Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 21 ... 109 110
Treenert

Geen Sarreau vind ik erg jammer. Nu gaan er velen 2 mln. elders besteden.

Gadverdamme, Bagioli start toch, +1 dilemma

@Vevie, ik vrees ook dat Ineos Roglic kapot gaat rijden

Zadelpen

Team Zadelpen zit zelfs op de 15+5 strategie. Ook een beetje omdat ik last heb van mijn zinspier. Op mijn gemakje a la carte richting eindzege.

La Primavera

Een gescheurde zinspier is een veelvoorkomende blessure dit jaar. Moet toch eens onderzoek gedaan worden naar de intensiteit waarmee we hier met z'n allen onze voorbereiding afwerken.

Ik kamp overigens met een verrekte zinspier. Ook geen pretje.

daandej

Cauruso ook mee dillemas

De Coltrui

Jack Haig ook mee. Benieuwd wat hij gaat kosten.

wielergekkie

Wat een selectie van Bahrein. Probeer daar maar eens de juiste renner(s) uit te selecteren ;)

JesperRenrad

Inderdaad, en nu ze agressief gaan rijden wordt het nog lastiger. Dat betekent dat die knakker die wint op de bank zit nadat hij 5x op rij 0 punten pakte in de dagopstelling....

Lastig want het zijn wel echt leuke renners... en Arashiro :)

Pirata

Zo, het puzzelen kan nu toch echt gaan beginnen, steeds meer teams die de selecties bekend maken. Je merkt toch eigenlijk aan alles dat de Vuelta minder leeft, terwijl ik juist de Vuelta altijd qua parcours het leukste vindt om te kijken. Kijk daarom ook rijkhalzend uit naar de bergetappes en ook zeker naar etappe 11 waar er gefinisht gaat worden op Valdepeñas de Jáen. Stijgingspercentages tot 30%, een percentage welke ik tot op heden alleen maar heb gedronken en niet heb gefietst.

Iedereen veel plezier met puzzelen deze week, het spel waarbij het voorspel nog wel eens leuker kan zijn dan de daad zelf. Na een tegenvallende tour hoop ik deze Vuelta beter door te komen met minder uitvallers (9 stuks in de Tour). Ik ga voor een erg sterk klassementsteam, 5/6 sprinters en wat aanvallers en knechten.

Valvuillerdemoz

Misschien is de beste tactiek t.a.v. Bahrein wel om juist alleen Arashiro mee te nemen voor de teampunten.😁

Laatst gewijzigd
rbc1912

Vuelta is heerlijk. Ook mijn favoriet

Maar dat Bahrain zeg. Wat zetten die hier aan de start. Buiten Arashiro echt allemaal interessant.

Maestro Mello

De Vuelta, voor mijn gevoel de GT van alleen maar bergop rijden. Ik wil dan eigenlijk ook bergop alle punten halen die ik me kan voorstellen maar dat blijkt altijd een utopie. Het lukt me eigenlijk elke ronde niet om het gevoel van 'De perfecte top-10' uit m'n hoofd te zetten. Keer op keer zie je renners tegenvallen/uitvallen/überhaupt vallen maar dat kan je van te voren natuurlijk niet voorspellen. Voor mijn gevoel kan ik dan beter 8 á 9 mannen selecteren die ik wel een goed klassement zie rijden, maar maak dan automatisch de afweging dat iemand die niet uitgesproken kopman is daar niet kan belanden. Die redenatie klopt natuurlijk niet maar hoe ga ik dan wel mijn klassementskern samenstellen? Kiezen jullie voor bijvoorbeeld 4 á 5 kleppers, 2 'schaduwkopmannen' en 2 potentiële top-10 renners (O' Connor - Tour, Caruso - Giro)?

In de tour pakte mijn keuze voor O' Connor wel goed uit, maar een dergelijke keuze breekt me eigenlijk vaker op dan dat het iets oplevert (Masnada, Porte, etc.) . Ben benieuwd op basis van welke criteria jullie je klassementsteam samenstellen, misschien dat ik daar wat van kan leren.

vevie

Wat een selectie van Bahrein. Als ze echt willen kunnen ze met Landa, Caruso, Haig en wellicht Padun top 10 rijden. Haig zag er echt goed uit de eerste etappes in de Tour voordat hij uitviel. Die moeten gewoon Landa achter houden en de rest laten aanvallen, dan gaan ze zeker hoog eindigen.

@treenert: Ineos en Bahrein kunnen het Roglic zeker erg moeilijk maken. De Vuelta is altijd meer onvoorspelbaar dan de Tour, als die twee gaan samenwerken ze Roglic idd breken. Toch zie ik Roglic deze ronde winnen. Bergop zijn de andere kopmannen niet sterker of iig niet sterk genoeg om echte verschillen te maken. Daarnaast gaat Roglic sowieso bonificatie seconden binnensprokkelen en uithalen in de TT. Roglic moet iig oppassen in de tussenetappes of voor een gekke waaieretappe.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@Maestro Wat ik meestal doe is de uitgesproken topfavorieten nemen (tenzij het er meer zijn dan 3) + top 10 renners waarvan je weet dat ze vaak zin hebben om van voren te finishen (D. Martin is bijvoorbeeld zo iemand, Pinot ook, maar die heeft dan weer andere minpunten) + gunstig geprijsde top 5/top 10 kandidaten en talenten (Uran in de Tour bijv, DFM vorige Tour). Daarnaast loont het soms ook om renners te nemen 'voor de eerste twee weken'. Renners waarvan je weet dat ze ook een goed eindschot hebben, gretig zijn om vooraan te finishen, maar waarvan je vermoed dat ze er in de derde week doorheen zakken en mogelijk zelfs uit de top 10 vallen. Degene die je vaak kunt missen zijn de types die aanklampen voor de posities 4-10 en niet vaak vooraan eindigen in groepjes. Uiteraard vallen en staan deze keuzes met de prijs van de renners. Een 750K' er die aanklampt naar de 4e plek is natuurlijk prima.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bij Ineos gaat toch ook bijna de hele goegemeente mee. Bernal, Carapaz, Yates en Sivakov. Geen Martinez. Bahrein en Ineos worden zo toch wel pittig kiezen.

