Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 53 ... 109 110
Antonini

Ik heb Kuss en Landa :)

MarvinG

Heb mijn team staan, maar zonder Storer. Vind DSM een k*tploeg, maar FOMO begint wel beetje toe te slaan. Optie is om Izagirre, Oliveira of Bagioli in te ruilen voor Storer...

João Bicicleta

Bouchard wint hooguit de sprintjes op de cols van de 4e en 3e categorie. Die gaat het afleggen tegen jongens als Poels, Mader, Martin.

vevie

'@Maestro: I know, ik zet ook fors in op AK-mannen. Ik weet ook al dat het in de overgangsetappes, etc, fors verlies beperken wordt. Ik hoop echter weer een beetje in te lopen in de bergetappes. Daar zullen bij enkele ook nog vluchters de top 10 bepalen, maar de AK mannen zitten er dan vaak kort achter. Daarnaast gaan er sowieso AK-mannen tegenvallen. Dat is een gegeven in een GT. Iemand kust het asfalt of wordt gruwelijk de vernieling in gereden. En wie weet, waaiers in de eerste week met mannen op achterstand. Ach ja, we gaan het zien.

Laatst gewijzigd
Don Gielius

Is er een forum poule? Heb de link precies gemist deze keer.

kevinraar

moet poels niet knechten voor landa?

KV

'@maestro
Persoonlijk denk/hoop ik dat duurdere aanvallers niet persé beter hoeven te zijn (in deze Vuelta).
Ik heb daarom geen aanvallers van meer dan een 1milj mee.

Maestro Mello

'@vevie ja en dat is dus ook een duidelijke keuze. Ik doe het vaak op de manier hoe jij ‘m nu aanvliegt, alleen selecteer ik vervolgens niet de juiste AK mannen. Dan houdt het snel op haha. Ik gooi ‘m dit keer over een andere boeg, iets meer gespreid op kwalitatieve renners en dan hopen dat ze in de aanval trekken als ik ze verwacht. Is in the end natuurlijk ook een beetje het doel van het spelletje.

Antonini

'@KV een aanvaller die ook een AK kan rijden is ideaal, omdat die vaak vooraan zal zitten. Woods is meestal zo'n rijder. Deze Vuelta hoop ik dat Schachmann die rol kan vervullen.

arjenzvob

Na lang klikken en wegen is dit het geworden:
Roglic: eindbaas, niets aan toe te voegen
Bernal: podiumkandidaat, jongere
Carapaz: podiumkandidaat, held in de bergen
Vlasov: top-5, jongere
Carthy: top-5, parcours op maat
Landa: top-5, absolute kopman in een prachtig team
Ciccone: absolute kopman, kan goed aankomen, punch
Tratnik: tijdrit, teampunten Bahrein (indien juist opstellen)
Großschartner: koopje, top-10?, punch

Démare: budgettechnisch net van Philipsen gewonnen
Matthews: kandidaat groene trui, veel potentie
Molano: in vorm
Aberasturi: in vorm
Allegaert: goedkope sprinter, die gaat sprinten

Schachmann: veel potentie, tijdrit, punt, aanval
Aranburu: punch, vluchten, sprint?
Bagioli: punch, vluchten, teampunten Jakobsen wellicht
Vermeersch: proloog, vlucht?, sprint?
Kron: baas in enkele vluchten, in vorm

Van Hooydonck: puur voor teampunten, wellicht verrassing tijdrit

Succes allemaal en dank voor de voorpret!

Wellens Nietens

Ik gok erop dat Carapaz niet top gaat zijn deze Vuelta na al z'n avonturen eerder dit seizoen. Dit is het geworden:

Klassement/klim:
1. Roglic (5.5M)
2. Bernal (5.5M)
3. Vlasov (4M)
4. Carthy (3.5M)
5. Landa (3M)
6. Lopez (3M)
7. De la Cruz (2M)
8. Padun (2M)
9. Aru (0.75M)

Tijdrit:
10. Oliveira (0.75M)

Sprint:
11. Jakobsen (3.5M)
12. Matthews (3M)
13. Dainese (2M)
14. Aberasturi (1.5M)
15. Venturini (1.5M)

Aanval:
16. Pidcock (3M)
17. Schachmann (2M)
18. Simmons (1M)
19. Vermeersch (0.75M)

Knecht:
20. Gesink (0.75M)

Lassayd

Last minute wijzigingen zijn nooit goed geloof ik maar kreeg Vlasov fomo omdat hij de enige serieuze uitdager van Bernal is voor t wit. We zien wel hoe het uitpakt.

