Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 75 ... 109 110
Treenert

[Quote]@pirazzi, baal je nog steeds van Cort geen kopman?[/quote]Denk het wel ...

[Quote]Hier baal ik van… domste wissel ooit door Cort eruit te halen 🙄 [/quote] @Marvin, ik had je nog wel 'getipt' vlak vóór de start

[Quote]@pedro Je weet hoe het werkt toch? Die bets veranderen tijdens de koers. Ze zien BEX op kop en hup, daar gaat zijn quotering omlaag. Vooraf stond Matthews er veel minder gunstig voor.[/quote]Precies dat! 67 was vóór de start bij Unibet

Drossard Kudus

Vandaag misgegrepen met Vlasov en Lopez door in te zetten op een mogelijke vlucht (Fraile, Schultz). Al met al toch een prima rit voor mij, zeker met de late wissel voor Cort. Voor morgen is er nog twijfel over twee plekjes. Bardet wil ik eerst nog even afkijken en Carthy heeft vandaag een tik gehad. Een scenario met de klassementsmannen zie ik daarom somber in en wil die twee plekjes opvullen met een vlucht in het achterhoofd. De etappe lijkt me op het eerste oog te veel van het goede voor Matthews & Aranburu. Dat houdt over Carapaz, Fraile, Schultz en Haig. Haig viel me maandag tegen en Fraile en Schultz hebben tot dusver verstoppertje gespeeld. Carapaz lijkt aan de beterende hand tov maandag, maar is nog niet op het niveau van de voorste mannen. Volgens het traditionele INEOS-plan zou hij met Bernal vooraan waarschijnlijk niet de ruimte krijgen voor zichzelf te koersen.

Wel vast voor morgen: Roglic (c), Lopez, Vlasov, Ciccone, Landa, Großschartner en Aru. Nijg op dit moment naar Schultz met daarbij Carapaz of Fraile.

KV

Volgens mij wist Carthy voor de start al dat het niks ging worden vandaag. Anders zou Cort niet in de vlucht (mogen) gegaan zijn met die voorspelde waaiers.

floda

Ook 72 van die bankpunten vandaag, en nog erger na de val van bardet nu ook nog carthy die wegvalt. Gelukkig carapaz al weer iets beter, dus hopelijk herstelt die verder. Nu op 80 procent, weggezakt uit de 99% wielersport voor dit jaar. Gaat niet zo goed helaas. Hopelijk morgen de rest van mijn dure klassementsrenners wel op de afspraak en niet een te grote vlucht

vevie

Carapaz is aan het verbeteren. Die gaat nog wel meedoen. Niet voor het podium of top 5, daar geloof ik niet meer in. Hij staat echter nog kort en heeft wat ruimte om aan te vallen. Hetzelfde geldt voor Yates. Ineos zou hier eindelijk de strategie kunnen gebruiken die ze voor ogen hadden in de Tour. Hetzelfde geldt voor Movistar, die ook met zijn drieën om de beurt kunnen aanvallen. Of de onderlinge ego’s, de benen, de ploegleiders, etc, dat toe staan is nog maar de vraag.

@Tompot: dat lijkt mij haast onmogelijk. Natuurlijk kan hij het met zijn talent winnen. Het blijft Bernal. De twee Slovenen rijden nu echter op zo een ander niveau dan de rest, dat ze eigenlijk alleen verliezen door eventuele pech, ziekte of een valpartij. Als Roglic gewoon op zijn fiets blijft zitten, wordt het heel lastig voor Bernal om te winnen. Roglic is sneller naar de meet dus gaat nog bonificaties en extra secondes sprokkelen én heeft nog een tijdrit van 33 km in het vooruitzicht. Als Ineos Roglic niet ergens ambushed (met bijvoorbeeld hulp van Bahrein en Movistar) wordt het wel een heel lastig verhaal.

Daarnaast moet Bernal eerst nog zorgen dat hij van Mas en Lopez af komt. Die zijn zeer sterk, hier. Die gaat hij niet zomaar los rijden.

