'@Kevin:
Jasper De Buyst is door een automobilist aangereden, terwijl hij in de Pyreneeën aan het trainen was. ... Tijdens een training over de Coll de la Rabassa in de Pyreneeën werd hij aangereden door een automobilist. Volgens Het Nieuwsblad heeft de 27-jarige Vlaams-Brabander een rib en een schouder gebroken bij de aanrijding. Die gaat niet starten in de Vuelta.
Mooie score Pietje.
Wat bedoel je met puntentelling? Groene trui, en dus minder sprinters meenemen dan bij de tour?
En parcours: veel geklim dus veel klimmers mee?
Als ik het vuelta parcours zo bekijk vrees ik vooral de 6-8 heuvel etappes, daar loop ik altijd veel punten mis door (i) winnende renners die niet in mijn team zitten of (ii) winnende renners die op De bank zitten.
Thanks!
Ik bedoelde dat het puntenklassement in de Vuelta fors verschilt van de Giro en Tour. Daardoor eindigt de top van AK vaak zeer hoog in het puntenklassement. Vroeger had je dan ook nog eens het combi-klassement in plaats van jongerenklassement. Dus dat was al helemaal kassa voor de AK-mannen.
En inderdaad qua parcours heb je altijd zeer veel berg- (/heuvel/muurtje) etappes. Zodoende moest je doorgaans zo veel mogelijk AK-mannen hebben. Dat je dan af en toe best wat bankpunten hebt 'moet' je maar op de koop toenemen. Een topper niet hebben kost je immers veel meer. Dit jaar is het parcours wel iets meer allround dan in voorgaande jaren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.