Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 57 ... 109 110
Bergtoppers

Iemand iets meegekregen van Magnus Cort? Of had die gewoon z’n dag niet vandaag… zou in principe hier wel top 10 moeten kunnen rijden

Lo Zar

Magnus heeft met Maximilian een Shaggie lopen pielen

Geel truitje

Vind r nog best wat variatie in zitten
Team Zadelpen kan me bekoren en arjenvrzb

Zelf gekozen voor

Roglic
Bernal
Carapaz
Vlasov
Landa
Mas
Yates
Kuss
Ringel s

Demare
Mathews
Cimolai
Venturini
Piet
Vermeersch
Senechal

Tratnik
Craddock
Haga
Izagirre

Begin is sterk met 99% maar dat was ook verwacht
In de sprints kom ik te kort maar hoop dit op te vangen met m’n klimteam

pirazzi

Of iemand van Scorito meeleest weet ik niet maar het bergklassement klopt niet. Derde moet zijn Rui Oliveira van UAE.

Guido Maltempi

Jullie kijken natuurlijk allemaal reikhalzend uit naar mijn team, dus hier is mijn team.

Acht kleppers voor het AK: Roglic en Bernal no-brainers, Carapaz + Yates om de Ineos Tridente compleet te maken, Landa lijkt precies op tijd in vorm, Vlasov krijgt nipt de voorkeur boven Carthy, Ciccone op basis van zijn sterke Giro en Bardet is mijn dark horse, die gaat volgens mij stiekem gewoon voor het AK (zie zijn interview op cyclism'actu).

Verder mag Hamilton het nog een keer proberen, en als dat weer niks wordt heb ik voor de bergritten Schachmann en Bouchard nog achter de hand. Die twee zijn natuurlijk ook inzetbaar als aanvaller, samen met Andreas Kron. Daarnaast heb ik Van Hooydonck mee voor de truipuntjes van Primoz.

Vanwege de nieuwe puntentelling (icm zes sprintkansen) gekozen voor 7 sprinters: Démare leek mij de meest zekere sprintkopman, Matthews voor groen + bonuspunten in heuvelritten, Molano is hopelijk de sprintkopman bij UAE (en anders sprokkelt hij als leadout ook wel z'n puntjes) en Aberasturi is de man in vorm. Er werd hier wat laatdunkend gedaan over Sprintpiet maar ik verwacht hem steady op plek 6-10. Verder heb ik Janse van Rensburg mee bij gebrek aan beter (of eigenlijk bij gebrek aan zekerder) en Florian Vermeersch vond ik het gokje wel waard, als uitgesproken sprintkopman voor 750K.

Bewust geen extra tijdrijders meegenomen dus ik kan wel leven met de 63,5% van vandaag. Schachmann (en in mindere mate Vermeersch) natuurlijk teleurstellend, verder deden mijn renners wel wat ze zo ongeveer moesten doen. Bardet deed zelfs nog veel meer dan dat dus de eerste bankpunten zijn ook binnen :)

Laatst gewijzigd
Treenert

Quote:

VENTURINI: altijd constant plek 5-12 in sprint.
Ben benieuwd morgen.
Als dat dichter bij de 5 zit dan bij de 12 vreet ik mijn pantoffel op.

nasibal

'@Treenert

was een typefoutje denk ik, vermoed dat hij 15-21 bedoelt.

Maestro Mello

Mello en Co. treedt dit jaar aan in de volgende formatie:

1. Roglic - Los van ‘t feit dat hij torenhoog favoriet is, neem ik Roglic in elke GT mee wanneer hij absolute kopman is. Als je zo veelzijdig bent, ben je automatisch voer voor de scorito etalage.

2. Bernal - Ik heb ‘m al horen vallen in de voorbije pagina’s, deze ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Heb ‘m in de giro links laten liggen en daar baal ik nog steeds van. Met het ruime budget stond hij er vrij snel in en heb ‘m eigenlijk nooit meer eruit gehad. Zijn punten voor de jongerentrui zijn dan nog eens bonus, want die gaat hij sowieso binnenhalen.

