Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 106 ... 349 350
tdola

Zonde zeg dat kooij op 1 km wat naar achteren werd weggezet. Kwam nog erg sterk op en verdient een overwinning, hopelijk binnenkort.

Michieltje

Lead outs bij JV zijn helaas van middelmatig niveau, op 1 of 2 na

ChefSpijker

Die zullen wel weer bij de AK-mannen moeten blijven... zelfde liedje als in UAE, Kooij krijgt pas steun van z'n ploeg als de AK-mannen erdoorheen gezakt zijn.

tdola

Van emden, vd sande en affini zouden kooij hier toch beter moeten kunnen afzetten zou ik zeggen.
Maar t was wel chaotisch.

Yeez

Vd sande deed een poging en kwam op 2,5 goed naar voren, maar toen moest kooij hem laten gaan helaas

kelderfan

Voor Kooij heb je geen trein nodig maar wel een behoorlijke lead-out.
Hij laat zien, dat hij de sprinter wordt voor JV.

S. Morgenstern

Afgelopen weekend vond je het nog een belachelijk idee om Roosen mee te nemen na het wegvallen van Benoot..

Laatst gewijzigd
Rawolf

Roosen is net zo incompetent dus dat had gelukkig geen verschil gemaakt.

Kooij zelf wel zeer goed, en die van Hooydonck poeh zeer goed in orde. Iets in de schaduw misschien door de grote 3 die er samen ervandoor gingen maar van Hooydonck verbaast me nog meer dan Laporte eigenlijk, in positieve zin.

Teunissen en Kruijswijk vallen ietwat tegen(bij Kruijswijk letterlijk vallen). Dennis ook nog lang niet op Tourniveau maar dat was wel te verwachten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roosen is beter in dat werk dan de aanwezige renners. Daarnaast zou er dan duidelijker voor het ondersteunen van Kooij zijn gekozen. Nu is hij amper prioriteit geweest bij het samenstellen van de selectie.

AWestie

Roosen is een duidelijke leadout. Tosh, Edo en Jos zijn hardrijders die iemand wel eens goed hebben afgezet.

Yeez

Tosh is geen hardrijder. Uitstekend stuurman en slimme renner. Zat vroeg steevast in de leadouttrein van lts

YogiBear

Een twintig jarige sprinter van TJV wordt tweede in plaats van eerste. En dat is voor een aantal reden om meteen maar te vinden dat hij naar een andere ploeg moet gaan omdat het anders nooit wat wordt. Laat ik het positief zeggen; er zijn er hier een paar die niet echt veel geduld op kunnen brengen.

AWestie

Ik verwarde Tosh inderdaad even, al weet ook niet of je een halve leadout nu al mag vertrouwen op de beste man. Net binnen, nieuwe sprinter.

Misschien heb ik te vluchtig gekeken, maar waar wordt door mensen recent gezegd dat Olav andere oorden moet zoeken?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@awestie niet door mij. Hij laat in iedergeval zien in staat te zijn om op het hoogste niveau te winnen. Het is nu zaak om daar een mooie trein omheen te smeden met Jongens als Mick en Tim van Dijke. Jongens die hij blind vertrouwt en waardoor hij in de positie komt om te winnen. De 2e plaats in de uae was mooi, maar gisteren was een gemiste kans.

YogiBear

'@AWestie in het nieuwsartikel komen een paar van dat soort reacties voorbij. Bedoelde zeker niet specifiek op het forum. Ik denk dat we blij moeten zijn dat hij zich zo goed ontwikkelt, met duidelijk nog ruimte voor verbetering. Ze hebben bij TJV vertrouwen in hem en zie dan ook echt niet in waarom hij zou moeten verkassen.

AWestie

Lijkt mij echt heel leuk als die drie eventjes de gevestigde sprintorde gaan bestormen, je hebt eigenlijk als ploeg goud in handen als je de sprints van Kooij in de laars en zandbak ziet.

Yeez

Hopelijk kan Kooij dadelijk de panne rijden met teunissen als leadout of een rondje als bartali met mick. Na de tirreno kan hij met een vaste sprinttrein gaan werken

kelderfan

Wie zie jij @Yeez als vaste sprinttrein voor talentje Olav Kooij.
Ik denk dat Teunissen zijn plek heeft gevonden in de trein Wout Van Aert met Van Hooydonck en Laporte.

Rawolf

dit lijkt me Kooij zijn 'vaste' sprinttrein. van der Sande en van Emden zullen naar mijn verwachting veel wedstrijden met hem rijden. Eventueel komt Roosen daar nog bij als laatste man, of Eenkhoorn. maar laten we eerlijk zijn... laatste keer dat Roosen een goede leadout deed is ook al ff terug.

ISN gisteren met Dowsett en Brandle kwam een heel eind, uiteindelijk toch nog verpest doordat Zabel in de binnenbocht zn eigen sprinter in de weg zit. Maar het principe is er en ik denk dat vEmden en Affini inprincipe de power hebben om dezelfde tactiek als ISN toe te passen. Gassen van 3km naar 1.5km en dan Kooij en Tosh afzetten om niet een echte leadout te doen maar wel aan goede positie te beginnen.

Turtlehead

'@Rawolf: dat klinkt niet zo slecht. Kooij hoeft dit jaar niet steeds te winnen, zoals nu meedoen aan de finish is al heel wat voor zo'n jonge gast. Bovendien zijn er genoeg treintjes om bij aan te haken.
Kan Dekker nog wat betekenen? Ik meen dat hij als leadout niet echt lekker functioneerde vorig jaar voor Kooij (andersom wel)? Maar misschien komt Dekker op alle fronten hiervoor wel tekort.
En dan voor volgend jaar uitkijken naar iemand die in de laatste 500m nog iets kan toevoegen. Zoals Van Poppel bij BORA.

Robert

Zijn de gebroeders van Dijke niet een belangrijk onderdeel van zijn sprinttrein? Dat was bij het development team wel zo. Beiden waren afgelopen periode niet fit.

Ik denk dat er genoeg kansen komen voor koersen van een week zonder klimmers.

Petje

Volgens mij wilde Jumbo heel wat renners ergens anders laten rijden maar door die kuttesten en blessures gaat alles anders...behalve nu paris nice gelukkig. Vd sande is een goede sprinter en affini is nog niet de oude begreep ik.

S. Morgenstern

Roosen, Van Dijke en Van Dijke waren de sprinttrein van Kooij voor de eerste helft van het seizoen. Kooij neemt nu echter in de laatste twee koersen de plek van Dekker over, dus rijdt hij nu met diens trein.

kelderfan

'@Rawolf Rawolf
Zover ik 't kan beoordelen lijkt mij Van Emden niet zo goed passen in een sprinttrein/lead out.
Volgens mij kan Kooij met Van Der Sande, Roosen en Tim van Dijke een goede sprinttrein vormen en daarbij kun je ook Michel Hessmann inpassen.
Ik zie Mick van Dijke eerder aansluiten bij de sneltrein van Wout van Aert. Hij is net als Mike Teunissen een snelle man en ook een sterke man.

Petje

Wat een luxe

1 2 ... 106 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.