'@KV ja I know, ik had hem gister ook opgesteld. Hij zat er bij de slotklim ook goed bij dus ik verwacht ook veel van hem! Wat ik alleen wilde zeggen is dat hij 10-12 heeft aangestipt en de etappe gister past goed in dat rijtje en die van vandaag stuk minder. Lijkt me teveel klimmen voor hem. Daarom zou ik een ander kiezen maar Kron kan er ook best wel bij zitten natuurlijk
Dat Storer na Roglic de favoriet is bij de bookies voor vandaag is inderdaad absurd, maar dat hij een goeie kans maakt om te winnen of in ieder geval hoge ogen te gooien vanuit een vlucht is helemaal niet gek. Heeft vooraf al aangevallen dat hij veel wilt aanvallen en met Bardet op achterstand zullen ze alle vrijheid hebben. Arensman en meer DSM gangers zullen het inderdaad ook wel proberen, verwacht dat er minimaal twee mee zullen zitten eigenlijk.
Schat de kans dat een vlucht vooruit blijft zo'n 75%. Zie eigenlijk alleen Movistar rijden maar die zijn lastig in te schatten. In ieder geval geen BEX (mag ik hopen) die weer op kop gaan sleuren. Met Roglic als kopman kun je prima gokken op wat meer vluchters dan B-klassementsmannen. Schachmann probeerde gisteren ook al mee te zitten dus zou hem niet banken vandaag (heb hem zelf niet), zelfde geldt voor Storer & Kron die ook al even meezaten gisteren. Zie mensen die G. Martin er ook uitlaten. Zou hem zelf niet zo snel gekozen hebben in dit veld maar als je dat toch gedaan hebt waar ga je hem dan opstellen als het blijkbaar niet bij een etappe als deze is? Ook nog een flinke rits aan bergpunten voor het oprapen vandaag dus reken er maar op dat hij zal proberen mee te zitten.
Carthy als aanvaller is ook interessant. Al zullen de ploegen hem ook weer niet teveel ruimte geven. Het is vandaag een korte etappe. Maar als iemand vanuit een vlucht kan winnen is het carthy. Mijn laatste plekje gaat tussen izagirre, storer, schachmann en carthy.
Voor de rest: roglic, bernal, carapaz, landa, ciccone, padun, bouchard, kuss.
Roglic ( c)
Bernal
Yates
Ciccone
Carthy
Aru
Schachmann
Majka
Lopez
Bank
Landa
Carapaz
Ik gok op een aanvaller die wint hierdoor geen landa en carapaz, want die zullen van de klassementsmannen op een niet hele steile eindberg niet erg vooraan eindigen. En na gisteren moet ik het nog zien. Majka bergtrui???? Toch maar roglic cap? Want gister schachmann cap en dat liep niet zo goed af.
Pff dit is een puzzel. Of ik zet vol in op het klassement team, of ik ga er nog wat aanvallers bij zetten.
Tot nu toe heb ik
Roglic
Mas
Vlasov
Ciccone
Landa
Carapaz
Carthy
Majka (vlucht?)
En dan hebben Bagioli, Kron, Schachmann en eventueel Knox nog potentie om de selectie te halen. Lastig lastig.
Vandaag gaan we het doen met de volgende toppers:
Roglic (C)
Bernal
Vlasov
Landa
Ciccone
Kuss
DLC
Bouchard
Schachmann
Bank: Carthy, knox, Nieve en Tratnik. Eigenlijk de enige twijfel die ik had was Carthy ipv Schachmann, maar ik geef de Duitser nog een kans, ook omdat ik (net als vele anderen) een etappezege verwacht van een sterke vluchter.
@Kevin: géén Bouchard? 🤔
Nog 1 plekje voor Aranburu, Tratnik of Carapaz... verwacht eigenlijk wel een behoorlijke kopgroep. Weet alleen niet of ze de zegen van Movistar/Bahrain krijgen. Die zouden gezien de huidige zwakte van TJV vandaag meteen aan moeten grijpen om Roglic vroeg te isoleren. Maar durven ze dat al?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.