Laatst gewijzigd
Thomberg

MAL knecht niet voor Mas

Berend

Morgen sowieso mee: Roglic, Bernal, Vlasov, Landa, Aru, Carapaz (6)

Dan heb ik nog Kuss, Poels, Bouchard, Pidcock, Carthy & Q. Simmons om uit te kiezen.
- Carthy lijkt niet goed, dus die valt af.
- Pidcock is een rare snuiter, maar kan zomaar in een kopgroep zitten? Maar ik verwacht AK-mannen voor de etappe...
- Simmons ook nog niks laten zien, en las gister een artikel dat die het rustig aan doet ofzo (wist ik dat maar vooraf)

Dus ik ga voor Kuss, Poels & Bouchard om mijn team vol te maken :)

Ik scoor redelijk beroerd tot nu toe (60% overall, Démare als sprintkopman die wat tegenvalt en vandaag Vlasov op de bank helpen allemaal niet)...

Laatst gewijzigd
Bode80

De Vuelta is zeker nog niet binnen voor Roglic. We hebben nog geen serieuze bergrit gehad. Na komend weekend zullen de verhoudingen wat duidelijker worden.

Matthijs_W99

Zijn er hier meer mensen die Schachmann al afschrijven? Ik ben bang dat als ik hem morgen opstel dat het weer 0 punten oplevert.

Chef83

Zal het morgen voor de vluchters zijn of verwachten we de klassement mannen ? Twijfel toch een beetje over storer erin te zetten 😁😁

Mazza

Storer zou top 20 kunnen worden zonder vlucht maar dan moet hij wel blijven aanklampen

Mazza

Voor mij is het nog twijfelen dus Van Hooydonk en Aru. VH zou zomaar 20+ punten kunnen pakken met Rode, Bergtrui en Etappe winst. Zonder bergtrui 18 punten daarvoor zou Aru 12de voor moeten worden

jenzrscl

Morgen ga ik voor 6 klassementsmannen en 3 vluchters.

Ik twijfel tussen Vine tratnik schachmann pidcock kron ion en mauri

Ik pak sws schachmann , hij wou erbij zitten vandaag, maar aanloop was te snel, morgen meer kans om er in te zitten.

Kron pak ik ook denkik , omdat lotto sws in vlucht wil zitten .

Die 3de is lastig , maar op dit moment denkik vine omdat hij sws 6 punten oplevert door jasper.

Als je betere optie hebt hoor ik het graag

Thomberg

'@Jens, ik zou Kron niet pakken. Gaat voor week 2 (zoek artikel op IDL maar op over hem waar ze interview Feltet quoten). Ik zou Mauri kiezen als jou was. Heb persoonlijk Kron wel, Mauri niet, maar Kron komt er morgen niet in

KV

'@Thombeg

Vandaar dat hij vandaag ook probeerde om in de vlucht te raken :-)

jenzrscl

Naja had dat artikel ook gelezen.. Maar bij quick step zijn er toch paar die kunnen, knox mauri bagioli , bij lotto alleen vanhoucke en kron , ze hebben geen sprinters en geen klassementsmannen, dus zullen er zeker bij willen zitten bij zulke etappes om er wat van te maken, is een moeilijke

Treenert

Hij wordt vandaag 20e en verliest bijna een halve minuut op een 'bultje' van 2km.
Jaaa die Carapaz gaat als de brandweer. 🚒🚒

De Tourminator

Vandaag was de laatste kans voor Pidcock. Dit was een etappe voor hem, maar hij maakt er weer niets van. 3M weggegooid. Demare doet ook al niet wat ik hoopte en dus teleurstellend op nog geen 80% na vandaag. En dan spreken we maar niet over Simmons, Haig en Schachmann die al meerdere 0 punters op hun naam hebben staan .....

Verder ziet het er niet slecht uit. Morgen gaan we voor Roglic, Bernal, Landa, MAL, Carapaz, Ciccone, Kuss, van Hooydonck en Storer.
We houden de moed er in.

