Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 35 ... 109 110
puntenjager

Kan iemand me het laatste zetje geven? Ik twijfel tussen; Trentin-Haga of Meeus/Cimolai-Tratnik.

Antonini

Meeus-Tratnik, Meeus duidelijke kopman sprints, Tratnik weet je waar je hem opsteld, kan verrassen in week 3 + teampunten mogelijkheid, maar ik heb ze beide niet..

La Primavera

Àls ik JP niet mee zou nemen dan komt automatisch Nautje in mijn team. Met die 500k zie ik in mijn team nog niet echt upgrades.

Ragnar Lolbroek

Verdomme. Nu was Cimolai net geprijsd zoals ik hoopte. Komt die Eenhoorn wel even de ruiten ingooien.

KV

Demare lijkt dan idd misschien meest zekerheid te bieden op goede uitslagen + uitrijden. Jasper klinkt toch als: “ik geef er de brui aan na 13”

Maestro Mello

Zat ook na te denken over de revanche die Demare sowieso moet willen na zijn OTL in de Tour. Z'n team is op hem ingericht, 500.000 eurodukatenscoritopunten goedkoper en met dat interview er nog eens bij... Ik denk dat ik 'm erin fiets.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Wel echt een grote gok om maar één van Philipsen/Démare/Jakobsen te nemen op het moment dat geen van de drie écht zeker is als kopman, anderzijds maakt dat ook dat twee nemen waarschijnlijk te weinig rendement gaat opleveren. Lang geleden dat de sprinters zo'n hoofdpijndossier zijn geweest, doet denken aan die Vuelta waar Meersman, Drucker, Van Genechten, Keukeleire en Cort allemaal sprints wonnen en de puntentrui naar Felline ging...

Laatst gewijzigd
barceman

De sprinters zijn zeker lastig te bepalen. Dit verandert bij mij steeds. Waar ik eerst hier zo min mogelijk budget aan wilde besteden, heb ik nu Matthews jakobsen en demare.
Ik had eerst philipsen en Molano in plaats van jakobsen en demare. Maar het scheelt maar een miljoen en heb dan wel 2 renners die 4x top 3 gaan eindigen. En denk dat ik met budget ook aardig uitkom. Maar dit kan morgen weer veranderen.

Eddix

Ja voor mij hetzelfde:
JP jasje aan, Demare jasje uit..
Verder heb ik Aranburu zijn plek opgeofferd voor Meeuws, al twijfel ik daarover. Ik durft niet te zeggen of Ara mee gaat sprinten, of hij zich veel laat zien in de heuvels. Bij de tour was het om het even, maar gokken op hem heeft me toen minder opgeleverd als dat ik gehoopt had. Volgens mij heeft hij zijn zinnen wel meer op de Vuelta gezet, is tenslotte ook Spaans hé. Maar met wat meer pech gaat hij relatief veel knechten voor Vlasov. Of krijgt hij een vrije rol?

Treenert

@treenert: jij ook geen geluk zeker?
Jawel zojuist via instagram maar dan door Piet Allegaert: "Hallo Patrick, ik zal sprinten, Emmanuel zal proberen een ontsnapping te nemen."

Valvuillerdemoz

Oei, Carapaz gaat rijden op een gouden fiets. Als dat maar niet zo uitpakt als dat regenboogpak van Hilbert van der Duijm ooit!

Ziet er wel schitterend uit trouwens die fiets. Een stuk beter dan die rare gouden helm van Greg the Gladiator.

Laatst gewijzigd
Dion

Ik denk dat ik Cort toch ga meenemen. Kan m sowieso opstellen in de tijdrit. Ook in de aanvalsetappes en zelfs in de sprints nog wel als 9e renner mocht je niet genoeg kunnen opvullen met truipunten. Heeft in de Tour ook 2x meegesprint en sprint veld is hier aanzienlijk minder. Zeker als er later wat mensen afstappen.

Heb nu:
Demare
Matthews
Meeus
Cort
Venturini
Aberasturi
Vermeersch

Valvuillerdemoz

Mooi clubje sprinters @Dion de Mooy.
Ik zou van Cort toch wat meer willen weten over de doelen die hij heeft in de Vuelta. Kan daar op de website van EF nog niks over vinden.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Volgens mij valt het risico van 1 sprintkopman wel mee @ditisdavid. Afstappen zal op z'n vroegst op de 1e rustdag gebeuren, of in het slechtste geval een OTL in rit 7. Tegen die tijd zijn er al 3 of 4 van de 6 sprints verreden en heb je waarschijnlijk wel een redelijk beeld van welke b-sprinter je in het vervolg als kopman kunt inzetten.

@Treenert beste nieuws van de dag. Sprintpiet gaat mee!

