Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 42 ... 109 110
Maestro Mello

'@Tompot denk dat de hype met name komt bij het gebrek aan alternatieven. Ik kan er geen 5 opnoemen die in verhouding evenveel punten kunnen binnenhalen op de punchy aankomsten

vevie

'@wicked: nu is het natuurlijk extreem en ik het een bakoven, maar in de Vuelta is het vaak alsnog een oven. Het is er vaak boven de 30 graden. Er zullen sowieso renners er last van hebben, maar het is moeilijk te zeggen wie er het meeste last van heeft. Getuige de Giro dit jaar reed Bernal bijvoorbeeld veel beter in koeler weer, dan in de etappes waar het warmer was. Roglic, Carapaz, Lopez en ook bijvoorbeeld Kruijswijk lijken redelijk goed te rijden in warm weer

Mazza

Zou Pidcock meegaan sprinten net als WVA ik heb hem namelijk WVA al een keer zien verslaan en 1x was hij er wel heel dichtbij

KV

Jongens. Er zijn ook echt maar 2 punchaankomsten he

Pim96

[Quote] Hoe groot achten jullie de kans dat Pidcock de eerste week in de jongerentrui rijdt? Mijn angst om hem weg te klikken zit vooral daarin, samen met dat hij wellicht nog eens mee gaat sprinten zoals een WVA in de Tour deed. [/Quote]

Pidcock zou best de eerste witte trui kunnen veroveren. Als je tussen jongeren kijkt zijn er niet veel goede tijdrijders. Geduchte concurrentie komt denk ik uit Nederland. Een week in die trui durf ik niet te zeggen. Die klim in etappe 3 is erg pittig. Zou zomaar kunnen dat Vlasov of Bernal dan gewoon wit pakt. In zo'n korte tijdrit zullen die namelijk geen minuten verliezen.

Sprinten van Pidcock zie ik alleen gebeuren na een zware etappes zoals waaietetappe. En ook dan vraag ik het me af. In een massasprint ga je hem niet zien kan ik al wel zeggen.

Mazza

Interview van Pidcock op Wielerflits geeft mij toch weer twijfels. Ik verwacht namelijk toch een WVA had ook geen verwachtingen en zei dat hij in de eerste week niet goed zou zijn...

Wicked Wout

'@vevie, thanks! Dat komt overeen met het beeld dat ik ook had. Ik doelde nu meer op het eventueel inkorten van ritten. Zijn er renners die juist baat hebben bij een korte pittige rit of renners die het juist meer moeten hebben van een lange uitputtingsslag. Die laatste categorie zou dan in het nadeel (kunnen) zijn.

Edit: aangezien er geluiden opgaan om een 'extreme weather protocol' in gang te laten treden.

Laatst gewijzigd
vevie

Het inkorten van ritten zullen ze toch graag willen voorkomen, lijkt mij. De ritten zijn sowieso al over het algemeen korter dan in de Giro en Tour, dus verder inkorten lijkt mij niet. Dan zie ik ze eerder iets later starten of vroeger starten. Vroeger starten zou een betere optie zijn lijkt me. Gewoon om 9 a 10 uur starten zodat ze niet te lang in de extreem warme middaguren rijden.

Laatst gewijzigd
Frits

Elke avond sluit ik af met de gedachte dat mijn team af is, maar toch ben ik weer aan het schuiven
Ik zie vaak de afweging tussen Bernal en Carapaz. Denk dat beide veel Scoritopunten gaan opleveren.
Momenteel heb ik ze allebei nog in m'n team, al twijfel ik wel om Carapaz om te wisselen voor Bardet of G. Martin.
Met dat extra geld kan ik mijn sprinters een upgrade geven.

Jullie meningen?

wielergekkie

'@Tompot ik zelf twijfel bij Schachmann, op dit moment zit hij in mijn team.
Maar als ik hem eruit klik, kan ik niet echt een gelijkwaardige renner vinden.
Welke renners zijn in jou ogen gelijkwaardig?

