Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 3 4 ... 109 110
Primavoormij

Ze zijn aardig aan het doorslaan met die prijzen van renners die nog niet zoveel bewezen hebben. Waarom dit soort renners niet gewoon 500K-1M maken? De pickrate van dit soort reletief onbekende renners zal waarschijnlijk niet boven de 30% uitkomen en je geeft daarmee de 'kenners' wat meer mogelijkheden om zich te onderscheiden.

Yskoud

Ik vermoed dat de werknemer die de prijzen bepaalt per ongeluk het parcours van de Tour heeft bekeken.

Ik verwacht alleen etappe 2,6 en 8 als zekere sprint (90%).

Etappe 4 is een punchetappe (Spaans vlak). Etappe 5 waaiers.

Bij etappe 13 en 16 moet ik nog zien of er een ploeg is die wilt controleren. Ewan zal wel afstappen rond die tijd en of de conditie van Jakobsen al op peil is heb ik ook mijn twijfels over.

Bovendien staan zoals altijd na etappe 3 er meer dan 100 renners op meer dan 10 minuten. Vluchters paradise deze ronde.

Ragnar Lolbroek

Krap budget. De grote 3 zijn prijzig, maar dat weet je op voorhand. I.v.t. Tour en Giro zijn ze zelfs goedkoper. Op zich valt het dan nog mee.
De sprinters vind ik dan wel weer absurd duur. 4,5 en 4 voor sprinters die in bedenkelijke vorm aan de start kunnen staan na een val. 2 miljoen voor een aantal C-sprinters. Hopelijk komt Ackermann er nog bij voor zijn traditionele 3 miljoen. Wordt dat de sprint kopman

dewim

Ben benieuwd naar de presentatie en het kopman verhaal van ineos, vind Yates wel interessant zoals die in het voorjaar en de OS heeft gereden. Sprinters inderdaad duur geprijsd en zoals hierboven beschreven veel onduidelijkheid over hun conditie.

JesperRenrad

Leuk Vuelta! Vooral leuk dat het forum weer bestaat uit wielerliefhebbers, en niet zoals bij de Tour dagelijks 10 pagina's vol met onzin op het forum gegooid wordt.

Ik begin mn team vaak met het bepalen van wie ik verwacht te gaan winnen. Heeft Bernal beste papieren op dit moment? Of verwachten jullie dat Roglic or Pogacar sterker is. Qua voorbereiding en team denk ik dat Bernal een stapje voor heeft.

Majesteit

Op basis van zijn tijdrit op de OS schat ik Roglic nog wat hoger in. Bernal vind ik wat lastiger inschatten.

Tijmen 257

Ik heb een team gemaakt met de 3 , maar dan is het niet mogelijk om nog een goed klimteam en sprintteam te hebben. Heb nu een goed klimteam maar sprint bestaat maar uit 5 tot 6 man. En speel eigenlijk 16+ 4 dus dit wordt nog puzzelen

Boasson en Hagen

Leuk! Brede top om uit te kiezen vooral. Ik hoop dat het zo blijft, want dan krijgen we lekker veel verschillende teams. Bij de Tour leek het daar ook op, tot alle sprinters een voor een afhaakten en het weer min of meer allemaal hetzelfde werd. Ik hoop niet op dat scenario bij de klassementsmannen. Wat blok van sterke klimmers staat hier op de voorlopige lijst, dat wordt een massasprint op de Alto de Gamoniteiro met de volledige INEOS ploeg als treintje.

madeinstars

Makkie dit jaar. Team staat al. Wordt minstens 99%.

vevie

Met een laatste tijdrit van 33.7 km zijn Pog en Rog torenhoog favoriet. Vooral om niemand van Ineos in staat is gebleken om hen bergop écht eraf te rijden. Dan wordt het altijd een lastig verhaal. Mocht je toch denken dat Bernal of iemand anders van Ineos gaat winnen, dan meerdere renners van Ineos mee, natuurlijk.

Ajvenema

Het zou me echt verbazen als Pogacar z'n vingers nog gaat branden hieraan:) Zodoende denk ik dat de puzzel redelijk pijnloos te leggen valt. Als Poggie tóch rijdt wordt het nog een pittige afweging.