Maestro Mello

'@Renaat interessante wijze en denk met name dat je inderdaad verschil maakt op diegene die vooraan een groepje willen finishen. Met iets van 7 aankomsten bergop komt het wel minder vaak voor dat ze in een groepje zullen finishen. Al helemaal met een slotklim van 8 kilometer of meer. Dus dat vind ik dan weer lastig te bepalen. Ik twijfel dus met name in het segment, waarvan jij eigenlijk zegt: die kun je missen. Vlasov, Landa, Carthy en Mas. Ik zou ze op basis van mogelijke top-10 allemaal willen kiezen, maar die zullen niet vaak vooraan eindigen. Terwijl ze wel 3 weken mee zullen doen. Blijft lastig ;)

ZK

Carapaz gaat naar Vuelta, Martinez niet. Teveel last van valpartij in Burgos denk ik. Bernal, Carapaz, Yates, Pidcock, Narvaez, Sivakov, Puccio, Van Baarle

vevie

En weer: wat een selectie van Ineos. Ik wist zelf al vrij zeker dat Carapaz zou starten, ondanks de tegengeluiden hier. Nu weer m’n team omgooien want Carapaz gaat bij mij sowieso mee.

Wat gaat er nu om in het hoofd van Yates: met Bernal en Carapaz erbij kan zijn beloofde kopmanschap in het water vallen. Carapaz heeft al laten zien dat hij twee rondes achtereen goed aankan. Het zou mij echt niet verbazen als ‘Richie’ Bernal en Yates hier naar huis rijdt.

Laatst gewijzigd
Pirata

Benieuwd hoe de rolverdeling binnen Ineos gaat zijn. A. Yates was deze Vuelta toch echt het kopmanschap beloofd. Ook erg benieuwd wat Carapaz zijn rol gaat worden. Liet vorig jaar in ieder geval zien een Tour - Vuelta combinatie prima te verteren, benieuwd naar zijn fitheid dit jaar.

Valvuillerdemoz

Spannend zo'n Tridente. Meestal pakt dat toch niet zo goed uit, en dat is nog een understatement. Zie Ineos afgelopen TDF en Movistar al jaren in alle GT's. En eigenlijk ook JumboVisma vorig jaar in de Tour. En dan ook nog Sivakov en Pidcock.mee, waarvan we nog maar moeten zien hoe die zich schikken in een knechtenrol.
Ben ook benieuwd wanneer ze nou eens een sprinter meenemen.

Laatst gewijzigd
Franky122

Vevie wist als helder licht al vrij zeker dat Carapaz hier zou starten, maar moet ondanks die voorkennis toch zijn team omgooien omdat hij kennelijk Carapaz er nog niet in had staan :P

Pietje Precies

Haha, ja dat is een goed verhaal

vevie

'@Franky: klopt helemaal wat je zegt. Echter ligt het wel ietsjes anders. Ik was in gesprek met meerderen (zie pagina 12&13, bijv) op het forum in de overtuiging dat Carapaz zou starten. Toen werd er aangegeven dat hij niet zou starten. Een knieblessure werd genoemd. Dat hij al een heftig programma had gereden. Dat hij wel in Quito zou feesten op dit moment. En dat hij moe zou zijn na de OS. Ik ging er zelf vanuit dat hij ging starten omdat hij al in een eerder stadium had aangegeven de Tour en Vuelta te willen rijden. Daarna werd ik dus verder aan het twijfelen gebracht dat hij niet zou rijden door de argumenten hier en doordat hij bij Zweeler er ook afgehaald zou zijn. Een aantal pagina’s terug vraag ik nog of hij echt uit Zweeler is gehaald omdat ik hem er tot toen nog in had staan. Daarna heb ik hem eruit gedonderd voor Martinez. Nu laatstgenoemde niet rijdt, gaat ‘Richie’ er vliegensvlug weer in. Is een van mijn favoriete renners en ik heb me min of meer voorgenomen om hem altijd mee te nemen, aangezien zijn manier van koersen me erg bevalt.

Laatst gewijzigd
Matsoe

Bernal wil ik eigenlijk niet nemen, maar ik moet wel, want de potentiële punten kan ik niet missen

Guruburu

Wilde eigenlijk net posten: Iemand die net als ik overweegt om Bernal niet mee te nemen? Geeft je gelijk wat extra ruimte om bijvoorbeeld Yates en nog een klepper van 3-4 miljoen te nemen. Is wel een gokje natuurlijk..

Matsoe

Tja, ik ben een Nederlander dus in houd niet van risico's, dus ik ga hem wel gewoon nemen denk ik

1 2 ... 21 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.