Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 22 ... 109 110
Kip

Als je Carapaz en Roglic hoger ziet eindigen dan Bernal dan is hij erg prijzig (te?)

rbc1912

Is me in de Giro erg slecht bevallen. Zonder Bernal
Net als volle bak voor 1 ploeg gaan. 2x gedaan. Afgelopen Giro met QuickStep en met Jumbo toen in de Vuelta met dat zwembad in de ploegentijdrit

Ketjap Manis

Hoeveel zekerheid heb je met een Yates? Dan vind ik Bernal meer zekerheid hebben. Het budget is zo ruim dat je hem makkelijk mee kan nemen. Qua budget zit er niet heel veel uitdaging in, je hoeft geen harde keuzes te maken. Of zien anderen dit anders?

rbc1912

Komt natuurlijk omdat Pogačar niet meedoet. Anders had het een ander paar mouwen geweest. Nu vrij ruim budget, maar je kan ook weer niet de 3 topsprinters meenemen bijvoorbeeld. Of dat een harde keuze is, is een tweede

ZK

Als je een representatief sprint team wilt opstellen, met bijvoorbeeld een philipsen, Matthews, aangevuld met 4 sprinters van 1-2m, dan moeten er bij AK renners zeker harde keuzes gemaakt worden.

Aberastuuurrriii

Iedereen heeft het veel over Ineos en Bahrein. Het is een drama want je kan bijna iedereen erin klikken van die teams. Waar ik al weken kopzorgen over heb is of ik Vlasov erin moet zetten. Levert geheid jongerenpunten op, goede klimmer, goede tijdrijder, maar in dit deelnemersveld verwacht ik geen AK top 5. Dan vind ik 4 miljoen toch veel geld

Ragnar Lolbroek

Wie wordt uiteindelijk het sprinterje bij Cofidis? Allegaert of Morin. Ik verwacht Morin. Die heeft al wat ervaring met sprinten in de Vuelta en is een Fransman in een Franse ploeg. Maarja bij die garnituur-sprinters weet je het nooit...

vevie

'@aberastuuri: hij hoeft ook niet perse top 5 te rijden om zijn geld waard te zijn. De kans is groot dat hij geen 400 punten gaat halen. Het gaat er meer om dat hij punten pakt wanneer je hem opstelt. Als hij 7e wordt en, ik noem maar wat, 285 punten binnenharkt is dat ook prima.

Laatst gewijzigd
KV

Van de meeste 3 tot 4 milj klimmers weet je natuurlijk wel wanneer je ze moet opstellen. Is dan inderdaad de vraag of een Vlasov of Carapaz meer gaan opleveren dan hun 500k-1milj goedkopere alternatieven.

Aberastuuurrriii

'@vevie: Zeker mee eens, maar nu Carapaz weer in de picture is gekomen moet ik keuzes gaan maken. En met de aankomsten bergop, punch en AK in het achterhoofd ga ik eerder voor Carapaz en eventueel een goedkopere klimmer als Landa of Uran/Carthy. Die schat ik qua klimmen zeker niet minder in dan Vlasov. Lastig dilemma

KV

Het zou me toch ten zeerste verbazen dat Carapaz voor de topplaatsen zal meedoen (en dat hoeft wel voor 4milj) na zo’n tour en OS. Hij heeft nog nooit 2 rondes in 1 seizoen top 10 gereden.

ploep

"Misschien is de beste tactiek t.a.v. Bahrein wel om juist alleen Arashiro mee te nemen voor de teampunten.😁"

Briljant :)

Ragnar Lolbroek

Ik denk ook niet dat Carapaz zich nog eens 3 weken uit de naad gaat plooien voor een AK. Die heeft al 3 weken tour doorgetrokken naar de OS. Ik denk niet dat Carapaz in de derde week van de Vuelta nog goed genoeg gaat zijn om bv. Een Roglic te kloppen. Ineos heeft trouwens met Bernal en Yates al 2 kopmannen voor AK. Als die Carapaz nu ook kopman wordt, zou ik als ik Yates was echt pislink worden.

