Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 12 ... 109 110
dewim

Goedemorgen, effe een bijdrage met betrekking tot de sprinters, het nieuwsblad meld in een artikel dat Caleb Ewan verlengt heeft bij Lotto Soudal maar niet zal deelnemen aan de Vuelta, dus het wordt kiezen tss Demare of Jakobsen als je een topper wilt meenemen.

KV

Dat maakt het wss nog aantrekkelijker om niemand mee te nemen...

Ik vind dit wel niet terug in het artikel?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210803_94936315

Of heb jij nog een ander?

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ik zag in de Franse media dat Demare wel bevestigd heeft de Vuelta te rijden.

Als Jakobsen start zal hij echt wel afstappen op de 1e rustdag. Jordi Meeus lijkt me ook te jong om uit te rijden.

Kortom ik zie steeds minder gecontroleerde massasprints.

dewim

'@KV https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210803_97859536
artikel zit wel achter betaalmuur, hieronder het eerste stuk uit het artikel:

Nog vijf maanden en dan mogen sportief adviseur Marc Sergeant (61) en ploegleider Herman Frison (60) ophoepelen bij Lotto-Soudal. Het duo zorgde achttien jaar voor de stabiliteit, die de ploeg van de Nationale Loterij typeerde, maar wordt nu ‘bedankt’ voor bewezen diensten. Pikant detail. De keuze werd gemaakt net nadat Caleb Ewan, kopman en protegé van Frison en Sergeant, had bijgetekend. Alweer een machtsspelletje dat CEO John Lelangue wint, maar de ploeg enkel doet verliezen.
Er zitten nog vakmannen in de staf bij Lotto-Soudal. Het persbericht waar – in vijf volzinnen – werd gemeld dat Marc Sergeant en Herman Frison vanaf 1 januari 2022 worden afgedankt, werd ingeleid met heuglijk nieuws. Caleb Ewan zal niet starten in de Vuelta, maar verlengt zijn contract tot eind 2024, Frederik Frison tot eind 2023 en met Rüdiger Selig wordt een Duitse locomotief – hoe zou Jasper De Buyst zich hierbij voelen? – overgenomen van Bora-Hansgrohe om de sprinttrein van Ewan wat extra paardenkracht te geven.

Ragnar Lolbroek

Pogacar rijdt geen Vuelta.
Bron: hln.be

Mazza

Ja, Pogacar definitief geen Vuelta op die instagram van UAE heeft hij het zelf gezegd

Mazza

Edit: Hij is ook al uit Scorito gehaald

geelinlatourette

Nu wordt het maar afwachten wie UAE kopman gaat maken deze Vuelta. Ik verwacht dat dit Majka zal worden, aangezien DLC toch de mindere klimmer is van de twee. Daarentegen heeft DLC wel een stuk betere tijdrit, maar of dit de verloren secondes in de bergen goed gaat maken, ik heb er een hard hoofd in.

Misschien krijgt Trentin nu wel meer de ruimte om vol voor de sprints te gaan, nu ze geen mogelijk Vueltawinnaar onder de gelederen hebben. Ben benieuwd naar wat er nog naar buiten gaat komen qua nieuws over de ploeg.

vevie

Ik zit zelf weer met Bernal thuislaten, of niet. Is natuurlijk gevallen in Burgos, maar ik betwijfel of hij echt de muurtjes en hitte in Spanje goed kan verteren. In de Giro was hij op de ‘warmere’ dagen namelijk wel minder. Wellicht is dit de lastigste ronde voor hem om te winnen. Met een afsluitende tijdrit van 33 km, betwijfel ik of het echt tot een gevecht tussen Roglic en Bernal zal gaan.

Twee zekere oude rotten rijden nu ook prima rond in Burgos. Wellicht toch selecteren.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Tja als je nu naar Burgos kijkt kan je bijna alle toppers wel thuislaten.

drop drover

Bernal gaat inderdaad wel weer een dingetje worden na zijn val eergisteren.
Ben ik nu straks die ezel die zich 2x aan dezelfde steen gaat stoten?

Laatst gewijzigd
Delric

Worden weer lekker wat kaarten geschut in Burgos. De opgeleefde Fransman stond er al in, maar zal er nu wel bij meer inkomen... Qhubeka-mannen opeens sterker dan (geblutste) Ineos mannen, maar om nu gelijk klik-klik-klik te doen? En is iedereen die er vandaag doorheen zakt nu opeens een no-go omdat we over 2 weken deze berg weer opfietsen?

