Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 20 ... 109 110
dewim

'@Tompot, was volgens mij een snelwandelaar in de jaren 90, heb het ook maar gehoord tijdens een aflevering op TV.

Yskoud

Geen Serrano, toch jammer.

Movistar: Erviti, Jacobs, M.A.Lopez, E.Mas, N.Oliveira, Rojas, Valverde, Verona

Laatst gewijzigd
laupie

Het kan ook tactiek zijn van Ineos om Pidcock juist te laten punchen om Roglic van de 10 seconde boni's af te houden

Ajvenema

Dat klinkt als een erg geavanceerde tactiek voor de gemiddelde wielerploeg, maar het zou wel slim zijn:)

Dion

INEOS is wel een ploeg waar renners met veel potentie ook daadwerkelijk in een knechten rol geduwd worden (e.g. kwiat) , dus dat interview heeft nog wel enige waarde.
Voor 3m te duur voor mij, 2m ging ie wel mee.

Wat betreft vergelijk met vdP:
Volgens mij heeft vdP in de Tour uiteindelijk ook slechts om en nabij z'n prijs bij elkaar gefietst qua punten (eveneens 3m). En dat is met de best mogelijke uitkomst die je van tevoren had kunnen voorspellen, paar dagen geel etc. Om die reden heb ik hem niet meegenomen toen, en heeft niet eens slecht uitgepakt.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik had hem anders toch graag gehad hoor. Maar achteraf is het altijd mooi wonen

Geen Sarreau trouwens. Wel Venturini

danusz1986

En Champignon niet te vergeten! Stond er eerst niet in dacht ik.

De Coltrui

Proberen de ploegen EF af te troeven door zo laat met de ploegen te komen? Je mag als renner nu wel eens weten dat je wel of niet geselecteerd bent toch?

GoldenWallie

Had wel al meer dan 20 pagina’s aan posts verwacht op dit forum :) moet wat te doen hebben tijdens werk haha. Als iemand een beetje wil sparren over teamsamenstelling, stuur maar een pm 😂

De Coltrui

Wallie, sparren doen we hier zonder teveel prijs te geven. Alleen voor Kevin stellen we met z'n allen zijn team samen.

Wicked Wout

Ik kan me herinneren dat er ergens in dit topic of dat van de tour is berekend dat je 200 punten per etappe nodig hebt om bovenin mee te draaien. Klopt mijn berekening dan dat je aan 1 topper en 4 B-sprinters voldoende hebt:

Topper maak je kopman. Laten we zeggen dat ie top 3 eindigt, dan is dat dus minimaal 80 punten.
Met 5 sprinters heb je dus 4 opvullers. Het moet haalbaar zijn om daarmee 30 punten te halen.
Dan heb je met je andere 4 sprinters dus nog 90 punten nodig. Dan is B-garnituur toch prima om een top 12 van te verwachten?

Antonini

Met zo weinig informatie over de teams en rollen kun je toch nog weinig zeggen over je team. Pas wanneer Ewan en Carapaz duidelijk zijn, kun je aan de slag.

Ik vind voorlopig de puzzel qua sprinters het lastigst. Ik denk 1 topper (Ewan of Philipsen) of 2 semi-toppers (Jakobsen + Matthews) aanvullen met 5-4 snelle koopjes.

ZK

'@Wicked Wout: gemiddeld genomen is 200 mooie maatstaf. Echter zijn sprintetappes makkelijker te voorspellen dan dag voor de aanvallers, dus zul je bij sprintetappes meer dan 200 punten moeten scoren om je mindere score in dag voor de vluchters te compenseren.

De Coltrui

Wat is bijvoorbeeld de ideale verhouding klassement/sprinter/aanvaller? Het accent ligt uiteraard weer op de bergetappes, maar je mag er maar 9 opstellen. Risico met 14 klimmers is dan dat 5 klimmers op de bank de beroemde bankpunten scoren. Dat is pas echt balen.

Wicked Wout

Tsja (helaas) heb je daar een goed punt @ZK

ZK

12 berg, 6 (of 7) sprint, 1 of 2 aanval/teampunten. Van de mannen voor de bergen gaat niet iedereen voor AK, dus zie daar extra aanvallers

GoldenWallie

Arme Kevin.

Valvuillerdemoz

Quickstep dus toch met Bagioli. Had hem eigenlijk al niet meer verwacht. Maar ja, nu staat hij toch nog in mijn team, maar waar stel ik hem eigenlijk op?

vevie

'@ivo:

Toch triest. Caruso is 2e geworden in de Giro. Een beter resultaat dan Landa ooit heeft kunnen overleggen in een GT en dan moet ie weer knechten. Met de vorm van Landa in het begin van die Giro had hij ook hoge ogen gegooid, maar hij stuiterde van zijn fiets dus doet het er niet toe. Je zou toch denken dat ze Caruso minimaal als schaduwkopman uitspelen.

Landa is een uitstekende renner, een van mijn favorieten. Hij is echter zeker niet de renner die het de buitencategorie, Pogacar, Roglic, Bernal, echt moeilijk gaat maken als zij in vorm aan de start staan. Landa doet mee met renners als Mas, Lopez, Carthy, Yates, Buchmann en de rest voor het podium. Hoezo de overige teams niet snappen dat je met meerdere renners het beter kunt opnemen tegen een sterkere kopman… Maar goed, ik houd erover op.

Jasperdewaal11

Word Senechal of van Lerberghe de laatste man in de Fabio trein want in Wallonie was het allebei 1x geloof ik.

Sjonge Jonge

Thijssen (Lotto) ook geen Vuelta, hij rijdt Denemarken

Maurimaler

Aranburu toegevoegd op startlijst van Zweeler hopen dat ze ook niet te hoog prijzen

Maurimaler

*hopen dat ze hem niet te hoog prijzen

Voorwiel

Bahrain bezorgt mij nog wel flink wat hoofdbrekens. Ik heb overwogen om Landa en Padun te nemen, maar zien hen ook met dit deelnemersveld voor plek 5-10 en 10-15 koersen. Als je ze allebei schrapt, kan je wat breder inzetten op kwaliteit en kan ik de 16+4 tactiek loslaten. Tsjah.

Waarschijnlijk wordt het zaterdag een muntje opgooien.

Wicked Wout

'@sjonge jonge, ik word zo wel heel nieuwsgierig wie er dan wél gaan rijden. Lijkt er bijna op dat ze de sprints laten lopen...

1 2 ... 20 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.