Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 52 ... 109 110
jenzrscl

Wat me opvalt dat is dat er veel echt heel veel puur klassementsmannen mee hebben.en bijna geen aanvallers.. Wat gaan jullie doen in tussenetappes? En als je giro en tour zag is er niet meer zoveel strijd tussen klassementsmannen voor dagzege , vlucht heeft meer en meer kans tegenwoordig

Matsoe

'@Jens Claeys, zekerheid, van aanvallers weet je bijna nooit welke rit ze gaan en hoe vaak en of ze goed zijn, bij Ak en sprinters kan je ze op bepaalde momenten opstellen en heb je sws punten, daarmee moet je dan compenseren voor de mindere puntenetappes

JoranBarca

Komt omdat
1. de vlucht altijd lastig te voorspellen is (zeker bij tussenetappes)
2. een vluchter meestal maar één keer een handjevol punten oplevert
3. er altijd klassementsrenners zijn die teleurstellen en voor een bergetappe gaan
4. er deze ronde vrij veel budget is

jenzrscl

Weet ik maar snap niet dat mensen phillipsen slachtofferen (zal sws 5x top 3 rijden)voor nog een extra klassementsman.. En pak weg mauri vansevenant 1.5 die in ontsnapping kan , klassement kan evt , jongeren pakt bijna niemand. Ah zullen zien , kijk er naar uit, mag gaan beginnen dat ik niet weer verander haha

Daan Brakenhoff

Toevallig Belgisch Jens?

jenzrscl

Toevallig wel ja , je hoeft toch geen belg te zijn om te weten dat phillipsen hoog gaat scoren , vooral met die matige sprinters die mee zijn ..

Daan Brakenhoff

Philipsen ben ik mee eens, Vansenevant niet

MGS

Wat denken jullie? Haig, kron of pidcock? Zit te twijfelen over pidcock ivm het interview

vevie

Jens, daar was geen touw aan vast te knopen.

Risje89

Leestekens zijn een groot goed.

kevinraar

kuss of landa?

leonstar

Wat een gezwam over aanvallers!

Klassements mannen die tegenvallen eerste week zijn meteen aanvallers.

Sprinters als trentin en matthews zijn ook aanvallers pur sang

Tijdrijders als tratnik, cerny zijn ook aanvallers!

Ik heb zelf naast bovengenoemde nog schachmsn, aranburu , izagirre en bardet.

Daar komt straks nog bij wat tegenvalt in t klassement!

100 man zijn in potentie aanvaller!

Alleen bernal en roglic niet als die tegenvallen geven ze op!
En de zware sprinters niet maar laten we zeggen 70% van t peleton heeft t in zich om aan te vallen!

kevinraar

ik heb nu landa eruit gedaan voor kuss

MarvinG

Ik heb Kuss er juist uitgehaald voor Landa en Bouwman als extra Jumbo man gepakt.

Arne Riis

Hear hear Leon,

Ik neem alleen ‘aanvallers’ mee die ook wat anders kunnen. Tratnik voor de proloog, Bagioli voor de sprintetappes voor het geval Jakobsen in topvorm is en in het groen rijdt. Ludvigsson idem, maar dan met Demare én de proloog. Verder Trentin en Matthews, die ik vooraan het peloton verwacht als ze de vlucht in een heuvelrit hebben gemist en in de pelotonsprint groenetruipunten willen halen.

De enige uitzondering is Quinn Simmons, naar wie ik gewoon heel benieuwd ben.

Benieuwd hoe het uitpakt..

DerbertHijkstra

Hoe groot wordt de kans geacht dat Demare de Vuelta uit gaat rijden? Er werd hier zeer terecht opgemerkt dat hij wel zal moeten, omdat FDJ het hele team in dienst van Demare heeft meegestuurd, maar zijn de bergen echt niet gewoon te zwaar?
Ik ben ernstig aan het twijfelen gebracht en overweeg een half miljoen vrij te maken om Philipsen mee te nemen.

vevie

Ik ben er ook wel uit. Zoals gezegd weinig aanvallers, dus dat wordt overleven in de tweede week. Wie weet zakken er een paar AK-mannen door, dan heb ik extra aanvallers. Op naar hopelijk een duimpje:

AK:

Roglic
Bernal
Carapaz
Mas
Lopez
Landa
Carthy
Ciccone
Vlasov

Aanvallers:

Aru
Storer
Bayer
Aranburu

Teampunten:

Gesink
Van Hooydonck

Sprint:

Matthews
Molano
Cimolai
Venturini
Allegaert

Laatst gewijzigd
joris dor

Ik blijf er af nu.
Wat veraderlijk die late uren beginnen.

MIjn team:

Roglic
Kuss
Carapaz
Yates
MAL
Carthy
Ciccone
Poels
Knox

Demare
Philipssen
Matthews
Trentin
Aberasturi
Venturini

Schachman
Tratnik
Simmons
Storer
Calmejane

Succes allemaal en have fun ;)

kevinraar

ben aan het puzzelen met de jumbo mannen heb nu 3
roglic
kruiswijk
bouwman

heb nu weer geen kuss en heb nu ook geen poels wel weer landa

Laatst gewijzigd
hdpveen

Ik zou poels erin houden

Timvideo

Kevin weet je zeker dat je zo'n dure renner nog wil uitwisselen op het laatste moment?

kevinraar

ja heb toch een gevoel dat landa het goed gaat doen denk dat bouwman meer punten dan poels gaat halen

Maestro Mello

Het zit ‘m natuurlijk ook in de waarde van je aanvaller. Iemand die 500 - 750k (Storer, Kron, Eiking) aan z’n naam heeft hangen kun je natuurlijk nog best makkelijk een plekje geven in je team, zonder dat je daar heel erg op achteruit gaat. Is ook een gokje wat je in het verloop van de vuelta nog kunt nemen of niet.

Klassementskern blijft belangrijk bij bergetappes maar als je naar de profielen van etappes kijkt zal het ongetwijfeld voor komen dat er veel overwinningen naar vluchters gaan. Kun je nog 9 klassementsmannen opstellen maar die gaan je dusdanig weinig “zekere” punten opleveren dat je best een aantal kwalitatieve vluchters daarvoor ik de plaats kunt zetten met meer kans op meer “onzekere” punten

João Bicicleta

Poels gaat de bergtrui winnen. Die haal ik niet uit mijn team.

kevinraar

bouchard gaat de bergtrui winnen die heb ik in me team

1 2 ... 52 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.