Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 56 ... 109 110
Yskoud

Blij dat de Pidcock-hype ook voorbij is. Sloeg al nergens op.

Adam Yates erg lage pickrate. Kan wel een een dure fout worden voor velen.

Nul verstand

Mooi dat Vlasov zo weinig gekozen is puur op basis van zijn Ronde van Burgos. Onzin om te denken dat hij ineens niet meer goed is. Wel jammer dat ik hem heb gebankt..

Ketjap Manis

Wel erg vroeg om Pidcock nu al helemaal af te schrijven.

John Berger

Nooit goed gescoord bij Scorito. Maar blijf volhouden.
Sprint: Philipsen, Demare, Matthews, Cimolai, Molano, Meeus en Venturini.
Berg: Roglic, Bernal, Yates, Carthy, Ciccone, Majka, de la Cruz, Vanhoucke, Aru en Champoussin.
Aanval: Carr, Vermeersch en Schachmann.

Overwogen maar niet genomen: Vine, Pidcock en Bagioli.

Iedereen suc6 deze 3 weken

Zadelpen

Een 90% start.... niet ontevreden. Mas op de bank, maar verder prima zo. Wel een hele rare Simmons gezien.. wtf was dat?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Begonnen met 296 punten. 99,1%. Kan slechter haha. Bagioli niet opgesteld maar ja... Blij met z'n vorm. Grossssschartner laat ook prima vorm zien. Vlasov prima. Tevreden mens.
Leuk dat Bagioli beste jongere is nu.

Dingetje

Ah Yates is al een dure fout en Pidcock een miskoop. Sommige zien enkel wat de keuzes binnen hun eigen team bevestigd.
Afijn, had verwacht vandaag wat beter te scoren.
Met Roglic, Pidcock, Carapaz, Vlasov, Ion izaguirre, Schachmann, Matthews, Vermeersch en Bernal zou je toch iig gemiddeld moeten kunnen scoren in een heuvelachtige proloog. Toch niet. Dan morgen maar knallen.

Fiepke

De eerste 50 bankpunten met Vlasov en Bagioli zijn een feit. Sta wel voor het eerst in de anderhalf jaar dat ik Scorito speel op een bekertje (brons) haha. Zal morgen ook m'n team nog posten

Valvuillerdemoz

Mijn team d' España:

Bernal
Carapaz
Landa
Ciccone
Vlasov
Roglic
Kuss
Knox
Aru
Bouchard
Schachmann
Bagioli
Aranburu
Pidcock
Kron
Matthews
Aberasturi
Vermeersch
Molano
Jakobsen

Vandaag wel wat foutjes in de opstelling. Had natuurlijk Kuss moeten opstellen. Bagioli was ook het overwegen waard geweest.

Positieve van vandaag is dat alle truien in mijn team zitten. Dat komt voor.morgen.best goed uit.

Morgen Fabio (c)
En verder:
Molano
Matthews
Aberasturi
Aranburu
Vermeersch
Roglic
Kuss
Bagioli

Allemaal veel plezier de komende drie weken !

( Wel een kleine cold turkey dat we pas weer over een half jaar opnieuw mogen gaan puzzelen)

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Sniekey Valsov zou je om alle redenen altijd opstellen in een tijdrit

vevie

Niet zo voorbarig met Yates. We gaan het maandag en de rest van de eerste week zien. Pas als hij daar mee kan mogen de Yates kiezers gaan hopen. Ik gun hem wel een mooie uitslag. De Yates broers zijn toch wel aanvallend ingesteld en rijden er wel voor als ze de benen hebben. Dat soort renners mogen van mij altijd prijs rijden, althans ik heb er weinig moeite mee als dit soort renners mijn favorieten verslaan. Ik ben benieuwd of hij er aan kan blijven hangen deze week.

Jasperdewaal11

Aranburu opstellen dat is een lekkere meevaller!

