Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 23 ... 109 110
KissMyAce2.0

Wie maakt er ff een team voor me. Stuur via PB. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Alvast bedankt

Laatst gewijzigd
KV

Aranburu 1,5m. Als die gaat meesprinten zoals op het einde van de Tour is het een koopje. Hier gaan we weer… ;-)

Maurimaler

sorrry voor deze waarschijnlijke heel domme vraag maar gaat er iemand bij Trek iemand sprinten ze hebben geen ras sprinter maar toch Kirsch en Quin Simmons die allebei al eens mee gedaan hebben met een sprint en toch allebei al eens een paar B sprinters alla: Sarrau, D.Van Poppel, Mezgec, Bol en Aranburu geklopt

Maurimaler

dat dacht ik ook maar is heel jong en zal niet elke dag mee kunnen met de vlucht (heuveletappe) mee kunnen gaan en sprinten en dan nog eens een bergrit top 10 rijden

Milanjacks

'@Tompot

Ik weiger uit principe om een xenofoob toe te voegen aan mijn team.

madeinstars

Ja, dat maakt die keuze wel makkelijker.

Matthijs_W99

Is het verstandig om Padun mee te nemen? Hij zal toch voornamelijk voor Landa rijden en niet vaak vooraan eindigen? Of zie ik dat verkeerd?

Matsoe

'@matthijs willems ook knechten kunnen erg veel punten halen, kijk bijv naar Martinez in de Giro

xandermelthoven

mannen, grobschartner of schachman (voor algemeen klassement en de punch aankomsten) let me know.

bongie

Ben al een tijd lid en reageer af en toe op topics. Speel al 10 jaar scorito en volg deze site het hele jaar door, op de winter na.
Het valt me deze keer op dat veel data ontbreekt bij renners. Een voorbeeld is omar fraile: Volgens scorito heeft hij in 2015 aan de giro meegedaan en de vuelta van 2017 en beide keren afgestapt. Bergtruien ontbreken en zijn deelname aan de tour incl ritzege ontbreekt ook. Dan begrijp ik de prijs van 500k wel..

Basementman

'@matthijswillems Als Padun aangeeft de benen te hebben, dan mag ie gaan. Gezien zijn 2 etappezeges op rij in de Dauphine, zal hij op een goede dag niet te hoeven knechten, aangezien Bahrein ook heeft aangegeven agressief te gaan koersen, wat ze het hele jaar al geen windeieren oplevert. Types als Tratnik, Haig en Caruso zullen het knechten werk op zich nemen, die toch iets wat minder explosief een berg oprijden. Maar dan nog: kies die dagen dat Padun gaat maar eens uit.

Dan nog even stilstaan bij het directe contact met de B garnituur sprinters: ik kan mij heugen dat iemand hier voorafgaand de Vuelta vorig seizoen contact had met Morin. Zou wenselijk zijn om te weten of Morin bij Cofidis de sprints doet of de voor mij onbekende Piet Allegaert. Meld je! :)

Laatst gewijzigd
wielergekkie

'@xander als je een echt puncher nodig hebt zal ik voor Schachmann gaan, alleen ik ga er niet vanuit dat hij een erg sterk klassement gaat rijden. Dus het ligt er denk ik maar net aan wat je nodig hebt.

Ik zelf zit meer in de problemen met de teampunten. Hoe belangrijk gaat die zijn deze ronde?
Een Roglic kan de eerste etappe de rode trui al dragen, dat kunnen aardig wat punten worden.
Aan de andere kant; het is toch weer een plekje voor alleen teampunten die je misschien wel hard kan gebruiken om je sprint/punch team te versterken.. Dilemma's

Wicked Wout

Lobato gaat mee als wegkapitein en voor rust in de ploeg. Die kun je dus afstrepen als potentiële sprinter.

KV

Ik heb Morin vanmorgen twitterbericht gestuurd. Ik laat het jullie weten als hij antwoordt.
Piet wil blijkbaar geen berichten ontvangen.

Caruso trouwens zoals verwacht ook voor 2milj. Haig heb je voor 500k minder. Die zijn vorm van de Tour kan toch ook niet weg zijn zou je denken?

Laatst gewijzigd
Punchbox

Bora heeft ook wel een aantal interessante renners maar is het nog niet duidelijk wie welke rol gaat doen. Grosschartner of Schachmann voor het klassement en Meeus en Laas als sprinter kunnen allemaal interessant zijn maar als ze samen gaan voor het klassement/sprint is het lastig de juiste te kiezen..

Ted de la course

Mede dankzij de OS heb ik mezelf kunnen weerhouden van eindeloos puzzelen zonder dat de teams bekend zijn. Na afhaken ban Pogajar is het budget behoorlijk ruim. Maar door de brede en hoog geprijsde subtop zijn er nog voldoende keuzes te maken.

Value for money sprinters zijn de grootste uitdaging. Nog even afwachten tot alle selecties bekend zijn. Veel teams zijn daar wel rijkelijk laat mee. Gezien de benodigde voorbereiding voor zo'n ronde moet de team samenstelling toch allang bekend zijn? Waarom communiceren teams dit dan pas zo laat? Iemand enig idee?

Matsoe

'@Ted ze maken er een wedstrijd van, EF moet toch verslagen kunnen worden

madeinstars

Net als je denkt toch weer als een sukkel die ouderwetse Matthews er in te klikken, zie je dat ook Mezgec, Stannard én Schultz mee naar de Vuelta gaan.

Dion

Matthews haalde anders behoorlijk wat punten in Tour met een parcours dat hem niet per se heel goed lag. Die gaat bij mij dus wel weer mee. Voelt toch als zekere punten.

Gross durf ik na de Giro niet meer aan. Schachmann vooralsnog best een redelijk seizoen.

Laas en Morin zouden wel 2 hele interessante sprinters zijn mocht er wat meer duidelijk zijn van die ploegen hoe ze dat gaan verdelen.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Geen Ewan en Thijssen bij Lotto.

M@thijs

'@tompot hij is geen van beiden, ofja ik weet niet of hij van aliëns houdt trouwens dus klik hem er maar in.

@madeinstars ik twijfel ook nu hoor, is er al meer bekend over de rollen binnen de ploeg? of is er iemand anders die hier meer info over heeft? want als matthews mag sprinten gaat hij mee hier.

Zadelpen

Nou.... dit wordt helemaal niks deze Vuelta. Geef het alvast van te voren even aan, zodat mensen niet totaal in shock zullen geraken als ze zien dat wij een keer niet mee doen om de prijzen. Zo is het leven, keihard. Messi blijft niet altijd bij Barcelona en team Zadelpen scoort ook wel eens onder de maat.

Take it on the chin.

M@thijs

Iemand iets meer informatie over de volgende 3 dilemma's

Matthews - mezgec
Meeus - Laas
Morin - Allegaart

Neem ze voorlopig alle 6 niet mee maar zogauw ze uitgesproken worden als sprinter lijken ze me alle 6 een goede pick XD

Kip

MM geeft de ploeg aan

Primavoormij

Mezgec voor de vlakke ritten, Matthews voor de punchy ritten en Stannard voor de overgangsetappes.

1 2 ... 23 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.