Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 7 ... 109 110
Arne Riis

Het is wel een leuk talentje, mogelijk een goedkope Pidcock (of achat ik hem verkeerd in?) Maar dan zonder de teampunten en met meer onzekerheid. Maar: ook geen zorgen over dat hij moet knechten voor zijn vier, vijf, kopmannen.

@Valvuillermoz: (mede) om vergelijkbare reden Bouhanni (lijkt me ook geen fijne vent) gepasseerd in de Tour. Sindsdien besloten sport en persoonlijke opvattingen over de sporter te scheiden.

(#Simmons)

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

Eens met @Arne betreft Simmons. Het niet meenemen van Bouhanni in de TdF om ethische redenen heeft me teveel pijn gedaan in de punten...
Wat betreft Sep, dat was gelijk klik.

Yskoud

Is er al nieuws over de nieuwe blessure van Jakobsen?

Thomberg

'@Yskoud, eens! Ik had hem (Storer) er al meteen ingeklikt! Mss is de 500k categorie helemaal niet nodig net als in de Tour, maar toch

Thomberg

Ander punt, ligt het aan mij of is DQS wel heel interessant afgeprijsd in het midden? Alle 4 de 1 mio mannen interessant maar 2 wel heel erg. Ondanks dat 1 daarvan bij veel op de zwarte lijst staat, kan ik me herinneren

Valvuillerdemoz

DQS is altijd interessant. Behalve als er een zootje voor een klassementskopman moeten rijden. Zoals afgelopen Giro

Laatst gewijzigd
Westland95

Vind hem tot nu toe niet te doen. Maar er moet nog veel veranderen in de deelnemerslijst denk ik.

Snelletim

Had voor de prijzen op scorito al een beetje gekeken naar mogelijke parels en goedkope opties. Goedkoop ben je tegenwoordig niet meer als je effe wat gepresteerd heb of NL ben.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Net even de voorbeschouwing van de Ronde van Burgos gelezen. Dat zal een interessante graadmeter voor de Vuelta zijn. Zeer benieuwd

kevinraar

heb nu 10 renners
pogacar
roglic
bernal
arensman
knox
ewan
demare
jakobsen
allegaert
de butst

heb nog 15.75 over voor 10 renners

BassoPietro

Paar pareltjes voor 500.000 hoor. Zoals ik m’n team indeel heb je die - anders dan bij de TDF - echt nodig. Veel meer keuzes maken wat betekent dat je een aantal kanonnen thuis moet laten. As Poga em niet rijdt, wordt het al wat makkelijker, dus hopen dat ie er op blijft staan. Niet alleen voor Scorito natuurlijk

BrackenRidgeCycling

veel geld voor sprinters kevin

ZK

'@Guido Maltempi: dien jouw idee eens per mail in bij Scorito. Zit zeker perspectief in!

rbc1912

Ewan, Demare èn Jakobsen lijkt me ook 'over the top'. Dan wordt het klassementsteam wel heel smal

zitvlees

vraagje voor de bekerverzamelaars:

Tot nu toe zijn er pas 15k aanmeldingen voor het wielerspel van de Vuelta. Als ik mij niet vergis was dit in de Tour boven de 50k. Nu is het wel te verwachten dat er nog veel deelnemers bij zullen komen, maar denk wel dat Tour meestal het grootste deelnemersaantal heeft van de 3 grote rondes?

Valt er bij een kleiner deelnemersveld aan te nemen dat er relatief (procentueel, niet absoluut) meer toegewijde spelers deelnemen dan bij een groter deelnemersveld? Minder mensen die alleen voor de Tour instappen, maar verder Scorito niet het jaar rond spelen. Dan zou het gemiddelde 'niveau' bij een lager deelnemersveld hoger zijn en is het dus moeilijker om daar 99% van te verslaan.

Is dat met jullie ervaring in het vergaren van bekertjes ook het geval? Hebben jullie relatief hogere scores gehaald in de Tour dan in de Giro of Vuelta?

04398

'@yung_RS, het is en blijft een gokspel natuurlijk. De ene heb je wat meer geluk dan de andere keer met je selectie (en dan voornamelijk wie blijft er 3 weken lang op de fiets zitten zonder kleerscheuren). Het aantal deelnemers is in dat geval niet heel erg relevant, als is een hogere klassering natuurlijk relatief makkelijker als er minder deelnemers zijn.

vuelta2k17

'@yung_RS ik denk dat het eerder omgekeerd is. Bij de tour zijn er veel meer uitvallers wat zorgt voor meer variantie in je scores. Bij de vuelta gaat het meer om de dagopstellingen is mijn gevoel.

SvenVDB

Ik haal mijn hoogste scores meestal in de Tour. Die is in mijn ogen het makkelijkste te voorspellen met de vele sprintetappes.

De Giro is doorgaans mijn minste van de 3.

Yskoud

Vuelta is voor de kenners juist wat makkelijker is mijn gevoel. Er wordt minder gevallen omdat er minder hectiek is. Daarnaast zijn er ook veel beginnelingen die juist na de Tour de smaak te pakken hebben. Die scoren meestal laag omdat de Vuelta een totaal andere ronde is dan de Tour (meer afstappers met het oog op WK/PR, andere puntentelling groene trui, meer toppers zonder AK-ambities, etc.)

KV

'@Kevin
De Butst is momenteel geblutst, zou ik nog even heroverwegen.

pirazzi

Of Pogacar start is ook nog een vraagteken.

Lo Zar

Pogacar, de Busbuts, Lam Paard en Bagioli zullen niet meedoen. Lekker puzzelen maar weer tot er morgen weer nog meer wisselingen zullen zijn. Volgende week maandag nog meer. Maar ik geniet hier maar alvast lekker van 🤓

Maurimaler

h

Maurimaler

heeft er iemand een idee/bron hoe het team van alpecin er nog gaat uit zien gaan ze met merlier of philipsen of gaan ze spriner mee nemen of wordt het een giani vermeesch?
want hun ploeg kan nog wel wat over hoop gooien bij mij

Pietje Precies

Wat mij betreft zijn de Tour (onder andere door vele deelnemers, maar ook door relatief weinig verrassingen) en Vuelta (onder andere door puntentelling & parcours) de 'makkelijkste' rondes. De Giro scoor ik aanzienlijk slechter. Dit jaar geen Bernal. In het verleden een keertje geen Simon Yates was vrij pijnlijk. En ik herinner mij ook nog een keer geen Bob Jungels. Dat hakte er elke keer fors in.

Giro:
2015: 98%
2016: 98%
2017: 84%
2018: 78%
2019: 85%
2020: 97%
2021: 65%

Tour:
2013: 98%
2014: 85%
2015: 99%
2016: 99%
2017: 99%
2018: 98%
2019: 97%
2020: 98%
2021: 95%

Vuelta:
2013: 4% (jammer dat ik mij hier voor heb ingeschreven destijds)
2014: 92%
2015: 94%
2016: 99%
2017: 100%
2018: 96%
2019: 98%
2020: 100%

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.