InHetGeel

Ik moet altijd lachen als mensen renners nu, na een tijdrit van 7km, al afschrijven (carapaz, pidcock) of bestempelen als superpick (yates). Een verkeerd aangesneden bocht of schakelfoutje en je verliest 2 seconden en daarmee 5 plekken in de rituitslag. We zijn nog geen serieuze berg opgereden, laten we daar nou op wachten voor we conclusies trekken. Lekker dat we weer begonnen zijn!

kevinraar

ik heb aranburu niet opgeesteld wat dom

user27296

Teampje Lemmens:

P. Roglic: Topkandidaat voor de eindzege, gaat ook vele zeges aaneenrijgen (Tijrit, Berg, Punch, GC)

E. Bernal: Mede -topkandidaat voor eindzege (sterk team, jongerentrui,GC, berg)

R. Carapaz: medekopman ineons, hopelijk veel aanvallen in de bergen

H. Carthy: Voor GC, sterke troef voor de zware steile bergetappes. Blijkt ook goed in vorm

M. Landa: Hopelijk beste klimmer van allemaal, goed in vorm. Heel het team in zijn dienst

A. Vlasov: Top 5 kandidaat GC, doet mee voor het jongeren klassement

A. Yates: Heeft alles op de Vuelta gezet, mede kopman? Kan me verrassen!

M. A. Lopez: Hoop dat hij gaat verassen deze Vuelta en een goed klassement rijden

S. Oomen: teampunten Roglic, kan zelf ook wel een bergje over

F. Aru: kan hij toeslaan voor zijn laatse vuelta in het klassement, leek wel in vorm

M. Schachmann: tijrit?, puchy aankomsten. Wat kan hij in een klassement?

J. Tratnik: voor de tijdritten en eventuele teampunten

N. Van Hooydonck: teampunten roglic

A. Aranburu: voor de proloog, punten Vlasov. Moeilijkere sprints. Sprint hij mee in de vlakke sprints? Aanvaller? Groene trui?

M. Matthews: Proloog, moelijkere sprints, vlakke sprints, groene trui, aanvaller?

M. Cort: had ik voor proloog (niet dus!), tijdrit? Moeilijkere sprints? Sprint hij op het vlakke? Aanvaller?

S. Molano: Kopman op de vlakke sprints, kan misschien ook wel iets moeilijkere sprints aan

J. Aberasturi: vlakke en moeilijkere sprints

F. Vermeersch: proloog (niet dus), sprinter

I. Einhorn: sprinter, goed in vorm, laat mij verassen

In de proloog:

289 punten gehaald sta op 98,6% ,had meer kunnen zijn heb 28 bankpunten, dacht dat teammaat geen teampunten kregen mja hetzij zo

De Tourminator

Na te weinig tijd om hier in te lezen ben ik tot het volgende team gekomen....

Team De Tourminator:

Roglic
Bernal
Carapaz
Landa
MAL
Kuss
Ciccone
Haig

Pidcock
Schachmann
Simmons

Demare
Matthews
Molano
Aranburu
Aberasturi
Janse van Rensburg
Vermeersch

Van Hooydonck
Storer

Vandaag helaas bankpunten met Kuss ...

Phoenix0000

2/35.00 na de proloog. Wel een unicum (voor mij dan). Had ik Bagioli opgesteld dan 399 punten, nu 365.
Meestal is het natuurlijk niet zo'n heel goed teken als je extreem scoort in bergen / sprint of tijdrit.
Heb ook een sprintteam zonder echte captain omdat ik graag Aranburu en Cort wilde hebben deze Vuelta. Onder andere voor de proloog, maar ook omdat ik wel een stiekem sprintje verwacht op het vlak van 1 van de twee. Daarnaast zijn het ook aanvallers.

Mijn team:

Roglic, Vlasov, Bernal, Carthy, Landa, GroSS, KuSS, Yates en Ciccone voor klassement/bergen (9)
Molano, Cimolai, Matthews, Venturini, Allegaert, Aberasturi en in mindere mate Cort en Aranburu voor de sprint (8)
Tratnik en Cerny voor tijdritten, teampunten en vlucht (2)
Bagioli voor aanval en punch. (1)

Hopen op een klein wonder morgen in de sprintetappe. Denk of Molano of Cimolai captain.
Interessant trouwens dat Bagioli morgen bij winst Jakobsen zomaar 22 puntjes pakt.
Ik twijfel nog voor laatste plek om Cort op te stellen. Nu mijn 6 sprinters, Aranburu en Kuss (14 punten) + Roglic (13 punten)

Aanklampen

Jongens, wel een beetje opletten hè..

Als er een beklimming in de proloog ligt die gecategoriseerd is, wat denk je dat sommige doen? Inderdaad, vol voor die bergtrui.. Oliveira, Sep, Simmons (matige poging) en nog een paar anderen..

