'@Tompot klik jij hem er maar lekker uit om wat voor reden dan ook. Zolang Trek en de organisatie van de Vuelta hem er in klikt, wie ben ik dan om hem er dan uit te houden. Maar goed, ieder zijn eigen mening.
ps. Ron Jans blijkt volgens sommigen zich ook aan racisme schuldig te hebben gemaakt, het is maar net hoe mensen het uit het verband rukken.
Ron Jans is in US ontslagen omdat hij het n-woord gebruikte. Toch beetje vergelijkbaar met het gedoe rond Simmons.
Overigens heeft het principieel wel/niet nemen van sommige renners me niet veel opgeleverd. Dus ik kies al een tijdje gewoon maar de beste renners. Heeft me trouwens ook niet veel opgeleverd.
De finish op Picón Blanco (10pnt) in etappe 3 gaat er meer dan ws voor zorgen dat het bergklassement voor een aantal dagen bepaald is. Deze puist heeft een lengte van 7,8 kilometer met een gemiddelde stijgingspercentage van 9,3% en een steilste strook van 15% in de slotkilometer. Dat gaat toch te lang/zwaar zijn voor renners als Pidcock en Schachmann? Of mogen we daar een Bahrijder verwachten maar wie dan? Ik vrees dat die gasten allemaal in het gareel moeten blijven tot Landa op zijn plaat gaat. Je zou er haast op gokken om 3 á 4 andere Bahrijders mee te nemen en geen Landa.
Vraag me af wat ze met Mezgec gaan doen. Heeft in de Tour 2de viool gespeeld, maar is hetzelfde type renner als Matthews. Intrinsiek snelheid tekort, goed in de wat moeilijkere aankomsten.
Mochten ze de verdeling maken dat Mezgec de vlakke etappes gaat sprinten, is Matthews voor 3 miljoen helemaal niet zo aantrekkelijk meer
Schachmann & Ringel S ben ik ook wel benieuwd naar. Vorig jaar was Ringel S natuurlijk een koopje maar in de Giro zat-ie volgens mij achterstevoren op zijn fiets. Had overigens toen wel Buchmann mee als kopman. Nu wordt hij samen met Schachmann naar voren geschoven als speerpunten. Mijn gevoel zegt dat Ringel S wederom een klassement gaat rijden en kan uiteraard kort eindigen in een groepje. Schachmann voor de punchetappes?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.