Treenert

Hier (gelukkig) onbesproken gebleven maar Zwiftkoning Vine vandaag in mijn dagopstelling. Als je 99.999 concurrenten eraf fietst kun je dit toch ook!!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Mijn team:
De aanpassing in het puntenklassement maakt dat de balans m.i. anders moet zijn dan in eerdere Vuelta's. Enerzijds kan je minder goed de vlakke ritten opvullen met 4 of zelfs 5 klassementsrenners en eventueel teampunten van klassementsrenners, anderzijds is het nu mogelijk een sprinter als negende man mee te nemen voor de bergetappes. Tel daarbij op dat er meer sprintkansen zijn dan normaal en dan is het denk ik verstandiger om de sprintploeg te verbreden ten koste van de 11e en 12e opties voor de bergen die in voorgaande jaren vaak gangbaar waren.

Zodoende 'maar' acht dure klassementsrenners mee.
Roglic spreekt voor zich natuurlijk.
Bij Ineos en Bahrein wilde ik twee klassementsrenners hebben. Carapaz me te vermoeid om drie weken om de eindzege te strijden, dus zijn het Bernal en Yates geworden, van Bahrein was de keuze ook vrij eenvoudig met kopman Landa en man met het hoge plafond Padun.
Dan zijn er dus nog maar drie plekken over. Vlasov en de Movistars vind ik te duur voor het gebodene, al heb ik Valverde nog overwogen. Carthy is meer geschikt voor dit werk dan de Giro en stond er dus al snel in, verder gekozen voor Martin, die ook als een klassement niet lukt eigenlijk altijd een behoorlijk aantal punten haalt, en Ciccone, van wie ik een paar uitschieters verwacht.

Bij de sprinters dan gegaan voor vijf duurdere opties en twee vullers. Had het ook met een vuller minder kunnen doen en dan Bouchard oid kunnen pakken, maar vind het zo toch beter staan.
Jakobsen is niet mee, best wel FOMO gezien het wel Deceuninck blijft, maar het lijkt me niet redelijk om te verwachten dat hij nu al weer consistent om de winst kan sprinten.
Daarentegen wel Philipsen, Démare en Matthews allemaal mee, om altijd een kopman te hebben en omdat zij op papier het meest opschieten met de aangepaste puntentrui.
In de tweede lijn Molano, die in Burgos iets te goed was om voor deze prijs te laten liggen, en Aberasturi, de veiligste optie voor die prijs.
Ter opvulling nog Vermeersch, die ook in de tijdritten iets klaar zou kunnen spelen, en Laas, die snel en goedkoop genoeg is om de gok qua rolverdeling te nemen.
Vond het trouwens opvallend dat Krieger en Guarnieri niet besproken zijn als 500k-opties hier. Met name de eerste is interessant met de kans dat Philipsen niet uitrijdt. Ik had ze echter niet nodig.

Daarmee waren er nog vijf plekken over om de andere ritten mee op te vullen.
Ten eerste gekozen voor Schachmann, die in dit veld twee keer topvijf kan rijden en in de tweede week veel etappes op maat vindt. Dat laatste geldt ook voor bewezen afmaker Kron.
Voor de tijdritten ook nog Tratnik opgenomen, kan die klimmetjes wel aan en als hij de vrijheid krijgt ook vanuit de vlucht kan scoren. Gezien eerdere ervaringen en de start met een tijdrit vond ik het ook wenselijk om een Jumbo-knecht mee te nemen. De klimmers zijn duidelijk geprijsd op teampunten voor de oude puntentrui, dus werd het de waarschijnlijk veiligste 750k-uitrijder met Van Hooydonck. Als hij in een tijdrit of op kop 15 minuten achter de vlucht nog ergens de top-20 binnenvalt is dat mooi meegenomen.
Voor de laatste plek getwijfeld tussen Storer en Eiking, het bericht dat Bardet niet voor een klassement zou gaan (niet zeker natuurlijk dat dat ook zo is, maar goed) gaf de doorslag in het voordeel van Storer. Dat was gisteravond ook mijn laatste wissel, de keuzestress viel deze keer, hoe slecht dit jaar qua Scorito ook geweest mag zijn, mee.

Opstelling vandaag:
Roglic (C)
Bernal
Yates
Carthy
Matthews
Schachmann
Tratnik
Vermeersch
Van Hooydonck

En voor het overzicht de bank:
Landa
Ciccone
Martin
Padun
Philipsen
Démare
Molano
Aberasturi
Laas
Kron
Storer

Maestro Mello

'@KV ben ik volledig met je eens. Zitten genoeg leuke opties in de klasses t/m 1 miljoen. Vandaar ook mijn opmerkingen over de jongens van 500-750k, want daar kun je in potentie echt nog wel een waardevol plekje in je selectie mee creëren.