Hommeles

Hoi iedereen, ik heb me ook maar eens aangemeld om me eens lekker te bemoeien met alle discussies. Al jarenlang lees ik met veel plezier de berichten hier.

Ik wilde aanvankelijk één goede sprintkopman meenemen. Philipsen wordt geroemd vanwege zijn positioneren en met deze toch wel vlakke sprintetappes, lijkt het me meer te gaan om intrinsieke snelheid. Démare is wat dat betreft ook minder geschikt, toch meer een klassieker/sprinter en kost de hoofdprijs. Jakobsen is dan denk ik meer de man, maar die komt terug van een blessure en kost even zo goed 3,5mln. En dan lijkt het toch misschien de moeite waard te zijn om me te berusten in een paar B-garnituur sprinters, die met dit deelnemersveld ook zomaar kort kunnen eindigen. Of alleen maar punchy sprinters mee te nemen zoals Matthews, Trentin en Aranburu in de hoop dat die zich ook in de strijd gaan mengen in deze vlakke aankomsten voor het nieuwe sprintersklassement.

Wat betreft het klimwerk, probeer ik steeds argumenten te verzinnen waarom de echte toppers mogelijk kunnen tegenvallen. In de Giro heb ik flink verkeerd gegokt door niet Bernal mee te nemen. Toch merk ik weer dat ik mezelf er van probeer te overtuigen om een topper niet mee te nemen en daarmee meer andere sterke renners op te kunnen stellen. Mijn glazenbol vertelt me dat of Roglic, of Carapaz of Bernal enorm gaat tegenvallen. Ik weet alleen nog niet welke. Carapaz is verzadigt met z'n OS goud, Bernal heeft een kwetsbare rug, etc...

Eddix

'@Hommeles én Carapaz rijdt op een gouden fiets lees ik net, die komt echt de bergen niet over

Laatst gewijzigd
Tijmen 257

Verdienen de topsprinters qua prijs t.o.v de goedkopere sprinters ( molano, trentin, aberasturi) naar mijn inziens niet veel meer punten als je molano als kopman maakt in de vlakke sprints, hierdoor wel minimaal 1,5 mil om in iets anders te investeren. Ook denk ik dat je als je door molano kopman te maken weinig punten verliest in sprints en naar matthews en trentin up te graden met geld meer punten haalt ook door de wat zwaardere ritten( trentin klassieker rit?)

Nu iets waar ik niet uitkom
Bagioli+ padun/Carsuso of
Bayer+ martin
Bagioli waarschijnlijk veel meer punten dan Bayer, maar padun/ caruso waarschijnlijk in dienst landa, dus dan voor etappezege, maar wanneer. Met martin heb je meer zekerheid, want hij gaat voor klassement en kan prima punchen daarnaast als het klassement niet lukt echt een A- aanvaller. Ik neig meer naar de 2e keuze .
Wat is jullie inzicht hierover?

De Coltrui

Ik heb al een allergaartje aan sprinters, dus daar zou Piet qua naam dan wel bij horen. Nog even nadenken.

user27310

Even een vraag over de puntentelling.
Stel roglic wint etappe 1 en je stelt, ik noem maar wat, Hofstede op die 1e etappe. Dan krijgt hij niet die 10 punten wat hij in niet tijdritten wel zou krijgen, maar krijgt hij dan wel teampunten voor de rode trui die roglic na die tijdrit dan in bezit zou hebben?
En hoe zit t met de verdeling van de andere truien bij rit 1?

ditisdavid

'@Jiri
Truien leveren altijd punten op na de etappe en zodoende ook na de openingstijdrit. Ploeggenoten van de winnaar vangen dus 14 punten voor AK en punten, de bergtrui is voor degene met de snelste tussentijd op de klim, en het wit spreekt denk ik voor zich.

Laatst gewijzigd
mrtheyoung

zit nu zelf op:

5x klassement (ook wel echt de creme de la creme)
2x klimmer (de 2e man achter de potentiele winaar)
2x klimmer (top 10 rijders voor de punten)
1x tijdrijder
6x sprinter (2x a catagorie en 4xb)
3x aanvaller

heb nog 3.250.000 europuntenknallers voor een versterking ergens of upgrades, maar daar heb ik nog heel even om over na te denken, wat denken jullie van de balans?

user27310

'@ditisdavid
Glashelder. Thanks

Ab Normaal

Eigenlijk belachelijk dat teampunten niet tellen in de tijdrit. Wat is daar de gedachte achter?

Eddix

'@Ab Omdat een tijdrit individueel gereden wordt en een gewone etappe een teamprestatie is?

Mercatone Uno

JP stapt natuurlijk niet af als hij in het groen staat....

1 2 ... 35 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.