3. Carapaz - Man, wat ga ik steeds meer van Der Patser houden. Aanvallende stijl van koersen en verkeerd natuurlijk in bloedvorm. In mijn ogen misschien nog wel meer de uitdager van Roglic dan Jody. Kwam er wel pas later in, nadat ik zeker wist nog een 2e Ineos-man erbij te willen hebben.

4. Landa - Dit is hét jaar waarin hij eindelijk op het podium van een GT komt te staan. Beste klimmer van het pak en misschien ook wel het beste team om hem heen. Had ‘m al geselecteerd voor de Giro maar helaas ging het daar gigantisch mis.

5. Carthy - Vanaf hier meer nagedacht over keuzes. Zowel Vlasov als Mas hadden dit plekje ook kunnen hebben maar nadat iemand begon over de jongerentrui waaraan Mas niet meer meedoet heb ik ‘m eigenlijk meteen genegeerd. Carthy 500k goedkoper dan Vlasov en denk stiekem dat hij zijn vorm van Burgos doortrekt in deze Vuelta. Vorig jaar had ik ‘m niet en dat was heel pijnlijk.

6. Ciccone - Stond er bijna als eerste in. Voor die prijs en als uitgesproken kopman voor het klassement was dit een klassieke: 1+1=2.

7. Grosschartner - Was ik erg van gecharmeerd afgelopen jaar en met zijn rappe aankomsten, uitgesproken klassement en slechts 1.5 miljoen voor mij een duidelijke no-brainer. Hoop overigens dat hij niet kopie van de Giro maakt.

8. Kuss - Knap staaltje klimmen kan hij als weinig anderen en met die laatste week denk ik dat hij wel eens van flinke waarde kan zijn. Wilde een 2e Jumboy-Funboy en zou best wel eens een mooie notering in het klassement kunnen behalen.

9. Padun - Gehyped, man-in-vorm en Bahrein. Garantie voor spektakel en moet bekennen dat ik hem voor dit seizoen nog niet kende. Had een sterke man nodig voor in de bergen die los van de klassementsmannen voor een ritzege kan zorgen.

10. Vine - Kennisgemaakt met Jay in Burgos. Zag ‘m meerdere malen als tip voorbij komen dus geef hem graag een plekje om zich te bewijzen. Bijkomend voordeel: in potentie teampunten met JP.

11. Démare - Mijn sprintkopman. Komt met een team die volledig op hem is afgestemd en heeft nog wat recht te zetten na afgelopen TDF. Moet eerlijk bekennen dat JP hier lang stond, maar na berichtgeving over ‘nog niet goed zijn’ en het al dan niet uitrijden van de Vuelta toch het stokje doorgegeven aan Arnaud.

12. Meeus - Geloof mij, gaat een 3 tal top-5’s bij elkaar fietsen dus kon niet om hem heen. Dat bedacht ik overigens na een aantal speciaalbiertjes maar dat mag de pret niet drukken. Weinig alternatieven, want heb Molano niet echt overwogen. Geen duidelijke berichtgeving over verhouding met Trentin dus dan maar allebei niet. Cimolai geloof ik niet zo in, die had gewoon een uitzonderlijke Giro.

13. Aberasturi - In vorm en leuke prijs. Niks meer, niks minder.

14. Venturini - Opvulling van m’n sprintteam. Vind 5 overigens te weinig voor een goede verhouding in mijn team dus ben op zoek gegaan naar een aantal “zekerheidjes” voor 6-12.

15. Allegaert - Opvulling van m’n sprintteam.

16. Matthews - Dé man voor de puntentrui in mijn ogen. Moet je hebben.

17. Schachmann - Multi inzetbaar. Verwacht veel van hem en koos ‘m eigenlijk ook i.p.v. Pidcock zodat ik ergens anders de linie kon versterken.

18. Bagioli - Had een setje aanvallers nodig en vond ‘m erg leuk geprijsd. Kan goed aankomen en krijgt een herkansing na z’n DNF van vorig jaar.

