Ik vind het schandalig dat Israel Startup Nation zomaar EF Education naar de kroon steekt. Het is toch gewoon traditie dat die als laatste de ploeg bekend maken, of zie ik dat nou verkeerd?
Vanavond dan maar de spreadsheet klaarmaken voor de Vuelta. Heb wel al een simpel ploegje bij elkaar geklikt, maar daar moet nog wat verandering in komen. Twee tijdritten zijn lastig te negeren, maar er zitten geen tijdrijders bij als Ganna. Wellicht toch nodig om Vlasov, Bling, Schachmann, Haig etc als nog erin te zetten voor renners waar ik intrinsiek wellicht meer value in zie. Twee tijdritten met alleen Roglic aan te pakken is een beetje te nipt ben ik bang.
Tja, die Cimolai. Ik baalde enorm dat ik hem er niet bij had in de Giro, maar zijn recente resultaten gaven weinig blijk van vorm. En als ik PCS er nu weer op nasla is het weer precies hetzelfde: sinds de Giro heeft hij geen fatsoenlijk resultaat gereden. Als je dat dan afzet tegen de resultaten van Molano... Mijn Scoritoteam is vaak wel iets te PCS-based, maar ik geef hier toch liever de voorkeur aan Molano boven Cimolai.
Artikel op het Nieuwsblad over Meeus:
Staat het spurttreintje van BORA-hansgrohe op punt?
“In de Ronde van Burgos vorige week eindigde ik een keer vierde en een keer vijfde. Ik heb het gevoel dat er meer inzat want ik voelde me heel goed. Alleen moet in een spurt alles meezitten qua plaatsing en timing. Vier ploegmaats (Benedetti, Gamper, Laas en Zwiehoff, red.) uit onze Vuelta-selectie waren er ook bij in Burgos. Met die jongens hebben we de deze week nog geoefend op onze lead-out. Patrick Gamper en Martin Laas zijn de laatste twee in het rijtje, zij zullen mij lanceren. We verstaan elkaar goed, alleen hebben we nog niet veel samen in competitie gereden. In het begin zal het dus even wennen worden, want op training kan je veel externe factoren niet nabootsen. Maar ik heb er een goed oog in.”
Meeus gaat bij mij dus mee.
In mijn team ook geen plek voor sprintverdelers. Helaas hou je in deze Vuelta dan bar weinig kandidaten over.
Iemand inmiddels iets kunnen vinden over wat Molano en Trentin gaan doen?
En is er al nieuws over de rol van Sprintpiet (@KV heeft Emmanuel nog gereageerd)?
Phlip staat hier ondertussen ook op losse schroeven na dat stukje in het Nieuwsblad (dank nog voor het delen @dewim).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.