Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 31 ... 109 110
Frits

Zit momenteel met vier sprinters in m'n team. Philipsen, Demare, Jakobsen en Matthews.

Zou je denken dat vier sprinters te veel zijn voor de selectie, er zijn toch 6 sprintetappes en kom met m'n team op zich wel uit met de kosten. Of zouden 3 sprinters en een extra klassementsrenner meer opleveren?

Heb namelijk ook niet het gevoel dat de genoemde sprinters, op Matthews na, de bergen over komen.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Alleen EF (vanzelfsprekend) en Israel nog denk hè? Voor we compleet zijn

vevie

Zijn wel vier dure sprinters. Prima, want die namen gaan normaalgesproken de meeste punten binnenhalen. Echter is het wel de Vuelta: de nadruk ligt toch meer op de AK-mannen en de klimmers. Ik zou zelf 1 van die mannen inruilen zodat je je AK-team kunt versterken.

Frits

'@Tompot Kom op zich uit met mijn team, heb je ideeën wie ik dan kan opofferen voor een klassementsrenner of klimmer?

Laatst gewijzigd
Matsoe

Gaat EF toch weer de winst pakken

rbc1912

'@Tompot: vertel :)

Maestro Mello

Poeh. JP, Démare, Jakobsen én Matthews. Heb jij 2x zoveel budget als dat ik heb? Als je kijkt naar de verhouding in je team, wie ga je in de sprintetappes naast die 4 opstellen? Je hebt dan nog 5 plekkies over..

Frits

'@Maestro Mello

Beetje creatief boekhouden ;)

Dus in principe zeg je, liever 3 sterke sprinters met 2 outsiders dan 4 sterke sprinters?
Of zeg je dan, liever 2 sterke sprinters met 2 outsiders en dan nog een klassementsrenner erbij (zit nu op 6 en 5 klimmers).

Maestro Mello

'@Tompot op één of andere manier was ik in de veronderstelling dat ome Harry verstand had van blowen. Was wellicht ook handig geweest als je vol stress wacht op EF en ISUN. Misschien toch wel overdag drinken om de rust te bewaren..

DrilBeer

Mijn team:

Roglic
Bernal
Mas
Carthy
Landa
Bardet
Ciccone
Majka
Padun
Aru
Bouchard
Philipsen
Matthews
Trentin
Dainese
Aberasturi
Minali
Aranburi
Bagioli
Storer

Wat vinden jullie ervan of zie ik iets over het hoofd?

callmeal

Jij zit wel info te vissen zeg

Maestro Mello

'@Vis nou ik ben vooral benieuwd dat wanneer je de keuze maakt voor 4 sprinters, welke 5 ga je daarnaast nog opstellen in de sprintetappes? Zelf kan ik wel invullen dat: Roglic met zijn rode trui na de proloog, teamgenoten van Roglic, Vlasov (Wit?) nog in te zetten zijn maar heb je er 5 uit dat rijtje?

La Primavera

'@Vis Ik denk dat je vooral wat geld kan investeren in wat goedkopere sprinters naast 1 of 2 toppers. Dan kan je meer sprinters meenemen en meer geld in je klassementsteam stoppen.

Frits

'@Maestro

Ik heb geen 9 namen die ik op kan stellen waarvan ik denk, deze gaan punten pakken.
Inderdaad de vier sprinters, Roglic voor de rode en Simmons die nog enigszins mee kan doen.
Zit met 6 klassementsrenners, 5 klimmers en 3 aanvallers wellicht wat te ruim daar.

Pirata

Ik denk dat je met 1 dure sprinter gewoon goed zit. Je maakt er per slot van rekening maar 1 kopman en de rest kan je prima opvullen met wat goedkopere sprinters. Maar goed als je uit gaat van 6 massa sprints dan zou je het kunnen overwegen, maar laat ik dat nu juist niet geloven dat het er zoveel gaan worden.

Maestro Mello

'@Vis ik zou mij willen aansluiten bij wat La Primavera zegt. Wissel één of twee van je dure sprinters in en zorg er voor dat je dan meer goedkopere opties naast je kleppers kunt zetten. In de basis wil je natuurlijk in elke etappe alle 9 plekken bezet hebben met renners die punten binnenharken. Als je 6 klassementsmannen en 5 klimmers hebt betekent het automatisch dat je 2 man niet kan opstellen in bergetappes. Nu zit je hier op zich nog wel safe want er vallen altijd renners op hun snufferd of stappen af om andere redenen. Kijk misschien ook even kritisch naar je overige renners.

Laatst gewijzigd
Frits

Thanks boys, ik ga nog even verder puzzelen!

De Tourminator

Zo, na veel pop-ups en wat pagina’s lezen, ben ik ook weer van de partij. Nu puzzelen om tot een waardig team te komen. Voorlopig team staat, maar nog geen tijd gehad om wat uit te zoeken.
Succes allemaal de komende dagen.

user27296

Wanneer moeten alle ploegen bekend zijn? Vandaag of morgen?

Het is zo klote dat alle renners nog n iet bekend zijn

Laatst gewijzigd
Matthijs_W99

Nog even een dilemma: Padun of Poels? Poels lijkt me toch een zekerheid voor minstens 200 punten

Primavoormij

Ja Poels is een zekerheid voor minstens 200 punten die moet je absoluut nemen.

La Primavera

En dan zit je... net als in de Giro.... opeens zonder Bernal! Wel met de Patser en de Pittige Haan.

Iets met een ezel en een steen. :(

Antonini

Zo gek is de gedachte niet van 4 topsprinters die de punten pakken. Als ze hun reputatie waar maken, ben je beter uit dan dat je 2 toppers + 4 renners selecteert voor plek 14-20. Realiteit is alleen vaak dat een van je toppers niet presteert en er nog eentje uitvalt. Dan is 4 sprinters ineens wel weer heel kwetsbaar.

Maestro Mello

Heerlijk, die benamingen. Ben nog lang niet altijd thuis in de bijnamen dus zoek ze voor de fun altijd op tussen de renners. Moet eerlijk bekennen dat er dan ook vaak een glimlachje volgt als ik 'm denk gevonden te hebben.

Tijmen 257

Als je kijkt naar de scores van de tijden dat mal en mas meededen voor wit en naar de scores van nu. Dan zie je hoe belangrijk wit is qua punten. Alleen zijn er helaas naast vlasov en bernal geen grote namen die voor het klassement mee kunnen doen en het wit

1 2 ... 31 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.