Zit momenteel met vier sprinters in m'n team. Philipsen, Demare, Jakobsen en Matthews.
Zou je denken dat vier sprinters te veel zijn voor de selectie, er zijn toch 6 sprintetappes en kom met m'n team op zich wel uit met de kosten. Of zouden 3 sprinters en een extra klassementsrenner meer opleveren?
Heb namelijk ook niet het gevoel dat de genoemde sprinters, op Matthews na, de bergen over komen.
'@Vis nou ik ben vooral benieuwd dat wanneer je de keuze maakt voor 4 sprinters, welke 5 ga je daarnaast nog opstellen in de sprintetappes? Zelf kan ik wel invullen dat: Roglic met zijn rode trui na de proloog, teamgenoten van Roglic, Vlasov (Wit?) nog in te zetten zijn maar heb je er 5 uit dat rijtje?
Ik denk dat je met 1 dure sprinter gewoon goed zit. Je maakt er per slot van rekening maar 1 kopman en de rest kan je prima opvullen met wat goedkopere sprinters. Maar goed als je uit gaat van 6 massa sprints dan zou je het kunnen overwegen, maar laat ik dat nu juist niet geloven dat het er zoveel gaan worden.
'@Vis ik zou mij willen aansluiten bij wat La Primavera zegt. Wissel één of twee van je dure sprinters in en zorg er voor dat je dan meer goedkopere opties naast je kleppers kunt zetten. In de basis wil je natuurlijk in elke etappe alle 9 plekken bezet hebben met renners die punten binnenharken. Als je 6 klassementsmannen en 5 klimmers hebt betekent het automatisch dat je 2 man niet kan opstellen in bergetappes. Nu zit je hier op zich nog wel safe want er vallen altijd renners op hun snufferd of stappen af om andere redenen. Kijk misschien ook even kritisch naar je overige renners.
Zo gek is de gedachte niet van 4 topsprinters die de punten pakken. Als ze hun reputatie waar maken, ben je beter uit dan dat je 2 toppers + 4 renners selecteert voor plek 14-20. Realiteit is alleen vaak dat een van je toppers niet presteert en er nog eentje uitvalt. Dan is 4 sprinters ineens wel weer heel kwetsbaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.