Laatst gewijzigd
Primavoormij

De opgeleefde Fransman heeft echter wel aangegeven niet voor een klassement te willen gaan in de Vuelta. Benieuwd of hij er inmiddels anders over denkt.

madeinstars

Met Philipsen gelukkig wel weer een fijne optie voor de sprints erbij.

Hinault94

Sivakov gaf voor de start vandaag aan dat bernal en yates de absolute kopmannen zijn voor de vuelta. Mss dat er na de etappe van vandaag toch wat zal veranderen.

HeldS

Geen carapaz mede kopman?

vevie

Het lijkt mij niet dat Carapaz naar de Vuelta gaat om te knechten. Die heeft in z’n laatste 5 rondes 4x top 5 gereden. Waaronder 1x winst en podium in Vuelta en Tour. Dan ga je niet naar een ronde om te knechten. Minstens als schaduwkopman.

Dat Yates kopman is is helemaal logisch. Ze hebben hem min of meer deze ronde beloofd. Als je hoofddoel dan pas in augustus, dan zou het wat zijn als je niet die ene ronde kopman mag zijn.

Laatst gewijzigd
Pim96

Vandaag de koers helaas niet kunnen zien. In het verslag lees ik alleen best wat interessante dingen terug. Landa die op kop rijdt voor Padun? Eindigt vervolgens wel voor Padun trouwens. Klinkt wel alsof ze Padun dus als plan B achter de hand houden als Landa niet goed is (al lijkt hij oke). Of schat ik dit helemaal verkeerd in?

Aru en Pozzovivo die lekker omhoog rijden is ook lang geleden. Voor Aru al helemaal. Wel allebei leuk geprijsd om mee te nemen in de overweging. Een top 10 Vuelta is alleen wel even andere koek.

Vlasov ook goed valpartij doorstaan. Heeft hij ook op de grond gelegen of alleen oponthoud?

Dat Bernal hier op kop rijdt voor Sivakov die er beter voor staat vind ik niet zo gek. Dat hij er pas laat afvliegt ondanks kopwerk geeft ook wel aan dat hij best oke uit de valpartij is gekomen. Die schrijf ik voorlopig nog niet af voor de Vuelta.

Alpecin op Philipsen na meer een vrijbuitersploeg. Benieuwd wat Bayer en Vine nog kunnen laten zien. Laat de andere ploegen maar komen.

Ric

'@ Vevie

Verwacht jij Carapaz na een zware knieblessure Tour en Olympische wegrit weer een hele Vuelta voorop om dan wederom podium te rijden.
Die accu moet toch ook een keer leeg zijn zou je zeggen.

vevie

'@ric: Carapaz had toch geen zware knieblessure? Die was anders dan wel heel fris en fruitig in de Tour en de OS wegrit. Als hij niet tenminste start als schaduwkopman in de Vuelta, dan kunnen ze hem toch beter thuislaten voor nog een hardrijder? Ze hebben nu Bernal, Yates, Martinez, Carapaz, Sivakov en Pidcock staan. Dat zijn 6 klimmerstypes. Dan kunnen ze beter Carapaz thuislaten en zodoende kunnen ze dan drie hardrijders voor het vlakke selecteren.

Hinault94

Kunnen jullie hier eens naar luisteren? Zegt hamilton nu net dat de vuelta ploeg van dsm volledig voor michael storer gaan? (vanaf 39 seconden kijken)

https://youtu.be/WOydc_Bito8

drop drover

hij zegt dat het hele Vuelta team in Burgos is behalve Storer ;-)

Hinault94

'@drop rover, haha bedankt voor de info dat klinkt al veel logischer dan wat ik er uit opmaakte.

Valvuillerdemoz

Ja maar waarom zouden ze alleen Storer niet laten rijden in Burgos? Dat kan maar één ding betekenen: die is zich aan het klaarstomen voor het kopmanschap in de Vuelta!

Laatst gewijzigd
Benzardi

Carapaz gaat echt geen Vuelta rijden na 3de in de Tour en als Olympisch kampioen.
Bernal mag van Inesos vrij rijden en Martinez & Sivakov worden de kopmannen.

Denk ik.

1 2 ... 12 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.