Allemaal op een koersfiets zo hard mogelijk omhoog en dan rustig naar de streep.. dan is wel apart dat Kuss die gasten allemaal voorblijft

Risje89

Ai, daar zijn de eerste bankpunten met Kuss. Aranburu ging ook lekker, poah.

Uran

Mijn team voor deze Vuelta.

Roglic: duidelijk.
BERNAL: grootste uitdager van Roglic. Wint de Giro met rugklachten. Frisser dan Carapaz denk ik.
YATES: frisser dan Carapaz. Speciaal toegeleeft naar deze Vuelta. Kan goed aankomen op steile klimmetjes.
CICCONE: gaat voor klassement. Aanvallend ingesteld en daardoor kort eindigen of etappezeges.
CARTHY: genoeg steile klimmen waar hij zich kan uitleven gaat kort eindigen in het klassement.
DE LA CRUZ: gaat voor klassement, plek net achter de toppers in de bergen. Goed in burgos
LOPEZ: Sowieso 1 Movistar in mijn team. Frisser dan MAS en in bergen meer aanvallend.
KRUISWIJK: twijfel tussen KUSS en kruiswijk. Kan mee in bergen plus teampunten voor Roglic en miljoen goedkoper.
GRO$$CHARTNER: gaat voor klassement en als niet lukt goede kandidaat voor bergtrui en etappes.
LANDA: uit op Revanche. Moet toch een keer op podiumvan Vuelta staan.
SCHACHMANN: genoeg aankomsten/etappes voor hem. Met mogelijk goed klassement. Had van tijdrit meer van hem verwacht.

PHILIPSEN: kopman voor sprint. Hopelijk valt de val mee.
MOLANO: kopman voor sprint van UAE. Goedkoopste va. “Top”sprinters.
VENTURINI: altijd constant plek 5-12 in sprint.
ARANBURU: veelzijdig inzetbaar. Misschien voor groene trui/sprint nu die goed begonnen is aan tijdrit.
LAAS: goedkope versie van MEEUS. En zullen beide wel kort eindigen in sprint.
MATTHEWS: grootste kandidaat groene trui, genoeg etappes voor hem deze ronde.
VERMEERSCH: opvulling voor sprintetappes

BAGIOLI: aanval en punch etappes, geen slechte keus lijkt het gezien zijn tijdrit. Helaas niet opgesteld.
FRAILE: aanval

In de sprint moet ik beetje geluk hebben dat iedereen meesprint, en erg afhankelijk van Philipsen. Geen budget meer over om nog betere sprinter mee te nemen.
Getwijfeld/gepuzzeld om Bardet en mindere mate Vlasov mee te nemen. Maar te duur of twijfel of klassement.

Niet echt verrassingen in mijn team t.o.v. andere teams dus ik moet het hebben van juiste etappeselectie en kopman.

Fiepke

'@Thomberg, dan blijkt mijn te beperkte wielerkennis door Vlasov niet op te stellen... Of Oomen, of Simmons of Schachmann had dan op het bankje gezeten :)

Lo Zar

'@Pirazzi

Bij een tijdrit zijn er trouwens geen teampunten.

Nogmaals: Truipunten zijn ook teampunten ;-)

Bozenik

Ik merk dat ik bovengemiddeld heb geinvesteerd in de klimploeg. Ik heb vooral bezuinigd op de aanvallers en tijdrijders. Die 38 punten van Kuss zijn wel echt een meevaller vandaag. Ook opvallend dat een anti-tijdrijder als Bardet (die ik niet heb) hier top-15 rijdt. Ben benieuwd naar de komende weken, veel plezier allemaal!

Roglic
Bernal
Carapaz
Vlasov
Landa
Kuss
MAL
Yates
Padun
Kruijswijk

Demare
Matthews
Molano
RJvR
Allegaert
Vermeersch

Opvullers

nasibal

VENTURINI: altijd constant plek 5-12 in sprint.

Ben benieuwd morgen.

jenzrscl

Roglic
Bernal
Carapaz
Landa
Padun
Aru
Pidcock
Ion izaggire
Schachmann
Mauri vansevenant
Kron
Vine
Tratnik
Phillipsen
Demare
Matthews
Trentin
Cort
Aranburu
Allegaert

1 2 ... 56 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.