JesperRenrad

'@vevie, ik denk dat de tour en de vuelta qua niveauverschillen lastig te vergelijken zijn. Rog en Pog hebben gepiekt tijdens de Tour en trekken dat nog even door naar de OS (Roglic door val wel iets ander verhaal, maar toch). Bovendien was de tegenstand van Thomas zwak en van Carapaz medium. Bij de vuelta nu verwacht ik veel meer van Bernal, hij is wel een tikkie beter dan Carapaz en Thomas. Bovendien heeft Bernal de zomer lekker kunnen focussen op de Vuelta.

Leuk om over te denken, want het is wat mij betreft geen uitgemaakte zaak.

vevie

'@jesper: ik geef zeker ook niet aan dat het een uitgemaakte zaak is. Wel dat ik denk dat Pogacar en Roglic de duidelijke favorieten zijn met een tt van 33 km in het vooruitzicht. En door het feit dat Bernal, en de overige kandidaten, Rog en Pog nog nooit echt bergop in de vernieling hebben gereden.

Laatst gewijzigd
KV

Bernal zal nu toch wel pijn krijgen aan zijn rug veronderstel ik !? ;-)

Eddix

Sinds vandaag ook een account aangemaakt op dit forum. Volg al jaren de tour de France, maar ook echt alleen maar de tour. Daar breng ik nu verandering in:)

Dankzij dit forum scoorde ik een schappelijke 89,4% op Scorito in de tour, bij mijn eerste deelname ooit. Heb er toch aardig van genoten, en dus besloten mijn geluk ook in de Vuelta te beproeven.

Nu ik begrijp dat sprinten wat anders in elkaar steekt in de Vuelta maak ik de afweging om geen topsprinters te pakken, maar enkele de goedkopere B- en C- sprinters. Extra geld om toch een sterke klimploeg te hebben zou ik denken. Daar zitten immers ook kanshebbers voor groen. Top-10 noteringen in de sprintetappes is dan meer dan prima lijkt me.

Wat denken jullie? Ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee, maar vindt het puzzelen wel heel leuk!

PieterZegen

'@Eddix goed idee om minder budget in je sprint team te stoppen dan in de tour, dat zal bijna iedereen wel doen. Zelf kies ik er echter wel voor om 1 topsprinter mee te nemen (weet nog niet welke), zodat ik een goede kopman heb voor de sprintetappes. Dubbele punten kan natuurlijk lekker aantikken.

Risje89

Yes, we mogen weer. Eerste wat opvalt: een berg goedkope C-sprintertjes. Altijd lekker voor de opvulling.

Treenert

'@Risje je bedoelt E-sprinters? Anders ben ik zeer benieuwd wie je bedoelt.

@Vevie: aardig goed ingeschat qua prijzen? Na de eerste 4 renners was het verschil al 2,5 mln 🤣

Laatst gewijzigd
vevie

Hahaha, treenert. Klopt. Maar over het algemeen, my guy. Ik vind dat ik redelijk dicht bij zat bij de meeste renners.

Jeffrey81

C-sprinters, E-sprinters.... en alles wat daar tussen zit....je hebt er géén van nodig volgens mij.

Laatst gewijzigd
Risje89

'@Treenert F-sprinters ook goed. Als ze maar top 10-15 rijden, wat moet lukken in dit veld voor types als Pasqualon en Aberasturi.

Mäder en Padun wel heftig geprijsd trouwens. Ben altijd wel fan van Gino, maar 2M is net wat te gortig.

Yskoud

Gino 2M komt door dat artikel in de Volkskrant.

marconeuvel

'@vevie inschatten van prijzen lijkt me behoorlijk nattevingerwerk als het budget niet bekend is. Een waarde van 5 miljoen zegt niets als er geen budget bij genoemd wordt.

vevie

'@marcel: is ook zo, joh. Het is ook puur speculeren.

geelinlatourette

Yes! We kunnen weer elke dag puzzelen en gaan slapen met een compleet ander team, om over een aantal weken weer wakker te liggen van je stomme keuzes/veranderingen!:)

Nee zonder geinen, ik heb er zin in. Bij de Vuelta wordt je (doordat je vaak een stuk meer dan 9 AK/klim meeneemt) toch vaak meer afgerekend op je dagelijkse keuzes dan op je teamsamenstelling, dus wellicht ga ik nu íets minder puzzelen en dubben van tevoren.

Is er nog iemand die in MAL gelooft? Wat wordt de rolverdeling tussen die 3 grootheden van Movistar? Ik vind vooral dit erg lastig, dus ik ga maar weer net als in de Tour Movistarloos naar de start. Heeft me toch bijna een bronzen bekertje opgeleverd.

1 2 3 4 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.