19. Simmons - Wederom een hype. Na wat research bleek hij het profiel te hebben waar ik nog een beetje naar op zoek was. Snelle man in een vlucht/uitgedund peloton en is een enorm talent. Bij Mello en Co. krijgen dat soort renners tegenwoordig sneller de kans doordat de strategie over een andere boeg is gegooid.

20. Oliveira - Tijdrijdertje met uitschieters in de Vuelta.

Ik wil eenieder bedanken voor de pret in de aanloop naar de proloog. Vanaf nu is het ieder voor zich en moge de beste winnen!

arjenzvob

Leuke uiteenzetting @maestro
Vermakelijk om te lezen.

Treenert

19. Simmons – Wederom een hype. Na wat research bleek hij het profiel te hebben waar ik nog een beetje naar op zoek was. Snelle man in een vlucht/uitgedund peloton en is een enorm talent. Bij Mello en Co. krijgen dat soort renners tegenwoordig sneller de kans doordat de strategie over een andere boeg is gegooid.
Ik weet nooit zo goed wat ik van zulke renners vind. Iemand met zulke talenten die er niet telkens alles uit haalt komt daar niet zo goed mee weg in mijn bovenkamer. Een dikke minuut na 7 kilometer in een discipline die hem prima ligt. Ik vind dat bijna disrespect voor de sport, ik zal daar dan ook niet snel fan van worden. Wat komt hij hier eigenlijk doen, gaat hij bijv. mee sprinten?

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Inderdaad, mooie analyse!
Morgen erg veel zin om de sprinttreinen in werking te zien.
Windje, misschien waaiers? Rotondes en laatste 2 kilometer immer gerade aus.
Heerlijk ;-)
Mijn prono: 1 Jakobsen 2 Molano 3 Demare 4 Meeus

Lo Zar

'@Treenert Hij probeerde i.e.g. voor de bergtrui te gaan. Maar wie niet? Flink wat pogingen gezien.

Treenert

Ai, daar zijn de eerste bankpunten met Kuss. Aranburu ging ook lekker, poah.
Ik meende te moeten kiezen tussen deze 2 mannen en vond de 13e plek van Kuss eerder dit jaar in een proloog overtuigend genoeg, mede gezien de punten van Roglic. Conclusie: had ze allebei moeten hebben en bijv. geen Cort.
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-romandie/2021/prologue
Bagioli (ook in mijn team) zat naast hem op de bank, biedt er iemand meer dan 80 punten?

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Haha... misschien leuk voor de volgende ronde.. bankpunten klassement met bijbehorende trofee, genaamd de ....?
3 Bankpunten voor Knox hier. Maar ik verwacht een inhaalslag vooral in de tweede week.

Wieltjeszuiger69

Een etappe in de avond is erg gevaarlijk, hele dag nog getwijfeld en uiteraard gewisseld. Zo’n tijdrit is natuurlijk niks voor Team Wieltjeszuiger dus daar is niet op ingezet, schade redelijk beperk… dit zijn ze:

Roglic
Bernal
Carthy
Landa
G.Martin
Ciccone
DeLaCruz
Ringel S
Aru
Padun
Bouchard
Oomen

Demare
Matthews
Molano
Cimolai
Aberasturi
Pidcock
Schachmann

Risje89

'@Treenert ook pijnlijk. Weet ook niet waarom ik Kuss gisteren nog heb gewisseld voor ik weet niet meer wie.

vevie

Simmons was natuurlijk zoals hier aangeven doordat hij de bollentrui probeerde te pakken. Die verliest zonder val/pech of zo een poging als gisteren natuurlijk nooit zoveel tijd. Vond het wel mooie pogingen van degenen die reden voor de bollen. Als je toch niet voor het AK gaat… waarom niet? Ze rijden nog steeds voor hun eigen belangen en niet voor onze Scorito punten.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb 10 man die ik kan opstellen voor vandaag wie zouden jullie niet opstellen
roglic
kruiswijk
bouwman
phlipssen
jakobsen
matthews
venturini
allegaert
minali
aranburu

Maestro Mello

'@arjenzvob Thanks, mooi compliment! Vind het zelf ook leuker als mensen een toelichting geven voor hun gemaakte keuze’s. Enkel wat namen op een rijtje zegt eigenlijk weinig over het hele puzzelproces.

