Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 51 ... 109 110
GoldenWallie

Naja, niet de teampunten. Meer de gok op de truipunten :) Ben geen topper, maar weet wel dat je geen teampunten krijgt in voor een ritoverwinning in de tijdrit hehe

Tjaanameistro

waar zouden kron en van hooijdonk punten pakken dan?

Milanjacks

'@KV

Ik twijfel ook nog over de vierde jumbo maar ik zie Gesink/van Hooijdonk wel 75 punten pakken en het is gelijk een makkelijke opvulling voor de eerste etappe. En het zorgt voor minder fouten in de dag opstelling gezien het feit dat het zekere punten zijn. En ze zijn goedkoop wat meer geld vrij maakt voor de absolute kleppers.

AdelaarUnited

'@Thombeg Had in inderdaad al op gekeken, vandaar de Lood om oud ijzer conclusie. Eigenlijk is het gewoon gokken en hopen met 1 van die 2 dus😂

Thomberg

Persoonlijk ga ik voor Minali

Astarloa

Met dit budget kan je toch makkelijk voor alle bergetappes 9 mensen selecteren die zelf punten kunnen pakken i.p.v. wat schaarse teampunten? Een Gesink of Pierre erbij kan je zeker doen, maar 4 man van Jumbo puur voor de teampunten lijkt me wat veel van het goede.

Daan Brakenhoff

4 Jumbo’s met de kennis dat Roglic eigenlijk maar 1 trui gaat pakken vind ik wel overdreven. 1 extra is eigenlijk al genoeg. Tenzij je verwacht dat Kuss zelf heel veel punten gaat halen in de bergetappes. Voor die 8 punten per etappe vind ik het niet waard om meer dan 1 750k knecht mee te nemen.

Milanjacks

'@Daan

In overgangsetappes vind ik die 8 punten extra altijd wel fijn, ze gaan niet extreem veel opgesteld worden maar het is ook niet uitgesloten dat Roglic de groene trui ook op een moment pakt dan heb je het al over 14 punten. Het meenemen van van Hooydonck en Gesink zorgt voor extra budget op andere plekken dat is de voornaamste reden. Alle bonuspunten is een mooie extra(en mocht Roglic echt goed gaan worden kan het een hele mooie extra worden).

Matsoe

Log elke keer in op scorito en wissel Cimolai voor Cort en andersom, Cort gaat niet sprinten toch? (behalve in de Cort-etappes)

Lo Zar

Truipunten zijn ook teampunten.

Matsoe

Zou wel geinig zijn als Roglic vandaag niet wint, iedereen met al z'n jumbo visma s erin voor niets dan

Daan Brakenhoff

'@Milan

Ja voor de overgangsetappes is het inderdaad niet verkeerd. Maar zelf denk ik dat Roglic zeker niet de hele ronde in de rode trui gaat rondrijden. Het zou mij niet verbazen als een aanvaller of wellicht wel een Bernal/Carapaz na etappe 7 de trui overneemt. In die eerste tijdrit zal hij geen minuten pakken, dat doet hij pas op de laatste dag. Als Roglic dan dus niet de trui heeft rond etappe 10 is die toegevoegde waarde van jouw extra Jumbo’s eigenlijk niets. De puntentrui zie ik hem niet pakken met de vernieuwde puntenverdeling. Dus of je kunt 1/2 extra renners met 8 punten opstellen in de overgangsettapes terwijl je anders misschien renners met 4/5 punten had opgesteld. Of je zit met 1/2 renners die pas bij de eindafrekening punten gaan pakken en daardoor ben je dus 1/2 plekjes kwijt waarvoor je anders een Aru/Bouchard/Izagirre/Kron/Vermeersch/weet ik veel wie had kunnen hebben die zelf in die etappes best eens meer punten kunnen gaan scoren dan al je jumbo knechten bij elkaar. Ik zeg niet dat er iets mis is met de knechten tactiek maar hij is wel een stuk voordeliger als je bijvoorbeeld ook de jongerentrui er nog bij zou hebben. In de Tour zat ik trouwens gebakken met Rui Costa erbij. Maar ik had niet perse spijt dat ik niet nog Laengen extra mee had. Alleen Bjerg had een goede optie geweest maar dat kwam alleen doordat hij zelf ook eigen punten pakte in etappes waar ik iemand zoals hem goed had kunnen gebruiken.