ZK

Prima argumenten. Echter haalde Carapaz afgelopen jaar nog 858 punten, dus durf hem met dat punten potentieel maar buiten je selectie te laten...

Antonini

Ik denk ook dat Caparaz de 3e rit afstapt omdat hij eigenlijk geen zin heeft. Hij heeft al zoveel gewonnen in zijn carriere, die gaat gewoon mee voor de leuk.

Lo Zar

Carapaz stond door het wegvallen van de eerste etappes natuurlijk wel direct hoog in alle klassementen.
En dit 18 etappes lang.

João Bicicleta

Carapaz krijgt de rol die Froome in de Tour had. Lekker 21 dagen de bidons uitdelen aan je ploeggenoten en in de bus mee naar boven.

-Wielerfan

Wie denken jullie dat de beste keus zal zijn?..

Dainese of Meeus

vevie

Carapaz is niet het type renner dat hier start om niks te komen doen. Die heeft nu echt wel al zijn status opgebouwd dat hij gewoon de Vuelta kon skippen, als hij echt niet wou rijden. Die komt hier echt niet om drie weken te knechten terwijl hij kon genieten van zijn 3e plek in de Tour en zijn gouden medaille van de OS. Die komt hier meedoen voor de knikkers.

Als ik Yates was zou ik ook pissig zijn. Dit was zijn hoofddoel dit seizoen en het kopmanschap is hem beloofd. Spijtig genoeg voor hem heeft hij niet de klasse van Carapaz en heeft hij bij lange na niet gepresteerd wat Carapaz heeft gepresteerd. Ik vind Yates zeker een goede renner. Na zijn 4e plek in de Tour in 2016 is het in GT’s er echter nooit meer uitgekomen.

Ik zelf neem Carapaz 100% mee. Die gaat er gewoon staan en het zal mij niks verbazen als hij straks de beste Ineos man is. Ik denk dat het koersen in Spanje op zijn lijf geschreven is. Meer nog dan Bernal.

-Wielerfan

Weet iemand mij te vertellen wie de laatste man zal zijn in de sprint trein van Philipsen?

La Primavera

Tja.. Yates gaat zelf naar een ploeg dat stikt van de kopmannen. Als je daar niet de beste bent mag je gewoon achteraan aansluiten.

ZK

Ik denk dat Yates het plekje in de luwte, achter de twee grote namen, wel best vindt. In eerste anderhalve week zal hij sowieso nog niet voor de andere twee hoeven knechten. Blijkt Yates goed in vorm, dan zie je dat gauw genoeg terug in de uitslagen van de bergetappe(s). Hij kan het (mede) kopmanschap zodoende zelf opeisen. Zakt hij weg in de rangschikking kan hij alsnog in het bergtreintje op kop gaan boren.

Antonini

Als Yates top is, zal hij gewoon zijn kans krijgen. Maar realistischer is dat hij toch een categorie minder is dan Carapaz en 2 lager dan Roglic en Bernal. Dan had hij zich met een eigen ploeg iets meer mogen laten zien, maar was hij er toch doorheen gezakt of een plakker van niveau Uran of Vlasov geweest.

Aberastuuurrriii

'@wielerfan Voor 2 miljoen, zou ik ze allebei niet meenemen. Genoeg andere opties van nagenoeg hetzelfde kaliber met een kleiner prijskaartje. Mocht je er persé 1 van de 2 mee willen nemen, zou ik voor Meeus gaan

Aberastuuurrriii

Uiteindelijk kunnen we discussiëren over Yates en Carapaz wat we willen, maar als we helemaal uitzoomen zijn de feiten natuurlijk duidelijk.

Yates is 1x 4e geworden en 2x 9e in een grote ronde, geen enkele etappe zege.
Carapaz 2e, 3e, 4e en heeft de Giro gewonnen, 3 etappe zeges.

Dat Yates het (mede) kopmanschap van de Vuelta nagenoeg is beloofd, zegt mij weinig. Ineos is altijd full of garbage naar de media toe en als Carapaz beter blijkt dan Yates na de 1e bergetappe, zullen ze geen seconde aarzelen over wie er (schaduw) kopman is

1 2 ... 22 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.