Bode80

Aranburu reed een goede tijdrit in de Dauphine (ook relatief kort en heuvelachtig) totdat hij viel. Dat kan je alleen niet aflezen uit de pcs stats. ;-) Een 2e plaats is natuurlijk wel een uitschieter.

bartje

Ik had nog net Roglic als kopman opgesteld, maar voor de rest heb ik meer bank punten dan van de opstelling. Valse start. Van de andere kant ben ik dan weer blij met mijn selectie want velen reden gisteren een opvallende maar niet onverwachte tijdrit. Die gecombineerd met de diverse uitspraken en persberichten maken de invulling van de puzzel voor komende ritten echt leuk.

Ook een opluchting: geen valpartijen in de eerste rit, geen botjes gebroken, geen hele bladen met DNA materiaal tussen het asfalt, alle fietsen doen het nog…..

user26790

Ook hier de eerste bankpunten met Aranburu en Bagioli. Zelfs de statistieken van PCS gaven hier geen beeld van..
Mijn team
Roglic
Bernal
Carapaz
Martin
Landa
Lopez
Carthy
Ciccone
Bagioli
Aranburu

Oliveira

Oomen
Bouchard
Schachmann
Bol

Démare
Matthews
Venturini
Cimolai
Modolo

kevinraar

Ik heb bouwman eruit gedaan

Valvuillerdemoz

Is wel 11 behoorlijk zekere punten Kevin. Zie je al je andere mannen bij de eerste 15 eindigen?

Laatst gewijzigd
bartje

Met de deelnames aan scorito is het natuurlijk steeds de bedoeling zo hoog mogelijk te eindigen, maar wat je daar onder verstaat dan wel hoe je dat doel bereikt kan nogal breed worden uitgelegd.

Er zijn mensen die wekenlang puzzelen, kans berekeningen maken, en echt voor de winst, of op zijn minst een bekertje willen verdienen. Je kunt natuurlijk ook een team samenstellen van alleen maar 500K klanten en dan maar ploeteren. Ik heb alles wel eens geprobeerd in de afgelopen jaren. Met matig succes. Deze keer anders.

Ik heb sinds de Tour geen (wieler)nieuws meer bekeken, geen koers meer bekeken, zelfs de OS niet. Ik was weg, in de bergen, op rivieren, kortom weg!

Zonder enige studie, zonder enig inzicht (anders dan van meer dan 40 jaar wielerfan zijn) zo maar een team ingetoetst. Gisterochtend, een uurtje voor de deadline een paar artikeltjes verslonden en intoetsen maar. Ook wel eens leuk in plaats van dat wekenlang wikken en wegen.

Ik weet niet wie iets gebroken heeft, wie goed was in de voorbereidingskoersjes, ziek was, wie kansen worden toegedicht, wat de experts en orakels al dan niet op dit forum hebben weten te melden. Niks. Geinig eigenlijk.

Kijkend naar de mogelijkheden heb ik geen enkele topsprinter opgenomen, anders dan Matthews. Veel te duur. Ik heb naast een stapeltje ‘logische’ AK mannen vooral gekozen voor jeugd, jeugd, nog eens jeugd en en een riedeltje punchers.
Geen team punten, geen koppeltjes, geen vier man van één team, en dat soort tactische overwegingen. Budget zat ineens!

In mijn ogen is de Vuelta de minst gecontroleerde ronde van het jaar. Dat maakt de dagopstelling onvoorspelbaarder en wat mij betreft leuker. Dussss… elke dag, (m.u.v. vandaag, vandaag wordt in alle opzichten met garantie mijn minste dag) iedere dag gokken met tenminste drie plekken voor vluchters, punchers, of jonge honden. Zin an!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 57 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.