'@Antonini Als je iedereen naast de top 4 voor plek 14-20 ziet sprinten dan wel inderdaad. Maar wie gaan plek 5-13 opvullen dan in de sprints? Voor heel veel minder geld kan je de top 5-13 wel meenemen. Meer sprinters hebben en geld overhouden voor upgrades elders. Met het aantal sprints hier heb je echt hooguit 2 topsprinters nodig, maar zou 1 al voldoende moeten kunnen zijn als je de juiste b/c-sprinters kiest. Laat dat laatste nou niet eens zo lastig zijn met het aantal sprinters dat uberhaupt meedoet.
'@LaPrimavera vorig jaar had je met Ackermann, Philipsen en Bennett zekerheidjes in de top 4, als je er daar toen 2 van had, zat je helemaal goed. Met huidige veld kun je de Minali, Venturini, Allegaert, Aberasturi’s er wel in fietsen ipv Demare, maar je hebt ook het risico dat 3 bij elkaar maar 4x top 10 rijden en Demare 3 ritten wint.
Ik ga ook voor de 1 topper + 4 B’s variant om risico te spreiden, maar ik denk dat het optimale scenario gewoon 3 toppers is, wanneer die ook constant top rijden.
Pidcock of Matthews, ik kom er maar niet uit.
Zal de Vuelta voor Pidcock een jaartje te vroeg zijn om hem mee te nemen voor Scorito?
Matthews kan een heuvel over, kan sprinten heuvel op en sprint zeker top 20 in meerdere etappes.
Andere kant Pidcock is wel een groei briljant van 21, die op hetzelfde niveau zit als Wout en van der Poel.
Molano is juist toch ook top in de wat lastigere finishes? Zou me verbazen dat enkel de vlakke sprints dus voor hem zouden zijn (er is trouwens ook maar 1 wat lastigere sprintfinish in 4).
Trentin zal toch wel eens beseffen dat sprints in een degelijk sprintveld echt niet meer aan hem besteed zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.