Milanjacks

'@Daan

Het grote voordeel van Gesink en Van Hooijdonck is ook dat als ze niet in de punten staan dan stel je ze niet op. Een Aru/Bouchard/Izagririe/Kron/Vermeersch zijn altijd renners die erg lastig op te stellen zijn, daar heb ik het liefst zo min mogelijk van in mijn team.

De volgende post is ongeveer een samenvatting van dit forum als de Vuelta eenmaal begonnen is:

Verdomme gister stel ik Bouchard op word die 151ste en vandaag de etappe die hem veel minder ligt wordt die tweede.

Dat gezegd hebbende ik heb ook mijn aanvallers wel.

Ik heb 6 dure kleppers voor het AK, 6 dure kleppers in de sprint. drie jumbo's en de rest is rasaanvaller/puncheur.

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

Ik heb Bouchard ook geslachtofferd, omdat ik gewoon betere renners heb om op te stellen en zoals je zegt @milanjacks ik wil zo weinig van die twijfelrenners in mijn team. Aru vind ik al twijfelachtig genoeg

zomaareens

Hoe komtmet erbij dat vermeersch een goede proloog zou rijden?

Man fiets

Laatste twijfel stres. Die Vlasov vind ik toch lastig om eruit te knikkeren met zijn witte trui punten. Had eerst ook Mas, maar met MAL in het team weet je het maar nooit...
Vlasov + Schachmann of Mas + G. Martin.

Wil er iemand mijn Man Kenner of Man Beslisser worden?

Tijmen 257

Zit ik met 8 dure klassementsmannen +aru + majka met te veel klassementsmannen?

La Primavera

Mijn 4e 750k is Bouchard. Naast mijn eerste drie zie ik niet heel veel betere opties dan hij. Als ik hem uiteindelijk nooit op zou stellen en hij de bergtrui pakt (of top 5 in bergklassement), is dat toch nog een leuke bonus op het eind. Doet hij het erg goed kan ik 'm alsnog besluiten op te stellen. Zo ging dat ooit ook bij Fraille. Prima investering voor een doodplekje.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@milan
Het klopt wat je zegt hoor over die twijfel renners. Alleen zijn dat soms wel juist de renners die het verschil kunnen maken in jouw poultje. Een Guerreiro, Hirschi, McNulty etc als voorbeeld. Vooraf waren dat toen ook gokjes maar soms pakken deze gokjes goed uit en heb je renners met een lage pickrate die je concurrenten niet hebben. En ja soms zit je met een Cepeda die je 6x opstelt en er niets voor terug krijgt. Als je een juiste balans in je team hebt kan je de 8ste en 9de plek van jouw etappe selectie best aan zo’n renner besteden. En ikzelf ben ook echt niet afhankelijk van een Storer, Aru of Bouchard in iedere bergetappe. Maar als ze goed uitpakken heb ik ze wel mooi mee. Uiteindelijk heb je vaak toch niet alle 20 renners nodig en zullen er vast een paar van die gokjes niet goed uitpakken. Maar hopelijk pakt er 1 wel goed uit en zit ik met de nieuwe Hirschi in mijn team.

pirazzi

Vlasov + Schachmann of Mas + G. Martin.

Zelf heb ik ook Vlasov en Schachmann, denk dat die meer punten opleveren in de eerste week vanwege de openingsetappe. Maar goed de Vuelta duurt 3 weken. :)

Aberastuuurrriii

Knoop is doorgehakt. Vlasov is er toch terug in ipv Carthy. Lever hiermee wel een semi sprinter in voor een 500K aanvaller/puncher met Bayer, maar het is alles of niets en ik geloof dat Vlasov meer punten haalt dan Carthy met zijn eventuele witte trui punten

jenzrscl

Trentin zal echt wel voor ze eigen kansen gaan , voor puntentrui is hij toch grotere kanshebber , ik blijf twijfelen tussen cort en cimolai, toch maar cort gepakt vanwege tijdritten en punch ritten, en hopen dat hij toch mee sprint in vlakke etappes

klumper

Ben eruit, dit wordt hem:

Roglic
Bernal
Yates
Mas
Lopez
Landa
Carthy
Ciccone
L Hamilton
Storer
Schachmann
N Olivera
Demare
Matthews
Trentin
Molano
Allegaert
Vermeersch
Senechal
Van Hooydonk

Tjaanameistro

wie zou er meer punten pakken vine of bayer graag reactie🙏🏻

Sjonge Jonge

Vine

1 2 ... 51 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.