Pirata

Ik denk dat je best zonder Pidcock kan, als je dat elders goed kan besteden. Geloof wel dat hij morgen 3e kan worden en dat je daar dan veel punten mee pakt (56 inclusief trui punten), maar daarnaast moet ik nog maar zien waar hij zijn punten gaat halen. In etappe 2 kan je hem natuurlijk dan opstellen voor de trui punten, maar dan zullen dat er 12 zijn (6 punten voor handhaving 3e plaats klassement en 6 voor jongerenklassement, puntenklassement zakt hij dan weg uit klassement). Ik denk ook, net als Pim96, dat hij zijn trui in etappe 3 gaat verliezen aan Vlasov of Bernal. Die zullen kort genoeg staan en ik denk dat Pidcock daar vooral een knechtende rol gaat aannemen en vervolgens laat lopen op die klim of er zelfs afgereden wordt. De vraag is dan, in bovenstaand scenario, waar hij verder de punten gaat halen. In sprintetappes en bergetappes gaat hij geen tot een kleine rol vervullen gok ik, blijven de heuvel/punch etappes over en de mogelijke teampunten van Ineos. Het dilemma vind ik zelf ook lastig, omdat Pidcock wel een buitencategorie renner is en in potentie ook zomaar een enorme sloot aan Scorito punten zou kunnen binnen harken.

Frits

'@Wielergekkie Ik heb zelf gekozen voor Poels, fietst wel onder Landa maar Bahrein gaat agressief koersen.

Pantani_83

Op dit moment heb ik nog wat twijfelgevallen: Aru (0.75), Trentin (2.5) en Storer of Vanmarcke (0.5) met 0.25 budget over.

Er mogen nog 1 of 2 sprinters bij en vraag mij af of het verstandig is om deze renners voor Cimolai (2) , Simmons (1) en Modolo of Mezgec of Allegeart (1) te wisselen?

Mazza

JP, Caruso, Ciccone of Demare, Haig(of andere 1.5 mil klimmer) en Carthy?

Aberastuuurrriii

Bagioli, Knox en Simmons zijn wel echt leuke opties voor maar 1 miljoen. Op dit moment heb ik ze alle 3 niet, heb het gevoel dat ik daar best mee mis kan gaan lopen

wielergekkie

'@Aberastuuurrriii ik heb ze toevallig alle 3. Ergens gaat er iets mis ;)

wielergekkie

'@Vis Poels is inderdaad iemand die het ook kan, ik twijfel alleen of hij altijd mag.
Verder denk ik ook dat Bernal en Carapaz veel puten binnen gaan halen, als Bardet volledig is hersteld van zijn val, verwacht ik die zoals eigenlijk (bijna) altijd dit jaar wel in de top 10 van het klassement.
Zelf ga ik dan weer niet voor Martin, bij mij was het Bardet of Martin en aangezien Martin de tour in de benen heeft en de positieve uitslagen van Bardet dit jaar kies ik voor hem.

@Tompot thanks voor de tip. Ben hem nu aan het kijken hehe ;)

Lo Zar

Knox prima optie in mijn 👀

Pirata

'@Tompot omdat Vlasov een meer dan prima tijdrit heeft en redelijk kort gaat rijden denk ik waardoor die automatisch in de buurt zal zitten qua tijd van Pidcock. Voor wat het waard is geloof ik ook niet zo in Vlasov deze Vuelta, zeker niet voor zijn prijs ;-)

TrEb

'@wielergekkie, ik heb alleen Knox. Meen dat ik ergens gelezen had dat hij zich volledig opde vuelta zou focussen. Bagioli durf ik niet aan ivm de blessure die hij had. En Simmons wordt heel erg gehypt, op basis van.... dit wordt zijn 1e grote ronde --> durf ik daarom niet aan.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@Ketjap Manis

Ik begin met Molano op het vlakke kopman te maken en matthews in de heuvelsprints.
En dan beetje kijken hoe de renners presteren.

4 miljoen of meer voor een sprinter lijkt me echt geen goede keuze.. zeker omdat er geen bij zit die er met kop en schouders boven uit steekt ( denk ik dan )

Pirata

Er wordt hier nog weinig gesproken over Kuss, is redelijk prijzig, maar krijgt van de ploeg wel wat vrijheid. Wat denken jullie dat hij zal gaan doen, ritje uitzoeken of proberen zolang mogelijk hoog in het klassement te staan?

Rider

.

Laatst gewijzigd
Laurenesi

'@Pirata,

Ik gok eenzelfde rol als de laatste jaren. Zo lang mogelijk bij Roglic rijden en kort proberen te eindigen en, als hij op het einde nog wat over heeft, een keer een demarage voor de etappe.

mrtheyoung

Vind Vlasov ook een lastige, hij gaat natuurlijk naar Bora, en als ik het goed begrepen heb, heeft de rest van de Astana ploeg niet eens een contract voor volgend seizoen op dit moment, dus dat word een soort ieder voor zich verhaal ben ik bang. Verder hoge prijs voor zn huidige vorm.

Voor hem spreekt dan weer de jongeren trui en in zn eentje moet die wel een eind komen

1 2 ... 42 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.