Het is wel een leuk talentje, mogelijk een goedkope Pidcock (of achat ik hem verkeerd in?) Maar dan zonder de teampunten en met meer onzekerheid. Maar: ook geen zorgen over dat hij moet knechten voor zijn vier, vijf, kopmannen.
@Valvuillermoz: (mede) om vergelijkbare reden Bouhanni (lijkt me ook geen fijne vent) gepasseerd in de Tour. Sindsdien besloten sport en persoonlijke opvattingen over de sporter te scheiden.
(#Simmons)
Paar pareltjes voor 500.000 hoor. Zoals ik m’n team indeel heb je die - anders dan bij de TDF - echt nodig. Veel meer keuzes maken wat betekent dat je een aantal kanonnen thuis moet laten. As Poga em niet rijdt, wordt het al wat makkelijker, dus hopen dat ie er op blijft staan. Niet alleen voor Scorito natuurlijk
vraagje voor de bekerverzamelaars:
Tot nu toe zijn er pas 15k aanmeldingen voor het wielerspel van de Vuelta. Als ik mij niet vergis was dit in de Tour boven de 50k. Nu is het wel te verwachten dat er nog veel deelnemers bij zullen komen, maar denk wel dat Tour meestal het grootste deelnemersaantal heeft van de 3 grote rondes?
Valt er bij een kleiner deelnemersveld aan te nemen dat er relatief (procentueel, niet absoluut) meer toegewijde spelers deelnemen dan bij een groter deelnemersveld? Minder mensen die alleen voor de Tour instappen, maar verder Scorito niet het jaar rond spelen. Dan zou het gemiddelde 'niveau' bij een lager deelnemersveld hoger zijn en is het dus moeilijker om daar 99% van te verslaan.
Is dat met jullie ervaring in het vergaren van bekertjes ook het geval? Hebben jullie relatief hogere scores gehaald in de Tour dan in de Giro of Vuelta?
'@yung_RS, het is en blijft een gokspel natuurlijk. De ene heb je wat meer geluk dan de andere keer met je selectie (en dan voornamelijk wie blijft er 3 weken lang op de fiets zitten zonder kleerscheuren). Het aantal deelnemers is in dat geval niet heel erg relevant, als is een hogere klassering natuurlijk relatief makkelijker als er minder deelnemers zijn.
Vuelta is voor de kenners juist wat makkelijker is mijn gevoel. Er wordt minder gevallen omdat er minder hectiek is. Daarnaast zijn er ook veel beginnelingen die juist na de Tour de smaak te pakken hebben. Die scoren meestal laag omdat de Vuelta een totaal andere ronde is dan de Tour (meer afstappers met het oog op WK/PR, andere puntentelling groene trui, meer toppers zonder AK-ambities, etc.)
Wat mij betreft zijn de Tour (onder andere door vele deelnemers, maar ook door relatief weinig verrassingen) en Vuelta (onder andere door puntentelling & parcours) de 'makkelijkste' rondes. De Giro scoor ik aanzienlijk slechter. Dit jaar geen Bernal. In het verleden een keertje geen Simon Yates was vrij pijnlijk. En ik herinner mij ook nog een keer geen Bob Jungels. Dat hakte er elke keer fors in.
Giro:
2015: 98%
2016: 98%
2017: 84%
2018: 78%
2019: 85%
2020: 97%
2021: 65%
Tour:
2013: 98%
2014: 85%
2015: 99%
2016: 99%
2017: 99%
2018: 98%
2019: 97%
2020: 98%
2021: 95%
Vuelta:
2013: 4% (jammer dat ik mij hier voor heb ingeschreven destijds)
2014: 92%
2015: 94%
2016: 99%
2017: 100%
2018: 96%
2019: 98%
2020: 100%
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.