Hugh Carthy gaat weer hoge ogen gooien. Spanje ligt hem wel. Lijkt mij, ook met de afsluitende tijdrit, een duidelijke podiumkandidaat. Zou mij niks verbazen als hij gewoon weer derde wordt, of zelfs tweede. Ik denk zelf dat de type klimmen in Spanje Carthy beter liggen dan Bernal, maar we gaan het zien.
Naar mijn mening is vlasov sowieso 100% top 15 in eindklassement. Mits goede vorm bijna een zekerheid in de top 5,maar wat ik in de ronde van burgos gezien heb, dan was er toch nog werk aan de winkel. Al bij al reken ik hem persoonlijk wel bij de beste klimmers, maar zal volgens mij pas vanaf de 2de week zijn dag hij zen beste vorm zal te pakken hebben.
@mauri maler check je inbox
'@Voorwiel
Ik ben al geen aanhanger van de "100 punten per miljoen-religie", maar voor sprints in de Vuelta moet je die vuistregel toch echt loslaten. Met 4 vlakke sprints zijn er maximaal 200 (4x50) punten te behalen, dat zou betekenen dat je alle sprinters boven de 2 miljoen al kan thuislaten. Dan heb je nog de kopmanbonus, dus 1 sprinter van 4+ miljoen zou wel kunnen. Met een beetje geluk haalt 1 van je sprinters de 100 per miljoen, maar dat betekent niet dat je de rest moet thuislaten. De vlakke etappes met klimmers opvullen is natuurlijk ook geen optie. Vooral je balans moet goed zijn, dus wat minder sprinters dan in de Tour.
Valverde in de Vuelta al jaren 700 punten en meer. Vorig jaar was ie even wat minder, maar Corona heeft ook meer impact op oudere mensen. Nu extra spuitje Astra Zeneca erbij. Die staat er dit jaar wel weer.!
@arjenzvob: hoe kom je aan die wetenschap dat Teuns en Pasqualon niet meedoen? Heb ze beide in mijn team nu.
3,5 voor Valverde is ook wel erg veel, ja. Hij staat bij mij op de wip ook hoor. Ik denk dat voor die prijs een Mas of een Carthny meer gaan opleveren.
Ik zie het nu ook: Teuns rijdt in Polen. Pasqualon staat voor Polen én Spanje ingepland. Tsja...
Dat wordt nog ff doorpuzzelen.
Nog ff wat anders. Zo'n Piet Allegaert die zou normaal toch voor 500, max 750 k in het spel.staan? Er is wel een enorme inflatie aan de gang van de sprintersprijzen in deze Vuelta zeg!
Carapaz stond ook niet bij Zweeler, toch?
Ik zie ook nergens het programma van Caruso. Die zou volgens dit forum al bevestigd zijn voor de Vuelta, maar ik zie het zelf nergens aangegeven.
Edit: ik zie Caruso nu wel staan op de startlijst van Cyclingfever. Geen Carapaz en Padun op hun lijst, tho.
Kan iemand al wat vinden over de plannen van Carapaz voor deze Vuelta? Ik namelijk niet. Gezien zijn eerdere prestaties is hij een must-have, maar Ineos heeft nu al een team met zes renners die allemaal de potentie hebben om top-10 te rijden, dus wil wel even zeker weten dat hij voor een klassement gaat (ik heb overigens ook Bernal en Pidcock op dit moment in het team staan).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.