Treenert

Feltet.dk
Na vandaag geloof ik ook veel in [B]Andrea Bagioli[/B]. Het is duidelijk dat deze etappe hem beduidend slechter ligt dan het explosieve geval van vandaag, maar de wandelingen van morgen zijn juist ook relatief explosief. Hij stelde maandag teleur, maar zijn 1e en 6e etappe waren gewoon uitmuntend en de vorm lijkt dan ook op een hoog niveau. Ik maak me echter nog steeds zorgen of het podium te moeilijk is. We hebben nog steeds het geluk om Bagioli te zien verschijnen in het hooggebergte, waar hij het vorig jaar moeilijk had in deze race. Aan de andere kant deed hij het vrij goed in Ain, waar de beklimmingen daaraan deden denken, en waar zijn vorm na de lange onderbreking van de blessure nog niet op zijn hoogtepunt is. Mocht Bagioli een bergtape winnen, dan is dit misschien wel de beste gok, en de tegenwind is uiteindelijk perfect voor een man die bijna niet te verslaan is in een sprint.

Valvuillerdemoz

Feltet.dk: de analyses en voorspellingen van Emil Axelgaard zijn heel uitgebreid en doorwrocht. Maar hij zit er deze Vuelta en ook al.bij de Tour toch vaak behoorlijk naast als het gaat om het voorspellen van de etappes. Vandaag was Schachmann bijvoorbeeld als eerste getipt.

Laatst gewijzigd
Treenert

En morgen Storer. Weet ik wel, maar anderzijds ook wel vermakelijk om te lezen. Schachmann, waarover hij nu aangeeft twijfels te hebben voor morgen was ook niet zo'n gekke keuze toch?

Unibet heeft btw weinig vertrouwen meer in Quin Simmons 1 : 401
Toch maar ff een knaak op gezet.

Zat zojuist nog eens de uitslag van onder naar boven te bekijken maar de 'Vingegaard van de Vuelta' kwam vandaag op 13 minuten (DERTIEN) binnen.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@Treenert: Nee vooraf leek mij Schachmann ook wel.een goede keuze. Maar uiteindelijk een dikke vette nulpunter. Dat wijt ik dan wel aan Emil! 😁 want ik had aanvankelijk Roglic gecapt..
Wel.mooi trouwens dat Storer op Feltet door de Google-translate Michael Winkelier heet. Maar ik denk niet dat ik hem morgen ga cappen. Dat wordt toch wel weer Roglic

Laatst gewijzigd
Wieltjeszuiger69

Sowieso roglic kopman morgen, een van de weinige zekerheidjes deze ronde. De wieltjeszuigers zijn hun eerste vuelta waardeloos begonnen. Misschien dat 5 sprinters toch net iets te weinig was, zeker als Demare en Cimolai bij die 5 horen. Schade beperkt kunnen beperken in de sprints, en vandaag is mn team ‘geklommen’ naar 39%. Maar gelukkig komen langzaam de bergen in zicht, dus tijd voor een inhaalslag. Ik heb nog een sterk en breed klimmers ensemble, die net als (hopelijk) pidcock pas in de derde week gaan shinen. Laten we hopen dat hij nog een dagje zn topvorm te pakken heeft, maar het ziet er slecht uit.

Voor morgen:
Rog (c)
Bernal
Landa
Ciccone
LaCruz
Oomen
Bouchard
Aru
Storer aka De Winkelier

Op de bank zitten oa:
Carthy (zag er niet scherp uit vandaag)
Martin (snap niet hoe die in mn team is geglipt)
Padun (zal moeten knechten voor Landa?)
Schachmann (gaat hem niet meer worden dit jaar ben ik bang)
Ringel S (doet het leuk, helaas geen plek)
Pidcock (mist topvorm)

Succes morgen allemaal!

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

Hele lastige rit morgen. Etappe profiel schreeuwt om een vlucht met de sterkste klim aanvallers. G. Martin, Storer, Bagioli kunnen allemaal dikke punten pakken voor me morgen, maar ga ik daar een Aru of ringel S voor slachtofferen...

mvdk

Morgen Carthy en Carapaz op de bank voor Schachmann en Storer. Verder mogen Roglic, Bernal, Landa, Lopez, Ciccone, Kuss en Padun voor de punten zorgen.

1 2 ... 75 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.