Iedereen heeft het veel over Ineos en Bahrein. Het is een drama want je kan bijna iedereen erin klikken van die teams. Waar ik al weken kopzorgen over heb is of ik Vlasov erin moet zetten. Levert geheid jongerenpunten op, goede klimmer, goede tijdrijder, maar in dit deelnemersveld verwacht ik geen AK top 5. Dan vind ik 4 miljoen toch veel geld
'@aberastuuri: hij hoeft ook niet perse top 5 te rijden om zijn geld waard te zijn. De kans is groot dat hij geen 400 punten gaat halen. Het gaat er meer om dat hij punten pakt wanneer je hem opstelt. Als hij 7e wordt en, ik noem maar wat, 285 punten binnenharkt is dat ook prima.
'@vevie: Zeker mee eens, maar nu Carapaz weer in de picture is gekomen moet ik keuzes gaan maken. En met de aankomsten bergop, punch en AK in het achterhoofd ga ik eerder voor Carapaz en eventueel een goedkopere klimmer als Landa of Uran/Carthy. Die schat ik qua klimmen zeker niet minder in dan Vlasov. Lastig dilemma
Ik denk ook niet dat Carapaz zich nog eens 3 weken uit de naad gaat plooien voor een AK. Die heeft al 3 weken tour doorgetrokken naar de OS. Ik denk niet dat Carapaz in de derde week van de Vuelta nog goed genoeg gaat zijn om bv. Een Roglic te kloppen. Ineos heeft trouwens met Bernal en Yates al 2 kopmannen voor AK. Als die Carapaz nu ook kopman wordt, zou ik als ik Yates was echt pislink worden.
Carapaz is niet het type renner dat hier start om niks te komen doen. Die heeft nu echt wel al zijn status opgebouwd dat hij gewoon de Vuelta kon skippen, als hij echt niet wou rijden. Die komt hier echt niet om drie weken te knechten terwijl hij kon genieten van zijn 3e plek in de Tour en zijn gouden medaille van de OS. Die komt hier meedoen voor de knikkers.
Als ik Yates was zou ik ook pissig zijn. Dit was zijn hoofddoel dit seizoen en het kopmanschap is hem beloofd. Spijtig genoeg voor hem heeft hij niet de klasse van Carapaz en heeft hij bij lange na niet gepresteerd wat Carapaz heeft gepresteerd. Ik vind Yates zeker een goede renner. Na zijn 4e plek in de Tour in 2016 is het in GT’s er echter nooit meer uitgekomen.
Ik zelf neem Carapaz 100% mee. Die gaat er gewoon staan en het zal mij niks verbazen als hij straks de beste Ineos man is. Ik denk dat het koersen in Spanje op zijn lijf geschreven is. Meer nog dan Bernal.
Ik denk dat Yates het plekje in de luwte, achter de twee grote namen, wel best vindt. In eerste anderhalve week zal hij sowieso nog niet voor de andere twee hoeven knechten. Blijkt Yates goed in vorm, dan zie je dat gauw genoeg terug in de uitslagen van de bergetappe(s). Hij kan het (mede) kopmanschap zodoende zelf opeisen. Zakt hij weg in de rangschikking kan hij alsnog in het bergtreintje op kop gaan boren.
Als Yates top is, zal hij gewoon zijn kans krijgen. Maar realistischer is dat hij toch een categorie minder is dan Carapaz en 2 lager dan Roglic en Bernal. Dan had hij zich met een eigen ploeg iets meer mogen laten zien, maar was hij er toch doorheen gezakt of een plakker van niveau Uran of Vlasov geweest.
Uiteindelijk kunnen we discussiëren over Yates en Carapaz wat we willen, maar als we helemaal uitzoomen zijn de feiten natuurlijk duidelijk.
Yates is 1x 4e geworden en 2x 9e in een grote ronde, geen enkele etappe zege.
Carapaz 2e, 3e, 4e en heeft de Giro gewonnen, 3 etappe zeges.
Dat Yates het (mede) kopmanschap van de Vuelta nagenoeg is beloofd, zegt mij weinig. Ineos is altijd full of garbage naar de media toe en als Carapaz beter blijkt dan Yates na de 1e bergetappe, zullen ze geen seconde aarzelen over wie er (schaduw) kopman is
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.