Ik heb daarentegen wel Schachmann erin gefietst, want ik geloof dat hij op meerdere fronten in deze vuelta zijn punten kan gaan pakken, zoals proloog en punchy aankomsten. Bovendien heeft ie ook aangegeven dat ie wel ziet hoe hij er na 2 weken voor staat in GC. Dan is-ie niet enkel meer een “aanvaller”. Geloof overigens niet dat hij in staat is tot een goed klassement maar je weet maar nooit!

Achterhoek

Hoi allen,
Ben nieuw hier en doe scorito nu ongeveer 3 jaar. Heb sinds het eind van de giro beetje meegelezen met de verschillende discussies hier. Voor de vuelta ben ik tot het volgende team gekomen:

Roglic
Bernal
Carapaz
Yates
Landa
Kuss
Ciccone
Lopez
Hamilton
Knox

Jakobsen
Matthews
Trentin
Molano
Allegaert
Vermeersch

Schachmann
Simmens
Kron
Bayer

Hoop hiermee iig voor het eerst boven de 90% te eindigen

danusz1986

Roglic
Bernal
Carapaz
Carthy
Landa
Ciccone
Kuss
Padun
Arensman
Aru
Vine

Philipsen
Matthews
Molano
Aberasturi
Allegaert

Pidcock
Simmons
Bagioli
Storer

Matsoe

Mijn team:
Roglic
Bernal
Carapaz
Carthy
Mas
Landa
Kuss
Padun
Aru
Tratnik
Matthews
Cort
Molano
Venturini
Allegaert
Minali
Pidcock
Schachmann
Bagioli
Vermeersch

Tijmen 257

Klassement
Roglic
Bernal
Carapaz
Carthy
Lopez
Landa
Yates
Ciccone
Majka

Aanval
Schachmann
Bagioli
Simmons
Aru

Sprint
Matthews
Trentin
Molano
Venturini
Aberasturi
Minali

Teamgenoten
Van hooijdonck

wielergekkie

Hier mijn team die moet proberen een beker binnen te slepen.

Roglic
Bernal
Carapaz
Carthy
Landa
Kuss
Martin
Ciccone
Caruso
Knox

Philipsen
Mattews
Molano
Minali
Vermeersch

Simmons
Schachmann
Bagioli
Storer
Gesink

Benieuwd naar al jullie keuzes!

maarten26

Team van vandaag:

Verwacht dat er 8 top 10 gaan rijden. Bernal is de minste van vandaag.

Roglic (c)
Schachmann
Tratnik
Matthews
Simmons
Pidcock
Vlasov
Cort
Bernal

MarvinG

Roglic (c)
Bernal
Carapaz
Matthews
Oliveira
Izagirre
Aranburu
Cort

Rest van het team:

Landa
Ciccone
Martin
MAL
Bagioli
Padun
Demare
Aberasturi
Allegaert
Molano
Bouwman

KV

'@maestro

Velen hebben idd Schachmann. Heb hem niet gekozen owv de berichtgeving dat hij zich niet goed voelde maar vooral ook dat de punchy aankomsten net ook het terrein zijn van zijn kopman. We zullen zien… :-)

Antonini

Mijn regels: iedere rijder in de dag opstelling moet top 10 kunnen rijden. Daar wil ik er per dag minimaal 6 van, de rest trui- of teampunten. (voor de Vuelta wordt dit 5 voor sprints en 7 voor berg etappes). Verder minimaal 2 favorieten per dag. Rijders die beide kunnen hebben een streepje voor: zie Martinez in de Giro.

Team:
Berg7: Roglic, Bernal, Landa en Ciccone (favorieten), Carapaz, Kuss, Padun en Haig (teampunten)
Sprint5: Philipsen en Molano (vlak) Matthews en Trentin (Punch), wildcards 1/2: Minali en Vermeersch. UAE rijders kunnen teampunten bij elkaar pakken
Tussenetappes en tijdritten: Schachmann en Simmons (favoriet), Pidcock (teampunten)
Teampunten en tijdritten: Van Hooydonck, Van Baarle

Winnende team is het niet, maar super degelijk en met spreiding van risico hopelijk een bekertje

Antonini

alle teams lijken weer schrikbarend veel op elkaar

1 2 ... 53 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.