 wordt. Dat zijn dan 468 punten als hij je kopman is excl truipunten etc.
Maar je 2e topper als die het zelfde resultaat haalt, heeft de helft. Dus je geeft 8 tot 8,5 miljoen uit voor 2 van de 3 toppers voor 700 punten als alles goed uitpakt.
Ik denk dat er renners zijn die in meer ritten punten kunnen pakken, waardoor je ook meer klim/ ka opties hebt. Maar goed, ik kom tot maximaal 4 massa sprints..

Lo Zar

'@Estreet Kijk nog even goed naar die laatste km van etappe 4.. er zit wel een lastig stuk in van 400-300m voor de finish.. en de laatste 300m zijn ook aardig..
Ben het wel eens met de maximaal 4 echte sprint etappes..

Ab Normaal

'@Estreet en @Lo Zar
Welke uit dit rijtje 2, 5, 8, 13 en 16 vinden jullie geen sprintetappe dan?

Lo Zar

Etappe 16 is naar mijn eerste inschatting te heuvelachtig en oncontroleerbaar. Gewoon even op google maps en ook streetview kijken en dan je eigen inschatting maken.

Ab Normaal

In zowel mijn ogen als in die van de parcoursbouwer, een massasprint.

Lo Zar

Prima, ieder zijn eigen analyses natuurlijk. ;-)

Estreet

'@Ab normaal, dat kan hoor, etappe 16 een massa sprint, maar dag na de rustdag, dus welke sprinters zijn er nog, en welke ploegen willen controleren en kastanjes uit het vuur halen voor de laatste zware week. Er zijn te weinig echte sprinters. Dit lijkt een beetje als de 19e etappe van de Tour. En als je ziet wat de dag erna brengt.. ik zeg 70% vlucht , 30% sprint

-Wielerfan

Wat denken jullie dat de rolverdeling zal zijn bij Bora?

Grobschartner klassement?
Schachmann klassement of etappes?
Meeus voor de sprints?

PieterZegen

Ik ben erg benieuwd naar de definitieve selectie van UAE. Pogacar wel of niet gooit natuurlijk je hele team overhoop.

En gaat er iemand sprinten? Trentin misschien of Molano die vandaag wint in Burgos?

Totdat er meer duidelijkheid is, neem ik me voor om niet te gaan puzzelen want dat heeft toch geen zin (waarschijnlijk gaat dat voornemen niet lukken ;p ).

Groetjesaandevoetjes

Ik wacht ook tot het definitieve antwoord van Pogacar voordat ik mijn selectie ga maken. Ik overweeg op dit moment zelfs Ewan, Demare en Jakobsen niet mee te nemen. Etappe 2, 5, 8, 13 zie ik nog wel als sprint eindigen, maar etappe 4 en 16 zijn daarvoor te lastig.

Estreet

Ook ik wacht wel met de puzzel echt te gaan leggen.
Ik heb het geraamte wel in mijn hoofd, maar ik wacht of het niet deelnemen van Pogacar nog invloed zal hebben op het budget en de definitie selecties.

KV

Toch wel bizar verschil voor etappe 4 met La Flamme Rouge (wat ik normaal gezien het meest vertrouw)

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/415913?sid=d002c4fcd1f12cfcdcb66c27d7a55ba6

Daar lijkt die laatste km echt niet zo zwaar te zijn. Ik kom hierbij maar op 2.9% in de laatste paar 100m met voordien zelfs licht dalend...

Lo Zar

Nogmaals, je kan de laatste km heel makkelijk zien op street view.. dorpje door, links om het kerkje heen en dan nog 400 m.. waarvan de eerste 100m redelijk pittig zijn en de rest ook aardig nog.. voor mezelf heb ik een aardig idee voor wie dit geschikt is .. plus nog een stuk of 25 anderen 🙃

Yskoud

De exacte route van de finale wijzigt vaak nog last-minute. Daarom kan je beter het routeboek afwachten en zelfs dan wijzigd e.a. nog

rbc1912

De B- en C-sprinters zijn vrijwel allemaal actief in de Vuelta ä Burgos zo te zien

Lo Zar

Dit lijkt mij de juiste/enige (mogelijke) route door het dorp heen met finish net erbuiten. Maar inderdaad er kan nog iets veranderen.

1 2 ... 11 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.